שובר שורות 5.15: מדינת השחם

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 23/09/2013 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "שובר שורות" עונה 5 פרק 15

"חופשי זה טוב"
(המלצרית בדיינר לוולט, פרק פתיחת העונה החמישית)

סיומו של הפרק הקודם הותיר לנו מעט מאוד חלקי פאזל ריקים להשלים. כבר בתחילת העונה ידענו שוולט עזב ועתיד לחזור, שהבית ריק, שכולם כבר יודעים מי הוא ושיש לו עניינים לא סגורים לטפל בהם, כמו גם נשק אוטומטי וכמוסת ריצין. אחרי הפרק הקודם כבר ידענו נכוחה מה קרה ויכולנו לנחש די בקלות מה הם אותם עניינים לא סגורים. הפרק החדש השלים לנו את החלקים החסרים באופן הרבה פחות דרמטי וסוער מאשר קודמו, אבל עדיין היה מאוד מעניין. למעשה, לא שמתי לב שזהו פרק ארוך מהרגיל אלא רק אחרי הצפייה, כשנתקלתי שוב בידיעה ששני פרקי הסיום יהיו באורך של 55 (ללא פרסומות). הכל קלח וריתק.

ראינו את וולט מועבר על ידי רוברט פורסטר (ווהו, רוברט פורסטר!), מה שהיה מגניב, אל ניו המפשייר. ראינו אותו עדיין מנסה לגייס מעט הייזנברגיות כדי לאיים שוב על סול. ראינו אותו מרים ידיים וקמל, רזה, קונה את שהותו של מחליף-הזהויות, מושמץ ומבוקש בכל רחבי הארץ, משפחתו מעוקרת מביתה. הכינוי 'מדינת השחם' (כלומר הגרניט, אבל המילה בעברית פשוט יפה מכדי לא להשתמש בה) לניו המפשייר, נושא משקל סמלי גדול לאור העובדה שאבני גרניט מבוקשות מאוד לבניית מצבות. ובכל זאת, מה שהיה באמת מעניין, ולעתים גם ממש מסעיר, היה הדברים שלא יכולנו להשלים לבדנו עד כה. קצת ממה שעובר על סקיילר – ששוב חווה איום בתוך ביתה על בתה התינוקת, ובמקביל מואשמת במעשי בעלה – אבל בעיקר ג'סי ונקודת המפנה של וולט. שלושתם נתונים בחלום בלהות, כל אחד מענה יותר מקודמו, איש איש בכלא משלו. כולם מעשי ידיו של וולטר ווייט.

קורותיו של ג'סי נראים כאילו נשלפו ממותחן אימה. אחרי כל כך הרבה אלימות בפרק הקודם, היה נדמה שהפעם אנחנו מתמודדים בעיקר עם הנשורת הרגשית ו/או הטכנית, אבל אפשר לסמוך על הנאצים שיספקו גם הפעם בעתות: ראשית עצם נוכחותם המגורבת בחדרה של הולי הקטנה ומאוחר יותר הוצאתה להורג של אנדריאה מול עיניו של ג'סי, מה שללא ספק יהיה נדבך עשוי-גרניט נוסף על נשמתו ומצפונו של הבחור האומלל. אצל וולט הכלא שונה בתכלית – כלום לא נותר עוד סביב שריד הענק, מושלג ורחב מידות לאין שיעור, מישור הקרח פרוש אל המרחק. כל מה שוולט עשה אי פעם, כל המטרות שהציב לנגד עיניו קרסו. מרבית הכסף איננה וגם מה שכבר נשאר אינו יכול להגיע אל משפחתו בשעת מצוקתה. גוסס בבדידות מזהרת, קושר את טבעת הנישואין אל צווארו – ביקום מקביל, הסוף האלטרנטיבי והאירוני של הסדרה הוא היחנקו של וולט בשנתו מהשרשרת המאולתרת הזו.

המקום הקרוב ביותר לשם הוא עיירה נידחת במרחק 13 קילומטר שוולט אינו מסוגל לצעוד אליה. ובכל זאת הוא צועד. הן ג'סי והן וולט מנסים לברוח מהכלא שלהם – ג'סי מצליח לעבור את המשוכה הראשונה אבל נעצר בשנייה. וולט מצליח להגיע אל העיירה עם חבילת מזומנים ואף להגיע אל בנו, אבל בלי לשער שג'וניור הוא משוכה בפני עצמה – השיחה ביניהם הייתה סצינה נהדרת מתחילתה ועד סופה. כמו ג'סי גם וולט נתקל ונעצר, מתקשר כדי להוביל אליו את הרשויות, אבל בניגוד לבן טיפוחיו המעמיק בכלאו עם הירצחה של אנדריאה והאיום על ברוק, וולט משנה פתאום כיוון.

 

"לא משנה למה הוא הפך, האיש המתוק, העדין והמבריק שהכרנו פעם מזמן – הוא איננו"
(גרטשן שוורץ)

Breaking Bad - 05x15 - Granite State Walt

כל ההתנפחות ההולכת ומעצימה של האגו של וולט לאורך הסדרה, נבעה מכך שהפסיד כי מכר את חלקו ב"גריי מאטר טכנולוגיות" מעט לפני שהפכה לסיפור הצלחה גדול. הכל צמח מהרצון/צורך להקים את עצמו משפיפותו הבורגנית ובת החלוף ולהפוך ליצור מיתי מפחיד. ההתנערות של גרטשן ואליוט שוורץ מוולטר ווייט מעירה את הכלב הישן מרבצו, הוא מחליט ככלות הכל לחזור למשחק, אבל מה שמעניין הוא שהראיון איתם לא נגמר שם. וולט עוד ממשיך לצפות ושומע את האבחנה של אהובתו לשעבר בדבר האיש שהיה ואיננו, אבחנה רכה שעשויה לתרום לשיקול הדעת לא פחות מאשר הזעם שלו על "בוגדנות" חבריו דאז. כך שייתכן שלא רק אלימות ואגו וולטר מביא איתו בחזרה הביתה, אלא גם את הרצון המקורי, הכן וה"פשוט" שלו לסייע למשפחתו לאחר מותו. חיזוק לכך ניתן לראות באופן שבו נזכר במוזיאון המדע הנהדר בבוסטון כאשר שוחח עם המלצרית, תזכורת לאיש שהיה פעם.

בראשית הפרק סול מבקש מוולט שירשה לו להשיא עצה לטובת הימים ההם – אל תברח, תתמודד, תציל את המשפחה שלך. אבל וולטר דוחה אותה. לעומת זאת, המראה של חבריו ועמיתיו משכבר, הרבה לפני הסרטן והמת', מצליח לפרוט לו על המיתרים. מכאן והלאה אנחנו יודעים שוולט חוזר לאלבקרקי עם נשק אוטומטי וריצין, כלומר על פניו זה לא שהוא החליט לפתור את הסיבוך בדרכי נועם, אבל עדיין קשה להבין איך לבדו הוא יתמודד מול הנאצים, ישיג את הכסף, יסתיר אותו שוב לטובת משפחתו ואז ימות או יסגיר את עצמו (וכל זה תוך פרק אחד בן 55 דקות). אולי הדברים פשוט אינם כפי שהם נראים.

כמו כן, ברור שג'סי ישוחרר וייקח את ברוק ויברח וישמש כאביו החורג, נכון? נכון?

תגיות:
  • שנאוצר

    אני מתווכח עם הרבה אנשים לגבי הסוף של הפרק ומה הוא אומר. רוב החברים שלי אומרים שהסוף מעיד על חזרתו של הייזבנרג (ועוד משהו, שאני אפרט עליו אח"כ). אני חושב שההפך הגמור נכון – זהו מותו הסופי של הייזנברג. מה היה הדבר האחרון שגרטשן אמרה (אחרי כל ה"העלבות"?) היא טענה שוולטר ווייט, מבחינתה, מת.
    וולט ראה את זה אחרי שהוא ניסה למסור כסף לג'וניור, כשל, ואז ניסה להסגיר את עצמו. הוא וויתר. הייזנברג מת כבר בפרק הקודם, ועכשיו גם וולטר ווייט עומד, כי הסרטן כבר כאן. הוא איבד תקווה. ואז הוא שומע בטלוויזיה ממישהו אחר את מה שהוא חושב על עצמו, ומבין שהוא לא יכול לוותר עכשיו על המשפחה שלו, לא משנה כמה הם ידחו אותו. וולטר ווייט מת לדעתם? הוא הולך להוכיח להם אחרת. וולטר ווייט היה פה הרבה לפני הייזנברג, הוא מי שהתחיל את העניין, וגם מי שהולך לסיים אותו. הוא אולי יעשה את זה בגישה הייזנברגית, אבל המטרה מאחורי זה היא לגמרי של וולטר.

    אותם חברים שלי טוענים, שימו לב, שהדבר שוולט יעשה בפרק האחרון הוא להרוג את גרטשן ואליוט כנקמה על דברי הביזה שהם אמרו עליו.
    WTF?!
    אתם באמת חושבים שוינס גיליגאן יעשה נקודת עלילה כזאת מזוויעה? שהוא ייקח 2 דמויות שלא הוזכרו ולא נראו מאז העונה השנייה, ולפתע יהפוך אותם למרכיב משמעותי ב-Story Ark של הפרק האחרון? אני חושב שהם כאן גם על מנת לתת מוטיבציה אחרונה לוולט, ואולי גם להראות שביב נחמד של נוסטלגיה, אבל שהייזנברג יחזור וינסה להרוג אותם רק כי הם העליבו אותו? ככה באמת הסדרה תסתיים? פור ריל?
    וולט אולי כבר הרג מישהו בגלל האגו שלו (מייק), אבל באותה תקופה הוא הרגיש כמו מלך העולם. עכשיו הוא מיואש ושבור – מה לעזאזל אכפת לו מה"כבוד שלו"?

    בקיצור, לא, הפרק הבא לא יהיה "הייזנברג נגד העולם". הוא יהיה הניצחון, או ההפסד, האחרון של וולטר.

    • zerbit

      אני גם מאמין שוולר וויט חוזר והייזנברג מת.
      מה שמחזק את דעתי היא הוויסקי של וולט, הוא חזר לשתות וויסקי נקי כמו ששתה בעבר לפני שרצח את מייק ואז שתה עם קרח בגופו של הייזנברג.
      כמו כן הכובע איבד את כוחו, הוא לא גרם לוולט ללכת לעיר בהתחלה, וכשסוף הוא מחליט כן ללכת, הוא עושה זאת בלי הכובע, אלא כוולטר וויט, ובשביל מטרה טובה.

    • Tomer Soiker

      אתה צריך להחליף חברים.

      וכן, וולט חזר.

  • maayan

    אוח! איך זה הגיוני שבאותו זמן אני אומרת – לא, לא עוד פרק אחד. לא! לא רוצה שהסדרה תגמר.

    ומצד שני אני אומרת- אוף שיגמר כבר. אני לא יכולה יותר להתמודד עם הסדרה הזאת.

    🙁

  • נטליה

    אני רק רוצה לציין כמה קשה היה לי לצפות במה שהולך עם ג'סי השבוע. כל פעם אני חושבת שזהו, יותר גרוע מזה לא יכול להיות, ואז גיליגן הולך ומנפץ את לבי לרסיסים שוב.
    קשה להאמין שבעונות הראשונות לא סבלתי את הדמות של ג'סי. עכשיו כל מה שאני רוצה לעשות זה לשים אותו ואת ברוק ביחד במיטה רכה ולהכין להם שוקו חם.

    • מיכאל גינזבורג

      נכון?! 🙂

  • מיכאל גינזבורג

    כתבת יפה. ובאמת יהיה מסקרן לראות איך יסגרו הכל בפחות משעה, יהיה דחוס במיוחד.

    מוסיף:

    כמצופה, פרק פחות עמוס מקודמו. ושלא כמצופה, קיבלנו את הייזנברג חזרה, לנוכח הסיום שהידהד דקות רבות יחד עם נעימת הסדרה.

    כמה נקודות:

    -למיטב ידיעתי, אזיקים המיוצרים בשנים האחרונות כלל לא ניתנים להסרה באמצעות סיכה פשוטה, בה ג'סי השתמש.
    -טוד והנאצים. איך לעזאזל הם נכנסו דרך החלון? תיק כה גדול נמצא תחת חקירה, מצוד אחרי נמלט שהוא לא פחות מברון סמים, ויש רק ניידת אחת מסכנה הצופה על הבית? חייבת להיות לפחות ניידת סמויה אחת מאחור.
    -אני באמת לא מבין את הסצינות המשונות בבתי הקפה (לידיה ו-וולט, האנק וסקיילר למשל), כאשר הפעם לידיה ישבה עם גבה אל טוד והם שוחחו בצורה כה ברורה וחשופה לכל. זה נקרא חשאיות? אין מקומות שקטים ומבודדים להיפגש בהם? שיעול*מדבריות ושממות חול*שיעול
    -איך ג'סי לא ראה את מצלמות האבטחה? הוא אמור לדעת שמתחמים מן הסוג הזה מפוקחים ע"י הגורמים היושבים בו. חבל שהוא מיהר ולא ניסה
    רגע להסדיר נשימה ולחשוב על תכנית יציאה אחרת.
    -הלב נשבר לחתיכות כשטוד רצח בקרירות אופיינית את אנדראה. הרוצח המנומס. דמות כה דואלית הוא טוד. ועושה רע בנשמה. בעיקר רע.
    -האם ג'סי לא סבל מספיק?
    -הלב גם קצת נשבר כשוולט הציע כסף עבור רוברט פורסטר (הופעת אורח מרעננת, אוהב את השחקן) עבור "שירותיו" החברתיים. וכאשר וולט שואל אותו האם יעביר את הכסף לאחר מותו למשפחתו – "אם אני אגיד לך 'כן', תאמין לי?" ואז שרר שקט. צמרמורת.
    -וולט איבד סופית את פלין, קשה לדעת עדיין לגבי סקיילר. סצינה רטורית לא קלה ובעיקר מייאשת.
    -לתומי, לרגע פינטזתי לעצמי שוולט פשוט ישלח את כל הכסף לאגודה למלחמה בסרטן או משהו ויכין מכתב עבור ה-DEA בו הוא שופך הכל
    וכך לפחות משפחתו תזכה לאיזושהי עדנה.
    -חבל הצלה תסריטאי מחזיר את הייזנברג לעניינים. אלמלא התכנית האקראית בטלוויזיה בפאב, לא רואה כיצד המגלומניה והתשוקה לכוח היו שבים לשלוט בו.
    -כמה מלחיץ היה כשהסוכנים הסיעו את מארי לביתה והוא חולל בפראות?
    -פרק אחד לסיום. הייזנברג נגד כל העולם. ביץ'!

    המתמתיקה של וולט אומרת כי אליוט הוא גורם מכריע במצבו המצטבר עד כה. לכן, לא יהיה מופרך לנחש כי וולט עומד להכין קלטת וידוי נוספת או משהו בסגנון, משהו שיחרב כליל עולמו של אליוט ואת החברה שהוא בנה על חשבון וולט. לא חושב שוולט ירחיק לכת וירצח את אליוט ואישתו אלא ירצח רק את המוניטין שלהם וזה אולי ישיב לו מהכבוד האבוד. הרי את המשפחה שלו הוא כבר די איבד וכל הכסף רחוק מלהיות בידיים שלהם.
    מקווה שהדברים יתגלגלו לכך שג'סי וברוק יקבלו את הכסף ויחיו להם בניחותא. מותר לקוות!

    שובר שורות תמיד אהבה להנות מהספק, להתקיים באיזושהי מציאות מקבילה בה הפיזיקה של הסדרה יוצרת דאוס אקס מכינה לא פעם ולא פעמיים. תמיד בעזרת הפרה בוטה של מוסכמות היגיון והפחתה משמעותית של הסתברויות נראטיביות – כל מה שאתה חושב שיקרה, ההיפך הגמור יכול לקרות ויקרה.
    אז מה נגיד עכשיו? אם זה מה שהיה צריך לקרות בשביל שהייזנברג יתעורר לתחייה ויתקע יתד אחרונה, אז בבקשה. תנו לו.
    נ.ב.
    לו רק היו עושים מונטאז' פסט-מושן של מה עובר על וולט בחודש ההוא בבקתה. יכול היה להיות מפעים ומרגש.

  • פינקמנית

    אני לגמרי עם מעיין. לא יכולה להתמודד עם האכזריות הבלתי נסבלת של הפרקים האחרונים. מצד שני אני מכורה קשה. ולגבי ג'סי- שהאל יעזור לו.
    חשבתי שאנדריאה תהיה זו שתציל אותו בכך שתפנה למשטרה בעקבות מה שוולטר סיפר לה והעובדה שהוא לא התקשר חזרה, אבל ובכן, קו העלילה הזה כבר לא יקרה. ואחרי שגילו מה שסיפר על טוד, אני לא מצליחה לחשוב על דרך אחת בה הוא נשאר בחיים, אלא אם כן יהיה זה וולטר

  • אין מילים. הפרק הקודם ריגש אותי מאוד וגרם לי לרצות לראות אותו שוב. הפרק האחרון רק הותיר אחריו ריקנות איומה.

    לראשונה בסדרה אין לי אפילו השערה מה יהיה בפרק הבא ואני קצת לא רוצה לדעת.

    כל הנוכחות של ג'סי בפרק הזה היתה כנראה הטוויסט התסריטאי הנורא ביותר שהופעל עלינו כצופים. למה לגרום לנו להאמין בבריחה שלו אם בסוף הוא חזר לאותו המקום, מינוס אנדראה?? זה שבר לי את הלב. אני לא מאמין יותר בטוויסטים. שום דבר טוב כבר לא יקרה לג'סי, אולי הדמות הטראגית ביותר בטלוויזיה.

    ומילה טובה לפלין. מדובר בעמוד השדרה המוסרי היחיד בסדרה (ואפילו לא התכוונתי למשחק מילים אירוני). כשוולט הציע לו את הכסף, אמנם הבנתי את כוונתו, אבל באותו זמן ידעתי שאם פלין יקבל את ההצעה זה יהפוך גם אותו וגם את לואיס לשותפים בפשע (מילא הוא אבל למה להפיל את לואיס??).

    העולם של פלין מאוד שחור ולבן ומבחינתו זה ברור שלא עושים עסקים עם השטן. גם בפרק הקודם זה בלט כשהוא העמיד את סקיילר על מקומה. מדהים איך בונים במשך חמש עונות תהליך של התפוררות מוסרית אמביוולנטית ואז במחי סצנה אומרים לך שהכל בולשיט. יש נכון ויש לא נכון. בגלל זה גם הוא היה זה שהרים טלפון למשטרה. אקט קטן ופשוט אבל כזה שיכול היה לחסוך הרבה כאב אם היה נעשה בשלב מוקדם יותר. אני מעריך את פלין.

  • תתש

    מה אם לשו"ש היה את התסריטאים של דקסטר.

    • maayan

      פרסמו את זה בפרק הרלוונטי.

      • Tomer Soiker

        נכון. זו היתה צריכה להיות תגובה למיכאל ולחברים של שנאוצר.

        • מיכאל גינזבורג

          איזו תגובה?

          ועל מה הויכוח? הוא לא חוזר להיות וולטר ווייט.
          אין קשר לכובע ולוויסקי. הייזנברג עומד לצאת עם שאטגאן ולא וולט. תלוי איך אתה רוצה להביט בזה אבל בסופו של דבר זה לא ממש משנה. יש משהו עקר ותפל בויכוח, כי זה לא ממש האישו.

          • Tomer Soiker

            התסריטאים של "דקסטר" היו מכוונים את וולט אל גרטשן ואליוט.

        • שנאוצר

          האמת שמיכאל הוא בדיוק אחד החברים של שנאוצר 🙂

  • Matoy

    פרק טוב אבל איטי מדי לטעמי. האם הסדרה שכחה שיש לו עוד פרק אחד לסיום, שהיא מרשה לעצמה להתרווח ולהשמיע לנו מידע רלוונטי על מערכת ההסקה בבקתת המחבוא של וולט? מה עם הפלאשפוורדים? מה עם ג'סי? מה יקרה לוולט? וסיגרית הרייזינג? האם יגלו שהאנק וגומז מתים? ומתי לעזאזל ינקמו בנאצים, ובוולט המקריפ (ומה יעלה בגורל לידיה). בהצלחה לדחוס את כל התשובות האלה לפרק של 55 דקות.
    מצד שני, בפרק הקודם, הסדרה דחסה המון אירועים לפרק אחד. מה שמראה שהיא יכולה, כשהיא רוצה.
    הפרק הזה, היה קצת מאכזב יחסית לפרק הקודם, אבל פרק טוב בכל מובן אחר.
    הרגעים הטובים: וולט מנסה להתעמת עם סול ונכשל, הניסיון בריחה של ג'סי. הקריפיות של טוד "כן, רצחתי ילד קטנה, אישה תמימה, וכמעט תינוקת. זה לא אישי, גברתי. רוצה שאעזור לזקנה הזאת לעבור את הכביש? כן אחסל אותה כמובן, אבל לא לפני שאומר סליחה ותודה, כי זה החינוך הנאצי המשובח שקיבלתי בבית. תמיד באדיבות, ותמיד עם כן גברתי/לא גברתי".
    הרגע הרע: "וולט מחליט להסגיר את עצמו למשטרה. הוא בדיוק צופה בטלויזיה, ובדיוק אז הברמן מעביר ערוץ ובדיוק אז מה יש? משדר מיוחד עם החברים הבוגדנים של וולט מהדבר הזה של הכימיה". מאותם צירופי מקרים בולשטים שמתאימים לעונות האחרונות של דקסטר. טוב שוולט לא החליט להאתבד ואז שם לב שעל הקליע של הרובה כתוב השם של הולי. לא אלגנטי בכלל.
    חוץ מזה, מחכה כבר לפרק האחרון.

    • Tomer Soiker

      אין פלאשפורוורדים כי הם כבר חלק מההווה. מה שראית התחיל מסוף הפרק הזה.

      (בתגובה גם למיכאל)
      כל הסדרה התחילה מצירוף מקרים: המפגש האקראי של מר ווייט מורה הכימיה עם תלמידו לשעבר ג'סי פינקמן סוחר הסמים, במהלך מעצר של האנק אליו התלווה, בדיוק כשהיה במשבר אמצע החיים רגע אחרי שנודע לו שהוא חולה בסרטן. הכל בגלל צירוף מקרים. הכל בגלל מסמר קטן.

      • מיכאל גינזבורג

        שכחת את הסרטן. בלי זה, אין סדרה.
        🙂

        • Tomer Soiker

          נכון, אם זה היה נעצר שם היו קוראים לסדרה The Big C.

    • ela

      מסכימה לגמרי לגבי חוסר האלגנטיות!

  • Tomer Soiker

    – ממדבריות החול הנרחבות בניו מקסיקו אל ההרים המושלגים של ניו המפשייר. שם נולד הייזנברג, פה נולד מחדש וולטר ווייט (לבן ושלג; זה היה מכוון, נכון?)

    – לידיה הייתה בפגישת עסקים (למה באמת לא המדבריות הנהדרות בסביבה, שם מוחבאות גופות שנקברו ע"י שותפיה הנאו-נאצים ויש יותר מדי אבק בשביל נעלי העקב המבריקות שלה?) בעוד טוד הגיע לפגישה רומנטית. חולצה מכופתרת, מגוהצת וכחולה (הייזנברג ג'וניור?)

    – וולט מוברח במשאית פרופיין. לרגע תמהתי אם יגיע בטעות לצ'סטרס מיל. למי שלא יודע (מזלכם): העיירה העומדת במרכז "בתוך הבועה" מחזיקה מלאי גדול של פרופיין, שבין השאר משמש לייצור סמים. וולט היה נחרד למראה גלגולו החדש של האנק (הבעלים העיקרי של הפרופיין).

    – סקיילר חזרה לשם נעוריה, פלין נפרד סופית מהשם שירש מאביו. אבל למה הוא עדיין משתמש בשם המשפחה?

    – לצערי, הבוקר נתקלתי בספוילר בנוגע למותה של אנדריאה. זה לא הוריד מעוצמת הסצנה.

    – טוד באמת מטומטם עד כדי כך שהוא נותן לג'סי את התמונה עם אטב הנייר, או שג'סי לקח אותה מבלי שהוא שם לב?

    – למי שמעלה את עניין "וולט ינקום בגרטשן ואליוט" – רדו מזה. ההופעה הקצרה הזו שלהם היא בטח האחרונה, התייחסות לשני אנשים שהיו חשובים בעברו של וולט ומבלי לדעת, סייעו בהולדתו מחדש של וולט ורצונו לעשות מעשה אחד אחרון לפני מותו.

    – שאלה קיומית, לא קשורה לפרק: פיתה על הגז או פיצה על הגג?

    • שוהם

      כל הפגישה של לידיה וטוד בדיינר הייתה כדי להראות את מאזני הכוח ביניהם על סמך מפגשי העבר של לידיה בדיינר. טוד חושב שהוא כבר ברמה של וולט. כשלידיה נפגשה עם וולט הם ישבו פנים מול פנים. כשלידיה נפגשה עם מייק הם ישבו גב אל גב. כלומר- מבחינת לידיה טוד עדיין לא בדרגה של וולט אלא עדיין חייל.

      • לא בדיוק, כשלידיה ומייק נפגשו היא רצתה לשבת גב אל גב, אבל מייק התיישב לפניה. עם טוד היא מצליחה לנקוט במשנה הזהירות הזה כי הוא ממש לא במקום שבו היו מייק ו-וולט.

      • רון

        לדעת, הישיבה גב אל גב באה להגחיך את חוסר המקצועניות של שניהם. הרי זה ברור שישיבה כזו, תוך דיבור והטיית הראש אחורנית, חשודה הרבה יותר מסתם ישיבה של בחור ובחורה באותו שולחן ותלכוד כך גם הרבה יותר מבטים וכך גם השוט האחרון באותה סצנה (צילום מרחוק על מקום הישיבה שלהם) מדגיש.
        זוהי, בעיניי, סצינה שנועדה לשעשע, קומית בעיקרה.
        ובלי קשר, האם אני היחיד שבצחיק אותו לראות, בפרק הקודם, את פלין (בסצינה שוולט חוזר לבית ומשכנע אותם לארוז) לא מבין מה קרה להאנק? הפרצוף המבולבל שלו והתמימות הילדותית שלו..

        • maayan

          לחלוטין, זו אמורה להיות סצנה קומית.
          וכן, לקחת אותנו חזרה לאותה סצנה עם מייק.
          זה מרגיש כאילו לידיה ראתה פגישה כזאת באיזה סרט והחליטה לחקות את זה, ואז מייק מגלגל את העיניים ועובר לשבת מולה- יענו- "ראית יותר מדי סרטים, עכשיו תשתקי ותקשיבי".
          טוד, בגלל שהוא מאוהב בה רוצה לרצות אותה לכן משתף עם זה פעולה.
          זה מצחיק, בפודקאסט אפילו אמרו שאם לא שמתם לב הוא הזמין תה בגלל שהיא אוהבת תה אז גם הוא מנסה לאהוב את זה.
          אין, טוד הוא דמות כזאת גדולה. הייתי רוצה ספין אוף שלו!!

        • Tomer Soiker

          השוט האחרון לא סתם מדגיש זאת, רואים את טוד נוגע קלות בז'קט של לידיה, מסיר שערה.

  • Tomer Soiker

    פוסטרים ייחודיים לכל פרק מהצייר פרנסיסקו פרנקווילה.
    http://francavillarts.tumblr.com/

  • תגובות נוספות גם בעמוד הפייסבוק שלנו.

  • סטיבי

    1. פרופיין = המלך היל.
    2. טוד אומר לעצמו לזכור שזה לא אישי? או שהוא חושב שזה מה שצריך להגיד בסיטואציה למי שיהיה עוד רגע הקורבן?
    3. ג'סי 3/>
    לא יודעת איך אפשר לצאת מזה (נפשית).
    4. אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאה!
    (כלומר מה שמעיין כתבה)

    5. הסבירו לי אולי. ג'סי חי בבור הזה כל הזמן שוולטר בבקתה? (חודש? חודשיים? כי מוכר שואבי האבק התנצל על "הפעם הקודמת", זה היה כשוולטר התחבא אצלו?) מעבר ל-האימה, האימה- למה רק עכשיו הגיע העניין עם המהדק? הרי הוא הכין מת' כבר כמה פעמים. וגם – אנדריאה לא פנתה למשטרה מתישהו? מילא שהם לא חשבו שהיא עדה, אבל לא פרסמו שהרשויות מחפשות את ג'סי? והיא גם לא קישרה לוולט, שהיה אצלה בבית?

    • Tomer Soiker

      אני חושב שהאירועים עם ג'סי התרחשו בימים, אולי אף השבוע-שבועיים, הראשונים שלאחר הבריחה של וולט. לכן הפרשה טרם התפוצצה ולא היה את המשפט המתוקשר של סקיילר. לאחר מכן ההתמקדות היא אך ורק בגזרה של וולט המבודד עם עדכונים מאיש הקשר היחיד שלו לעולם החיצון, על המתרחש עם משפחתו וכו'.

      • סטיבי

        זה הגיוני, אבל באיזו נקודה נצטרף אליהם בפרק האחרון? טוב, לזה נצטרך לחכות, אבל אני מקווה שזה לא יהיה חור בלו"ז.

        • Tomer Soiker

          ג'סי וסקיילר יהיו במצב מחורבן, מנדל קוגלביץ' הוא מלך הפיינטבול של נברסקה, היול רזה ב-80 ק"ג, לואיס הוא השותף החדש של קובי והם עברו לאלסקה.

          • maayan

            חה!

            היול בטח רזה כי הוא עוד תקוע בחדר ה"מוגן"

            • Tomer Soiker

              כן, זו הייתה הכוונה. 🙂

          • סטיבי

            הצלחתי אחרי זה לנסח משהו שהפריע לי כבר אמש:
            למה בעצם הרגו את אנדריאה? ולא, נגיד, חטפו/עינו/כד'. הרי ג'סי כבר יודע שהם רציניים.
            או שהם טיפשים, או שהם כבר לא צריכים את ג'סי ואז הם סתם בקטע של לענות אותו, או שהם ממש סמכו על ההיכרות שלהם עם ג'סי כדי לדעת איך הוא יגיב. כי הפעולה הזאת יכולה לשחרר אותו מכל שאריות הרצון לחיות שעוד נותרו לו, ואז מה הם השיגו? הם מניחים שזה יגרום לו להמשיך לחיות בשביל ברוק – וזה גם מה שרוצים שהצופים יניחו, זה פשוט לא מובן לי מאליו. כנראה אחד מהדברים שנגלה בפרק האחרון, גם אם זה קצת צפוי.

            • Tomer Soiker

              למה לא? מאוד אכפת לו מברוק ולכן הוא לא ינסה שוב לפעול נגד שוביו.

              אני דווקא חשבתי על זה שמזמן לא ראינו את המשפחה של ג'סי. נכון שהוא התנתק מהוריו, אבל לאחיו הקטן הוא דאג בפעם האחרונה בה התראו, כשההורים חשדו (וצדקו) שהוא מעשן חשיש. בגלל הנתק מאחיו, וגם כי הוא אדם טוב כמובן, ג'סי כפי הנראה מושפע עמוקות מילדים אחרים וסבם (דרו שארפ, אח של אנדריאה, ברוק).

              • maayan

                אני חושבת שאולי עברה מחשבה ליוצרים להראות את המשפחה של ג'סי בעוד כמה הזדמנויות בסדרה (יש עוד קטע עם ההורים שלו בתחילת עונה 3). אבל מסיבות פרקטיות זה לא אפשרי- אני משערת שהילד ששיחק את אחיו הקטן ממש התבגר וזה לא יתאים לזמן הכרונולוגי של הסדרה שבה עבר משהו כמו שנה וקצת.

                החשיש אגב, באותו פרק בעונה ראשונה היה שייך בסוף לאחיו, וג'סי לא הלשין עליו אבל כשהוא מבקש ממנו את הג'וינט חזרה ג'סי דורך עליו.

                ארון הסביר בכמה הזדמנויות שהחולשה שלו לילדים כמו גם החיפוש המתמיד שלו בדמות אב (וולט, ומייק למשל- ובכלל הערכה ממבוגרים, אפילו מגאס בזמנו)- כולם נובעים מאותו מקום. שהוא הרגיש שההורים שלו "נטשו" אותו וויתרו עליו, זה מה שגורם לו לחפש הכוונה וקבלה מדמויות סמכות, וזה גם מה שגורם לו להיות מאוד רגיש לילדים ולרצות להגן עליהם כל הזמן. (עוד פעם שראו את זה היה באחד הפרקים האהובים עלי- פיקבו, הפרק בעונה 2, בו ג'סי הולך לבית של שני הנרקומנים ומוצא שם את הילד הג'ינג'י)

                • Tomer Soiker

                  זה היה ההסדר המשפטי ביניהם, לא? כשג'סי קיבל את בית סבתו?

                  הדריכה על הג'וינט לא משנה, העיקר שג'סי הגן על אחיו.

                  שכחתי את הילד של המסוממים, תודה.

                  • maayan

                    איזה הסדר משפטי?

                    בתחילת הסדרה ג'סי גר בדירתה של דודתו המנוחה (לא סבתו) אותה סעד על ערש דווי.
                    אאל"ט בעונה 2 הוא שוכר את הדירה הסמוכה לזו של ג'יין ומתחיל כל הסיפור בינהם, ואחרי סוף עונה 2, נדמה לי שהוא מנסה לחזור לדירה של הדודה, ההורים עושים לו איכשהו בעיות עם זה, ואז בעזרת סול הוא עושה איזה מניפולציה שבעזרתה הוא קונה מההורים שלו את הדירה שלהם במחיר זול מאוד (סול פונה אליהם בשם "קונה אנונימי" שבסוף מתברר להיות ג'סי). ואאל"ט הוא גר בדירה ההיא, שהיא במקור של הוריו, מאז. יש מצב שאני טועה בפרטים, אבל אין לי כוח לבדוק את זה.

                    כן ברור שהגן על אחיו (הדריכה על הג'וינט הייתה כדי להגן עליו- הוא לא רצה שהוא יעשן סמים) ובנוסף ההורים האשימו את ג'סי בסיגריה והוא לא הכחיש, כדי להגן על אחיו.

                    כן, הוא הגן על אחיו, אבל זה לא משם המקור המרכזי לדאגה שלו לילדים, לפחות אליבא דה ארון פול, שטוען שלדעתו זה מגיע מהתחושה שהוא מרגיש שהורים שלו "נטשו" אותו ו-ויתרו עליו אחרי שהתחיל לעשות סמים, כפי שהוא מתאר לאחיו באותם פרקים בעונה 1. (אחיו דווקא עונה לו בהתרסה- שההורים כל הזמן מתעסקים בו ודואגים לו- ושהוא, מרגיש זה שלא זוכה לתשומת לב), אולי בגלל זה ג'סי מחליט לא להסגיר את אחיו ולא ליצור קשר עם משפחתו מאז.

                    • Tomer Soiker

                      אני זוכר שהוא ישב מול ההורים שלו בנוכחות עו"ד, אבל יכול להיות שזה היה לפני שהשיג את הבית. או שזו הייתה פגישה בה חתמו על המכירה לקונה האנונימי.

                    • Tomer Soiker

                      במקרה מצאתי את זה, ויש מפגש אחרון של ג'סי עם הוריו כשהם מפנים את הבית עבור הבעלים החדשים. ג'סי מגיע והם מופתעים לגלות שהוא הקונה האנונימי.

                    • maayan

                      כן, זו הסצנה עליה דיברתי, שמתחרשת באחד הפרקים הראשונים של עונה 3- בעזרת סול הוא עושה איזה מניפולציה לקנות את הבית במחיר נמוך, סול פונה אליהם בשם "קונה אנונימי" שממתברר להם להיות ג'סי רק כשהם מפנים את הבית, כמו שרואים בסצנה.

              • סטיבי

                אני עדיין חושבת שזה היה סיכון שהרצח שלה will throw him over the edge וכבר לא ישנה לו כלום. אבל אם אני בכזו דעת מיעוט בעניין כנראה זה גם מה שהכותבים הניחו 🙂

            • זה נראה לי דווקא מאוד ברור.
              ג'סי לא רצה שאנדריאה וברוק יפגעו בגללו. הרצח של אנדריאה נועד להראות עד כמה רציניים הנאצים, האזהרה היתה בהשארת התמונה במעבדה. בעצם ג'סי הביא את זה על עצמו. עכשיו ברור לג'סי שלא כדאי לו להתעסק איתם כי א. הם רציניים ב. הוא לא יעמוד במוות של עוד ילד חסר אונים

              • Tomer Soiker

                והפעם גם מדובר בילד שג'סי מכיר ואוהב. דרו שארפ היה ילד אקראי, את אח של אנדריאה הוא לא הכיר (חוץ מלקשר למוות של קומבו). גם את הילד של המת' הדס שחטפו אותו. ג'סי היה מקריב את עצמו גם עבור ילד שאינו מכיר, אבל הפעם המחויבות שלו מגיעה ממקום עמוק יותר.

    • מיכאל גינזבורג

      אכן! ועוד דבר – ברוק עכשיו יעבור לרשויות הרווחה, אז אני לא רואה איך הנאצים מאתרים אותו בשביל לאיים בשנית על ג'סי במידה ויחליט לנסות לברוח בשנית.

      • Tomer Soiker

        הם חדרו לבית של ברון הסמים הכי גדול בדרום-מערב ארה"ב שנמצא תחת פיקוח משטרתי (נו, אז הייתה שם ניידת בנקודת תצפית אחת בלבד, בכל זאת) אז מה זה רשויות הרווחה?

      • מיקה

        "רשויות הרווחה". קטעים איתך, מיכאל. אתה מדבר על זה כאילו זו התכנית להגנה על עדים. וזה לא. מאוד קשה לי לראות מצב שבו מקשרים את אנדריאה לג'סי ואת כל הסיפור להייזנברג (במישרין או עקיפין). רשויות הרווחה בכלל לא מודעות לזה שהרבה מאוד מהמשפחות האלה בסך הכל מנצלות את התקציב שהן מקבלות עבור הילד בשביל לעשות קופה קטנה, ולעתים ממש מנצלות את הילדים פיזית.
        וסטיבי, אולי זה כי אני כמו ג'סי מהרבה מאוד בחינות, ומאז פיקבו אני רק חושבת על כמה היו צריכים להציל אותו מהמשפחה שלו כשהיה קטן, למרות שההורים שלו בסך הכל "בסדר" (סתם קלולסים ולא ממש יודעים איך להתמודד איתו) וממש מחכה לרגע שבו אוכל רשמית להפוך למשפחה אומנת של איזה ילד מסכן ו"קשה", ולעזור לו, לשם שינוי, אבל אין לי ספק שאין פה שום סיכון מצד הנאצים. איך? איך בשם אלוהים הנפש האומלה הזו יכולה לקחת את הסיכון שמשהו יקרה לבראק?
        הוא סוחב מספיק על המצפון שלו גם ככה. אין מצב שהוא ייתן למשהו רע לקרות לו.

        • מיכאל גינזבורג

          לא טענתי ולו לרגע שהוא יהיה מוגן ברגע שיועבר לרשויות הרווחה ומשם למשפחה אומנת.
          רק רציתי לציין שכרגע הנאצים לא במעקב אחרי ברוק.
          ולמעשה, למה להם? ג'סי לא יעז לנסות לברוח שוב.

          מעניין שאת חושבת שוולט ירעיל את הילדה של לידיה.

          • מיקה

            אמרת שאתה "לא יודע איך הנאצים יאתרו אותו עכשיו", משמע במינימום הוא ייחשב למקרה של אימוץ סגור. לא שאז כזה קשה לאתר מישהו, אבל בקטנה. סתם ילד שסתם עבר לשירותי הרווחה (בהנחה שהוא בכלל יועבר לשם ולא לסבתא שלו שעדיין בחיים, המסכנה, ששכלה שני ילדים) – ממש לא סיפור לאתר. ותסמוך על הנאצים שהם יהיו שם לעשות מעקב על מה קורה אחרי שהגופה של אנדריאה נמצאת והם יידעו יפה מאוד לאן בראק מועבר. אתה יודע, ליתר ביטחון. אני גם די בטוחה שהם ייתנו לו עוד תמונות של בראק. אולי מהלווייה של אמא שלו, לתזכורת נוספת.

  • יעקב

    חברים, לא הבנתם. גרטשן ואליוט באמת מעצבנים, אבל עיקר העניין הוא שוולט שומע שהחומר הכחול עדיין בשוק וזה אומר שג'סי עדיין חי.

    • רותם

      וואו, לא חשבתי על זה אפילו. גדול!

      אגב, אני ממש אוהב לקרוא את התגובות שלכם פה, אנשים. כל הזמן עוקב לי מהצד. הגבתי רק פעם אחת – לאחר שידור הפרק "טוהאג'ילי". ביתר הזמן אני קורא ומפתח לעצמי נק' מבט נוספות להסתכלות על הסדרה.

      מניח שבפרק האחרון אהיה מוכרח להגיב 🙂

    • נכון, אבל מה בכך? לאיזה כיוון זה מהווה טריגר מבחינת וולט? הוא חוזר במיוחד כדי להציל אותו? כדי להרוג אותו? הגיוני שלא להרוג, אבל אם כך למה לקחת את הריצין?

      • מיקה

        הניחוש של נטלי מהשבוע שעבר (וואו. הבחורה הזו פשוט מדהימה[1], תודו. רק לגבי ההצלה של ג'סי מידי וולט במדבר היא פישלה, אבל כל תחזית אחרת שלה הולכת ומתגשמת, אם לא התגשמה כבר) הולך וקורם עור וגידים. לידיה פחות או יותר הוציאה היט על סקיילר והילדים ושלחה את הנאצים ישירות אליהם. והיא עוד מודיעה לטוד שהיא שמחה שהוא יכול להרגיש שהכל בסדר וסקיילר לא תדבר (מה שאני, אגב, בכלל לא בטוחה לגביו) הוא לא ווסטרן יוניון והרעיון לא היה להעביר לה שום מסר.
        ואני לא יודעת עד כמה היותו של ג'סי בחיים לכשעצמו הוא טריגר, אבל אין לי ספק שהעובדה שהחומר הכחול עוד שם הוא הטריגר הכי גדול מכל.

        [1] ידעתי את זה כבר כשהיינו בנות שמונה, ועדיין; כל פעם מחדש אני בהלם)

      • רותם

        אני אלך על ההנחה המקובלת ואומר שהריצין מיועד לו עצמו. וולט גוסס, גם אם הוא ישרוד את הפרק האחרון (מה שלא נראה לי יקרה), הוא כנראה ימות לא-הרבה זמן אח"כ. המוות שלו בלתי נמנע בשלב זה.

        אני לא יודע מה וולט יעשה עם העובדה שג'סי בחיים, אך אני משער שצפוי לנו מפגש מרגש ואפילו אסחף ואומר – סוחט דמעות.

        הדבר היחיד שאינו ברור לי, הוא איך הם הולכים לסגור את כל הקצוות הפתוחים שנשארו בפרק אחד קטן של 55 דקות? מקווה לטוב וסומך עליהם. אני רוצה לראות גם סיום ראוי למארי.

        • בלב כבד אני אומר שאיבדתי כל תקווה לאיחוד מרגש בין ג'סי לוולט. אם וולט מאשים את ג'סי במוות של האנק אז איך בדיוק ג'סי אמור ש*לא* להאשים את וולט במוות של אנדריאה (בנוסף כמובן לכל שאר הסבל והמוות שגרם)?
          בפראפראזה על משפט שאמר פעם נאצי חכם: אני לא רואה שום סנריו שהשניים האלו משלימים

          • Tomer Soiker

            האפשרות היחידה שאני רואה היא איחוד כוחות נגד האויב המשותף, הנאו-נאצים. שניהם אחראים בעקיפין למותו של אדם יקר לאחר, אבל הנאו-נאצים הם אלו שביצעו את הרציחות.

            ואולי המרחק והזמן שעבר הוציאו את הכעס על ג'סי מראשו של וולט, ולהפך.

    • Tomer Soiker

      לפני התגובה שלך קראתי את זה בביקורת אחרת, וזו נקודה מעניינת. אבל…

      העניין הוא שרואים את וולט זועם כשאליוט ממעיט בתרומתו לחברה שהקימו, ולאחר מכן מגיע להחלטה למשמע דבריה של גרטשן עליו – וולט הישן צריך לחזור כדי להשיג את המטרה ששם ליעד אי אז בפרק הראשון. המידע על המת' הכחול אולי מעדכן אותו שלידיה ושותפיה עדיין בעסקים והצליחו להשתוות לתוצר שלו, אבל זה כבר לא חשוב והעיקר הוא להחזיר את הכסף שהרוויח ולהעביר אותו למשפחתו. השיחה האחרונה של וולט עם סול, הבקשה שלו מרוברט פורסטר, המאמץ לצאת משטח ההסגר, הרעיון לשלוח חבילה סודית ללואיס – כל אלו מעידים על כך.

  • אלדד

    כמו שכתב יעקב, וולט שמע שהחומר הכחול עדיין מסתובב והבין שג'סי חי ועוד דבר חשוב, הרגיש איך האגו שלו נפגע. זו בדיוק הסיבה שבגללה הוא חוזר. השאלה הגדולה היא האם הוא חוזר להציל אותו, או להתעמת איתו.

  • Tomer Soiker

    דיימון לינדלוף משתמש בבאטמן כדי לטעון שוולט היה הייזנברג הרבה לפני שהיה הייזנברג.

    • רון

      תומר, קראתי את מה שכתב דיימון לינדלוף. הוא הפנה לפרק הסיום של עונה 3 וכתב שבסצינה הראשונה יש איזה פלאשבק לקניית הבית של וולט ולא מצאתי סצינה כזו..הסבר? :/

      • Tomer Soiker

        אני זוכר את זה במעומעם, לא בטוח שזה היה בעונה 3. אבל אכן היה פלאשבק של וולט וסקיילר צעירים יותר, נדמה לי אפילו לפני הלידה של ג'וניור, רואים את הבית ומחליטים לקנות אותו.

      • אורן

        לצערי לא מצאתי סטרימינג לFull Measure, יש בVOD של yes אם אתה בעניין.
        בקצרה (ופחות בקצרה):
        http://breakingbad.wikia.com/wiki/Full_Measure#Teaser
        http://www.televisionwithoutpity.com/show/breaking-bad/full-measure-2/

        וולט נשמע כבר אז כמו הייזנברג, אבל ברור שהיה בו בסיס כלשהו להתפתח להייזנברג…

    • Matoy

      רעיון מעניין. אני דווקא חשבתי שהריצין מכוון לדוד ג'ק, אבל בהחלט יהיה יותר מעניין אם לידיה תמות. זה יהיה יותר מעניין, כי אז נראה מה התגובה של טוד לרצח שלה. בנתיים קו האהבה החד כיוונית של טוד כלפי לידיה, לא ממש בא לידי ביטוי בסדרה. כן, הוא השאיר את ג'סי בחיים בגלל הרצון שלו לרצות את לידיה. אבל היו יכולים למצוא סיבה אחרת להשאיר את ג'סי בחיים. העובדה שטוד אוהב את לידיה, מה שקיבל ביטוי משמעותי בפרק הקודם, לא ממש תרם למשהו בסדרה עדיין, ולכן ההשערה שלי שזה הולך להופיע בפרק האחרון שנשאר. איך זה יבוא לידי ביטוי? בנקמה בטוד. טוד רצח ילד קטן, אישה תמימה, ואיים על תינוקת. ובנוסף הוא עינה את ג'סי, והוא פסיכופת'. הוא הרע בסיפור. אם וולט יהרוג את לידיה, עם הריצין זה יפגע גם בטוד (לצהלת הצופים). עד עכשיו טוד די כיבד את וולט, אבל אם הוא יהרוג את לידיה כנראה שהוא ישנא כל עצם בגוף של וולט. בקיצור התיאוריה שלי לפרק האחרון היא כזו: וולט רוצה לנקום בנאצים שגנבו את הכסף שלו והרגו את האנק. אבל מה? הנאצים לא ממש רוצים לנקום בו, כי אם הם יחסלו את הייזנברג המבוקש המשטרה תשב להם על הטוסיק. וולט מגלה שלידיה מנסה לחסל את סקיילר. הוא נפגש איתה עם כמוסת הריצין, שם לה בקפה והורג אותה. טוד מגלה את שוולט הרג אותה, מתעצבן ומשכנע את ג'ק לחסל אותו. וולט מתעמת עם הנאצים, והם מחסלים אותו, אבל איכשהו הוא מודיע למשטרה והם מגיעים ועוצרים את כל החבורה על רצח. ג'סי שעדיין כלוא במרתף משוחרר לחופשי על ידי המשטרה. הכסף של וולט הולך כתרומה לאגודה במלחמה בסמים וכך וולט משיג סוג של צדק פואטי.

      • רותם

        זה לא הולך לקרות. וולט וג'סי חייבים לשוחח עוד פעם אחת. פעם אחת אחרונה. לא יחתמו את הסדרה בלי איחוד, מרגש או לא, ביניהם. חייב להיות דיאלוג. מעבר לכך, קשה לי להאמין שוולט ימצא את מותו ע"י הנאצים ושהוא יספיק להרוג את לידיה ושזה יוודע לטוד כ"כ מהר.

        בלי קשר, ממליץ לכולם לראות את התוכנית של קונאן אובריאן עם הקאסט של שו"ש. ראיתי עכשיו ומאוד נהניתי. מצחיק, שנון ובריאן קרנסטון משוגע.

        • נאור

          קישור?

      • Tomer Soiker

        לידיה רצתה לחסל את סקיילר, אבל טוד התעקש שהצליח לשכנע אותה לא לפצות פה. הוא לא רוצה לפגוע במשפחה של מר ווייט באמת מפני שהוא מכבד אותו. כך היה לכל אורך מערכת היחסים שלהם.

        אם זה תלוי בוולט, הכסף לא יגיע לשום מקום שהוא לא לטובתם האישית של ילדיו.

        אם מישהו ינקום בטוד לשם הצדק הפואטי, זה ג'סי, לא וולט. וולט לא צריך את מניע האיום על משפחתו כדי לחזור ולפעול נגד הנאו-נאצים, מספיק לו לרצות להחזיר את הכסף שנלקח ממנו ונועד לילדיו (גם אין לו אפשרות לדעת מה קורה, כי הוא לא יכול ליצור קשר עם סקיילר, נאשמת במשפט מתוקשר).

        • מיקה

          אני חושבת שפספסת שני דברים;
          1. וולט אומר לסול מפורשות שהוא רוצה שג'ק וכל החבורה שלו ימותו. זה מן הסתם כולל את טוד. שעמד שם. ועזר להרוג את האנק וגומי. ועוד אמר לו אחר כך "צר לי על האובדן שלך."
          2. טוד *מנסה* לשכנע את לידיה ש"המסר עבר" והיא עונה שהוא לא ווסטרן יוניון והם לא בעסקי העברת המסרים. אבל אז הוא מסיח את דעתה עם נתון ה-92 אחוזים וכחול, ועל הדרך משאיר אותה בסביבה.

          • Tomer Soiker

            לא פיספסתי וזה לא נוגד את מה שאמרתי.

            העובדה שטוד מכבד את וולט לא מבטלת את השיוך שלו לקבוצת הרוצחים שהרגו את האנק וגזלו ממנו את כספו.

            • מיקה

              אמרת ש"אם מישהו ינקום בטוד זה יהיה ג'סי". ואם לא פספסת את החלק שוולט אומר חד משמעית שהוא רוצה להרוג ת כל החבורה של ג'ק, אז לא ברור לי איך "זה לא סותר". וולט בפירוש מתכוון להרוג את טוד, בין היתר. כמו שאמרת רק הרגע, זה שטוד מכבד אותו לא מבטל את השיוך (המאוד חזק, אגב) של טוד לקבוצה שרצחה את האנק וגזלה את הכסף של וולט, קרי, הקבוצה שוולט רוצה להרוג.

  • ela

    לי משום מה ברור כי הריצין מכוון ללידיה…וולט יתן לה את זה במקום הסטיביה שהיא מקפידה למהול בתה שלה… אני צופה עוד מפגש בדיינר בין וולט ללידיה…
    ואם אתם שואלים אותי מדוע הוא רוצח אותה??? כי היא לא בוטחת בסקיילר כמו טוד ומנסה לחסל אותה.

    • מיקה

      לבת שלה, לא לה עצמה. מוטיב חוזר של ילדים, והנאצים מטעמה של לידיה, איימו על הולי.

  • דור
  • טוד אלקוויסט מחה בפועל כל רצון טוב שג'סי פלמונס הרוויח כששיחק את לנדרי ב"אורות ליל שישי". הנה "שובר שורות" 5.15 לו התרחש רק בפייסבוק. אחד המעפנים אי פעם, יצוין.

  • Saturn

    כן, לא ברור לי איך ארבעה אנשים לבושים בשחור נכנסים באין מפריע מהגינה באחד הבתים שאמורים להיות הכי מתוצפתים במדינה.

    יותר מזה, הייתי מצפה שהבית עצמו מצותת, כלומר ששתלו בו מיקרופונים כדי שיוכלו לשמוע את סקיילר מכיוון שהם חושדים כל כך שהיא מעורבת. ולכן היו צריכים לשמוע את הביקור של טוד.

    כפי שאמרתי בעבר, מסוג השטויות שמונעים מהסדרה להחשב מהשורה הראשונה ושבולטים עוד יותר כאשר מנסים להציג אותה כסדרה שכזו.

    חוץ מזה, היה פרק טוב. אהבתי את העיבוד לנעימת הסדרה שהתנגנה ברגעים האחרונים של הפרק.

    • שנאוצר

      זה לא בדיוק עיבוד, זאת למעשה מנגינת הפתיחה בגרסתה המלאה. הגרסה שאנחנו תמיד שומעים היא פשוט הכמה שניות האחרונות של הנעימה.

    • מיקה

      היית מצפה את זה כי אתה לא מכיר את החוקים של ארה"ב. הם לא יכולים לשתול שם ציטוט. זה יכול רק לפגוע להם בקייס.

      • מיכאל גינזבורג

        הם יכולים להשיג צו. וגם רוברט פורסטר אמר לוולט שלא ינסה ליצור קשר עם משפחתו כי הכל מצוטט ונתון תחת מעקב.

        • מיקה

          האימיילים של סקיילר והטלפון שלה בבית. הבית עצמו לא. אין שום סיבה לשים בבית מכשירי האזנה. רק על קווי התקשורת של אשתו של וולט ואולי הבן שלו.

    • lennie james

      אני מניח שאין אפשרות כניסה מתחת לגיל 18?

      • ניר גורלי

        הכניסה חופשית ועד כמה שידוע לי לא יבדקו תעודות זהות בכניסה. כנראה שלא ימכרו אלכוהול… אבל לא בשביל זה אנו מתכנסים ממילא

  • עדי

    כמה פרטים שאולי פספסתם. וינס הזה גאון אני אומר לכם

  • אורן

    וינס גיליגן גאון.
    אהבתי מאוד את הפרשנות של יאדו לשם הפרק האחרון ("מדינת השחם"), וכשבדקתי את השם של הפינאלה ("Felina") קראתי על שני הסברים אפשריים:
    א. שיכול אותיות פשוט של Finale.
    ב. צירוף היסודות Fe Li Na – ברזל, ליתיום ונתרן. ברזל נמצא בדם ונתרן בדמעות, כך שחשבתי שהמשמעות של Felina היא "דם, יזע ודמעות" – אבל ליתיום נמצא במת', לא בזיעה. אז "Blood, Meth and Tears"?
    כבר כתבתי שוינס גיליגן גאון?

  • סתם צופה

    התמכרתי לניתוחים שלך בזמן שצפיתי לראשונה בהסמויה ולאחר מכן במד מן. פשוט מבריק. תודה

  • Damon Lindelof: I still love Friday Night Lights, but now I'm fairly convinced that Landry wants to murder Saracen and eat his grandma. #Todd

  • הפרקים המלאים לא נטענים באתר של קונאן, אז או שתוריד או שתסתפק בקטעי הווידאו.
    http://teamcoco.com/celebs/breaking-bad

  • ב-The Line it is Drawn של CSBG ייחדו השבוע את הציורים לפרק סיום העונה של "שובר שורות".
    http://goodcomics.comicbookresources.com/2013/09/27/the-line-it-is-drawn-157-saying-adios-to-breaking-bad/

    אני אוהב את "פינקמן והמוח" והפרסומת להוסטס.

  • ארמנטראוט

    יש כמה קצוות פתוחים ואני חושש שחלק מהם לא ייסגרו בפרק סיום אחד:
    http://www.vulture.com/2013/09/breaking-bad-questions-remaining-two-episodes-left.html
    מה שמעניין אותי כרגע זה איך המשטרה יודעת כ"כ הרבה על וולט אחרי שהאנק וגומי נמצאים עמוק באדמה והנאצים לקחו את הקלטת של ג'סי?
    ועוד משהו, פגם שמטריד אותי מהפרק הקודם, למה סקיילר ישר קפצה והאמינה למארי כשהיא סיפרה לה על כך שוולט נתפס? זה לא אמין בעליל. התסריט הסביר הוא שמארי מנסה לגרום לה להודות…

    • 1. ו-2. אני מאמין שנקבל תשובות לשתי השאלות האלו בפרק האחרון.
      3. התשובה הופיעה בפרק 15: וולט עדיין מטופל בכימו מאולתר, שייקים ואיבד משקל רב. זה בטח אומר שהוא מחלים, לא?
      4. שוב, פרק אחרון.
      5. אולי זה יוזכר במשפט אגבי, אולי לא.
      6. אני חושב שהסיכוי הגדול ביותר הוא שראינו את סול בפעם האחרונה כשקיבל זהות חדשה. סיכוי נמוך שנזכה לראות מה קרה איתו. סדרת הספין-אוף שלו אולי – אולי עם סימן שאלה גדול – תתייחס לעניין, אבל ספק רב מאחר ומדובר בפריקוול.
      7. נחש מה? פרק אחרון.
      8. יאדה יאדה יאדה.
      9. שתי מילים. מתחיל ב-פ', נגמר ב-נ'. נכון, פיל לבן.

      בקיצור, השאלות היחידות שעשויות להיוותר ללא תשובה הן הכי פחות חשובות: היול וסול.

      בעניין ההשערה שלך: לא. מארי קיבלה את ההודעה מהאנק ומיהרה אל סקיילר. היא רצתה את אחותה ומשפחתה בחזרה ומבחינתה עם מעצרו ונפילתו של וולט, זה הרגע לגאול את סקיילר. היא עשתה את זה ממניע אמיתי ולא ניסיון להפיל את סקיילר בפח. אה, ואאז"נ סקיילר ניסתה להשיג את וולט בלפון ולא הצליחה, אז הסיפור של מארי היה אמין.

  • יעל וזהו

    …………..
    מה נעשה עם ג'סי. מה נעשה עם גיליגן.
    אני רוצה סוף טוב בשביל ג'סי, כל כך מגיע לו, ואני לא רואה את זה קורה. ועכשיו עוד חריץ שחור ועמוק על לבו עם הרצח הנוראי של אנדראה. לראות מה קורה לו ממש מעכיר נפש. הדמות הזו עברה כל כך הרבה התעללות עלילתית, שזה מזכיר לי את בני משפחת פישר – אחת הסיבות שהפסקתי לצפות בזמנו ב"שני מטר למטה" (על פי התרגום המיתולוגי מערוץ E!) היא כי היא כבר הפכה לבור של אומללות והתעללות בדמויותיה, ללא רגעי חסד, ללא שמחות קטנות או כמה דקות של שלווה, והחיים האמיתיים, מדכאים ככל שיהיו, מורכבים גם מאלו.
    תנו סוף טוב לג'סי. בחייעת.
    לא חשבתי על הרעיון של להחליף את הסטיביה בריצין. אבל הריצין הוא לא אבקה בעוד שסטיביה באה לרוב בנוזל? ובכל אופן, הכמוסה ההיא נראית לי כאישית מאוד, כזו שמיועדת למטרה באמת חשובה, אחת ויחידה. לא ללידיה, שדי מדהים בכלל שגוש הנוירוטיות הזו מצליחה לעמוד בראשה של אימפריית סמים מבלי לחטוף התקף לב או חרדה אחת לשעתיים. זו דרך מתוחכמת יותר להרוג, לא ישירה כמו אקדח בראש. דרך שקטה יותר, אלגנטית. היא נועדה לוולט עצמו, מקסימום אולי לג'סי – ברגע האחרון, בקרב הסופי מול האויב האמיתי המאיים על חייו של וולט, הוא הסרטן, זו הדרך היחידה לנצח. לבחור למות אחרת, לא מהמחלה.
    מעניין אם גם ג'סי היה שותף לאכזבה העמוקה שלי כשטוד משלשל את הדלי אל הכלוב שלו ומתגלה בתוכו מנת גלידה ממוצעת, ולא דלי שלם מלא גלידה. טוד הזה, סוציופת גם בפרטים הקטנים.

  • שכחתי לחלוק את זה – מסתבר שהגלידה שטוד חלק עם ג'סי לא הייתה סתם גלידה. היא הייתה "אמריקון דרים" של סטיבן קולבר, ולא איש כמוהו יפספס את ההזדמנות לעלוץ על כך. http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/429350/september-26-2013/americone-dream-product-placement

© עידו ישעיהו