25/2: מה חשבתם על סוף העונה השנייה של "ברודצ'רץ'" (שאגב, חודשה לעונה שלישית)?
הקפידו בבקשה להגיב עם אזהרת ספוילר מספקת.
עדכון 19/3: הנה הביקורת נטולת הספוילרים שלי על העונה.
25/2: מה חשבתם על סוף העונה השנייה של "ברודצ'רץ'" (שאגב, חודשה לעונה שלישית)?
הקפידו בבקשה להגיב עם אזהרת ספוילר מספקת.
עדכון 19/3: הנה הביקורת נטולת הספוילרים שלי על העונה.
רשת NBC | רשת פוקס | רשת ABC | רשת CBS | רשת ה-CW | רשתות הכבלים
סקירת שבוע ה-Upfronts בארה"ב ממשיכה עם רשת פוקס, השנייה להציג את מה שחדש אצלה ומה תכנוניה לעונת השידורים הבאה שמתחילה בסתיו. לאורך שנים תלתה פוקס את רוב יהבה במפלצת הרייטינג "אמריקן איידול", תוכנית ששאבה את הצופים בערך מכל דבר ששודר מולה, חצתה קהלים ושילשלה מיליוני דולרים לכיסה של הרשת. והיום? היום היא בסדר כזה. במאבק בין תחרויות השירה היא הביסה את "אקס פקטור", אף היא בפוקס, שכשלה נחרצות ובוטלה, ואילו The Voice של NBC מצליחה ממנה באופן משמעותי. בכל זאת ממשיכה "איידול" להוות נכס של ממש מבחינת פוקס, למעשה היא עודנה התוכנית הכי מצליחה שלה, אבל כרגע היא כבר לא מפחידה אף אחת מהמתחרות. בהתאם, העונה הבאה – שצפויה כנראה לחזור עם אותם שופטים – תכלול פחות שעות, ואחרי שלב האודישנים תשודר רק פעם בשבוע.
המשמעות של ירידתה של "איידול" מגדולה היא היעדר חיפוי ליתר הלוח של פוקס. התוכנית כבר לא מסוגלת למשוך למעלה את הרשת או את יתר הסדרות שלה, וככה גם נראית פוקס כרגע. סדרות כמו "בחורה חדשה" או "ברוקלין תשע תשע" חודשו לעונות נוספות, אבל הן סובלות מרייטינג די מעציב. למעשה, "בחורה" השילה 20 אחוז מצופיה ביחס לשנה הקודמת, וזה עוד כלום לעומת "Glee" שאיבדה 40 אחוז מצופיה (במילה "צופים" הכוונה היא לא לכלל הצופים אלא לגילאים 18-49, הפלח שמעניין את המפרסמים. עבורם, כזכור, נערכות מצגות ה-Upfronts).
יחד עם זאת, המצב לא כזה גרוע. פוקס מובילה בצפייה בקרב "הדור הבא של אמריקה", כלשונה, כלומר גילאי 18-34. "ברוקלין תשע תשע" זכתה באופן בלתי צפוי בפרס הקומדיה בגלובוס הזהב, וגם זיכתה בפסל את כוכבה הראשי, אנדי סמברג. סדרת הפנטזיה החביבה "סליפי הולו" הפכה ללהיט בלתי צפוי, "The Following" הרצחנית עושה מספרים יפים כאשר מחשיבים את הצופים בממירים המקליטים, וסדרות ותיקות של הרשת ממשיכות לתת עבודה. "איש משפחה", "בונז" ואפילו "משפחת סימפסון" בעונה ה-25 שלה, מהוות עבורה נכס בטוח.
אחד הדברים המעניינים ביותר בפוקס הוא ההחלטה שלה להתעלם כמיטב יכולתה ממה שנקרא "עונת הפיילוטים". העובדה שברשתות הגדולות מתחילה העונה תמיד בחודש ספטמבר, יוצרת עונתיות גם לכל דבר אחר ביצירה – הגשת הרעיונות, כתיבת התסריטים, פיתוח הפיילוטים, ליהוק וכיו"ב. בשנתיים האחרונות, וביתר שאת במהלך בעונה החולפת, פוקס נקטה בגישה של הזמנה ושיבוץ בלי תלות בעונתיות הזו. היא לא חיכתה עד חודש מאי כדי להזמין סדרות אלא עשתה זאת באופן רציף מתי שמצאה לנכון, ובמקביל החליטה מספר פעמים לוותר על פיתוח פיילוטים ולהזמין סדרות על סמך התסריט. זוהי תגובה ישירה ומתבקשת לעלייתם של ערוצי הכבלים, שפעמים רבות עוקפים בקלילות רבתי את ערוצי הברודקאסט. סדרות כמו "משחקי הכס" של HBO, "דאק דיינסטי" של A&E ובמיוחד "המתים המהלכים" של AMC, משאירות אבק לערוצים שאמורים להיות המרכזיים. קווין ריילי, יו"ר חטיבת הבידור של פוקס, יודע את זה ופועל לפי זה. לאור כוחן הנחלש של הרשתות מפתיע שהאחרות עדיין לא עושות זאת, או לפחות מתנסות בתהליכים אחרים, אבל סביר להניח שזה עוד יקרה בשנים הקרובות.
דבר נוסף שריילי אומר בריש גלי: הוא אינו מתחשב רק בנתוני מדידת הרייטינג של נילסן (החברה שמודדת את הרייטינג בארה"ב מזה 64 שנים). כיום עם הממירים המקליטים והאפשרות לצפות אונליין בשירותי סטרימינג או להרוויח ממכירות בחו"ל בהיקפים שלא היה בעבר, ההסתמכות הבלעדית על נילסן אינה נכונה לדידו, למרות הניסיונות של החברה להתאים את עצמה לעידן החדש. האמירה הזו שלו הופכת את שיקולי חידושי הסדרות למאוד ערטילאיים, ואכן היא ביטלה לאחרונה כמה סדרות שלא ברור מדוע הגיע להן למות (הסיטקום החמוד Surviving Jack בוטל למרות שהצליח יותר מאשר "מינדי" שחודשה; Almost Human מבית ג'יי ג'יי אברמס עשתה מספרים טובים יותר מאשר הרבה סדרות אחרות של פוקס ובכל זאת בוטלה).
פוקס בעונה הבאה תנסה ליצור אירועים טלוויזיוניים שיביאו את הקהל בזמן אמת, כשם ש"איידול" נהגה לעשות. אירועים כמו המחזמר "גריז" בשידור חי – בהשראת "צלילי המוזיקה" שעשתה NBC – ומשדר שבמסגרתו שני פעלולני אופנוע ינסו לשחזר את הקפיצה שבה נכשל איבל קניבל לפני 40 שנה, מעל קניון הנחש באיידהו. אבל יותר מכל, פוקס מקווה שסדרת הריאליטי החדשה שלה תהפוך לאירוע שכזה. מדובר ב-"Utopia", המבוססת על להיט הולנדי מבית היוצר של "האח הגדול", ניסוי אנושי המבודד קבוצה של 15 מתמודדים במיקום נידח למשך שנה שלמה (!!!), שבמהלכה הם צריכים לבנות לעצמם חברה מאפס. התוכנית הזו צפויה להתחיל כבר באוגוסט הקרוב ותשודר פעמיים בשבוע. פוקס ללא ספק תולה בה את תקוותיה הגדולות ביותר.
מלבדה יש כמה וכמה סדרות חדשות המגיעות אל פוקס בעונה הממשמשת, חלקן בהחלט מסקרנות. זה כולל בין היתר סדרות חדשות על ילדותו של באטמן, סבוניית טינאייג'רז שתנסה להיות "בוורלי הילס 90210" החדשה, עיבוד לדרמת המתח הבריטית הסוחפת "ברודצ'רץ'", ודרמת מתח נוספת מבית היוצר של מ. נייט שיימאלאן, בכיכובו של מאט דילון – שתיהן יפתרו את התעלומה שבמרכזן תוך עשרה פרקים. לוח שידורי הסתיו וכל הסדרות החדשות מפורטים למטה, אבל לפני כן, אלה שפוקס אלה שהניפה עליהן את הגרזן.
אינן עמנו עוד
אבא אמריקאי (כאמור, עוברת ל-TBS)
אבא'לה (הידועה גם כסדרתו המושמצת של סת' מקפארלן שאינה אנימציה)
הפרקליט (Rake)
לגדל את הופ
מגויסים
Almost Human
Surviving Jack
והנה הלוח והסדרות החדשות של פוקס בסתיו הקרוב.
יום שני
20:00 Gotham
21:00 סליפי הולו
יום על טבעי ברשת – אל העונה השנייה של "סליפי הולו", שתמנה הפעם 18 פרקים, מצטרפת אחת הסדרות המדוברות של העונה החדשה.
Gotham
מותחן המתאר את העיר גות'הם בימים שבהם ברוס וויין, שלימים יהפוך להיות באטמן, היה רק ילד. הסדרה תעסוק במפקח גורדון, אז עדיין בלש צעיר (בנג'מין מקנזי, "האו.סי", "סאות'לנד"), החובר כשותף לבלש הארווי בולוק (דונל לוג המעולה, "ילדי האנרכיה", "הוויקינגים"), והשניים מתמודדים עם הפשע הגואה בעיר גות'הם. במסגרת תפקידם נאלצים השניים להתרועע עם הטיפוסים שיהפכו להיות הדמויות המוכרות מהקומיקס ומהסרטים – הג'וקר, קאטוומן, הפינגווין וכיו"ב. את הסדרה יצר ברונו הלר, שאחראי על "רומא" ועל "המנטליסט".
סלפיז, ששה שירים של סונדהיים, קעקועים, יומן השומן, החץ, היפה והחיה, עממיות, קמים לתחייה, באנשי, המערכת, היפה והחנון, חדר 101, אישה לראווה, עוזרות בית נחושות, ישראל. בהורדות: עונה שנייה וחדשה לקומדיה הבריטית-תקופתית Blandings, המבוססת על ספרי פ.ג. וודהאוס ("ג'יבס ווסטר"). וגם המתים המהלכים, טופ גיר, מיילדת, מר סלפרידג', בלש אמיתי, Looking, בנות, חסרי בושה, אפיזודס, בית השקרים.
בכבלים,
בחם בידור ישראלי ב-22:30, סלפיז.
סדרה דוקומנטרית בת 10 פרקים העוקבת אחרי שנת הלימודים האחרונה בתיכון "מקיף יהוד" וההכנות לנשף הסיום. הסדרה מלווה חמישה בני נוער ומשפחותיהם, ומביאה הצצה לעולמם של המתבגרים בישראל 2013 – עידן בו יש חשיבות גבוהה לתחזוקה של פרופילים ברשתות חברתיות, עידן בו אם לא צילמת את זה, ולא העלית את זה לאינסטגרם – זה לא באמת קרה. בתיכון "מקיף יהוד" לומדים נערים ונערות מרקעים סוציואקונומיים שונים: ילדים עשירים ועשירים הרבה פחות, כאלה שצריכים לעבוד למחייתם במקביל ללימודים, וכאלה שמקבלים כל מה שהם רוצים בקלות, ולפעמים אף יותר. לכולם יש חלומות, אהבות, אכזבות, ובעיקר טלפונים עם מצלמות. "סלפיז" חושפת את עולמם של בני 17 שנמצאים בצומת דרמטית בחייהם, רגע לפני סיום התיכון והגיוס לצבא, ומתעדת רגעים אחרונים של נעורים. בין הדמויות המתועדות: דניאל – בת עשירים יפה ומוצלחת. ליעד – בלוגרית אופנה שעלתה מסין. אלון – בחור כבד שמיעה מקסים ואינטליגנטי שמתקשה להשתלב בתיכון רגיל. נטלי – רקדנית בלט פרפקציוניסטית שחיה את החלום של אמא שלה. וטאי – "חתיך השכבה" שזנח קריירה של כדורגלן, וחולם חלומות גדולים שמנוגדים למציאות בה הוא חי. אותם תיכוניסטים, שעסוקים רוב הזמן בצילום עצמי וכתיבת סטטוסים, משקפים מראה של פני הדור: הצורך לחלוק כל רגע אונליין, לפעמים על חשבון הרגע עצמו. נשף הסיום מהווה נקודת ציון משמעותית וכמעט סמלית בחייהם של הנערים והנערות, ומשמש רגע מעבר מוחשי אל החיים הבוגרים. ה"תיעוד העצמי" והחיבור הבלתי נפרד מהעולם הווירטואלי, מעניקים ל"סיום" משמעויות עמוקות הרבה יותר. בימוי ועריכה: עידית אברהמי.
בערוץ 8 ב-22:50, קעקועים.
קעקועים הם כבר מזמן לא סמל של תרבות שוליים ומרדנות. פעם זה היה רק אצל פיראטים ועבריינים, היום – נדמה שלכל אחד יש. למורה יש דולפין על הכתף, סבתא מקעקעת את שמות הנכדים ומי יודע מה מסתתר מתחת לז'קט של המגישים בטלוויזיה? בעולם של היום האיורים על גופנו הפכו להרבה מעבר לטרנד. עבור המתקעקעים, הציורים מסמלים הכל: את המשפחה והחברים, את דרך החיים, התרבות, תחומי העניין, האהבה והרגשות. הסרט מציג אמני קעקועים שצברו להם עשרות אלפי מעריצים והגיעו ממש לרמת כת, בגלל העובדה שהם כל הזמן דוחפים את גבולות אמנות הגוף על ידי ערבוב טכניקות קיימות ויצירת טכניקות חדשות. הם ינחו אותנו דרך היקום הציורי והסמלי הזה אשר משלב שיטות גרפיות ומסורות תרבותיות מכל רחבי העולם. זהו דיוקן של צורת אמנות העוברת שינויים עמוקים כל הזמן, המציג לצופים את שחקני המפתח בעולם הקעקועים ואת הגבולות ההולכים ומטשטשים בין טקסים, יצירות אמנות, ותחושת שייכות חברתית.
בלוויין,
בכן תעו ב-22:00, ששה שירים של סונדהיים.
שבוע מוזיקה. היכנסו לעולמו המרתק של האיש שהביא לנו בין השאר את כל מילות שירי "סיפור הפרברים", המחזמר המצליח בכל הזמנים, את שיר הנושא זוכה האוסקר של הסרט "דיק טרייסי" שכתב למדונה (I Always Get My Man), וגם את שירי מחזות הזמר המצליחים "מוזיקת לילה זעירה", "ג'יפסי", "סוויני טוד", ורבים אחרים. הסרט מביא מבט אינטימי לקריירה המוזיקלית הארוכה והפורה של המלחין והתמלילן היהודי-אמריקאי המופתי, עטור פרסי הגראמי, הטוני והאוסקר, במהלכה יצר עבודות פורצות דרך שהגדירו מחדש את המוזיקה לתיאטרון. סרטו של ג'יימס לאפין, המחזאי/במאי שנודע גם הוא על במות ברודווי (ואף כתב וביים כמה מהמחזות של גיבור סרטו), המסופר בקולו של סונדהיים עצמו, משלב חומרי ארכיון מהקריירה הפורייה שלו, שידעה עליות ומורדות דרמטיים, קטעים מהקלאסיקות הידועות שלו (המבוצעות בין השאר ע"י את'ל מרמן וברנדט פיטרס), והופעות חדשות שהופקו במיוחד עבור הסרט הזה. בנוסף, מתמקד הסרט בחוויות הכתיבה של ששה משיריו.
סרטים
בכבלים,
בעיקר חם ב-22:00, אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון.
כל יום ספילברג.
ולא לשכוח:
המערכת בערוץ 2 ב-21:00.
היפה והחנון בערוץ 10 ב-21:00.
יומן השומן בחם 3 ב-21:30.
אישה לראווה בכן קומדיה ב-21:30.
חדר 101 בערוץ 2 ב-22:00.
עוזרות בית נחושות בכן דרמה ב-22:00.
החץ 2 בכן פעולה ב-22:00.
באנשי 2 בכן או ב-22:00.
קמים לתחייה בחם 3 ב-22:15.
ישראל בערוץ 10 ב-22:20.
עממיות בערוץ 2 ב-22:30.
היפה והחיה 2 בכן פעולה ב-22:45.
יש לכם המלצות משל עצמכם? אז תמליצו.
שואוטיים רוצה עוד דקסטר, זה סוף חדר החדשות, ג'ואל מקהייל וקונאן מצחיקים, ברודצ'רץ' משנה סוף, ברוקלין תשע-תשע נופלת, טריילר ראשון למשחקי הכס ועוד חדשות וקטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג).
"חדר החדשות" חודשה לעונה שלישית ואחרונה שתגיע בסתיו הקרוב. ותודה לסטיבי: ליליהאמר חודשה לעונה שלישית בנטפליקס. מישהו בכלל צופה בזה?
תודה לתומר: שואוטיים חושבת על ספין אוף ל"דקסטר", עם דקסטר.
תאריך למד מן, תאריך כללי לתיקון ועוד דברים מעניינים מ-AMC וערוץ סאנדנס.
ג'ואל מקהייל התארח השבוע אצל קונאן לשיחות מצחיקות במיוחד על ימי הולדת של ילדים ומועדוני חשפנות ניידים, עד כמה אידיוט ג'סטין ביבר ועל חריץ התחת הגבוה שלו.
כמו כן, בחור בן 20 שנראה כמו קונאן אובראיין רוצה את עזרת "אביו", וקונאן מגיב.
קווין ריילי מרשת פוקס מבשר שהסוף בעיבוד שלהם ל"ברודצ'רץ'" יהיה שונה משל המקור.
הזכייה בגלובוס הזהב לא עזרה ל"ברוקלין תשע-תשע" להוסיף צופים, והשבוע היא רשמה שיא שלילי ברייטינג.
תודה לסטיבי: ג'ון סים יככב בסדרה חדשה של BBC America.
תודה לתומר: ביל פקסטון יתארח ב"סוכני שילד" לקשת בת ארבעה פרקים (ואיבון סטרחובסקי מצטרפת למיני סדרה של "24").
תודה לתומר, שכותב: דרושה שקית הקאה (בגלל דייויד גוייר), דרושה שקית הקאה נוספת (כי עכשיו זה בכלל לא יהיה דומה לגות'האם סנטרל).
תודה לתומר: FX הזמינה סדרה חדשה בהפקת לואי סי קיי ובכיכובו של זאק גליפיאנקיס.
תודה לאלון: דירוג של כל דמויות "מחלקת גנים ונוף".
קונאן מתעמר שוב במפיק המוזר והיומרני שלו, ג'ורדן שלנסקי, והפעם מתביית על הבלגן במשרד שלו.
בנוסף, קונאן הכיר לעומק את המתמחים שלו, וקצת התעלל בהם על הדרך.
הטריילר הראשון לעונה החדשה של "משחקי הכס".
בשנים קודמות לא הרגשתי צורך לערוך סיכומי שנה, פשוט כי חודש דצמבר מגיע שלושה חודשים אחרי שגם ככה סיכמנו שנה במסגרת פרסי המיקי. השנה לא היה מיקי, כך שמדגדג לי באצבעות לערוך איזו רטרוספקטיבה ולראות מה היה לנו ב-2013. זו הייתה שנה עם המון פינאלות גדולות, כולל של "שובר שורות", "רוק 30" ו"המשרד". שנה עם דרמות חדשות מדוברות כמו "התיקון", "הסקס של מאסטרס" ו"כתום זה השחור החדש". שנה שפלטפורמות אינטרנט עלו במלוא הכוח עם תכנים מקוריים (שהבולטים שבהם כולם שייכים לנטפליקס – "בית הקלפים", "ארסטד דיבלופמנט" ו"כתום זה השחור החדש") וערוצים נוספים הצטרפו עם תכנים מקוריים, כמו סאנדנס עם "התיקון" ו"קצה האגם". שנה שבה ערוצי הכבלים שוב ושוב עקפו את ערוצי הברודקאסט ברייטינג, בעיקר הודות למפלצות כמו "המתים המהלכים" ו"דאק דיינסטי".
יש סיכוי סביר שהשנה הזו תירשם כנקודת מפנה בדברי ימי המדיום, אבל בסיכומו של דבר, מבחינה טלוויזיונית נראה לי ש-2013 הייתה שנה טובה באופן שאינו יוצא דופן. בימים הקרובים ועד סוף השנה נערוך כאן סיכומים על התכנים עצמם, את הסיכומים השנתיים אחלק לכמה קטגוריות נפרדות שיפורסמו בימים הבאים, נתחיל עם הסדרה החדשה הטובה ביותר, נסיים עם הפינאלה המוצלחת ביותר (ברור מי הולכת לככב שם) והמעפנה ביותר (ברור מי הולכת לככב שם), ובתווך נדבר על הדרמות, הקומדיות, האקשן, מפחי הנפש, הרגעים המופלאים, הסדרות מבריטניה ומיתר העולם (כולל ישראל) ועוד. כל הסיכומים יכללו סקרים ובכולם כמובן דעתכם חיונית, ממש כמו במיקי. במקביל יהיו סיכומים של ממתקי השנה, קטעים ויראליים בולטים מ-2013, ומאחר שהיו המון כאלה, הפעם חילקתי אותם לחמישה חלקים תמימים.
אז הנה מתחילים עם הסדרה החדשה הטובה ביותר, בחירה שמקיפה את כלל הקטגוריות הצפויות גם בהמשך ובלבד שמדובר בסדרה שהחלה השנה. ניתן לבחור יותר מאופציה אחת.
הסדרה החדשה | מסביב לעולם ובחזרה | ריאליטי, סבון ועוד | באסה | צחוקים | דראמההההה! | הפינאלות | ממתקי 2013: ג'ימי פאלון | ממתקי 2013: שאר תוכניות האירוח | ממתקי 2013: הסימפסונס | ממתקי 2013: אנימציה | ממתקי 2013: בשר ודם | הרגעים הגדולים
[polldaddy poll=7672688]
מתוך כלל הרשימה הזו ראיתי 13 סדרות [1], אבל יש שתיים שבהן לא צפיתי והיו בין המדוברות ביותר השנה. ההחלטה לא לצפות בהן הייתה מודעת ומכוונת: ב"בית הקלפים" בגלל שאין לי כוח לעוד דרמה פוליטית, וב"כתום זה השחור החדש" כי אין לי כוח לעוד סדרה של ג'נג'י כהן אחרי "העשב של השכן". כמותה אף היא התחילה מאוד חזק, אהבתי אותה מאוד עד שהתחילה לנדנד בעונה השנייה ואז להיות בלתי נסבלת ודוחה בעונה השלישית. אחרי כן פרשתי ממנה בשאט נפש. מאחר שאינני סומך על טעמה של הגברת כהן, הפעם אני נמנע מראש, וזו כנראה ההחלטה הכי משמעותית שלי השנה בכל הנוגע לסדרת טלוויזיה, כי "כתום" סופגת תשבחות מקיר לקיר. בסקר שערך HitFix בקרב מלא מבקרי טלוויזיה אמריקניים הם הכתירו אותה לסדרה החדשה הטובה ביותר, ובסיכום הכללי שלהם היא הייתה שנייה רק ל"שובר שורות". גם כאן בבלוג יש תעופה כללית עליה, ובכל זאת דבר מזה אינו מדרבן אותי לצפות בה. אני מחכה לתגובות על העונה השנייה לפני שבכלל אשקול זאת. קשה עורף.
[1] ממש בזמן הכנת הרשומה הזאת התחלתי לצפות ב"קמים לתחייה". הפיילוט שלה מדהים, וחשבתי בעטיו שאצטרך לחשב הכל מחדש, אבל עשו לי תיאום ציפיות לגבי המשך העונה. מקסימום אחזור לכאן ואכה על חטא.
ישנן סדרות אחרות ברשימה שצפיתי בהן ופרשתי כעבור מספר פרקים. "סליפי הולו" התחילה טוב, ואני מבין שהיא גם משתפרת, אבל נכון לעכשיו יצא שפרשתי כי אין לי חשק. אולי אדגום שוב כשתגיע אל 'כן'. גם מ"סוכני שילד" פרשתי – היא פשוט משעממת. מ"הוויקינגים" פרשתי מאותה סיבה אחרי שני פרקים, ו"אישה לראווה" חרף כל הקאסט המעולה שלה עושה דברים שכבר ראינו בעבר בסיטקומים שמוצלחים ממנה עשרות מונים.
בסדר עולה, זה הדירוג של יתר הסדרות החדשות שראיתי השנה.
10. The Fall
אני עדיין לא מבין למה לא תירגמו את שמה לעברית. ממש מסובך. צפיתי בה ממש לאחרונה, סדרה מתח פסיכולוגית בריטית בכיכובה של ג'יליאן אנדרסון האהובה (גם ארצ'י פנג'בי, קלינדה מ"האישה הטובה", מאוזכרת תמידית בהקשר של הסדרה, אבל זמן המסך שלה זעום במקרה הטוב) שעוקבת אחריה בעודה מנסה ללכוד רוצח סדרתי. במקביל הסדרה מתלווה גם אל הרוצח עצמו, אל מעשיו וחייו בקרב משפחתו – אישה ושני ילדים קטנים, הילדה שבהם הורסת ומהווה נדבך מעניין בעלילה. בסך הכל חמישה פרקים יש לעונה הראשונה, ומשום מה הייתי תחת הרושם שנקבל בסופה סיומת לסיפור, בין אם הרוצח חומק ובין אם לאו, אבל לא. ומה שמעצבן הוא שזה נגמר בקליף האנגר שהוא לא באמת קליף האנגר, וחמש דקות נוספות היו מספקות את הקלוז'ר הזה לכאן או לכאן. האכזבה הזו גדולה שבעתיים כשמתחשבים בעובדה שלא היה לי פשוט לצפות בזה. מעשיו של הרוצח, כל ההתנהלות שלו למעשה, העכירו את נפשי. למרות שהסדרה עשויה מצוין, היא פשוט לא בשבילי ואני לא מאמין שאחזור בעונה הבאה. מה שכן, המשחק מעולה.
9. בייטס מוטל
אותם דברים שהטרידו אותי ב-The Fall קיימים גם כאן, מטבע הדברים בסדרה העוסקת בבגרותו של מי שאנחנו יודעים כי הוא עתיד להפוך לרוצח פסיכופת, ולכך נוסף ממד מכביד נוסף המתגלם ביחסיו עם אמו, שבעצמה מספקת כמה וכמה רגעים לא נעימים במיוחד. וכמו The Fall גם היא עשויה היטב אבל פשוט לא נועדה עבורי. סיימתי את העונה הראשונה על 13 עשרת פרקיה, אבל לא סביר שאשוב לשנייה.
8. באנשי
לא יצירה גדולה, רחוק מכך, ולמעשה רובה נשכח ממני אחרי שסיימתי לצפות בעונה, אבל כסדרת אקשן היא עושה עבודה מעולה, וההתמקדות שלה בבני האמיש מפנה זרקור מעניין אל אורח חיים שלא רואים הרבה בסדרות מתוסרטות.
7. Orphan Black
סדרה עם פוטנציאל עצום אבל לא נראה שהיא מצויה בידיים הנכונות, הקנדיות שלה נובעת מכל נקבובית ואני לא מאמין שהיא תוכל אי פעם להיות גדולה. בכל זאת, התוצר הסופי מאוד חמוד וחינני, ויש דבר אחד שמשדרג אותה פי כמה וכמה מכפי שהיא: טטיאנה מסלאני בתפקיד הראשי. היא הגיחה משום מקום ופשוט נושאת על כתפיה את הסדרה באמצעות גילומן של לא פחות מעשרה שיבוטים, כל אחת מהבנות הללו שונה מרעותה באופייה ואת כולן מסלאני עושה ללא רבב. מושלמת.
6. התיקון
אהבתי את הסדרה כל כך כשהחלה, אבל עד סוף העונה (שמנתה בסך הכל ששה פרקים), היא התחילה לייגע אותי. היא נורא לירית ואיטית, אני אוהב דברים כאלה, אני צריך דברים כאלה בטלוויזיה, אבל עדיין יש לי את זה ב"מד מן", ובסופו של דבר "התיקון" לא מתקרבת אליה אפילו קצת. היא השיגה מעט מאוד בששת הפרקים של עונתה הראשונה, וככל שהתרחקתי ממנה אחרי שסיימתי לצפות בה, כך אני פחות קשור אליה. ובכל זאת, מדובר ביצירה יפה ומסקרנת, ואילולא הפרק האחרון המאוד-בינוני, היא הייתה מקבלת אצלי מיקום גבוה יותר.
5. האמריקנים
דרמת הריגול הזו הושוותה מיד בתחילתה אל "הומלנד", ולא בכדי – היא עוסקת בריגול של נתינים זרים על אדמת ארה"ב, משחקת על הנאמנות הדיכוטומית המובנית שלהם ומגוללת סיפור אהבה/לא-אהבה – אבל במבחן העונה הראשונה מבחינתי "האמריקנים" מנצחת בענק. לא שהעונה הייתה מושלמת, בדומה ל"הומלנד" גם היא התחילה מעולה ואז החלה לקרטע, אבל אם "הומלנד" מבחינתי חתרה תחת יסודותיה כאשר גילינו מה מנחה את ברודי, אצל "האמריקנים" היסודות הללו רק מעמיקים את חוזקה של הסדרה. כאשר הדברים שמפריעים לי בה הם ענייני פאות ולמה מישהי הלכה לשם ולא למקום אחר, הרי שהמהות הבסיסית והחשובה נותרת איתנה. וזה נכון, הדבר הכי מעניין הוא עולמם הרגשי הבלתי אפשרי של פיליפ ואליזבת', שני זרים שמנותקים ממשפחותיהם באמא רוסיה, שהתחתנו והקימו משפחות רק ככיסוי לפעולותיהם וכיו"ב. העושר הזה מספק דרמה מרתקת שקשה למצוא בסדרות אחרות. בנוסף, הפיילוט שלה מושלם.
4. ברוקלין תשע-תשע
ניכר שזו עדיין סדרה בהרצה, אבל גם ככזו היא מלאת חן ומזכירה כל הזמן את "מחלקת גנים ונוף" של אותם יוצרים. היא רחוקה משיאיה של "גנים", אבל מצד שני, גם "גנים" רחוקה משיאיה, ואני מרגיש של"ברוקלין תשע-תשע" יש לאן לצמוח בהינתן לה ההזדמנות. בינתיים היא מצחיקה ומענגת יותר ויותר עם כל פרק שעובר.
3. משפחת גולדברג
ועדיין, הסיטקום החדש האהוב עלי הוא זה, לפחות בשלב המוקדם הזה בחיי שניהם. למרבה הצער הוא לפעמים סיטקומי מדי, במובן שהוא צפוי יתר על המידה, אבל זה קורה נקודתית ובסופו של דבר זו סדרה כה מלבבת ומבדרת שאני מאוד מחבב. מה שכתבתי על הפיילוט נכון גם לפרקים שהגיעו אחריו.
2. ברודצ'רץ'
ילד מת בעיירה קטנה שבה כולם מכירים את כולם, שני בלשים – האחת אישה והאחר גבר – חוקרים את המקרה שבו כולם חשודים, החקירה מעלה עוד ועוד סודות מחייהם הפרטיים שכולם. לא פלא ש"ברודצ'רץ'" מהווה עבורי תיקון ל"ההרג" המחורבנת. בניגוד למקבילתה הסיאטלית, וגם בניגוד ל-The Fall הנ"ל, העונה הראשונה של "ברודצ'רץ'" מספקת תשובות ולא מבזבזת את זמנה ואת זמננו ברצף בלתי כלה של הסחות דעת. לאורך כל החקירה המשחק נהדר, הדיוויד טננט מצוין, הצילום מושלם והמוזיקה יפהפיה. זו לא יצירת מופת, אבל היא מעולה.
1. הסקס של מאסטרס
בהתאם למוטיב החוזר כאן, גם העונה הראשונה של "הסקס של מאסטרס" לא הייתה מושלמת, אבל היא סיפקה השנה כמה מהרגעים הנוגעים ביותר ללב, והפגנות משחק די עותקות נשימה, בראשן של מייקל שין ובעיקר אליסון ג'אני, שנוכחות שניהם הצליחה לכפר תדיר על הליהוק האומלל של ליזי קפלן. כבר ציינתי שהיא מזכירה לי את "מד מן", בעיקר באסתטיקה (מה שהגיוני) ובעדינות שלה, אבל היא מצליחה להביא משהו חדש ורענן מאוד מצד עצמה. היא מתארת באופן יפה ומחושב את צעדיו הראשונים של נושא מרתק שכיום נראה לנו מובן מאליו, ונעזרת בדמויות שלה כדי להמחיש עד כמה חשוב ורלוונטי המחקר הזה לתחושות האנושיות הכי בסיסיות – לא רק סקס אלא אושר, או משהו בכיוון שלו.
דוקטור הודל, בונוסים שוברי שורות, מונטי פייתון מתאחדת, הסימפסונס מוזיקליים, טריילר חדש לבנות, ועוד חדשות וקטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג).
למקרה שפספסתם, גוגל הקדיש אתמול את הדודל שלו ל"דוקטור הו" לכבוד חגיגות היובל, ועשה זאת באמצעות משחק מפורט ומרשים. הגארדיאן מספר את ההשתלשלות שהובילה אל ה-whodle, ולמי שלא הספיק (או לא טרח), הנה המשחק מתחילתו ועד סופו בשתי דקות.
"דוקטור הו" בגרסת האנימה מקדישה גם היא ספיישל לכבוד שנת היובל.
בתחילת השבוע הקהילה נרתמה כדי להביא את מונה הלייקים בעמוד הפייסבוק של הבלוג, שעמד יותר מדי זמן על 992, למספר עגול יותר. בינתיים כבר הגענו ל-1017, מוזמנים ללייקק גם אתם אם טרם עשיתם זאת.
בראיין קרנסטון וארון פול צילמו את עצמם קוראים לראשונה את התסריט לפרק האחרון של "שובר שורות", והגיבו כמו מגבי השמשות של השטן. עוד מהבונוסים של מארז "שובר שורות": פספוסי העונה האחרונה. מה נותר עוד לומר?
אנה גאן תיכנס לנעלי הבלשית ב"ברודצ'רץ'" האמריקנית, שמתוכננת כמיני סדרה ותיקרא "גרייספוינט".
רייטינג השבוע. יום ראשון: Almost Human פותחת טוב, מספרים לא מרשימים ל"האישה הטובה", "נקמה", "עד עצם היום הזה" ו"המנטליסט". יום שני: Almost Human יורדת כשהיא מגיעה אל משבצת השידור הקבועה שלה, "בני ערובה" ממשיכה לקבוע שיאים שליליים. יום שלישי: "שילד" סוף סוף משנה כיוון ועולה קצת, "גולדברג" יורדת, "ברוקלין תשע תשע" עולה מעט, "בחורה חדשה" לא משהו, "מינדי" גוועת. יום רביעי: "משפחה מודרנית" יורדת מהותית, "מהפכה" יוצאת לפגרה עם רייטינג גרוע, "נאשוויל" ו"אקס פקטור" עם אותו רייטינג. יום חמישי: "מחלקת גנים ונוף" נופלת עוד קצת אל שיא שלילי נוסף, וגם "האנטומיה של גריי" עם הרייטינג הנמוך שלה אי פעם.
עוד ערפדים מגיעים אל המסך: FX הזמינה 13 פרקים מ-The Strain של גיירמו דל טורו וקרלטון קיוז, שבמסגרתו צוות של מדענים במרכז לבקרת מחלת מגלה כי מגפת ערפדים מתפשטת, והם מנסים לעצור אותה ולהציל את האנושות.
מסיבת העיתונאים של מונטי פייתון במלואה, לכבוד האיחוד של החבורה.
תודה לתומר, המדווח על כך ש-AMC יוצרת גרסה לקומיקס Preacher, וכותב כך: אני אשמח אם זה אכן יקרה אחרי שנים של ניסיונות כושלים. מצד שני, AMC תסרס קמעה את הסדרה; היא לא מסתמכת על מראות מגעילים בסגנון "המתים המהלכים", כמו שהשפה הגסה שולטת. שלא לדבר על הביקורת הבוטה נגד דת על כל גווניה וצורותיה, מה שעלולה לסבך את הרשת עם אירגונים שמרניים.
תודה לתומר, שכותב: אסיילום מתמחים בגרסאות סוג ז' לשוברי קופות. הנה מה שנראה כמו הטייק שלהם ל"בקיץ הבא שוב תלבשי כתום".
תודה לגיא הרלינג: שחקו במשחק הציטוטים המגניב של "סיינפלד" בוולצ'ר.
תודה לסטיבי: עשרה שחקנים טובים שלכודים בסדרות מתחת לכשרונם.
חידושים וביטולים: "קשיחות הכרחית" בכיכובה של קאלי ת'ורן בוטלה אחרי שלוש עונות. לייף טיים מחדשת את "המכשפות מאיסט אנד" לעונה שנייה.
הפתיח של "מחלקת גנים ונוף" בגרסת הנעורים של כוכביה. כה חמודים.
נילס הולגרסון כיכב השבוע בגוגל דודל לכבוד יום הולדתה של הסופרת סלמה לגרלף.
פתיח מוזיקלי נפלא מאין כמוהו לפרק החדש של "הסימפסונס".
המשך לאחים לנשק, קשת מככבת, קונאן מפטר, דאריו נהריס משנה פניו, עד עצם היום הזה, המאסטר, ארץ יבשה ועוד חדשות, קטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג) וכמה דברים שמשודרים בטלוויזיה.
יום חמישי
חמישי בהורדות: סאות' פארק, Key & Peele, פילדלפיה זורחת, הליגה, מקום טוב באמצע, Back in the Game, משפחה מודרנית, Super Fun Night החדשה והמושמצת בכיכובה של רבל ווילסון, נאשוויל, הישרדות, מחשבות פליליות, זירת הפשע, רבולושן, חוק וסדר מדור מיוחד, איירונסייד החדשה, אקס פקטור, מרק הוליוודי + מרק הוליוודי חוקר (המעולה), The Michael J. Fox Show (כנראה מקנדה), פרק אחרון לעונה של הגשר.
בלוויין,
בדרמה חמה ב-21:15, עד עצם היום הזה.
עונה שלישית וחדשה במרחק ארבעה ימים מארה"ב.
בכן תעו ב-22:00, אנימיזם: להתאהב בחפצים.
סיפורם של אנשים שמתאהבים – באמת, רגשית ומינית – בחפצים. הנטייה המינית החדשה – OS (Objectum-Sexuality) – מתוארת באמצעות חמש דמויות יוצאות דופן, ש"יוצאות מהארון" ומצהירות בפומבי על אהבתן לחפצים, לא כפטיש אלא כפרטנרים אמיתיים לחיים: בין אם מדובר במתקן שעשועים, מכונית, רכבת או אפילו מגדל אייפל בכבודו ובעצמו.
יום שישי
שישי בהורדות: האנטומיה של גריי, סקנדל, המפץ הגדול, The Millers [סיטקום חדש של גרג גרסיה (לגדל את הופ), הפעם מולטי קאמרה, בכיכובם של וויל ארנט ומרגו מרטינדייל], The Crazy Ones, שני גברים וחצי, אלמנטרי, מחלקת גנים ונוף, Welcome to the Family ו-Sean Saves the World החדשות והמעפנות-על-פי-הטריילר, הורים במשרה מלאה, אקס פקטור, גלי (שמשודרת מתורגמת בכן דרמה ב-5:00, כשעה אחרי שידורה בארה"ב), עונה חדשה של יומני הערפד + בכורה לספין אוף שלה The Originals, פרויקט מסלול.
סרטים
בכבלים,
בזהב חם ב-22:00, הנזל וגרטל: הנזל וגרטל.
בכורה. פנטזיית אקשן שמתחילה מהרגע שבו הסתיים סיפורם המפורסם של הנזל וגרטל (או בשמם העברי – עמי ותמי). אחרי שניצלו בילדותם מהמכשפה הרעה שזממה לאכול אותם, שני האחים היתומים גדלו והפכו לציידי מכשפות אטרקטיביים שעוברים מכפר לכפר ומחסלים את המכשפות שמטילות טרור על התושבים התמימים. מספר מקרי חטיפות ילדים בכפר מרוחק מביאים את הנזל וגרטל למקום, רק כדי להבין שזוהי עיירת ילדותם. שם הם מגלים כי המכשפות זוממות מזימה איומה בסדר גודל שאיש עוד לא ראה. על שני האחים להביס את מנהיגת המכשפות האכזרית ולסכל את תכניותיה האפלות. עם ג'רמי רנר ("זהות גנובה"), ג'מה ארטרטון ("הנסיך הפרסי"), פמקה ינסן (סדרת סרטי "X-מן", "המלוק גרוב").
בלוויין,
בכן 2 ב-22:00, קפטן אמריקה.
לראשונה בכן. מבוסס על הקומיקס הפופולרי של חברת מארבל. סטיב רוג'רס הוא בחור כחוש וחולני שרוצה להיות חייל מצטיין בימי מלחמת העולם השנייה, ומה שאין לו בכוח פיזי הוא משלים במוטיבציה והצטיינות. רוג'רס נבחר להיות שפן נסיונות בניסוי חדש של הווארד סטארק (לימים אביו של טוני "איירון מן" סטארק) שמשפר את הכוח הגופני והמנטלי. הניסוי מצליח מעל למצופה וסטיב הופך להיות גיבור-על שמוביל את צבא ארצות הברית במלחמה נגד הגרמנים ובמיוחד הקצין הנאצי האכזרי רד-סקאל. עם כריס אוונס ("הנוקמים"), הוגו וויבינג ("מטריקס"), היילי אטוול ("הדוכסית"), טומי לי ג'ונס ("לינקולן").
בכן 3 ב-22:00, המאסטר.
בכורה. סרטו המהולל של פול תומאס אנדרסון ("זה ייגמר בדם", "מגנוליה") שלקח את השראתו מסיפורו של ל' רון האוורד, מייסד הסיינטולוגיה. חואקין פיניקס בתצוגת משחק נדירה מגלם חייל משוחרר בעל כישרון מיוחד לרקיחת משקאות משכרים, המחפש את מקומו בעולם. בנדודיו הוא עולה על ספינה שעליה מפליגים חברי כת בשם "התכלית" ("The Cause") המונהגים על ידי טיפוס כריזמטי וממגנט. למרות התנגדותם של בני משפחתו, אשתו (איימי אדמס) וחברי הכת לחבר החדש בקהילה, מתפתח במהרה קשר רב עוצמה בינו לבין המנהיג – קשר הרסני, מהפנט ובלתי ניתן להתרה. גם עם חואקין פיניקס ("הולך בדרכי"), לורה דרן ("לב פראי"). הסרט ערך את הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל ונציה וזכה שם בשלושה פרסים – שחקן (במשותף לפיניקס ולסימור הופמן), במאי ופרס הביקורת. הוא היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר וזכה בעוד פרסים רבים, בהם ארבעה פרסים בפסטיבל טורונטו כולל פרס הסרט הטוב ביותר, שני פרסי איגוד המבקרים האמריקאי, שלוש מועמדויות לגלובוס הזהב, ארבע מועמדיות לבאפט"א ועוד.
שבת
שבת בהורדות: QI, מכת מחץ, הגבר שנשאר אחרון, The Neighbors, בוס במסווה, הוואי חמש-0, שוטרים בדם, מאסטר שף ג'וניור, הטופ מודל הבאה, Haven.
בערוץ ההיסטוריה ב-22:10, איך סקס שינה את העולם.
מזון, מים ומחסה נחוצים כולם להישרדות האדם. אך ישנו צורך עוצמתי נוסף ששינה את ההיסטוריה, ועיצב מאחורי הקלעים (והסדינים) את העולם שלנו באופנים שאנו לא מודעים אליהם – סקס. החלטה שגויה אחת, וסקס יכול להיות נפיץ ומסוכן יותר מהדינמיט החזק בעולם. הסדרה החדשה והמרתקת "כיצד סקס שינה את העולם", פורשת יריעה היסטורית רחבה ושופכת אור על האופן בו סקס שינה והשפיע על תולדות האנושות: החל מהאורגיות הנודעות לשמצה של הקיסר הרומי נירון, דרך ימי מצרים העתיקה – בו יוצרו אמצעי מניעה מדונג של תנינים, המצביא האדיר ג'ינגיס חאן שהשתמש בסקס כדי להרחיב את גבולות האימפריה המונגולית, כמובן שלא נפסח על מעללי האציל הצרפתי המרקיז דה סאד, הבורדלים של הכנסיה הקתולית(!) בימי הביניים, בובות מין מתנפחות שניתנו לחיילים נאציים במלה"ע השנייה כאמצעי להילחם במחלות מין, השגשוג המתמשך של הרמונות נשים ברחבי העולם במשך אלפי שנים (כולל בעידן המודרני), מחקרי המיניות פורצי הדרך של החוקר אלפרד קינזי, ועד לדרך הנלוזה בה ראש סוכנות ה-FBI המיתולוגי, ג'יי אדגר הובר, אסף מידע אודות ההרגליים המיניים של פוליטיקאים בכירים וניצל זאת למטרות סחיטה והשפעה. עוד במהלך הסדרה, נחשף הקשר המפתיע שבין סקס והשימוש בו על תצורותיו השונות לבין עיצוב של מכוניות מודרניות, נערות אמצע ממלחמת העולם השניה, ואכילת קורנפלקס לצורך ריסון החשק המיני. זו ההיסטוריה הלא-מצונזרת, שלא תוכלו לקרוא עליה בספרי הלימוד.
בערוץ 2 ב-22:30, מלכוד 73 – מדורת השבט.
ארבעים שנה לאחר מלחמת יום כיפור, חייליה הסדירים וקציניה הזוטרים, שחוו את מוראות אחת המלחמות הקשות של ישראל – נמצאים בתפקידים משפיעים בכל תחומי החיים. ילדי יום כיפור אלה תרמו ועיצבו ומעצבים את דמותה של המדינה. הסדרה "מלכוד 73" היא הזדמנות מיוחדת לשרטט ברטרוספקטיבה דיוקן של דור המלחמה הזאת, ובדרך זו לחשוף את השבר, המהפך, השינויים והקיבעונות שהתעצמו בעקבותיה.
בלוויין,
בכן או ב-21:30, שובר שורות.
הפרק האחרון של הסדרה.
סרטים
בכבלים,
בזהב חם ב-22:00, המאסטר.
בכורה. סרטו המהולל של פול תומאס אנדרסון ("זה ייגמר בדם", "מגנוליה") שלקח את השראתו מסיפורו של ל' רון האוורד, מייסד הסיינטולוגיה. חואקין פיניקס בתצוגת משחק נדירה מגלם חייל משוחרר בעל כישרון מיוחד לרקיחת משקאות משכרים, המחפש את מקומו בעולם. בנדודיו הוא עולה על ספינה שעליה מפליגים חברי כת בשם "התכלית" ("The Cause") המונהגים על ידי טיפוס כריזמטי וממגנט. למרות התנגדותם של בני משפחתו, אשתו (איימי אדמס) וחברי הכת לחבר החדש בקהילה, מתפתח במהרה קשר רב עוצמה בינו לבין המנהיג – קשר הרסני, מהפנט ובלתי ניתן להתרה. גם עם חואקין פיניקס ("הולך בדרכי"), לורה דרן ("לב פראי"). הסרט ערך את הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל ונציה וזכה שם בשלושה פרסים – שחקן (במשותף לפיניקס ולסימור הופמן), במאי ופרס הביקורת. הוא היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר וזכה בעוד פרסים רבים, בהם ארבעה פרסים בפסטיבל טורונטו כולל פרס הסרט הטוב ביותר, שני פרסי איגוד המבקרים האמריקאי, שלוש מועמדויות לגלובוס הזהב, ארבע מועמדיות לבאפט"א ועוד.
בלוויין,
בכן 4 ב-22:00, ארץ יבשה.
בכורה. דרמה שכתב ניק קייב. סיפורם של שלושה אחים בתקופת היובש בארה"ב, המהווה גם את שיאו של הפשע המאורגן. כדי להתקיים עוסקים האחים בזיקוק של אלכוהול, תוך שהם זוכים באהדתם של תושבי הסביבה ובכבוד מצד הפושעים הידועים ביותר. אולם אדם אחד, שריף חדש עיקש וחסר גבות שהגיע משיקגו, אינו מוכן לתת לאחים להתפרנס בשלווה מעיסוקם הלא חוקי, בעיקר כיוון שהם אינם מוכנים לשתף אותו בשלל. בין האחים הנועזים לשריף המושחת מתפתח מאבק אלים ומדמם, המלווה עם הרבה קטעי אקשן סוחפים, הומור ותצוגות משחק מרשימות. עם טום הארדי ("זאת מלחמה"), גארי אולדמן, שעיה לבאף ("רובוטריקים"), ג'סיקה צ'סטין ("עץ החיים"), גיא פירס ("ממנטו"), מיה ויסוקבסקה ("אליס בארץ הפלאות").
טקס פרסי האמי, סוכני שילד מגיעים ארצה, עונת הסתיו מתחילה, לואי סי קיי פילוסוף ועוד חדשות, קטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג) וכמה דברים שקורים בימים הקרובים בטלוויזיה.
יום ראשון
בערוץ 2 ב-22:30, 1973 יומני מלחמה.
פרויקט בינלאומי רחב יריעה, המציג בפעם הראשונה את סיפורה של מלחמת יום כיפור לא רק מנקודת המבט הצבאית, אלא גם זו המדינית, ולא רק מנקודת המבט הישראלית, אלא גם זו המצרית והסורית. חלקו הראשון של הסרט מתאר את התקופה שבין אוקטובר 1970 עד אוקטובר 1973, שלוש השנים שבין עליית סאדאת לשלטון לפרוץ המלחמה.
בכבלים,
בערוץ 8 ב-19:05, המיוחדים.
סאם, הילי, לואיס, לוסי ומייגן הם חמישה שותפים עם ליקויי למידה (תסמונת דאון ותסמונת וויליאמס), שמנהלים אורח חיים סטודנטיאלי קלאסי בברייטון. החמישה הם חברי ילדות ויחד הם חולקים את העליות והמורדות בחייהם: אהבה ראשונה, שברון לב, לימודים בקולג', ויכוחים עם ההורים וערבי קריוקי סוערים. מייגן בת ה-19 עוזבת את בית הוריה לראשונה ועוברת לגור עם החברים. מהר מאוד היא מוצאת את עצמה במשולש אהבה רומנטי עם החבר הביישן עד כאב שלה לואיס, וסאם השרמנטי שמחזר אחריה. בינתיים, האחרים נאלצים להתמודד עם אתגרים משלהם, מהתמודדות בתחרות האולימפיאדה לנכים ועד להתמודדות עם גירושי הורים. הסדרה מספקת לצופים הצצה לניסיונותיהם של "המיוחדים" לחיות את חייהם בלב המיינסטרים של החברה, ונותנת הזדמנות לראות את העולם דרך העיניים שלהם בצורה מלאת הומור, כנה ונוגעת ללב. ששה פרקים בשידור יומי.
בערוץ 8 ב-21:10, האנשים שעשו אותנו שמנים.
השמנת יתר היא מגיפה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. סדרה חדשה בוחנת כיצד השתנו הרגלי האכילה שלנו ב-40 השנים האחרונות, ומי אחראי להשמנה של כולנו. שני שלישים מהמבוגרים בבריטניה סובלים מעודף משקל, אחד מכל ארבעה מסווג תחת הקטגוריה של השמנת יתר. הסדרה מציגה את האחראים למהפכה בהרגלי האכילה שלנו, ומגלה איך החלטות שהתקבלו באמריקה לפני 40 שנה משפיעות על הדרך בה אנו אוכלים כיום. איך "אריזות החיסכון" מגדילות משמעותית את צריכת המזון ואת הרווחים של חברות המזון? מה הן ההתפתחויות בתחום מחקרי התזונה? מהו כוחו של השיווק והפרסום על ההחלטה היומיומית שלנו? מה לאכול? שלושה פרקים בשידור יומי.
בלוויין,
בערוצי הסדרות של כן ב-3:00, טקס פרסי האמי ה-65.
שידור ישיר, ניל פטריק האריס מנחה. לפני כן החל מ-2:00 ישודר השטיח האדום, והחל מ-1:00 בערוץ E!
סרטים
בלוויין,
בכן 3 ב-22:00, החבובות: הסרט.
סרטים שחייבים לראות, הקלאסיקה המקורית שצמחה מהצלחת החבובות בשנות ה-70.
יום שני
בהורדות: פרק ארוך מהרגיל של שובר שורות, פרק ראשון לעונה הרביעית של אחוזת דאונטון, פרק אחרון לסדרה של דקסטר.
בלוויין,
בכן תעו ב-21:05, התשוקה לטעם – אלן דוקאס.
אלאן דוקאס – שהמגזין "פורבס" דירג כאחד ממאה האנשים המשפיעים בעולם – נחשב לאחד השפים הגדולים בדורו. עם למעלה מ-20 מסעדות ברחבי העולם, שלושה מלונות, הוצאה לאור של ספרי בישול ולאחרונה בי"ס גבוה לאמנות הבישול – האנרגיה והסקרנות של דוקאס אינן יודעות גבולות. בואו לפגוש את השף, בעל המסעדות והמלונות, והעורך, שפיתח במהלך 30 שנות ניסיון גישה ייחודית למסורות הבישול והלייף-סטייל הצרפתיות.
בכן או ב-21:10, טקס פרסי האמי ה-65.
ערוך ומתורגם.
בכבלים,
בקומדי סנטרל חם ב-22:28, מייק ומולי.
עונה שלישית וחדשה (כלומר בת שנה), שידור יומי.
בערוץ 8 ב-23:25, קרופסי.
אין ילד שגדל בסטטן איילנד ולא שמע את האגדה על "קרופסי" – חולה הנפש שחי בבית המשוגעים הנטוש בשכונה שיוצא בלילה לחטוף ילדים מהרחובות. יוצרי הסרט, שגדלו בסטטן איילנד, הניחו שהסיפור על "קרופסי" היה רק אגדה אורבנית: סיפור אזהרה המשמש כדי לשמור על הילדים מחוץ למבנים הנטושים האלה. כל זה השתנה בקיץ 1987 כאשר ג'ניפר שוויגר, נערה בת 12 עם תסמונת דאון, נעלמה מביתה שבשכונה שלהם. באותו קיץ גילו ילדי סטטן איילנד שהאגדה האורבאנית עליה גדלו הייתה אמיתית. יותר מ-20 שנה אחרי, חוזרים יוצרי הסרט לסטטן איילנד כדי לחקור את המסתורין שמאחורי סיפור ההיעלמות של ג'ניפר וארבעה ילדים נוספים. הם חוקרים גם את אנדרה ראנד, היצור המפחיד שאותו קישרו להיעלמותם של הילדים, וחושפים מציאות שהיא יותר מפחידה מכל אגדה אורבנית.
סרטים
יום שלישי
בלילה שבין שני לשלישי מתחילה רשמית עונת השידורים החדשה בארה"ב. שלל היום הראשון מכיל בין היתר: איך פגשתי את אמא בעונה תשיעית ואחרונה שהפעם כוללת את האמא, הקול, מרוששות, Mom החדשה של צ'אק לורי עם אנה פאריס ואליסון ג'אני, Blacklist ו-Hostages החדשות של NBC ו-CBS בהתאמה, וקאסל.
סרטים
בלוויין,
בכן תעו ב-22:00, חטיפה בלב ים.
בכורה. דרמת מתח מרתקת (שמוקרנת בימים אלה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה) המתארת מקרה של השתלטות שודדים פיראטים על ספינה דנית בלב ים משתי נקודות ראות: האחת של הטבח של הספינה (אסבק), המתפקד תחת איומי רובה כאיש הקשר בין החוטפים לחברה הדנית. השני הוא מנהל החברה (מאלינג), שמתעקש לנהל לבדו את המשא ומתן עם החוטפים על הכופר, ונאלץ לשאת לבדו בעול האחריות הכבד על חיי הצוות ובטענותיהם של המשפחות המודאגות. הסרט מצליח לרתק ולמתוח לכל אורכו, מבלי לוותר על מורכבות הסיטואציה ועל דמויות אנושיות ומעוררות הזדהות, יהיו אלה אנשי הצוות המפוחדים, המנהלים בחליפות המהודרות ואפילו השודדים עצמם. הסרט השתתף בפסטיבלי הקולנוע של ונציה, טורונטו ועוד, ואף הופץ במדינות שונות בעולם, תוך גריפת ביקורות מצוינות (מתוך למעלה מ-70 ביקורות, %97 חיוביות, על פי אתר רוטן טומטוז). הסרט זכה בחמישה פרסי "רוברט" (האוסקר הדני), כולל הסרט הטוב ביותר ופרס השחקן הראשי, תוך שהוא גובר בדרך על המועמד לאוסקר הזר "סיפור מלכותי". שני השחקנים הראשיים של הסרט, פילו אסבק וסורן מאלינג, מוכרים לצופים בישראל כקספר יול (אסבק) וטורבן פריס (מאלינג) מהסדרה המצוינת "הממשלה" (בורגן), שעונתה השלישית משודרת בימים אלה בכן או.
יום רביעי, ערב שמחת תורה
חדשות בהורדות: Agents of SHIELD, משפחת גולדברג (שאהבתי מאוד את הפיילוט שלה), שתי ה-NCISיות, Trophy Wife החמודה, Chicago Fire, מבוקש ו-Lucky 7, ההיא על החברים שזוכים בלוטו.
סרטים
בלוויין,
בכן 5 ב-14:21, שימפנזה.
בכורה. סרט תיעודי לא יאומן שמקריין טים אלן ("צעצוע של סיפור", "גבר מי שנשאר אחרון"). אוסקר הוא גור שימפנזה שגדל בצל משפחתו ושבטו, עד שהתקפה של שבט אחר מפרידה ביניהם. אוסקר הקטן נאלץ לשרוד בכוחות עצמו ולמצוא את מקומו בממלכת הגורליות שבג'ונגל חוף השנהב. הוא מוצא את עצמו לפתע מאומץ על ידי הזכר הראשי של שבט גורילות חדש ומתחיל את תהליך ההתבגרות שלו.
בכן 2 ב-22:00, דרכו של לוחם.
בכורה. אקשן ניו זילנדי. יאנג, חייל מצטיין משבט "החלילים העצובים", מסרב לפקודה על פיה עליו להרוג את התינוקת של מנהיג השבט האויב. הוא לוקח אותה תחת חסותו ובורח לכפר מבודד שם הוא חי תחת השם הבדוי "סקיני". יאנג יודע שברגע שזהותו האמיתית תחשף, עריקותו תתגלה והחיילים יבואו להרוג אותו, ולכן מנסה להסתיר את עברו הצבאי. למרבה הצער, כאשר חבורת פושעים מאיימים על האישה אותה הוא אוהב, יאנג נאלץ לעשות בחירה גורלית בין להגן עליה ובין להגן על עצמו וילדתו. עם קייט בוסוורת' ("סופרמן חוזר"), ג'אנג דונג-גן ("ההבטחה"), ג'פרי ראש ("נאום המלך"), דני יוסטון ("זעם הטיטאנים").