ספוילר "הפלאש" עונה 1 פרק 15
Category Archives: כתבות
בנות 4.09: דדי אישוז
"בנות" עונה 4 פרק 9

עם טלטלת הבחירות של השבוע שעבר, טוב שהיה לנו משהו אחד שיכלנו להסתמך עליו, משהו יציב ואמין שלא יפתיע אותנו כשאנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה הולך לקרות. ואכן, עוד שבוע, עוד פרק סביר מינוס של "בנות". ובשלב זה אני יודעת שהתחלתי להישמע כמו תקליט שבור לפני משהו כמו חצי עונה, אבל bear with me כי הפעם זה באמת פרק אחד לפני סיום העונה, כך שלאף אחד מאיתנו לא נשאר הרבה ממה לסבול. ועם הקדמה אופטימית זו, בואו נדבר קצת על מה קרה בחייהן של הבנות והבנים השבוע.
לאחר התגלית המרעישה (פחות) אודות נטיותיו המיניות של אביה של האנה, טד מגיע לבקר את בתו בעיר הגדולה על מנת לשוחח איתה על השינוי שחל ו/או יחול בחייהם וכנראה גם לקנות ג'ינסים צמודים עם אלייז'ה, לפחות כך נראה שהוא בילה את רוב הפרק. בניגוד לתגובותיה של האנה לרוב הדברים שקורים לה בחיים, הפעם דווקא התגובה שלה לכל העניין לדעתי הייתה ממש בסדר. כן, היא קצת עשתה סצנות, אבל לא ברמה שלה ציפיתי. הפעם האנה הגיעה בצורה לגיטימית – לשם שינוי, היא הייתה המבוגר האחראי בכל הסיטואציה. היא העמידה על מקומם את אלייז'ה ואביה על כך שדיברו איתה על דברים שלא היו צריכים לעלות בשיחה בין אב ובתו.
באופן מעניין, אני חושבת שהיה זה תיאור די נאמן של מה שקורה לילדים מתבגרים או מבוגרים של הורים גרושים, למשל. הרבה פעמים ההורים הופכים לאחר המשבר למעין טינאייג'רים בעצמם, ולפתע הילד מוצא את עצמו בסיטואציה שבה אולי הוא מרגיש כמו ההורה האחראי, או חבר קרוב שחולקים איתו הכל – לא משנה איזה מהם, לא בדיוק המצב שהייתם רוצים למצוא את עצמכם בו אפילו אם אתם מסתדרים עם ההורים שלכם. באופן זה, התגובה של האנה לסיטואציה הייתה ממש במקום, ויחידה מזה זמן מה שגרמה לי לתהות אם בעצם היא אכן בשנות ה-20 לחייה ולא ילדה בת 14 הכלואה בגוף של אישה.
ואם כבר מדברים על להיות כלואים, גבירותיי ורבותיי, האם צפינו השבוע בפרק הראשון שבו סצינה שכללה את אדם וג'סה (ומימי רוז) הייתה מהנה? מי היה מאמין? כמובן שבשביל להגיע אליה נאלצנו לחזות בג'סה ואייס במצב שהיינו לגמרי בסדר עם לא לראות, אבל ניחא, זה לא בדיוק חדש. מה שהכי הפתיע אותי בכל קו העלילה הזה הוא העובדה שלראשונה מזה הרבה מאוד זמן חיבבתי את ג'סה. קצת שכחנו מפני שהיא הייתה בן אדם כל כך נוראי במשך כל כך הרבה זמן, אבל למעשה ג'סה היא ה"בת" היחידה שלא לוקחת בולשיט מאף אחד.
סיפור אישי אמיתי – פעם, לפני שנים רבות, הסכמתי ללכת עם בן זוגי דאז לארוחת ערב עם חבריו הרבים דקה אחרי שהוא זרק אותי (לא אכנס לפרטים למה כי הסיפור כבר עלוב מספיק). ועכשיו אני רק חושבת לעצמי, מה היה קורה אילו ג'סה הייתה קיימת אז בשביל לתת לי השראה? מה שאני בעצם מנסה להגיד הוא שלמרות שהיא לרוב מזעזעת, לפעמים ג'סה היא זו מבין הבנות שממנה אנחנו צריכות/ים לקבל עצות זוגיות.
בינתיים, בזוגיותם של אנשים אחרים, בואו נדבר לרגע על המשולש של ריי-מארני-דזי. אני רוצה להתעלם מהתנהלותה המביכה של מארני במסיבה של ריי – כולנו ציפינו לכך שהיא תצא בסופו של דבר הדושבג הגדול מכולם. מה שאני כן רוצה להגיד זה שאני מתגעגעת למארני של פעם, שהייתה באה לריי עם מגש של פיצה ופשוט אוכלת אותה מולו בלי לחשוב. ולכן אני לא שואלת את עצמי, מה בעצם ריי מוצא בה מעבר להיותה לכאורה בחורה ממש שווה? כי כששאלתי זאת את עצמי נזכרתי שמארני עם ריי היא בן אדם אחר. לפחות פעם, לפני שהם שכבו לראשונה, היא הייתה. היא הייתה אפילו בן אדם די סבבה. והייתי רוצה לראות עוד מהבן אדם הזה. ריי, כמובן, היה הדבר הכי מקסים בעולם, אבל כבר אמרנו שאני תקליט שבור, אז נמשיך הלאה.
דבר אחרון שרציתי לציין – זו רק אני או שספציפית הפרק הרגיש ממש, אבל ממש בנוי כהלכה? אני לא לגמרי בטוחה איך זה בא לידי ביטוי במהלך הפרק, אבל בסופו, החלק שבו האנה וריי יושבים ומתלוננים (כנראה עשר השניות הטובות ביותר בפרק) מרגיש כאילו זה עתה אספתם את כל הצעצועים שלכם (או של הכלב, או של הילד) מהרצפה ושמתם אותם בקופסה שלהם ועכשיו אתם יכולים לראות את הסלון. בהודאת השניים ששניהם אומללים היה משהו שגרם לכל חלקי הפרק ליפול במקומם בצורה מושלמת. הכל לפתע הרגיש נכון.
ובאשר לפרק האחרון – אין לי הרבה ציפיות ופעמים רבות כבר חשבתי שבעונה הבאה אפרוש מהצפייה לחלוטין. וגם – זה עבר מהר, אתם לא חושבים? ועם זאת שום דבר מעניין… לא באמת קרה…? ולמרות הכל, "בנות" זה "בנות" ואני מניחה שבקרוב נגלה אם הסדרה שבה התאהבתי בעונתה הראשונה בכל זאת עדיין שם בפנים, איפשהו. להתראות בפרק סיום העונה!
מתלוצץ עם רופאיו
בפרקים הקודמים של "בית חולים לילדים":
לא, רגע. מהתחלה: "בית חולים לילדים", שחזרה הלילה לעונה שישית, היא הקומדיה הכי מטורפת כרגע בטלוויזיה. הסדרה שאתה לא בטוח מה יקרה בפרק הבא, מי יופיע בו או למה. סדרה שבה לעלילה אין חשיבות (חוץ ממתי שיש), הדמויות מחליפות מאפיינים עיקריים כל שבוע (חוץ ממתי שהן לא), ואין לך מושג אפילו אילו דמויות יחליטו להופיע הפעם על המסך ואילו לא. תזמורת מטורפת של שחקנים וכותבים עם מעט מאוד מבנים שחוזרים עליהם, ובעיקר אחת מסדרות הקומדיה הכי טובות שיש כרגע. אז לרגל עונתה השישית שבאה אלינו היום – סקירה קצרה.
"הייתי נותן לך נשיקת פרידה אבל אני לא רוצה לחטוף סרטן המוח".
"בית חולים לילדים" התחילה כפארודיה על "האנטומיה של גריי" שצולמה בבית החולים של "סקראבס". בעונתה הראשונה והקצרצרה (שעה וסיימתם), אנחנו מתוודעים לכמה דמויות עיקריות מאפיינים ממשיים. הגיבורה הראשית בהתחלה הייתה ד"ר קאט בלאק ועיסוקה העיקרי היה להיפרד מהדוקטור היהודי, גלן ריצ'י. בעקבות החלטה זאת, חברתה הטובה ד"ר לולה ספרט מחליטה גם היא להיפרד מהחבר שלה, ד"ר אוון מאסטרו. בנוסף לכל התסבוכות הרומנטית, יש את ד"ר בלייק דאונס, הליצן הרפואי שמאמין בכוחו המרפא של הצחוק ואת הצ'יף הקשוחה עם ההליכון.
הפסקה הזאת גורמת להישמע כאילו יש עלילה ל"בית חולים לילדים", אבל אחרי שהעונה הראשונה נגמרת, הסדרה החליטה שעלילה עקבית זה ללוזרים. ושדמויות עקביות זה ללוזרים. ומבנה פרקים. בכלליות, הסדרה החליטה שכל דבר שהוא לא מה שבא לה לעשות ברגע זה ממש הוא די ללוזרים. דמויות באות והולכות בלי סדר הגיוני. רצף הזמן של הסדרה משתבש, האפיון דמויות של אותן דמויות משתנה: מאיזה שהוא שלב נהיה מאוד ברור שפרט למה שמצחיק, אין לכותבים של הסדרה בעיה לעשות כל מה שבא להן. פרקי מטא על הסדרה "בית חולים לילדים" בתוך הסדרה, שבה כל השחקנים מגלמים שחקנים שמגלמים את הדמויות שהם מגלמים? הם נהיו מסורת עונתית, ובכל זאת הצליחו להתפתח ולהיות לא צפויים ומהנים כל פרק מחדש.
או כן, השחקנים. "בית חולים לילדים" מורכב ברובו מאנשים שאתם אולי מזהים בהופעות אורח בקומדיות אם אתם חדי עין (השם הכי גדול הוא כנראה מאלין אקרמן), אבל הקאסט הזה הוא כנראה הקאסט הקומי הטוב ביותר שעובד בטלוויזיה כרגע. יש לעניין שתי רמות: האחת היא העבודה של כל שחקן עם החומר שניתן לו – והשחקנים כאן קורעים אותו לגזרים. כל שורה, מחווה, רעיון נוחת בצורה המדויקת והקורעת מצחוק ביותר ובעיקר המגוונת ביותר. בקומדיות נשים נוטות לקבל תפקידים מוגבלים: או שיש להם את הדרך של צעקנית וולגארית, או שאת שלומיאלית או שאת קול ההיגיון. לא כך ב"בית חולים לילדים". הקאסט הנשי מקבל אפשרויות לבצע כל דמות קומית אפשרית בכל אפשרות בצורה מרעננת שאין מקבילה לה במסך. זה מעבר ללהיות וולגאריות ולקלל – הנשים כאן מביאות איתן יכולות קומיות לעשות כמעט הכל והסדרה מוציאה מהן את הכל. אני מתעכב על הנשים כי זה הדבר המרענן ביותר, אבל גם כל הגברים משווים להן באותה רמה. זה מגיע למצב שקשה להחליט מי השחקן הטוב ביותר בקאסט המטורף הזה כי פשוט כולם כל כך טובים.
"מכירה את הבדיחה הישנה הזו שבה המטופל אומר, 'האם אי פעם אוכל לנגן שוב בכינור', והרופא אומר 'כן', והמטופל אומר 'מעולה, כי אף פעם לא ניגנתי בעבר'? אז הלב של הבן שלך כושל".
הרמה השנייה שבה הקאסט הזה הוא הטוב ביותר, היא הכימיה בין השחקנים. במשך חמש העונות עד כה, אחד הדברים ששמרו על רעננות הוא אפשרויות הצימוד הבלתי נגמרות של השחקנים. זוגות מאוהבים, מחזרים, שונאים, חברים-הכי-טובים, קנאים ועוד ועוד. כל פרק מצמד זוג שחקנים או יותר במתח חדש, והכימיה האדירה בין השחקנים תמיד גורמת לזה לעבוד בצורה הטובה ביותר. ברוב הקומדיות מתבייתים על הצמד עם הכימיה הטובה ביותר וסוגרים עליו, עם איזה פרק ספיישל שמאחד דמויות לא צפויות. לא בסדרה הזאת.
הסדרה משכה קאלט מסוים, שאיתו בא גם הופעות אורח של שחקנים מפורסמים. ג'ון האם מגיח מדי פעם בתור ארתור לילדים, שעל שמו נקרא המקום. קיגן מייקל קי וג'ורדן פיל (תראו "קי ופיל") מקבלים דמויות קבועות משלהם, וזה בלי לדבר על ניק אופרמן (אשתו, מייגן מולאלי, משחקת את הצ'יף), שדמותו מקבלת מדי פעם עלילות ראשיות ומוצדקות לחלוטין. אפילו ווירד אל בא לבקר בצורה הכי מטא האפשרית. וזה בלי להזכיר את מייקל סרה. מייקל סרה הוא מעבר לכוכב אורח בסדרה, כי הוא מופיע בה כמעט בכל פרק. בהודעות טיפשיות שנשמעות במערכת הכריזה במהלך הפרק וגם בסיום הכתוביות.
השיגעון הוא התכונה החזקה ביותר אך גם זאת שאולי מרחיקה את מרבית הצופים. קשה להיקשר לדמויות שיכולות להפוך את עורן פרק אחר פרק, להיות במערכות יחסים ארוכות טווח עם דמות אחת בפרק אחד ואז להיות רווקים נצחיים בפרק שונה. מתישהו הם החליטו שבית החולים שלהם ממוקם בברזיל. יש עונות שלמות שאנשים מדברים על "טומייטו"-"טומאטו". מצד אחד, זה יכול להיות מתסכל אבל זה גם נורא משחרר בחינת סדר הצפייה: רצוי לצפות בסדרה מההתחלה בשביל להעריך את עלייתו של הטירוף, אבל בהחלט אפשר גם להתחיל בפרק העשירי של העונה הרביעית (אולי הפרק הטוב ביותר של הסדרה) וליהנות בצורה מטורפת. כל פרק מקבץ סביבו את הקאסט הקומי הטוב ביותר שעובד בטלוויזיה כרגע ונותן להם להתפרע לחלוטין. וזה קורע מצחוק.
ואם עוד לא השתכנעתם – זה כנראה בגלל ביג פארמה.
שש עונות וסרט?
"זה יהיה טוב עבור כולנו, זו התחלה חדשה"
(בריטה)
כאשר נודע בקיץ שעבר ש"קומיוניטי" זוכה לחיים חדשים אחרי שבוטלה, היו לא מעט סיבות לדאגה למהול בהן את השמחה. NBC ביטלה את הסדרה אחרי חמש עונות, מאכזבת עמוקות – עמוקות! – את המעריצים שקיוו שהסיסמה שמלווה את "קומיוניטי" כבר שנים, "שש עונות וסרט", לא תזכה להתממש. אבל אז, ממש ברגע האחרון, רגע לפני שפוקעים החוזים עם השחקנים, הגיעה יאהו והושיעה אותה: תהיה עונה שישית, והיא תוזרם באינטרנט.
הסיטקום המבריק של דן הרמון עוקב כבר חמש שנים וקצת אחרי הרפתקאותיהם הבלתי סבירות של חברי קבוצת למידה ב'גרינדייל', מכללה מקומית עלובה בקולורדו. העונה החדשה שלה היא השלישית ברציפות שמתחילה מחדש: הרביעית ב-2013 הייתה הראשונה בלי דן הרמון, שפוטר שנה קודם לכן. בעונה החמישית הוא הוחזר וניסה למחות כליל את מה שמחליפיו עשו לפני כן – הפרק הראשון לעונה אפילו נקרא "רי-פיילוט". השבוע הגיעו ליאהו צמד פרקי הפתיחה של העונה השישית (ואתמול, יום ה', גם לסלקום TV כאן בישראל) ואף היא מתחילה מחדש במקום חדש, משוחררת מחוקיה הכובלים של רשת הארצית.
היעדר מגבלות הוא לא בהכרח עניין חיובי. מספיק להסתכל לשם כך על סיטקום מבריק אחר ששודר ברשת ארצית ואז זכה לחיים חדשים בשירות סטרימינג: "ארסטד דיבלופמנט", ששודרה ב-Fox בין השנים 2003 ל-2006 ואז קמה לתחייה בנטפליקס ב-2013 לעונה רביעית שהייתה די איומה. החבל הארוך מדי שסיפקה נטפליקס, לצד אילוצי לו"ז הנובעים מהקאסט העסוק, גרמו למיץ' הורביץ', יוצר "ארסטד" וחבר של דן הרמון, לשנות תבנית – פרקים ארוכים מכפי שהכרנו (במקום 21 דקות הם הגיעו לפחות ל-30) וכאלה שמתמקדים כל פעם בדמות אחרת.
מול תהליך דומה עמדה "קומיוניטי". עצם המחשבה לאפשר גבולות פרוצים אף יותר לדן הרמון – האיש שהפך את 'גרינדייל' למגרש משחקים עצום שכלל עד מלחמות פיינטבול, פרקי אנימציה, זומבים ומחוות לכל דבר שזז בתרבות הפופ של ארבעים השנים האחרונות – עורר מעט חשש. אלא שכבר בשלב מוקדם הרמון הרגיע. "'קומיוניטי' שהצופים מזהים צריכה להיות שם… אין לי תוכניות גדולות ומגוחכות", אמר בקומיק-קון האחרון. "הפילוסופיה שלי היא: נסה לעשות את אותה תוכנית ואפשר לחוסר הגבולות להיות מורגש. אני לא רוצה לשנות את המתכונת עד כדי כך שאנשים יחשבו, 'זו תוכנית חדשה'".
החדשות הטובות לנוכח שני פרקי פתיחת העונה הן שנראה כי הרמון אכן עשה כמיטב יכולתו לשמור על אותה תוכנית. 'מיטב יכולתו' הוא מושג מפתח כאן, כי בפתח העונה היה עליו להתמודד לא רק עם מדיום חדש אלא עם שינוי נוסף בקאסט. משביעיית גרינדייל הפוחזת נותרו כיום רק ארבעה – צ'בי צ'ייס (פירס) נטש בסוף העונה הרביעית, דונלד גלובר (טרוי) עזב באמצע החמישית וכעת פורשת גם איווט ניקול בראון (שירלי). העניין הוא שהעונה החמישית כבר התמודדה יפה עם העזיבות של פירס וטרוי – היא החזירה את פרופסור דאנקן (ג'ון אוליבר) וחיזקה עם פרופסור היקי (ג'ונתן בנקס). זה עבד היטב, אבל כעת גם הם עזבו; האחד לתוכנית משלו ב-HBO והאחר שוב לתפקיד מייק ארמנטראוט במסגרת "סמוך על סול". במקום כל אלה יש חיזוק חדש בתחילת העונה השישית, והוא אפילו עובד יפה, אבל גם כך הזיגזגים האלה לא עושים עם חסד עם "קומיוניטי", שמוצאת את עצמה נאבקת בעור שיניה לחפות על כל החוסרים.
"אני חושש שאת לא בולטת מספיק גם מבחינת המראה וגם מבחינת המטרה שלך. אני לא יכול להחליט אם יש לך איזשהו פגם מסוים, תכונה משונה או נקודת מבט שהופכת אותך לתוספת יצירתית לקבוצה. דאגת העל שלי היא שאת כדמות מייצגת את הסוף של מה שנהגתי לכנות 'התוכנית שלנו', שפעם הייתה משפחה לא סבירה של סטודנטים חסרי התאמה ועכשיו היא קבוצה די רופפת של סטודנטים ומורים. אף אחד מהם לא לוקח קורס ביחד במכללה שעם בואך הופכת ליותר ויותר מקורקעת, שואלת שאלות כמו איך יש למישהו מאיתנו כסף? מתי נקבל את התארים שלנו? ומה קרה לבחורה שיצאתי איתה? ולא שאלות שבעיניי הן חשובות יותר כמו, מה אמיתי? מהי שפיות? האם יש אלוהים?"
(עאבד, אלא מי, מנסח עבורנו שוב את "קומיוניטי")
מה שיפה הוא שהרמון עושה בערך את הדבר היחיד שהוא יכול לעשות ומנצל את התוספות החדשות כדי לרענן את הדינמיקה. המצטרפים הם פאג'ט ברוסטר ("אנדי ריכטר שולט ביקום", החברה של ג'ואי שצ'נדלר היה מאוהב בה ב"חברים"; היא גם גילמה דמות אחרת בעונה הקודמת של "קומיוניטי" – אחראית המחלקה המחשובית) וקית' דיוויד ("מגויסים", "The Cape" – אותה סדרה קצרת ימים שעאבד הכריז עליה פעם שתזכה לשש עונות וסרט).
ברוסטר בולטת במיוחד כי דמותה מביאה משהו חדש בתכלית – נורמליות. פרנקי דארט מגיעה כדי לייעץ לוועדת "הצילו את גרינדייל", מה שאומר שבפועל היא המבוגרת האחראית על הגנון המוזר שלהם שם, תפקיד שבמידה רבה היה שמור עד כה לג'ף (ג'ואל מקהייל). הרמון בחכמה לא הופך אותה לאיש הרע חרף תפקידה ואופיה הנורמלי וחסר ההומור, כפי שהיא מעידה על עצמה. תחת זאת היא מגייסת לשורותיה את ההפך הגמור ממנה, עאבד (דני פודי), שלראשונה בתולדות "קומיוניטי" מפסיק לפחד משינויים. הגיוני, בשלב הזה הוא כבר מורגל בהם. עצם החיבור ביניהם חמוד, והוא נותן לנו מעין רשות להתחבר אליה גם כן למרות שהיא כאילו- האנטגוניסטית בסיפור. כאשר פרנקי לבסוף מאבדת את זה ועולבת בגיבורים, אנחנו כבר מחבבים אותה מספיק כדי למחול לה, שלא לומר לחוס עליה.
המקורקעות שעאבד מייחס לפרנקי עושה חסד עם "קומיוניטי", אחרי עונה חמישית שהייתה דוגמה מעולה לאיך להפגין גאונות ובכל זאת לא לעשות את זה נכון. הדבר שהפך את הסדרה בעבר לכה טובה ואהובה הוא העיסוק בדמויות ובגרינדייל באופן נורמלי – ככל הניתן עם דמויות מופרעות כמו הדקאן וצ'אנג, שגנבו שניהם את ההצגה בפרק השני החדש – ואז מדי פעם להשחיל פנימה ספיישל מפואר וגאוני. אלא שהשנה שעברה המתה בפרקי קונספט מיוחדים שנטלו את הייחוד ואת החגיגיות מכל העניין. עכשיו, שחר חדש-ישן, שני הפרקים הראשונים של העונה השישית היו מהסוג הנורמלי, והגם שהם לא מהסוג שייכנס לפנתיאון הסדרה, הכיוון שעליו הם מסמנים הוא בדיוק מה ש"קומיוניטי" למודת התלאות צריכה עכשיו.
קטנה עם ספוילר
* "הקצב והאופה", הספין אוף בסוף הפרק הראשון בכיכובה של שירלי וסטיבן וובר, כה מטומטם ומבריק. איווט ניקול בראון ממש רזתה.
סוכני שילד 2.13: אחד משלנו
ספוילר "סוכני שילד" עונה 2 פרק 13

כתבתי כאן בעבר של"סוכני שילד" יש בעיה קשה בהצגת נבלים עם נוכחות. ל-Big Bads שלה היה פוטנציאל, אבל רוב הזמן לא נתפסו כאיום רציני מספיק או כדמויות מורכבות מספיק. הפרק הנוכחי מתמודד עם הסוגיה הזו מהכיוון ההפוך: הקמת חבורה של נבלים סוג ג' כמי שיכולים לאתגר את הצוות של שילד ביום טוב במיוחד. ההקשר המיידי הוא כמובן הטרויקה של באפי, אם כי הקונספט של צוות מסוג זה אינו זר למקורות הקומיקס של הסדרה (Wrecking Crew עולים לי לראש, אבל הם אינם היחידים). הקונספט הזה לא עבד לטעמי בפרק הנוכחי, אם כי הוא היה לא רע כמכשיר לקידום העלילה של סקאיי, שהייתה בנויה באופן עדין ומחושב יותר מבפרקים הקודמים.
ראש חבורת הנבלים בפרק הנוכחי הוא קאל, אביה של סקאיי, שלפני שני פרקים התבשרנו על רצונו לגייס כנגד שילד אנשים מהאינדקס – רשימת המתוייגים על ידי שילד כבעלי כוחות על. כך הוא אכן עושה בפרק זה, כאשר הוא מגייס את וונדל לוי, מומחה לטכנולוגיה גנרי, ופרנסיס נוצ'ה, בריון גנרי. בנוסף להם, מגוייסת קרלה פיי גידון בעלת ציפורני המתכת (בגילומה של זוכת האמי דריי דה מטאו, "הסופרנוס"), ודייויד אנגאר, שגורם לאנשים להיכנס למצב קטטוני באמצעות קולו, וככל הנראה מעלה את רמת הסיכון של החבורה הזו במספר רמות. קאל מבטיח לחבריו נקמה בשילד, כאשר לטענתו הארגון חלש מבעבר. מטרתו, כפי שהוא מציג אותה, היא לחשוף את שילד כארגון שמתעלל בחברי האינדקס, ולעצור אותם לפני שהם עושים זאת לסקאיי. בעימות בבית ספר בויסקונסין, הוא כמעט מצליח בכך, עד שמגיע גורדון מה-Inhumans כדאוס אקס מכינה (שוב), לוקח עמו את קאל, ומותיר את שילד לנצח את יתר החבורה. גורדון מבהיר לקאל שהוא נלקח כי עשה יותר מדי רעש, ושהוא אינו "אחד מהם" – ומשתמע ש"כמה מהם" הולכים לקבוע את גורלו.
העלילה המרכזית שנוכחותו של צוות קאל נועדה לקדם בפרק היא מצבה של סקאיי, שכעת מסוגלת לשלוט מעט יותר טוב בכוחה, אם כי עדיין לא באופן מספק. בשילד אכן מחליטים לצרף אותה לאינדקס, ולצורך כך מביאים את אנדרו גרנר, פסיכולוג שהוא במקרה גם בעלה לשעבר של מיי, לאבחן אותה. סקאיי מאבדת שליטה על כוחה בזמן השינה, וכאשר היא אינה מצליחה לשלוט בכוחה בזמן העימות עם קאל, היא מפנה את הכח שלה כנגד עצמה. כמו סיף בפרק הקודם, גרנר מטיל ספק ביכולתם של שילד לסייע או להכיל את סקאיי. בתגובה להצעה של מיי להישאר עם שילד, גרנר רומז ששילד לא השתנתה, באמירה שמהווה הד מסויים לדבריו של קאל. סימונס מבהירה לקולסון שסקאיי וראינה אינן חברות אינדקס מן המניין – הן לא שופרו על ידי אדם, אלא היו מלכתחילה מיוחדות במובן מסויים.
בעלילות המשנה, הקרע בין סימונס לפיץ מעמיק בגלל השקר של פיץ לגבי סקאיי, אם כי מתאחה במידה מסויימת בשל העניין בקשר בין גרנר ומיי, והאופן שבו גרנר גורם למיי להתרכך מעט (נושא שגם לסקאיי יש עניין בו). בינתיים, במחתרת, מאק מחזיק את האנטר בשבי, ובובי מחליטה ככל הנראה להביא את קולסון בסוד העניינים, אם כי עד סוף הפרק זה לא ממש קורה. בסוף הפרק מאק חושף בפני האנטר את זהותו של הארגון שעבורו הוא ובובי עובדים – ש.י.ל.ד האמיתית.
נקודה אחת למחשבה – ההתייחסויות לכוחו של ש.י.ל.ד כארגון הן מעט לא קונסיסטנטיות מבחינת ההיגיון הפנימי של הסדרה. ברור כי הארגון חלש בהרבה משהיה בעבר, אם כי ניכר שהוא עדיין מפעיל כוחות ברחבי העולם, ואף מפקח על חברי האינדקס. בהקשר של מצבו המצומצם של הארגון כרגע, ההתעקשות הפורמלית על תיוגה של סקאיי כחברה באינדקס היא לכל הפחות מוזרה.
פינת הרפרנסים השבוע מוגשת בחסות עונת הש.י.ל.ד של המירוץ למיליון, במהלכה נדרש פיל קולסון לפתור חידה גיאוגרפית אחרת בכל פרק.
- בקומיקס, דרדוויל מציל את קרלה פיי גידון מבעלה המכה שרצח את בנם. בפרק, קרלה רצחה את החבר המכה שלה, אבל מעבר לכך הקשר קלוש. אולי הכוונה הייתה ליצור הקשר לאופן שבו קאל משחרר את קרלה.
- דייויד אנגאר בקומיקס הוא אנגאר הצורח, שקולו גורם לאנשים להזיות. אנגאר היה השותף של מי שמאוחר יותר תהיה סונגבירד, חברה בצוות ה Thunderbolts.
- הקמע של בית הספר בויסקונסין שבו מתרחש העימות בין הצוותים הוא כנראה מחווה ל-Outlaw Kid, אחד מגיבורי קומיקס המערבונים של מארוול.
- ב"קפטן אמריקה:חייל החורף", האלמנה השחורה הדליפה את כל הקבצים של שילד לאינטרנט, מה שכנראה מאפשר לקאל לשים את ידיו על האינדקס ולגלות את מקום לידתו של קולסון.
עוד רפרנסים ב-IO9. בכתבה ובתגובות יש כמה השערות מעניינות לגבי מהי בדיוק "ש.י.ל.ד האמיתית".
בית שבור
רשת CBS היא הדוגמה האולטימטיבית לבנאליות ולדשדוש של הרשתות הגדולות בארה"ב. מלבד "האישה הטובה" רוב רובו של הלוח שלה מורכב מסדרות שבלוניות שאילולא הנושאים העכשוויים והמחשוב ההייטקי בהן, קל היה לטעות ולחשוב שנעשו לפני עשרים, שלושים ואף ארבעים שנה. רוב הזמן נראה כי יצירתיות היא הדבר האחרון שמנחה את הרשת, לפחות בכל הנוגע לדרמות ולקומדיות שלה.
בשנת 2002 רשת CBS פיתחה את "באטל קריק", תסריט לסדרה חדשה שיצר וינס גיליגן, כותב עולה שהקרדיטים המשמעותיים היחידים שלו היה היותו חלק מצוות ההפקה של "תיקים באפלה" לאורך שנות התשעים ואחד מיוצרי הספין אוף הכושל שלה, "The Lone Gunmen", ב-2001. בסופו של דבר דחתה אז הרשת את הסדרה, אלא ש-12 שנה אחרי כן החליטה בכל זאת להפיק אותה. הסיבה היא כמובן שמאז יצר וינס גיליגן סדרה קטנה בשם "שובר שורות".
אם גיליגן אינו מספיק, הרי שמדובר בשיתוף פעולה שלו עם דיוויד שור, יוצר "האוס" שמנהל את הסדרה בפועל. כמיטב המסורת של CBS, גם הפעם מדובר בסדרה על אוכפי חוק, במקרה הזה בכיכובם של דין ווינטרס ("אוז", "רוק 30") וג'וש דוהמל ("הרובוטריקים"). האחד הוא ראס, בלש מחוספס של משטרת באטל קריק הענייה במישיגן, והשני הוא מילטון, סוכן FBI שוחר טוב ותמים הפותח במקום שלוחה קטנה מאובזרת להפליא וחובר אל ראס, למגינת לבו של האחרון.
למרבה הצער, הכשרונות לפני ומאחורי הקלעים לא מושיעים את "באטל קריק". היצירה הזו נראית כפארודיה על סדרות שבלונה שהם לחם חוקה של הרשת, דוגמת "NCIS", "זירת הפשע", "מחשבות פליליות" – פארודיה מהסוג שבאמת רואים מדי פעם בסרטים כדי להמחיש שלא-בצדק את נחיתותה ועליבותה של הטלוויזיה. "ידיי כבולות", אומרת הבוס לבלש הסורר אחרי שהיא משעה אותו, זו הרי הוראה שמגיעה מלמעלה. "איכפת לה מאוד מהאמת, אבל יותר איכפת לה מצדק", מליץ הבלש על יושרה של המפקדת. ועוד ועוד משפטים, סיסמאות, אירועים והתרחשויות מטופשים, נבובים וצפויים – חמש דקות אל תוך הפרק השני וכבר ניחשתי את סופו – מהסוג הזה.
"באטל קריק" היא עלבון. היא לוקחת את הרע מכל העולמות – הקושי של וינס גיליגן לכתוב לאנסמבל באופן שאינו פלקטי והנטייה של דיוויד שור לסחיטת מיץ מכל נוסחה – ולא מציעה דבר בתמורה. ל"האוס" אמנם נדרשו כמה פרקים לפני שהפכה להיות הבידור הכיפי שהייתה לאורך ארבע עונות (מתוך השמונה שלה), אבל היא הייתה מהנה כבר מתחילתה והציגה משהו חדש ושונה. "שובר שורות" בזבזה המוני דקות יקרות מחייה על יומרה, וזו נעדרת לחלוטין מ"באטל קריק" שנסמכת על השחוק והנדוש. במקביל גיליגן אחראי על אחת הסדרות הנפלאות והמרתקות כרגע בטלוויזיה, "סמוך על סול", ואילו "באטל קריק" היא הנגטיב המוחלט שלה.
לנוכח שני הפרקים הראשונים של "באטל קריק" אין מנוס מלהכיר בכך ששיקול הדעת המקורי של CBS היה נכון, כל כך נכון. הסדרה הזו לא הייתה צריכה לראות אור יום. מדובר ביצירה חסרת ייחוד, שלא לדבר על שאר רוח, והרייטינג המחפיר שלה מבטיח שהיא ככל הנראה לא תזכה לחיים מעבר ל-13 פרקים שהרשת התחייבה להם. טוב שכך.
שתזכו לבן זכר
על הנייר לא הרבה פעל לטובתה של "איפה אתה חי" – עוד קומדיה עדתית העוסקת בצעיר שרוצה להתחבר אל העולם בזמן שהמשפחה הסופר-מסורתית שלו מהווה אבן ריחיים על צווארו, ועוד עם שם שנשמע כשעשועון טריוויה גיאוגרפי. אבל שתי דקות אל תוך פרק הבכורה עם שני רגעים שנונים ומצוינים, צילום מהוקצע ועריכה מהודקת שמחדדת היטב את הבדיחות, וכבר ברור שמדובר כאן במוצר רציני. למעשה, מהרגע שבו חי שם טוב, הדמות הראשית, נכנס לאולם האירועים ומגלה כי ציפתה לו מסיבת הפתעה, החיוך לא נמחה מהפרצוף לאורך כמעט כל הפרק ומופרע רק על ידי צחוקים רמים.
הדקות ההתחלתיות האלה הן בעצם תצוגת תכלית חכמה של מה שבא אחריהן. הן מזגזגות בין מסיבת ההפתעה הבוכרית-מסורתית-מיושנת שערכה משפחתו המורחבת של חי, לבין אודישן לסטודיו למשחק שהוא איחר להגיע אליו בגלל החגיגה הזו – האיזון העדין בין המסורת והמשפחה הכובלות לבין הצורך לפרוץ גבולות ולתקוע יתד בעולם האמיתי שבחוץ. הן באירוע וגם באודישן חי מבצע את אותו קטע, מערכון "משה והאורנג'דה" של דודו טופז, ובכל אחד מהמקרים התגובה כמובן שונה בתכלית. בקרב המשפחה מדובר בהומור משובח, כולל הלצות על כאפות לנשים, ואצל הנבחנים בסטודיו עצם הרעיון של אודישן עם המערכון הזה הוא מקור לצחוק לעגני.
אכן, הסטריאוטיפים לא מאוד מעודנים ב"איפה אתה חי", אבל ניכר שיוצריה, האחים (הדומים) חי ורונן דוידוב שמגלמים את האחים גם בסדרה, מכירים את מה שהם מדברים עליו ויודעים להפיק מכך את המיטב, באהבה ובביקורת הכרוכות זו בזו. השניים ממחישים במהירות שיש להם כישרון רב הן מאחורי הקלעים כתסריטאי "איפה אתה חי" (בעזרת צפריר קוחונובסקי שיצר עמם את הסדרה וגיא סידיס התסריטאי הראשי) והן לפניהם, וברור לגמרי כיצד פיתו אליהם לקאסט קליברים כרבקה מיכאלי וטוביה צפיר.
בעלילה, שמבוססת על סיפורם האמיתי של האחים, חי מבקש לפרוץ במעט את הנוקשות המסורתית, לעזוב את עסק צילום האירועים המשפחתי לטובת לימודי משחק, ובתוך כך להדוף את כפיית הזיווגים עליו, כולן כמובן בנות העדה. הבדלנות והסקסיזם המובנים של משפחת שם טוב הופכים בידי הדוידובים למקור בלתי נדלה של קומדיה מוצלחת. "נשמעת אשכנזיה", אומרת לו אמו של חי (מיכאלי) כשהיא שומעת מישהי ברקע בזמן שיחתם הטלפונית, ומתעקשת למצוא לו זיווג בוכרי בלבד ובמהירות. "שתזכי לבן זכר", אומרת מישהי לחברתה בהיריון המתקדם. "ילדה מדברת פעם בחצי שנה, זוכרת?", אומר חי בבוכרית לאחותו הקטנה והחביבה, שנעדרת כמעט לחלוטין מהתמונות המשפחתיות.
אם אלה לא מספיקים, לכך מתווספים צבעים שאין ביניהם קשר עדתי מובהק, כמו שתיית תותית (אח, תותית, משקה נהדר) או הרדיו הפיראטי דובר הבוכרית שהסבתא המעולה (חפציגול שמואלוב אושורוב, סבתם האמיתית של האחים דוידוב) משדרת באמצעותו לשכנים מסלון ביתה ואף עצה להם עצות בטלפון – כולם יוצרים עולם שלם, מצחיק ונהדר. לפעמים יש גלישה לגסות יתר; התהייה למה תלויה על קיר חדרו של חי תמונה של היטלר, הוא צ'פלין כמובן, הייתה צעד קלולסי אחד יותר מדי, אבל היא שולית ונסלחת. מה גם שהפסקול של אלדד ציטרין, פריטת פסנתר אלגנטית, מצליח לעדן גם רגעים קומיים שאחרת אולי היו מסורבלים מדי.
על פניו "איפה אתה חי" מצטרפת לטרנד המשפחה המזרחית הטלוויזיונית שניתן למצוא בשנים האחרונות בסדרות כמו "זגורי אימפריה", "הבורר" ו"להיות איתה", אבל יותר מכל היא מעלה על הדעת את "בת ים ניו יורק", אחת הסדרות המופלאות שידע המסך העברי. זה קורה בעיקר במיקרו, ברמות הטכניות – העסק המשפחתי כאן הוא צילום אירועים ואילו ב"בת ים ניו יורק" מצלמות וידאו היוו אביזר מרכזי במרקם, הבן רוצה להיות סוג של ארטיסט קולנועי בשתי הסדרות, וכמו בדרמה הקומית של דוד אופק ויוסי מדמוני גם כאן ישנו שימוש בבני העדה שאינם בהכרח שחקנים מקצועיים.
אבל זה נכון גם במאקרו. "איפה אתה חי" אמנם פחות מעודנת מ"בת ים ניו יורק", פחות נוגעת ללב ומדגישה דווקא את ההיבטים העדתיים הפחות קסומים, לפחות בפרק הראשון שלה – אבל נראה שזו כוונתה. כמו "בת ים" גם היא מסתמכת לא מעט על ניואנסים ונשענת על פולקלור ועל פער הדורות, אלא שבניגוד לה היא מתעלת את אלה לטובת קומדיה מובהקת, וככזו היא פשוט מוצלחת. איך אומרים "סחתיין" בבוכרית?
בנות 4.08: טאד ולורין ואבי ושאנאז
"בנות" עונה 4 פרק 8
אוטוטו נגמרת העונה, ויוצרי "בנות" החליטו להפנות את תשומת לבם של הצופים לכיוון מעט שונה הפעם ולהתחיל את הפרק עם הוריה של האנה. ואיזו פתיחה זו הייתה. תחילה אינכם מבינים למה לפתע ההורים מקבלים את כל זמן המסך הזה, ואז נופל האסימון, בדיוק ברגע שאביה של האנה אומר לאמה "אני צריך להגיד משהו".
האם יש מישהו מהצופים האדוקים של הסדרה שלא הרגיש בדיוק מה הולך להיות המשפט הבא? ואכן, זה נאמר. אביה של האנה יצא מהארון. מי שצפה באדיקות בעונה הראשונה (פעם, פעמיים או שלוש, אני הפסקתי לספור ועל כן אני לא שופטת) לא הופתע מההצהרה הפתאומית שלו. רובנו זוכרים את הסצנה הראשונה של אלייז'ה בסדרה, שבה אלייז'ה מספר להאנה שהוא גיי ומתווכח איתה על נטיותיו המיניות של אביה, בטענתו שגם הוא נוטה יותר לכיוון הפחות סטרייטי. כולנו זוכרים שם שבסוף, האנה חוזרת הביתה ומספרת הכל למארני, ושתיהן רוקדות לצלילי "Dancing On My Own" של רובין (וכן, זה היה תירוץ לשים את השיר האדיר הזה בפוסט).
מעבר לעובדה שלכולנו היה ברור מאוד מה הולך לקרות בין ההורים ברגע שהכדור התחיל להתגלגל, ממש נהניתי מהסטוריליין הזה, למרות שיש שיגידו שהכותבים של הסדרה מתחילים להגזים ושאולי מתחיל לשעמם להם בחיים. אבל לדעתי כל מה שקרה עם אבא של האנה ממש מתאים לסדרה, ומתאים לדמות. יצא שטד ולורין הם שתיים מהדמויות הכי נורמליות וחמודות בסדרה, ודווקא היה מעניין אותי לראות לאן זה יתפתח מעבר לאיך שזה ישפיע על האנה. קרוב לוודאי שלא באמת נראה, אבל אני מניחה שנקבל הצצות פה ושם בעתיד. אגב, הסצנה האחרונה שבה טד אומר ללורין שהוא יספר להאנה בעצמו, ובסוף היא שזו שמספרת לה בטלפון – האם זו הייתה קריצה לסיפורה של לינה דנהאם מספרה על כך שהיא זו שהוציאה את אחותה מהארון להוריה אחרי שזו ביקשה שלא תגלה להם כלום? Curious. Very curious.
אבל חוץ מכל זה, קרו עוד הרבה דברים בפרק. כמו למשל זה שהאנה הוכיחה לכולנו שצריך להוציא נגדה צו הרחקה לכל מתבגר שעלול להימצא בקרבתה, כי זה בטח לא יסתיים בטוב. הפעם האנה החליטה שזה רעיון טוב, מתוקף היותה מחנכת ואחראית לשלומם של יצורים חיים, ללכת עם תלמידה שלה לעשות פירסינג. ואנחנו זכינו לצפות באחת הסצנות הכי קשות לצפיה ב"בנות". או למעשה בכלל, כי היא הייתה ממש נוראית. וארוכה. כה ארוכה. למה? למה עשיתם לנו את זה?
בפרק זה גם התברכנו בשובו של פראן החמוד, שאיתו האנה יצאה לדייט בפרק שעבר. הוא התגלה כאחד האנשים החכמים ביותר שהיו בסדרה עד כה, בהחלטתו לנתק קשר עם האנה פשוט כי הוא לא רוצה דרמה בחיים שלו. ותכלס, אילו יותר אנשים בני 20+ בעולם האמיתי היו אומרים את זה אחד לשני, הו, כמה יפה יותר היה העולם.
ועוד בעולם יפה פחות – שושנה יוצאת עם ג'ייסון ריטר ובהמלצתה של ג'סה (כמובן, אם כי לקח לי כמה רגעים להבין למה היא עושה את זה) מתחילה באמצע הדייט להגיד דברים שגרמו לי לרצות לעצור את הפרק, לצאת מהחדר ולעשות סיבוב בשכונה עד שהמבוכה תדעך. למען האמת, אני לא ממש אבין אם הם ימשיכו לצאת, אלא אם כן הוא יגרום לה להירגע קצת ולא לנסות כל כך להרשים אותו. פשוט להיות עצמה כמו שהייתה בפגישתם הראשונה. נקווה שהיא מסוגלת, כי זה אומר שנזכה לראות את זיו פניו של ג'ייסון ריטר שוב.
ואחרונה חביבה – מארני. הוא מארני, מטומטמת שכמותך. בשלב זה, קשה לי לרחם על מארני יותר. רגע אחד את רבה עם החבר האידיוט המוחלט שלך ואחרי חצי שעה את מסכימה להינשא לו? באיזה יקום זה רעיון טוב? למה? לא החלטנו בשבוע שעבר שלא טוב לך? כעת אני קרועה בין חלומותיי שבסוף מארני תהיה עם ריי, כי הם כל כך מקסימים ביחד, לבין רצון עז ומרושע שהטיפשה הזו באמת תתחתן עם מחלת המין המהלכת ששמה דזי. אולי ככה היא תיעלם מחיינו לעד.
סוכני שילד 2.12: מי שאתם באמת
ספוילר "סוכני שילד" עונה 2 פרק 12

אחרי פרק חזרה-מהפגרה מהורהר-משהו, השבוע אפשר לסמן וי על התרחשויות, בניית מתח, ואפילו סיומת מספקת.
את ליידי סיף מאסגרד ראינו בפעם הקודמת בפרק 15 של העונה הקודמת, במצוד אחר לורליי, פושעת אסגרדית. תפקידה של סיף בפרק הנוכחי די דומה, אם כי הוא לא מתחיל כך: סיף עם מחלת-שיכחה זמנית זורעת הרס בפורטוגל בזמן שהיא מחפשת אחר "קאווה" (אולי אחד הרגעים המשעשעים שלא-במתכוון בפרק).
קולסון והצוות מוצאים אותה ומתחילים לחקור את סיבת בואה. סרטון בטוויטר מראה את סיף נלחמת ביצור אנושי אחר עם כוחות על. סקאיי, בינתיים, שקועה בדילמות של ריסון ושליטה עצמית לאור הכוחות החדשים שלה, אבל גם אינה יכולה להסגיר את קיומם ליתר הצוות מלבד פיץ. כוחות אלה כמעט ונחשפים בעימות עם היצור הנ"ל, כאשר היא גורמת לרעידת אדמה נוספת (או ליתר דיוק – לויברציות, נראה שהכח שלה הוא יותר טלקניזיס עוצמתי מאשר ספציפית יצירת אפקט סייסמי). צבע העור הכחול שהיצור ניסה להסוות חושף אותו כקרי – אותו גזע חיזרי שיצר את הדיויינרים, כפי שלמדנו מראינה בפרק 9.
המרדף אחרי היצור מוביל את שילד לצ'אווז שבפורטוגל, אתר החפירה שבו וייטהול מצא את הדיויינר (כי "צ'אווז" זה "קאווה", או מפתחות בקרי. אוי). שילד מצליחים ללכוד את היצור, ועמו ארגז מהאתר. היצור מזדהה בשם וין-טאק, ומחזיר את זיכרונה של סיף. הוא מסביר שהגיע על מנת לעצור את ה"שיקוצים" שנוצרו על ידי הדיויינר – כלומר, ראינה וסקאיי. לדבריו, הדיויינרים נוצרו על ידי פלג בגזע הקרי שרצה להשתמש באנשים שעברו טרנספורמציה ככלי נשק. על מנת למנוע מאימפריית הקרי לגלות שניסויים אלה הצליחו ולחדש אותם, עליו להשמיד את יתר הדיויינרים והעדויות לקיומם.
הארגז מתגלה כריק מדיויינרים. בינתיים, סקאיי נכנסת לפאניקה מהגילוי לגבי השינוי שעברה, והבסיס מתחיל לרעוד שוב, מה שחושף את השינוי שעברה. הצוות של שילד מצליח לעצור את וין-טאק, אבל סיף מגיעה אל סקאיי, שלא מצליחה לעצור את הרעידות, ויורה בעצמה על מנת למנוע נזק נוסף.
סיף עוזבת את כדור הארץ עם וין-טאק-המוכה-באמנזיה. היא מסכימה לתת לשילד לטפל בסקאיי בעצמם, אבל מותירה אותם עם ספק גדול לגבי יכולתם להחזיק בה ולשלוט באירועים המתרחשים סביבה. ספק זה מגיע לידיעת סקאיי בזמן שפיץ מתווכח לגבי יתר הצוות על הסתרת המידע לגביה מהם, וסקאיי מחליטה לנעול את עצמה בתוך החדר המוגן על האוטובוס כדי להגן עליהם.
בקו עלילה מקביל, בובי והאנטר נעשים רציניים יותר, והאנטר שוקל להצטרף לשילד, בין היתר על מנת להתקרב לבובי. בובי מתלבטת עם מאק לגבי צירוף של האנטר ליוזמה הפרטית שלהם, אבל מאק טוען שהזמן מאוחר מדי לכך, ושעליה לסיים את היחסים עם האנטר לפני שהם "לוחצים על ההדק" על מנת שיהיה איזשהוא סיכוי שהם יהיו יחד בעתיד. בדבריו הוא משווה את האפקט הרגשי שתיצור הבגידה שלהם לזה של הגילוי שחלק מסוכני שילד הם מהידרה.
הדואליות של בובי ומאק מגיעה לידי ביטוי גם בדיון של חברי הצוות לגבי סקאיי, והופכת גם את הרגע שבו הם בוחרים להגן עליה מפני וין-טאק למעניין.
בובי מקפיאה את היחסים עם האנטר, אבל ההשפעה היא הפוכה מזו שמאק ציפה – בסיום הפרק, הוא מתעמת עם מאק לגבי הקנוניה שלהם, ומאק נאלץ לחנוק אותו עד לחוסר הכרה. רגע זה מוצלח אף יותר בשל השיחה עם קולסון בתחילת הפרק בה הוא מביע רצון להשתמש במאק כאיש שטח, ובתגובה מאק מביע התנגדות מוצהרת לאלימות.
עוד קו עלילה מוצלח בפרק הוא זה של פיץ וסימונס. הרגע בתחילת הפרק שבו פיץ וסימונס מתעמתים על השימוש בנשק קטלני יותר הוא רגע נהדר בהתפתחות הדמויות האלה, ולאורך הפרק אנו רואים את פיץ ממשיך לשקר בנוגע לסקאיי. בהתחשב באיטיות ההתפתחויות בסדרה בדרך כלל, יש משהו מאוד מספק בכך שהעניין הגיע לעימות בינהם כבר בפרק הנוכחי, ומסקרן לראות לאן הדמויות שלהם ילכו מכאן. החקירה שמובילה את הצוות אל הקרי היא החלק הפחות מוצלח של הפרק, וכוללת מספר ניסיונות לא מוצלחים במיוחד לשעשע עם הרצינות האסגרדית והאמנזיה של סיף. דווקא השריטה שליוותה את סיף לאורך הפרק הייתה טאץ' הפקתי נחמד, וכמוה השריטות של קולסון.
פינת הרפרנסים השבוע משתמשת בפייס-פאלמים קבוצתיים בתור מקור כח:
* הנשק של וין-טאק שגורם לאמנזיה מזכיר מעט את זה של רונאן מ"שומרי הגלקסיה", גם הוא מגזע הקרי.
* ה-Destroyer, הרובה שבו פיץ משתמש על מנת לפגוע בוין-טאק, הוא אותו הנשק שקולסון השתמש בו נגד לוקי ב"הנוקמים", ולאחר מכן ניתן לקולסון על ידי ניק פיורי על מנת להביס את גארט.
* הדיאלוגים עם סיף-מחוקת-הזיכרון בנוגע לת'ור הם רפרנס להיותם זוג בקומיקס, ולעניין הרומנטי שלה בו בסרטים.
* סיף מחזירה את וין-טאק להאלה. בקומיקס, האלה הוא כוכב-המקור של הקרי (אם כי לא מקום הממשל שלהם)
קווין מ-IO9 מתעכב קצת השבוע, אז הפעם נעזרתי בפנדה בעלת התובנות, שבין היתר עושה גם ספירת מלאי לדיויינרים.
ואם כבר לספמפם, הנה מה שטל מיכלס ממולטיוורס חשב על הפרק.
מה אתם חשבתם?






