ספוילר "שובר שורות" 4.01
לקראת הצפייה בפרק הראשון לעונה רעננתי את זכרוני בסוף השבוע וצפיתי בפינאלה של העונה השלישית. לא רק שאהבתי אותו גם בצפייה הזו, אלא שבסצינה החותמת הוסחה לרגע דעתי מהמסך, ויצא שקפצתי ממושבי למשמע הירייה של ג'סי כלפינו הצופים אפילו שידעתי שהוא בא. רגע מצמרר ומרעיש מאין כמוהו.
הפרק הראשון לעונה חידד לי את הסיבה לכך שאהבתי כל כך את סיום העונה הקודמת. ראשית, סקיילר כמעט לא הייתה בו, וגם לא מארי והאנק. למעשה, הסיפור כולו חג סביב שני האנשים שבאמת מעניינים בסדרה, וולט וג'סי ואלה שמקיפים אותם בכל ענייני הסמים, כולל כמובן סול המלך. לאור אזהרתו של וולט בנוגע לציתות אפשרי במכוניתו ובמשרדו בסוף העונה השלישית, סול נכנס לסרטים ואנחנו מוצאים אותו בפתח העונה, שזה למחרת בעצם, סורק את משרדו עם המכשור המתאים בזמן ששומר ראש עצום ממדים יושב בפתח משרדו. כאשר סקיילר מתקשרת סול אף טורח ויוצא החוצה כדי לדבר מטלפון ציבורי בקטע משעשע במיוחד. איזה מזל שיש אותו.
שנית בנוגע לפרק הסיום, לא הרגשתי שמשחיתים את זמני לריק באמצעות שלל קטעי גדר נעה ושלט חורק ברוח על רקע הנופים המדבריים (המכוערים) של ניו מקסיקו, למרות שכך בדיוק התחיל הפרק האחרון לעונה השלישית. אלא שבמקרה ההוא הייתה תחושה אדירה של מתח באוויר, וזה – הנה הגיעה הפואנטה שלי – משהו שמעט נעקר מפרק פתיחת העונה, כי במידה רבה הוא חזר על אותו רעיון של קודמו: וולט וג'סי הורגים איש של גאס > גאס עצבני ורוצה להרוג אותם בזמן שיש להם, כך נדמה, תחליף בדמותו של מבשל אחר > וולט דואג לקעקע את התחליף הזה > חייהם ניצלים אבל רק לבינתיים.
אותה סכין יפנית שמככבת בשם הפרק ובסצינה הראשונה, חוזרת במערכה השלישית, כמובן. כאשר גאס עמד ליד ויקטור עם הסכין בידו, ראיתי שזה הולך להגיע, ובכל זאת השוק ואליו היה טוב (ובמקרים מסוימים גם גרם להתעלפות). למה הוא עשה את זה? שתי ציפורים במכה אחת, אני מניח. מצד אחד כדי להמחיש לוולט ולג'סי, "אני פסיכי, אל 'תעסקו איתי!" – הרי אפילו מייק היה המום – ו"יום אחד כל הדם הזה יהיה שלכם", ומצד שני לסגור את הפינה של ויקטור, ששרף את עצמו כאשר נכנס חשוף כדביל לדירתו של גייל. לא רק שויקטור לא יודע לבשל באמת, כפי שוולט הקפיד לציין בדבקות, אלא שבעקבותיו קל מדי להגיע אל גאס עצמו.
משהו נוסף מעניין שאהבתי בפרק: סקיילר. כן כן, האישיות הבלתי נסבלת הזו עם כתפי המתאגרף הייתה הפעם מגניבה. האופן שבו היתלה בפורץ המנעולים תוך ניצול התינוקת שלה כדי להיכנס לדירתו של וולט, ביטא לא רק את ההתחקות הטכנית שלה בעקבותיו של וולט כדי לנסות להבין היכן הוא, אלא גם את ההתחקות המנטלית שלה בעקבותיו; שימוש רב תושייה בקור רוח מניפולטיבי כשם שעושה האיש שעד לא מזמן כה דחה אותה. אם זה ימשיך כך, נראה שסוף סוף יצא ממנה משהו מעניין.