ספוילר "ארסטד דיבלופמנט" 4.03
נפצח כמובן במה שאי אפשר להתעלם ממנו: וואו, כמה שלינדזי נראית נורא. היה לנו דיון של ממש על זה בפייסבוק לפני כמה ימים, אבל מעבר ללוק המצער שלה, האופן שבו נראתה מעיד רבות על העונה עד כה. אותה חלטוריסטיות שהלנתי עליה בפרק הקודם מתבטאת גם בחוסר העקביות במראה של לינדזי. אם זה מיד אחרי האירוע עם הספינה, כלומר שעות ספורות אחרי תום הסדרה הקודמת, ואם זה במהלך הפרק עצמו. כשהיא נוסעת עם טוביאס הגבות שלה היו כהות כמו פעם, אבל אחרי כן בארוחה בבית התמחוי הן היו בהירות. אבל הכי חמור – הפאה הזו. אוח. מי המלבישה שלהם? כי היא לא יודעת לעשות את העבודה שלה. גם אם נעזוב את המראות השונים בין פעם לאז, היא שיוותה לפורשיה מצח ענקי ולא טבעי.
גם מעבר לכך, זה היה פרק מחורבן שלישי ברציפות, שוב כמעט ללא צחוקים. על המעט שכן היו ניתן להודות לדיוויד קרוס, ולא בגלל החומרים שניתנו לו אלא כי הוא פשוט עושה מטעמים אפילו מאדים [1]. למעשה, ועצוב לי לכתוב את זה, הכתיבה המקרטעת הבליטה את החיוורון של פורשיה דה רוסי. היא מעולם לא הייתה שחקנית גדולה, אבל הפעם זה ניכר מאי פעם, כשהפרק עמוס ברגעים מתים ולא מצחיקים. למשל סצינת הנדל"ן עם אד הלמס – הגם שהיה נחמד לראות אותו פה שוב – הייתה ארכנית ומיותרת, קורבן נוסף להיעדר מספרי העריכה; או השיטוט המטופש של לינדזי וטוביאס באחוזה עצומת הממדים בעודם משוחחים. הסצינה הזו הייתה רעה לא מעט מכיוון שפורשיה עצמה הייתה כה גרועה. הצעקות הנרפות שלה אולי היו נשמעות מחדר צמוד, לא מעבר לו.
[1] הוא כל הזמן חשב שהוא בחברת שחקנים כמותו שעוסקים באימפרוביזציה, אבל אני מתאר לעצמי שה-"Yes, and" שהוא חזר עליו פעם אחר פעם בניסיונות לקדם סיטואציות לא הובנה על ידי מי שלא הכיר טיפה את התחום. הרעיון הוא ליצור דיאלוג, לקחת סיטואציה שהשותף לאימפרוביזציה מעלה, להסכים איתה ולהוסיף עליה. כלומר: "כן, ו…".
מבחינה עלילתית, כל דבר בפרק הזה היה פשוט מעפן. החברים החדשים של לינדזי וטוביאס מגעילים. הגם שזה נחמד שמארקי בארק הוא בנו של אותו פעיל סביבתי שלינדזי דיברה איתו בעבר, הוא נראה קריקטורי בערך פי אלף מאביו. למעשה, אפשר להשליך ממנו על ההבדלים התהומיים בין הסדרה הנוכחית לקודמתה, לא מעט בגלל שגם מארקי עצמו חבש פאה איומה (ומתחתיה היה בראיין איש הסאונד מ"המשרד"). איך אפשר ליהנות ממשהו כשהתפרים בו כל כך גלויים, ברצינות? מילא אם היה משהו שיחפה על זה, אבל אין. מארקי הוא דמות גרועה [2]. "ארסטד" במיטבה הייתה עושה מטעמים מכך שלינדזי חולת תשומת הלב מוצאת לה גבר שלא מצליח לזהות פני אנשים, אבל מבחינתי זה נוטרל כבר מההתחלה, כי בדקה הראשונה שלו על המסך מארקי בארק זיהה את החברה שלו בחדר מלא אנשים. כלומר, אפשר לדבר על הפרטים ועל בניית הפאזל, אבל אם סדרה מצפה ממני לשים לב לפרטים כי הכל חשוב ומשמעותי, מן הראוי שתוודא שכל הפרטים שלה בכלל מצליחים לעמוד.
[2] יענים הפכו לנוכחות קבועה בכל פרק עד כה. אחת דרסה את מייקל כשנכנס לבית הוריו בסוף הפרק הראשון, דמות האינדיאני שהופיעה בפני ג'ורג' ואוסקר בפרק השני נדמתה לג'ורג' כמו בת יענה, וכעת מתברר שלמארקי בארק יש חוות יענים. מן הסתם משהו שאמור להוות סמל לטמינת ראשה של משפחת בלות' בחול.
דוגמה נוספת, השאמאן בהודו [3]. הסצינה יצאה מגדרה כדי לא לספק שוט נורמלי ורציף של פניו, מה שכמובן גרם לי להבין מיד שמדובר במישהו מוכר תחת מעטה האיפור המגוחך הזה. עצירה על פניו מספקת את התשובה ב-99 אחוז, ומסבירה מדוע עשה פרצוף כשלינדזי אמרה לו שאין לה ילדים. הייתי אומר שמעניין אותי לדעת איך לעזאזל מייבי הגיעה להודו באותו זמן שאמה והצליחה להתחזות כך, אבל בכנות, זה לא באמת מעניין. שלושת הפרקים הראשונים הוציאו לי את הרוח מהמפרשים ואני בספק רב אם יצליחו לעשות עם זה משהו טוב. הייתי מקבל הכל אם זה באמת היה מצחיק, אבל זה לא.
[3] פליטים רבים מהסיטקום קצר הימים Outsourced, שהתרחש כמובן בהודו, התקבצו כאן – זיהיתי לפחות ארבעה בהפרש של דקות ספורות. מעניין אם זה מכוון או סתם טייפ קאסט שגרתי. אני מהמר על הראשון.