ספוילר "התיקון" עונה 4 פרקים 4 ו-5
בכל עונה ישנה דמות שמחברים לדניאל, אדם חיצוני ויוצא דופן מהמעגלים הרגילים אליהם הוא רגיל, אשר מראה לאסיר לשעבר צד אחר בחיים. קרווין היה התמיכה שהוא היה צריך בשביל לשרוד תקופה בכלא, לזלי לימד את הולדן על הוללות ועכשיו לגיבור הרומנטי הגיע גם קמצוץ של רומנטיקה בדמותה של קלואי האמנית. כל פעם זה בן אדם אחד ויחיד שמראה להולדן גוונים שונים של אור, ובפרקים האחרונים מעגלי האור מתרחבים עם אנשים אחרים. קלואי היא סוג של מקבילה לקרווין, היא מלמדת אותו כיצד להיות שובב תוך כדי שהיא נותנת לו להיפתח, גם אם היא צריכה לתת פוש קטן בשביל שמילים ייצאו ממנו. היא כבר לא היחידה שמראה סבלנות כלפי הולדן, יש גם את חבריו ל"כנען החדשה", אילו שהוא למד להתחבר איתם ועכשיו הם בצד שלו.
אם בכלא הולדן נשאר באותו מקום אלא אם כן החוק היה מראה אחרת, העולם בחוץ פתוח לו יותר: הוא פוגש יותר אנשים, לומד להתחבר אליהם רגשית ופיזית, ויותר מכל רואה מה זו ערבות הדדית. כל מה שהוא היה צריך היה לפתוח את הפה שלו בישיבה הקבוצתית על מני מאונני (סורי, הייתי חייבת), והמנהלים באו לקראתו והחליפו את חברו לחדר. חבריו גם חיפו עליו מול אימו וטד כאשר הגיעו, הם שם בשבילו בכל הדרך כי הוא חלק מהם, הוא שייך לחבורה של אנשים. עדיין נותרה בעיית הסגירות שלו לגבי החיים בכלא. הוא נפתח מעט מול קלואי לגבי זה, הוא גם פתח את הרצון שלו לפגוש גיבורה רומנטית לסיפור שלו, אבל קלואי היא אדם בפני עצמו, והיא מציעה לו את החמלה שהיא יכולה לתת. הגיבור שהוא מחפש כנראה נמצא במשרד, ישוב על כורסא הממוקמת ליד ספה ארוכה, מחכה לו עם מחברת ועט וחשבון של איזה 100 דולר לפגישה.
בגזרת פולי מערכות היחסים ממשיכות להתפורר. המתח בין ג'נט וטד רק מתעצם, והוא כבר לא מתחת לפני השטח אלא הרבה מעל. גם ג'נט רוצה גיבור רומנטי, האפשרות למכור את החנות סוחפת אותה לחשוב על מיליון האפשרויות שיש לעולם להציע לה, אבל טד מוגבל מדי בשביל לזרום איתה. טד היה שם בשביל להציל את החנות, למלא כמה שאפשר את החורים הנפשיים שנפתחו עקב כליאתו של דניאל ולאזן את המשפחה בין דיכאון לשגרה יומיומית. ג'נט, כמו בנה הבכור, רואה מעבר לחנות וחולמת בעוד טד נשאר עם הרגליים על הקרקע, הקשר ביניהם הוא כבר לא כפי שהיה.
אמנת'ה היא גיבורה בפני עצמה אחרי שנים של מאבק, אך גם היא מחפשת לה גיבור. ג'ון היה נושא הדגל בעונות הראשונות, בעונה השלישית היה זה גבר רנדומלי שהיא הכירה בסדנה בעיר ועכשיו זה בילי, הבחור מהתיכון בו היא למדה. היא הולכת אחורה, חיה את החיים של אישה מעיירה קטנה: יוצאת לציד, שוכבת עם מישהו מהעבר שלה, חולמת על אורח חיים פשוט יותר ממה שהיא הכירה ומוותרת אט אט על אשת העולם הגדול שהיא הייתה אמורה להיות.
גם טדי מנסה לחיות חלום, אך המציאות סוטרת לו עם סיוט אחר סיוט. ההחלטה על מכירת החנות היא לא בשליטתו, גם הנישואים שלו, עד כמה שהוא ניסה להיאחז בהם, הם שבר אחד גדול. כשהציע לטאוני גירושין, ראו לו על הפרצוף שהוא לא התכוון לזה, שהוא לא מוכן לעשות את הצעד ולעזוב. הבית שהיה כבר לא שלו, הקוד לאזעקה כבר לא שלו, המיטה עליו הוא ישן עם אישתו כבר לא שלו, ויכול להיות שגם העבודה תיכף תהיה לא שלו. העולם מתמוטט תחת טדי מעורר הרחמים, אבל הוא אוסף את מה שהוא יכול – את חפצי הדיג, הציד והאלכוהול, ומפנה לטאוני את כל החלל שהוא לקח, שהיה פעם שלהם. קליין קרופורד ממשיך להפגין יכולת מדהימה לחשוף מהדמות שלו כשהדמות לא באמת חפצה בכך, מוכרחה לתת לו קרדיט על שבירת הלב שלי בשני הפרקים האחרונים.
ויש את ג'ון, הלוחם שלא וויתר כבר שנים על גבי שנים, הוא מנסה למצוא פירורים של אמת בכל המציאות כדי להגשים חלום אחד שהוא חפותו של דניאל הולדן. טריי אמר לו "משהו חייב להיות האמת," אמירה שנכונה בערך לכל הסדרה הזו שבה חלק מהאמת יוצא לאור רק בדקה ה195, והיא גם אמירה שמסכמת את כל החקירה הזו – יש יותר מדי שמות שמוטחים לאוויר כאילו יש להם משמעות, אבל כולם בסופו של דבר מובילים לאמיתות כוזבות. גם אם ג'ון קרא את תיק החקירה של המקרה של האנה דין, הוא לא ימצא את כל האמת, אולי חלק ממנה יוכל לפחות להשקיט את החלק החולם בו. משהו חייב להיות האמת, אבל יש יותר מדי חלקי פאזל מפוזרים בשביל להגיע למשהו הזה.
עכשיו מה שנשאר זה לראות איזה חלום יתגשם, אם יש כזה דבר גיבורים רומנטיים והאם 3 פרבי'ז באמת שווים רק 250 דולר???