"ככל שהשקר גדול יותר, כך הם יותר מאמינים"
(באנק)
איזה מחזה עצוב. אחרי כל ההתחייבויות והיום החדש שהובטח למשטרה, עכשיו אנחנו רואים את הפירות הבאושים שיכולנו רק לתאר אותם לעצמנו בסוף העונה הרביעית. לא ברור איך המשטרה מתפקדת במצב הזה, בלי כסף ובלי מורל. קשה אמנם שלא לחוס על קארקטי, אבל מצד שני זוהי הפעם השנייה שהוא מוותר על סיוע – קודם מהמושל ועכשיו מהפדרלים. במקביל אנחנו מתוודעים אל חזית חדשה: מערכת הבולטימור סאן. זהו העיתון שממנו הגיע דיוויד סיימון. היום מצבו, ככל העיתונות המודפסת, בכי רע. כמו המשטרה ובוודאי מוסדות רבים נוספים בעיר, אנשיו מתבקשים לעשות יותר עם פחות. אין דברים רבים שמתסכלים ומשופפים יותר ממשפט כזה, שגורם לבנאדם לחוש לא מוערך.
זוהי הפעם הראשונה שאנו שומעים בה את שמו הפרטי של באבלס: אחותו קוראת לו רג'ינלד. כמעט שנה עברה מאז סוף העונה הקודמת והאסון עם שרוד ובאבס נקי, דבר שטוב לראות. מצד שני, הוא עדיין נראה שבור לב ואבל. עוד מהתרחשויות השנה החולפת: נראה שהחבל סביב צווארו של קליי דיוויס מתהדק, בשעה טובה. כמו כן, יחסיהם של מקנולטי ובידי במצב בכי רע בגלל שהוא אידיוט. ממש עצוב לראות את זה.
קטנות:
מישל פרז, השחקנית שמגלמת את אלמה, היא במציאות אשתו של לארי גיליארד ג'וניור, אחת מהדמויות החשובות של "הסמויה" לדורותיה: דיאנג'לו ברקסדייל הנ"ד (ה' נקם דמו).
הטיזר עם "מכונת השקר" היה מבדר ביותר, וכתמיד בסדרה, הוא מהווה מטאפורה או אלגוריה לעונה כולה, כפי שאושן ציינה.