ממש לא מזמן סיכמתי את הסדרות החדשות ב-2013 והצבתי את "הגולדברגים" במקום השלישי, מעל "ברוקלין תשע-תשע", ובכך בעצם מיצבתי אותה כקומדיה החדשה האהובה עלי. המיקום הזה היה גם ככה מאוד צמוד, ומאז תחילתה שמאוד אהבתי "גולדברג" הפגינה המון חן והמון כיף (בעיקר בזכות דמויותיהן של בארי ובוורלי), אבל כפי שציינתי גם בסיכום ההוא – למרבה הצער הוא לפעמים סיטקומי מדי, במובן שהוא צפוי יתר על המידה. עבר מעט מאוד זמן מאז סיכומי השנה, אבל שלושה פרקים שודרו שמתוכם שניים פשוט לא סבלתי – האחד שבו הסבא משתעמם בבית ועל כן מגיע לעבודה של מוריי, והשני שבו בוורלי נלחמת ביריבה מרה ומריצה את בארי אל ראשות מועצת התלמידים. במקביל "ברוקלין תשע-תשע" המשיכה במגמת העלייה התמידית שלה שהגיעה לשיא עם פרק ההתערבות שבמסגרתו ג'ייק מארגן לאיימי את הדייט הכי גרוע בעולם.
אז מבחינתי "ברוקלין" עקפה את "גולדברג", אבל הפרק האחרון של המשפחה האייטיזית המחיש בענק שהיא לא אמרה את המילה האחרונה. כל איכויות "שנות הקסם" שעליהן בניתי עוד משלב הפרמיס של הסדרה, הופיע בה במלוא הדרו הנפלא. חלק מהפספוסים של "גולדברג" לאורך חייה הקצרים נובעים מהתנהלותה של בוורלי והנטייה שלה לחנוק את ילדיה באהבה בלי לאפשר להם גבולות אישיים. גם אם זה מבוסס על אמו האמיתית של אדם גולדברג, אי אפשר להתעלם מכך שההתנהגות שלה יוצרת דברים שכבר ראינו בטלוויזיה – כמו כשבארי משקר לה כדי ללכת למסיבה כפי שאריקה לימדה אותו, או כאמור כשהיא נלחמת באם-חונקת יריבה.
זו אחת הסיבות לכך ש"אתה פתחת את הדלת" היה כל כך מושלם, כי הוא השתמש בתכונה הזו והזכיר שהיא יכולה להיות מאוד מצחיקה ומאוד מענגת כאשר משתמשים בה נכון (ספוילר מכאן והלאה). לשם שינוי היה לבוורלי מה להציע לאדם (שוב אציין שהוא ממש חמוד וטבעי, יהיה מבאס כאשר יתחלף לו הקול), כך שהוא הסכים להוריד את המגננה הקבועה שלו וביקש ממנה שתלמד אותו לרקוד לקראת המסיבה בסוף השבוע. קשה לפספס עם סצינה מתוקה של אם המלמדת את בנה הצעיר לרקוד, והיא אכן הייתה כזו, אבל בוורלי כמובן לא הסתפקה בכך ובדרכה עתירת הכוונות הטובות סיפקה לקח חשוב לאדם. מינוי להיות משגיחה במסיבה וחליפה תואמת אחת אחר כך, אדם הבין שכאשר הוא פותח את הדלת נכנסים דברים נוספים.
אלמנט שאני אוהב אצל "הגולדברגים" הוא שותפות הגורל בין האחים בכל הנוגע לאמם, וגם הפעם אריקה ובארי נרתמו לעזור לאחיהם אובד העצות. טוב, בארי בעיקר ניסה ללמד אותו ריקודי ברייקדאנס חסרי תועלת, אבל אריקה ממש הקריבה את הערב שלה – או כך חשבה שהיא עושה – כדי שאדם יוכל ללכת למסיבה בלב שקט. אבל כמובן, בוורלי המאסטרית תקתקה את זה והלכה להביך את בנה.
אני כותב את זה וזה עשוי להישמע כמו פרק בנאלי בכל סדרה משפחתית אחרת, אבל הביצוע פשוט נהדר, ונראה לי שרוב התשואות מגיעות שוב לוונדי מקלנדון קאבי, שיחד עם טרוי ג'נטייל בתפקיד בארי מצליחה לשאת את המשפחה על כתפיה גם ברגעים הפחות מזהירים. ההמשך גם הוא היה מתבקש – אדם מגלה שבוורלי אינה האם המביכה היחידה, מושיע את דיינה קולדוול וכובש את לבה. המסיבה הזו, ובכלל היחסים של אדם עם דיינה, הזכירו פעם נוספת את "שנות הקסם". נראה לי שעניין האהבות הראשונות הוא הדבר שאני הכי אוהב בסדרות נוסטלגיה, ו"גולדברגים" כמעט לא נגעו בזה. אני מקווה לעוד.