"מה שהן צריכות זה איגוד"
(בידי ראסל)
ברור שצריך איגוד, הרי עבור אנשי הנמל זה עובד כל כך טוב. זה עולם אחר שם ברציפים, לא? גם למי שיש עבודה אין עבודה, תחושה של אנשים שמתקשים לנשום. גם החכמים שבהם, כמו ניק, הם הומופוביים וגזענים, והשמות שלהם נהגים לעתים קרובות באופן אירופאי – פרנק הוא פרנוש וסטן וולצ'ק הוא סטנוש בפי הכומר בפרק הראשון לעונה, ניק הוא ניקו אצל היווני. הם מכונים בשמותיהם הגלותיים, כאילו כדי ליצור תזכורת שאנשי הרציפים האלה, ובכלל אמריקה, מורכבת מאנשים שאבותיהם הגיעו לאמריקה בהבטחה לעתיד טוב יותר. בדיוק כמו הבנות האומללות האלה במכולה.
העובדה שה"עתיד טוב יותר" הזה מושב ריקם אצל לא מעט מהם, מאלץ אותם לפנות לאפיקים לא חוקיים. כאן זה כבר לא שחורים בשיכונים שנולדים לתוך החרא, אלא לבנים כמו רוב הצופים (זו העונה הכי נצפית בתולדות הסדרה, וגם זה לא היה הרבה), ויש להם קשיים של בני מעמד בינוני-נמוך של חוסר אפשרות לפרנס משפחה או להקים כזו.
נדרש לי רגע להבין מה הולך לקרות כשהתחילו לחלק את הסמים לאסירים, וקלטתי פתאום למה אייבון ביקש מדיאנג'לו שיימנע מלקחת סמים למשך כמה ימים. אני חושש לחשוב מה היה קורה אילו לא היה עומד במילתו. אכזרי ביותר, כפי שבוצ'י העיוור ציין. להביא למותם של אסירים רבים רק כדי שווי ביי יוכל לקשט את התא שלו ללא הפרעות, וכמובן כדי להבהיר לסוהר טילמן שעם אייבון ברקסדייל לא מתעסקים. ניכר שדיאנג'לו שוב קולט את עומק האכזריות של דודו.
חקירת אנשי האונייה על ידי באנק ולסטר הייתה ממש מצחיקה, בעיקר מפאת חוסר האונים והתסכול שלהם. "כשאנחנו יורדים מהאוניה, אנגלית שוב נשמעת, כן?". בזמן שהם שומרים על מקצועיות, מקנולטי מתחיל לחפור בנושא החקירה ומתקרב אליה יותר ויותר. התמונות שמצא הופכות עבורו את האלמונית המתה לממשית, מישהי עם שורשים ומשפחה שדואגת לה בבית. משהו שהוא עצמו הולך ומאבד.