מה חשבתם על "סוכני שילד" עונה 3 פרק 8?

ספוילר "אימה אמריקאית: המלון" פרק 6
אני חושב שהמטאפורה המושלמת לדרך שבה "אימה אמריקאית" מכניסה עלילות משום מקום כמו זו של "ליז טיילור וטריסטן עכשיו מאוהבים" היא כזאת: אתה יושב לך ואוכל בבית של חבר. המארח שלך לפתע מבחין שחסר לו איזשהו קינוח לארוחה הזאת. הוא חושב על הדרך הכי טובה להכניס את הקינוח בלי שתשים לב, וחושב שהאופציה הטובה ביותר היא פשוט לתקוע את זה באמצע הלזניה שלך. אתה ממשיך לנגוס בעולמך שלך כאשר לפתע אתה מוצא שם גלידה. אתה מרים מבט, בתמיהה ואומר "הגלידה הזאת לא הייתה פה קודם". המארח מנסה להפיל את האשמה עליך – "על מה אתה מדבר אתה התקשרת אליי ואמרת לי שאתה רואה גלידות בכל מיני מקומות. חוץ מזה, הגלידה הזאת הייתה שם כל הזמן". "לא", אתה משיב לו בעודך מנסה לאכול מסביב לגלידה באמצע הלזניה, "אני ממש משוכנע שלא הייתה גלידה שם בכלל". "תמשיך לאכול, אל תדאג", אומר המארח בחיוך נואש, "תנסה רק קצת". אתה מסתכל עליו ולפתע מבין: "באמצע הגלידה הזאת דמות כלשהי תמות, נכון?". "לא", אומר המארח ומסתכל לצדדים בעודו מגחך לעצמו. "כוסאמק", אתה מסנן לעצמך ומפרק את כדור הגלידה לאטו ומגלה, איך לא, את גופתו של פין ויטרוק בתוכו. " הפתעה!" צועק המארח. "היתה דמות מתה בגלידה שלך! חה! איך לא ראית את זה מגיע???"
בכל סדרה אחרת זה היה יכול להיות כרטיס אדום. היי, סדרה, את לא יכולה להכניס עלילה שלמה משום מקום רק בשביל להרוג דמות! יש דרכים להכניס עלילות ויש דרכים להרוג דמויות! אבל לצעוק על "אימה אמריקאית" להפסיק להיות כישלון מוחלט בכתיבה זה כמו לצעוק על כלב שיפסיק לאכול שטויות מהרחוב – אם לא רציתם שהוא יתעסק בקקי, למה התחלתם איתו מלכתחילה?
הצד החיובי של הסיפור הוא שדניס אוהר הפך לנו מתחת לאף לדמות ראשית. עכשיו, זה לא בדיוק חיובי כי המינון הנכון של דניס אוהר הוא כדמות משנית, אבל כאשר שאר הדמויות הראשיות הן "מר שוטר קיאנו ריבס מתחרפן", "קלואי סביני לא מבינה לאן הדמות שלה הולכת", ו"הלוואי ששחקנית יותר טובה מליידי גאגא הייתה בתפקיד הזה", לראות שחקן טוב עם דמות ברורה זה נחמה קטנה. הצד השלילי הוא שפין ויטרוק, עד שהתחלתי להתלהב ממנו – מת עוד פעם.
הצד האקראי של כל הסיפור זה כל שאר הדמויות – הולדן מגיע לאבא שלו מר שוטר כי…??? ואז מר שוטר מגלה את כל הבריכה מלאת ילדים ערפדים, אבל קלואי סביני מחליטה שזה לא טוב ומעלפת אותו ואז מנסה לגרום לו לחשוב שהוא משתגע ודמיין את הכל מה שקל כי הוא באמת משתגע. באותו זמן ליידי גאגא נוסעת לפריז כי היא עשתה שלישיה עם בעל המלון החדש, אז מאט בומר ואנג'לה באסט מגיעים למלון ומנסים להרוג תינוקות, אבל אז אנג'לה באסט משחררת בטעות את התינוק ללא פנים של ליידי גאגא, ומאט בומר אומר לשוודיות שהן מתות ושהן צריכות למצוא מטרה בחיים, ואז הן מנסות להרוג מישהו אבל זה לא מטרה מספקת, ואז קלואי סביני נכנסת לחדר ואומרת משהו כמו "פחחח זו מטרה? מטרה אמיתית זה לעשות שלישיה עם הבעל שלי!". ואז הן עושות את זה ובאמצע השלישיה הכל נהיה דם כמו קליפ של מרלין מנסון, ואז מר שוטר אומר "היי!", וליז טיילור אומרת לו "היי?", והוא אומר "טוב אולי המלון הזה לא משהו", ואוון פיטרס קופץ להגיד "היי" ואז הולך בחזרה למלון, אבל בדרך פלא התינוק של ליידי גאגא נכנס לו למזוודה והוא לא שם לב כי…??? ואז כשהוא מגיע הביתה הוא מביא את הבת שלו איתו, והיא כזאת "אני כועסת עלייך" ושנייה לאחר מכן היא כזאת "בעצם אני רואה טלוויזיה", ואז הוא אומר "טוב סבבה בזמן הזה אני הולך לירות על תינוקות חסרי פנים בסדר?", והיא כזאת "אני רואה טלוויזיה", והוא כזה "בנג בנג!", ואז היא כזאת "אהההה אני לא מאמינה שירית בבית בזמן שהייתי עסוקה בלראות טלוויזיה למרות שהיה נראה קודם שאנחנו באמצע שיחה רגשית ובכלליות שאני במשבר רגשי אני לא רוצה להיות חברה שלך!". ואז קלואי סביני מופיעה עוד פעם ושולחת את הילדה לסבתא שלה בגלל שלכי להזדיין ילדה את בכלל לא ערפדית ואף אחד לא חבר שלך, ואז קלואי סביני מוצאת את התינוק ללא פנים ומחזירה אותו לליידי גאגא, והפריים האחרון זה התינוק ללא הפנים וזה אמור להפחיד אותנו כי…??? אה, ובאיזשהו שלב רוצח עשרת הדברות רצח עוד פעם, אבל עכשיו יש להם חשוד ומר שוטר לא מרוצה מההתפתחות הזאת, ואני ממש מקווה שהטוויסט הוא לא שמר שוטר הוא רוצח עשרת הדברות כי יש גבול.
הערות לא קשורות
* אחרי שני פרקים נקיים מסצנות מין, כנראה שמישהו בצוות ההפקה הרגיש שצריך לפצות על ההפסדים וזכינו לארבע סצנות מין! כמו שאומרים, ואחת לשנה הבאה.
* מכל הרוחות שמסתובבות במלון הזה בשיגעונם, יש משהו נוגע בלב לגבי האחד שמעיר אנשים וצועק שהוא רוצה כבר את כרוב עלים שלו.
קטנה על "הנותרים" עונה 2 פרק 7, ספוילר
במהלך הצפייה בפרק קלטתי שאין לי חיבור רגשי יותר עם אף אחת מהדמויות. שזה מצחיק, כל האמירות האלה על כך שזו סדרה של דמויות. זו היתה סדרה של דמויות, עכשיו אני מרגיש שזו "אבודים" מספר 2. סדרה שאהבתי, אבל גם הסתפקתי בה. קיבלנו כמה תשובות בפרק הנוכחי ובקודמו, אבל כמובן עם שלל שאלות נוספות. הבעיה היא שכבר איבדתי עניין.
מה פתאום נורה עוזבת את קווין בדרך הכי דרמטית שניתן להעלות על הדעת דווקא אחרי שנחשף בפניה? מאיפה הגיע הקו הזה? מה בה גרם לנו לחשוב שהיא עלולה לעשות משהו כזה? וואלה, לא ממש איכפת לי. למה הסבא בקצה היער עובד ככה על קווין ואז יורה בעצמו? לא משנה לי. האם קווין יחיה? ברור שהוא יחיה.
נשארו רק עוד שלושה פרקים לעונה ובמסגרתה בטח נראה גם מה קורה עם יתר הדמויות ועם טביעת היד של קווין. אני ממשיך לצפות בלי לסבול אבל עם אדישות גדולה. מצער.
ספוילר "סאות' פארק" עונה 19 פרק 7
חלק מהבעיה של העונה הנהדרת הזאת של "סאות' פארק" היא העונות הקודמות של "סאות' פארק". הרי לנוכח ההתפרעויות והטענות נגד גזענות של שוטרים, מצופה מ"סאות' פארק" שתבוא ותמחה בקו גדול או תגיד משהו שנון על זה. אבל היא כבר עשתה את זה. הם צחקו על שוטרים גזעניים בכלליות ועל שוטרים גזעניים שיורים בילדים מקבוצות מיעוט בפרט, אז מה נותר לה להגיד? שזה עדיין ממש ממש רע? היא יכלה כמובן להתעלם לחלוטין מהנושא, אבל איכשהו הנושא הכללי של העונה נתן לה חלון להתייחס לא למשטרה עצמה אלא ליחס של אנשים למשטרה.
כמו ב"אזור מוגן" שהתעלם מהשאלות לגבי הבריונים, גם כאן השאלה של "האם זה בסדר שהשוטרים שלנו הם גזענים חארות?" לא מוצגת בכלל ונלקחת כמובן מאליו. שום תיקון לא מוצע לפתרון הזה והוא מוצג כמעין עסקה שהציבור צריך לעשות עם עצמו. האצבע המאשימה מונחת על החברה הליברלית ואומרת שהיא בעצם נוראית. זאת חברה שרוצה להיראות ליברלית, אך רק כל עוד זה לא מפריע לחיי היום יום שלה. חברה שלא רוצה ששוטרים יהרגו ילדים, אלא אם כן אותם ילדים במקרה חברים בדאע"ש. חברה שלא רוצה ששוטרים ירביצו לקבוצות מיעוט, אלא אם כן אותם קבוצות מיעוט מפריעות לאורח החיים שלהם. ובעיקר, חברה שממהרת להתנער מכל אחריות שלה למצב ושמחה להפיל אותו על הקורבן התורן – במקרה שלנו, השוטר ברבריידי ש-וואו, לא האמנתי כמה בקלות אפשר לגרום לי לסמפט מישהו עם "יש לו כלב מסכן ואין אף אחד שמחכה לו בבית".
בקצה השני של העיר, הילדים משחקים בנינג'ות אז כולם בטוחים שהם תא טרור של דעאש. אני מניח שפרק שצוחק על דעאש היה יכול, תיאורטית, לבוא בתזמון יותר טוב מאשר "בשבוע שבו הם עשו מגה-פיגוע בפריז" והביקורת הסמויה של "תפסיקו להתחרפן מכל ילד קטן ששם בגדים של דעאש" סופגת כמה נקודות עם הטרגדיה, אבל למזלנו היא לא העיקר. העלילה שיותר משמשת לצחוקים עם קרטמן הלחוץ והתככן שמנסה כל הזמן להבהיר שקייל לא צריך להיות נינג'ה, ושלא קרטמן אמר שנינג'ות הם הומואים אלה מישהו אחר (בנוסף, הוא למד הרבה דברים חדשים על יהודים מ"מנהיג הנינג'ות").
הפרק ממשיך את אותו הקו של כל פרקי העונה – בנייה לקראת משהו גדול (הסוף המארבלי מאשש איזשהו אירוע מפתח), הערה עוקצנית על קהל הפוליטלי קורקט הלבן (הסצנה של אלפי מבוגרים לבנים עם כוסות יין מפגינים לצלילים "שהמשטרה תלך להזדיין" הוא די נהדר) אבל יש הקבלה אחת שנוצרת לאורך העונה שמעניין לשים לב אליה: סטן איבד מזמן את כרטיס הדמות הראשית שלו בשביל אביו. אם קייל עוד נאחז בו בקושי וקני מעולם לא (למרות שהעונה מקבל קצת יותר פוקוס), מספר הפעמים שרנדי מופיע העונה בתפקיד משמעותי לעומת מספר הפעמים שבהן סטן מככב הוא מגוחך. אבל משהו יותר מעניין קורה עם רנדי: הוא נהפך לקרטמן.
רנדי משתנה המון עם העונות. מאבא רגיל לחלוטין הוא נהפך לאבא-עושה-בושות, לאלכוהוליסט, אבל לרוב הוא הוצג כטיפש מאוד אך עם לב, בכלליות, במקום הנכון. העונה הזאת, לעומת זאת, עושה הקבלה ברורה מאוד בינו לבין קרטמן – שניהם אימצו את תרבות הפוליטיקלי קורקט בלב שלם, שניהם נפגעו מ"שיימינג" ושניהם מנסים לשכנע אנשים שמה שהם אמרו היה בסימן שאלה. רנדי במידה כזאת או אחרת, כמוביל ראש התנועה שרוצה להפוך את סאות' פארק למקום "נעים" יותר, הפך לנבל מסוים של העיר. הוא תופס את התפקידים שקרטמן היה יכול לתפוס בפרקים אחרים והוא לא בוחל באמצעים. הנוראיות של רנדי תמיד הייתה קיימת, אך רנדי מסיים את העונה נוראי יותר מאשר בדרך כלל, לעומת קרטמן שדווקא מתחיל להצטנן ולהירגע עם העונות.
ואם לחזור להתמקד בפרק, אז יש בו כל כך הרבה רגעים נהדרים: כל פעם שקרטמן חושב שהוא מדבר עם מישהו ומתברר שזה מישהו אחר, הריקוד של השוטרים, ההבנה של רנדי לגבי הנינג'ות. בקיצור, עוד פרק נהדר שבונה עונה נהדרת, ואני מקווה מאוד שתפציץ לחלוטין בפרק הסיום.
ספוילר "אימה אמריקאית: המלון" פרק 5
כנראה מאז שהכרזתי בביקורת הקודמת שקלואי סביני היא הדמות הטיפשה ביותר בתולדות הסדרה, היא ממש התלהבה ורצה עם זה כי מה לעזאזל קלואי סביני מה את עושה תראי כמה נזק את עושה השם ישמור את הנשמה הטיפשה שלך יש עכשיו לכל הילדים אדמת-ערפדת האם זה מה שרצית????
הפרק מתחיל בקלואי בבית החולים, כי להיות ערפד זה יפה והכל אבל לא פוטר אותך מלדפוק שעון, מסתבר. ברגע של החלטה טיפשית מדי, היא מערבבת את דמה בדם של הילד חולה האדמת ואז הולכת חזרה הביתה בשביל להתעלם מהעובדה שהילדה שלה קיימת. בינתיים, הילד שחולה באדמת-ערפדת מחליט שלהרוג ולשתות דם זה אולי כיף, אבל מי שאוכל לבד אל-מת לבד אז הוא הופך גם את כל הכיתה שלו (בסצנה שאנחנו לא רואים, למרות שזה נראה כמו מידע פאקינג שימושי לאיך לעזאזל זה קרה – האם הוא פשוט הלך ונישק את כל הילדים? האם הוא איים להרוג אותם? האם הוא הבטיח להם ממתקים? בכל מקרה)' והכיתה הזאת בתורה רוצחת כמה מורות ומורים, עד שמגיעה המשטרה.
כאן כמובן עולה השאלה "היי, רגע, האם הם הדביקו עוד ילדים מחוץ לכיתה?" והסדרה עונה ב"לא יודעת לא חשבתי על זה לעומק אני אחליט פרק הבא". אז הילדים המציאו סיפור על אדם מבוגר עם מסיכה שהגיע לבי"ס, דבר שנשמע ממש פאקינג קל להפריך עם עבודת המז"פ הפשוטה ביותר אבל בסדר. מה שהשתלשלות המאורעות הזו נתנה בעיקר זה אחת הסצנות המפחידות ב"אימה אמריקאית" זה זמן מה. כי ילדים זה לא כזה מפחיד, ואנשים צמאי דם זה לא כזה מפחיד, והמון זה לא כזה מפחיד אבל המון של ילדים צמאי דם זה מפחיד. נקודות בונוס לסדרה שהיא נזכרה באמצע הסצנה "היי! אלה רק ילדים בני 8!" ושלחה את המנהל לבעוט במקום אחר.
בחצי השני של הפרק, מאט בומר מנסה לשכנע את אנג'לה באסט לנקום בליידי גאגא למרות שהיא כבר רצתה לעשות את זה ממילא, אבל (!) בפעם הקודמת שהייתה סצנה כזאת הם לא שיחזרו סצנות מקליפים של אבבא/סרטים של ברגמן (תבחרו איזה היפסטר אתם). וחוץ מזה, הפעם גם קתי בייטס ערפדית ומשום מה הם חושבים ש"טוב, לרוב ליידי גאגא לא מתעניינת בה!" זאת תוכנית ממש טובה.
הפרק ממשיך את ההתעסקות בקתי בייטס ומנסה לכתוב את הדמות שלה מחדש אחרי ש"אימא ממש לא משהו" לא תפס. או שאולי זה המשך ישיר לרעיון שאימהות הן בלתי נראות בעיני החברה. בכל מקרה, כל החלק הזה של הפרק היה השיר "מר נייר צלופן" אם ג'ון סי ריילי לא היה מסיים את השיר בייאוש אלא בלרצוח את רנה זלווגר אחרי שהאכיל אותה באוכל לחתולים. אז קתי בייטס מקבלת זוג אורחים היפסטרים מעצבנים ורוצחת אותם, כי קל לשנוא היפסטרים מעצבנים, אבל זה בעיקר נותן לנו חלון למערכת היחסים שלה עם ליז טיילור. וכמו שידוע – כל סצנה עם דניס אוהר היא מסיבה, אבל סצנות עם דניס אוהר שהוא לבוש בהן בדראג ומקריין הן מסיבה גדולה יותר. בזמן שכולם הופכים לערפדים או מתחרפנים, דניס אוהר פשוט מקבל את כל הרצח והנוראיות בלי להניד עפעף.
אה, גם מר שוטר נמצא פה והבנתי סוף סוף כמו מי הוא נשמע – קיאנו ריבס. בכל מקרה, הוא עדיין לא מבין מה קורה במלון (אבל הוא כן מבין שקורה משהו, שזה כבר נס) ואז מפטרים אותו ואז הוא שוכב עם שרה פולסון ואז הוא עצוב מזה שהוא שוכב עם שרה פולסון ואז גם הוא לא יוצר קשר עם הבת שלו שעכשיו ננטשה על ידי שני הורים. אני מתפלא שליידי גאגא עוד לא חטפה אותה.
הפרק מסתיים בכך שקלואי סביני מקבלת תפקיד חדש כאומנת לערפדים קטנים, אחרת ליידי גאגא תהרוג את הבן שלה. זה תמיד סימן טוב בעבודה החדשה שלך, שמאיימים עלייך לקבל אותה או שיהרגו קרוב משפחה שלך. "אנחנו שמחים להודיע לך שהתקבלת לעבוד במשרד המשפטים! אם לא תתייצב לעבודה אנחנו נפוצץ את בית האבות של סבתא שלך. ברכותינו הכנות".
הערות לא קשורות:
* הילד השמוק מ"קיץ אמריקאי רטוב" מגיח כאן, וגם בטריילר ל"פריצ'ר". מה שאומר שיש לו פשוט סוכן פצצה, אין דברים כאלה.
* ליידי גאגא עושה געגועים לשחקניות טובות יותר. אפילו לא כיף לשנוא אותה כמו אמה רוברטס, היא פשוט בסדר גמור בתפקיד שיכל להיות אדיר לחלוטין בידיים של שחקנית.
* אבל, היי, לפחות היא לא שכבה עם אף אחד הפרק!
ספוילר "סוכני שילד" עונה 3 פרק 6
למרות כמה רגעים מקרטעים ודמויות לא מספיק מגובשות בפרק השבועי, בסה"כ מדובר בפרק טוב שמכניס עוד עניין לעלילה העונתית.
אנדרו חוזר, חי, מהתקיפה על ידי הידרה בסופר. לדבריו, הוא ניצל על ידי סוכן שילד שהיה במקום. מיי מאשימה את האנטר במה שקרה, וגם קולסון, שמספסל אותו. מיי מחליטה להמשיך את המרדף אחר וורד בעצמה, ומגייסת את בובי – שעוברת את מבחן הכשירות של מיי, אע"פ שהריאה שלה טרם החלימה. בובי ומיי מתחקות אחרי וורנר, בתקווה שיוביל אותן לוורד. שביל הכסף מוביל אותן דרך בנק באיי קיימן, שם בובי מנסה להוציאן מסיטואציה מסוכנת בדרך השלום, אבל לבסוף מיי וגישתה האלימה מצילות אותן. הדיון שמתפתח לאחר מכן בין מיי לבובי הוא מעניין, לא רק כי הוא משקף את הכיוון שבו הדמויות האלה הולכות – הספקות שמנקרים בבובי לגבי פעילות השטח, והזעם המתפרץ ממיי – אלא כי הוא מראה כיצד מיי מנסה לחנך את בובי לפי סט הערכים שלה שצמח מהטראומה שעברה. עם זאת, סצינת המבחן בהתחלה והסצינה בבנק קלושות למדי עלילתית ומבחינת ההתנהגות של הדמויות בהן.
דייזי מספרת לקולסון על התיאוריה שלה לפיה לאש הוא חלק מה-ATCU, וקולסון מתרה בה שלא לגרום לחיכוכים עם ה-ATCU בזמן שהוא מנסה לשפר את יחסיו עם רוזלינד. בתגובה לטענה החוזרת של דייזי לגביהם, קולסון טוען לאי-מעורבות רגשית שלו בעבודה, הערה בעלת הקשר מעניין כאשר היא נאמרת כלפי דייזי. מאק מעלה בפני דייזי את הסברה שבנקס הוא לאש, והאנטר מצטרף אליהם על מנת לעקוב אחריו. בזמן שמאק ודייזי מתבלטים כיצד להמשיך, האנטר מהמם את בנקס, ומציע לקחת ממנו דם כדי לבדוק אם הוא איניומן. מאק ודייזי זורמים, אגב הערות לגבי בעיית הזעם של האנטר. בזמן שסימונס בודקת את הדם (התוצאה שלילית, לאכזבתה של דייזי), הם נוסעים בעקבות הודעה מהטלפון של בנקס אל מה שמתגלה בסופו של דבר כבסיס של ATCU. שם הם רואים איניומן במיכל מוכנס לתוך מחסן, בזמן שקולסון ורוזלינד צופים מהצד. קצת לא ברור מה עובר על האנטר כרגע, אולי זה היה ניסיון להטעיה לגבי הזהות של לאש. מאק הוא בכלל סטטיסט. לחילוקי הדעות בין דייזי לקולסון יש פוטנציאל להיות בסיס לויכוח אידיאולוגי מעניין, וזה יפה שהסדרה מצליחה להפוך את הרקע של הדמויות הללו לטרי שוב בהיבט הזה.
קולסון ורוזלינד עושים רגשי אחד לשני בדרך ל-ATCU לגבי הסתרת המידע ההדדית בינהם, וקולסון מתעקש להתלוות אל רוזלינד אל מה שמתברר כדירתה שזה עתה פרצו אליה. כל אחד מהם סבור שהשני אחראי לפריצה – רוזלינד בגלל שקולסון ידע שלא תהיה בביתה, וקולסון בגלל שהוא חושד שרוזלינד מנסה לגרום לו לחבב אותה ולעכב את הגעתו ל-ATCU. מאוכזבת מחשדנותו של קולסון (שוב הרגשי הזה), רוזלינד לוקחת אותו למתקן, ושם היא מסבירה לו שה-ATCU שומרים את האיניומנס בהקפאה עד שתימצא להם תרופה – כדי להגן עליהם. קולסון מסיק שהניסיון שלה עם מחלה של אדם קרוב הוא אישי – והיא מספרת על בעלה, שנפטר מסרטן (והיא הייתה עושה הכל כדי "להרדים אותו לזמן מה" – רפרנס לדולהאוס). קולסון ורוזלינד מעידים זה על אנושיותו של זה, והיא מאשרת שאכן ניסתה לגרום לו לחבב אותה. כלפני שבועיים, קו העלילה של רוזלינד וקולסון ממשיך לשחק היטב על האופן שבו הרגשות והאינטרסים שלהם באים לידי ביטוי.
לאחר שוורנר נכשל בהריגתו של אנדרו, קיבו ווורד מתכננים את סופו של וורנר, שבינתיים בורח אל מליק, אחד מהבוסים הנותרים של הידרה (כשהעלילה דורשת, תמיד יהיה עוד אחד כזה). מליק מסגיר אותו לוורד. בבסיס, אנדרו מחלים, תוך שהוא מנסה לדלות מדייזי פרטים על מיקומו של לינקולן, ומקבל ייעוץ מסימונס שהתגברה על הטראומה האישית שלה. עם זאת, כפי שמתגלה למיי כשהיא ובובי מוצאות את וורנר, אנדרו הוא לא אחר מלאש. לגילוי הזה, הגם שלא היה בלתי-צפוי, יש השלכות מעניינות – ראו התגובה של מיפ על הפרק הרביעי.
עוד בפרק, האנטר המשועמם מייעץ לפיץ שלא לעסוק בהצלת וויל (אגב איזכור של טראומות יחסים מהעבר, סוג של מוטיב בפרק). סימונס מתנצלת שוב בפני פיץ על הסיטואציה שבמסגרתה הוא מסייע לה להחזיר את וויל, והוא מבטיח לה שזה יקרה בסוף, תוך שהוא מריץ בדיקת רקע על וויל. שום דבר דרמטי מדי בקו העלילה הזה הפעם, אבל הוא היה עשוי באופן יעיל.
ספוילר "הנותרים" עונה 2 פרק 5
בראיון שהעניק לפני כחודש להיטפיקס, ציין דיימון לינדלוף כי על מנת לקבל השראה עבור הדרך הנכונה והמתאימה ביותר לעבד את הספר של טום פרוטה, רגע לפני שהוא התיישב לכתוב את העונה הראשונה, עלה בידו גם לקרוא את יצירת המופת "הדרך" של קורמק מקארת'י, דיסטופיה קודרת על חורבן קולוסאלי.
הקריאה בו ענתה לו על התחבטות פנימית, על התהייה כיצד נראית אפוקליפסה נפשית ומה זה אומר להיות במשבר קיומי. "מוות הנו מותרות בזמנים אלה", זו הייתה החותמת של עיקר הכרוניקה מאת מקארת'י. לינדלוף גם טען כי היות והקטליזטור שהפעיל את הייזנברג ב"שובר שורות" היה מחלת הסרטן, הייתה לו את הזכות המלאה להשתמש בקטליזטור היעלמות פתאומית ובלתי מוסברת של 2 אחוז מאוכלוסיית כדור הארץ (140 מיליון איש) על מנת לספר על ההשלכות ונפתולי המטען הרגשי שהיו עד כה רדומים בלבבותיהם של רבים. אי לכך ובהתאם לזאת, לינדלוף ופרוטה הרבה יותר מעוניינים בתיאור עולם הנמצא על תנאי וחוסה תחת אי ודאות, מאשר לפזר את הערפל ולתת מענה הולם לכל השאלות והספקות.
במונטאז' פתיחה רפטטיבי יפהפה, נוגה ומכמיר לב, אנו רואים את הכומר מאט (כריסטופר אקלסטון חייב לשלוח את הפרק הזה לפרסי האמי) מנסה לשחזר אחד לאחד את האפיזודה הבלעדית בה אשתו התעוררה לכאורה מהמצב הקטטוני בו היא שרויה. כזכור, בפרק השני סיפר מאט לנורה כי לילה אחד אישתו חזרה לעצמה, הם שוחחו, צחקו, בכו ונרדמו יחד. והכל קרה מבחינתו בגלל השהות שלהם בעיירה מירקל (על שם הנס שהותיר את כל התושבים שלמים ובריאים לאחר מאורע ההיעלמות). למרות שהוא מבצע את שגרת ההרגלים כפי שהתרחשה ביום המיוחד במינו, לא צולח בידו להיות עד בשנית לתחייה קוגניטיבית נוספת של אשתו. בבדיקה רפואית טיפוסית מאט מגלה כי היא בהריון. העלילה מסתבכת, כפי שנהוג לומר. אבל לא בשביל מאט, בכלל לא. ממנו לא יקחו את
חוויית התניית האהבים הנדירה עם זוגתו בזמן שהתעוררה מזה זמן רב. גם אם האמת היא שהוא הזה את הכל ולמעשה אנס אותה.
זהו פרק נפלא, משופע בביטויים עגומים של ייאוש כרוני, געגוע לתקשורת אנושית חמה וקרע בין אמונות. מאט מעדיף לחשוב על עצמו בתור איוב המודרני, אדם המוכן לסבול הכל מכל ולהקריב את עצמו למען רעיון גדול ממנו. אשתו, במקרה הנוכחי. קשה שלא לדמוע לנוכח הנחישות וכוח הרצון היצירתי והאותנטי שלו כשהוא מתמרן בין דפוסים שונים של חוסר אונים. הגאולה פנים רבות לה, נצטרך לחכות ולראות איזו מהן מחכה מעבר לפינה עבור מאט, עכשיו כשהוא יוצא לדרך לא ברורה, ממתין בסבלנות שג'ון יתרצה ויראה במו עיניו מהו נס אמיתי. ג'ון כמובן יעדיף את שובה של בתו, זהו הנס היחיד לו הוא מצפה.
ספוילר "פארגו" עונה 2 פרק 4
בזמן שהדמויות של "פארגו" מתכננות תכניות, העב"ם המסתורי שמרחף ומשגיח עליהן פשוט רועד מרוב צחוק. ואולי זו גם הסיבה שהמסגרת העלילתית מעדיפה להתנער בקלילות מאחריות על אמינות המתרחש. כך יוצא ש"מבוסס על סיפור אמיתי" מבוסס על ניפוץ ההנחות המוקדמות שלנו בנוגע אל טיבם של מניעים, מוסר ורציונל. במציאות שנערכה מבעוד מועד לכדי בידיון, המערכה האמיתית מתנהלת בין גרסאות קדחתניות עם חוקים משלהן על המשמעויות והלקחים של האירועים האלימים העתידים לבוא. אם בעונה הקודמת הייתה לעיתים תחושה לא נעימה של פאתוס דטרמיניסטי ופומפוזיות מתמשכת בתיאור עלילות בלי לב ונשמה, הפעם – כך נדמה לפחות כרגע – הנפח הנראטיבי המפוצל עושה חסד עם האינטיליגנציה הרגשית והמצפן האינסטינקטיבי של האחים כהן. במילים אחרות, השואוראנר נואה האוולי השתלט מחדש על העניינים ומציע כרגע טלוויזיה קולחת ומסוגננת. וטוב לדעת כי בפוטנציה יש בידיו ברירות רבות לאן לקחת ולאיזה כיוון למשוך את התסריט. המלאכה עוד מרובה אך סו פאר סו גוד.
Okay then
פילוסופיית החיים הפסימית של השריף האנק לארסון (טד דנסון) נוחתת על אזניו של בנו החורג, השוטר לו סולוורסן (פטריק ווילסון), בכל אימת שהם חולקים מחשבות על היעדר ההגינות באמריקה של פוסט מלחמת ויאטנם. לארסון, ותיק מלחמת העולם השנייה, רואה בערכים הנתונים כמוגבלים ומושפעים מהבנאליות של הרוע. הוא כבר הפסיק להתרגש מהזוועות בהן נתקל בזירות רצח. סולוורסן, כפי שראינו בפרק הקודם, מעדיף להתמודד ולעמוד איתן בפני קנה של שאטגאן. במשמרת שלו, החוק והצדק הם סמלים שאסור כי יתבלו או יאבדו מכוחם. אצלו הכאוס נראה כפאזה חולפת ותמיד אפשר לתקן את הקיים ולהשיב את השפיות על כנה. חושיו החדים מובילים אותו בפרק הנוכחי לשלב חדש בפיתרון חידת היעלמותו של הבן הצעיר למשפחת הפשע גרהארדט, אותו אירוע מחולל שהצית את הפיוז של הרבה טיפוסים חמומי מוח. כשהוא מגיע אל ביתם של הזוג פגי ואד (קירסטן דאנסט וג'סי פלמונס) ורומז להם כי חיבר אחד ואחד והגיע למסקנה שהם מעורבים עד הצוואר, יצר ההישרדות של פגי ממשיך להיות לה לרועץ, מה שמאלץ אותה להתכחש ספק במודע. המחיר הבלתי נמנע אותו ישלם הצמד בגלל הנאיביות והיהירות שלו עשוי בסופו של דבר לשמש כהבדל הברור בין הפנטזיה הרצויה להתפכחות המצויה.
פגי ואד, מה נגיד ומה נאמר. בעגה המקומית שלנו, חל עליהם המונח "שיהיו בריאים", היות ופרקטיקה שלומיאלית מהווה עבורם תירוץ יעיל להשתמטות מדרך הישר. פגי חולמנית ומוזרה, אופיה נותר מעומעם. הו, האירוניה! העצמת נשיותה ומיצוי יכולותיה כאינדיבידואל אלו גם הגורמים שמהווים את הסיכון לכל הרעיון העומד מאחורי הציפיות שלה להמשך. פגי לא שמה לב שהיא נשאבה לתוך חור שחור, לכודה בלימבו של שגיאות, גם אד נקלע פנימה, ואם הם לא יתעשתו בנקודה מסוימת, לא ברור לי מי או מה יחלץ אותם. החייזרים?
מייק מיליגן והקיצ'ן בראדרז (באמת שם מוצלח עבור להקת פרוג רוק) נהנים להם מחופש פעולה מוסרי מוחלט, ועל פניו אינם בוחלים בשום קלישאה של נבלים כל יכולים עם עיצוב קריקטוריסטי. מיותר לציין שבני הלוויה של מייק הם לא יותר מקרטונים עם דופק אבל הוא עצמו מקבל דיאלוגים מצוינים שהופכים את דמותו למוצלחת במיוחד. בפרק השני, מייק התרפק בשיחתו עם האנק על הרגעים היקרים בהם גברים יכולים לנהל דינמיקה רטורית שלווה ונינוחה, להתנער מקונפליקטים. בעולמו של מייק, דם נשפך כיין ועימות מתפקד כמוצא שגרתי. מה יעלה בגורלו, את זה הייתי רוצה לראות.
פלויד גרהארדט מקבלת בפרק הנוכחי את השורה ששברה את הכלים – "אנחנו יוצאים למלחמה!" כי נמאס לה מסינדיקט הפשע המאורגן של קנזס סיטי. הם ישבו להם בשולחן המו"מ, ניסו להגיע להבנות והכל התפוצץ. חילוקי דעות בקרב גנגסטרים לא יובילו לתוצאות מרנינות. התחזית: שלג של עופרת. היה יופי של פסקול אופראי בסצינות של משפחת גרהארדט. זוהי טרגדיה קלאסית הנרקמת לנגד עינינו.