Upfronts 2014: רשת פוקס

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 20/05/2014 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות, כתבות

Gotham Fox

רשת NBC | רשת פוקס | רשת ABC | רשת CBS | רשת ה-CW | רשתות הכבלים

סקירת שבוע ה-Upfronts בארה"ב ממשיכה עם רשת פוקס, השנייה להציג את מה שחדש אצלה ומה תכנוניה לעונת השידורים הבאה שמתחילה בסתיו. לאורך שנים תלתה פוקס את רוב יהבה במפלצת הרייטינג "אמריקן איידול", תוכנית ששאבה את הצופים בערך מכל דבר ששודר מולה, חצתה קהלים ושילשלה מיליוני דולרים לכיסה של הרשת. והיום? היום היא בסדר כזה. במאבק בין תחרויות השירה היא הביסה את "אקס פקטור", אף היא בפוקס, שכשלה נחרצות ובוטלה, ואילו The Voice של NBC מצליחה ממנה באופן משמעותי. בכל זאת ממשיכה "איידול" להוות נכס של ממש מבחינת פוקס, למעשה היא עודנה התוכנית הכי מצליחה שלה, אבל כרגע היא כבר לא מפחידה אף אחת מהמתחרות. בהתאם, העונה הבאה – שצפויה כנראה לחזור עם אותם שופטים – תכלול פחות שעות, ואחרי שלב האודישנים תשודר רק פעם בשבוע.

המשמעות של ירידתה של "איידול" מגדולה היא היעדר חיפוי ליתר הלוח של פוקס. התוכנית כבר לא מסוגלת למשוך למעלה את הרשת או את יתר הסדרות שלה, וככה גם נראית פוקס כרגע. סדרות כמו "בחורה חדשה" או "ברוקלין תשע תשע" חודשו לעונות נוספות, אבל הן סובלות מרייטינג די מעציב. למעשה, "בחורה" השילה 20 אחוז מצופיה ביחס לשנה הקודמת, וזה עוד כלום לעומת "Glee" שאיבדה 40 אחוז מצופיה (במילה "צופים" הכוונה היא לא לכלל הצופים אלא לגילאים 18-49, הפלח שמעניין את המפרסמים. עבורם, כזכור, נערכות מצגות ה-Upfronts).

יחד עם זאת, המצב לא כזה גרוע. פוקס מובילה בצפייה בקרב "הדור הבא של אמריקה", כלשונה, כלומר גילאי 18-34. "ברוקלין תשע תשע" זכתה באופן בלתי צפוי בפרס הקומדיה בגלובוס הזהב, וגם זיכתה בפסל את כוכבה הראשי, אנדי סמברג. סדרת הפנטזיה החביבה "סליפי הולו" הפכה ללהיט בלתי צפוי, "The Following" הרצחנית עושה מספרים יפים כאשר מחשיבים את הצופים בממירים המקליטים, וסדרות ותיקות של הרשת ממשיכות לתת עבודה. "איש משפחה", "בונז" ואפילו "משפחת סימפסון" בעונה ה-25 שלה, מהוות עבורה נכס בטוח.

Mulaney Fox

אחד הדברים המעניינים ביותר בפוקס הוא ההחלטה שלה להתעלם כמיטב יכולתה ממה שנקרא "עונת הפיילוטים". העובדה שברשתות הגדולות מתחילה העונה תמיד בחודש ספטמבר, יוצרת עונתיות גם לכל דבר אחר ביצירה – הגשת הרעיונות, כתיבת התסריטים, פיתוח הפיילוטים, ליהוק וכיו"ב. בשנתיים האחרונות, וביתר שאת במהלך בעונה החולפת, פוקס נקטה בגישה של הזמנה ושיבוץ בלי תלות בעונתיות הזו. היא לא חיכתה עד חודש מאי כדי להזמין סדרות אלא עשתה זאת באופן רציף מתי שמצאה לנכון, ובמקביל החליטה מספר פעמים לוותר על פיתוח פיילוטים ולהזמין סדרות על סמך התסריט. זוהי תגובה ישירה ומתבקשת לעלייתם של ערוצי הכבלים, שפעמים רבות עוקפים בקלילות רבתי את ערוצי הברודקאסט. סדרות כמו "משחקי הכס" של HBO, "דאק דיינסטי" של A&E ובמיוחד "המתים המהלכים" של AMC, משאירות אבק לערוצים שאמורים להיות המרכזיים. קווין ריילי, יו"ר חטיבת הבידור של פוקס, יודע את זה ופועל לפי זה. לאור כוחן הנחלש של הרשתות מפתיע שהאחרות עדיין לא עושות זאת, או לפחות מתנסות בתהליכים אחרים, אבל סביר להניח שזה עוד יקרה בשנים הקרובות.

דבר נוסף שריילי אומר בריש גלי: הוא אינו מתחשב רק בנתוני מדידת הרייטינג של נילסן (החברה שמודדת את הרייטינג בארה"ב מזה 64 שנים). כיום עם הממירים המקליטים והאפשרות לצפות אונליין בשירותי סטרימינג או להרוויח ממכירות בחו"ל בהיקפים שלא היה בעבר, ההסתמכות הבלעדית על נילסן אינה נכונה לדידו, למרות הניסיונות של החברה להתאים את עצמה לעידן החדש. האמירה הזו שלו הופכת את שיקולי חידושי הסדרות למאוד ערטילאיים, ואכן היא ביטלה לאחרונה כמה סדרות שלא ברור מדוע הגיע להן למות (הסיטקום החמוד Surviving Jack בוטל למרות שהצליח יותר מאשר "מינדי" שחודשה; Almost Human מבית ג'יי ג'יי אברמס עשתה מספרים טובים יותר מאשר הרבה סדרות אחרות של פוקס ובכל זאת בוטלה).

פוקס בעונה הבאה תנסה ליצור אירועים טלוויזיוניים שיביאו את הקהל בזמן אמת, כשם ש"איידול" נהגה לעשות. אירועים כמו המחזמר "גריז" בשידור חי – בהשראת "צלילי המוזיקה" שעשתה NBC – ומשדר שבמסגרתו שני פעלולני אופנוע ינסו לשחזר את הקפיצה שבה נכשל איבל קניבל לפני 40 שנה, מעל קניון הנחש באיידהו. אבל יותר מכל, פוקס מקווה שסדרת הריאליטי החדשה שלה תהפוך לאירוע שכזה. מדובר ב-"Utopia", המבוססת על להיט הולנדי מבית היוצר של "האח הגדול", ניסוי אנושי המבודד קבוצה של 15 מתמודדים במיקום נידח למשך שנה שלמה (!!!), שבמהלכה הם צריכים לבנות לעצמם חברה מאפס. התוכנית הזו צפויה להתחיל כבר באוגוסט הקרוב ותשודר פעמיים בשבוע. פוקס ללא ספק תולה בה את תקוותיה הגדולות ביותר.

The-Last-Man-On-Earth Fox sמלבדה יש כמה וכמה סדרות חדשות המגיעות אל פוקס בעונה הממשמשת, חלקן בהחלט מסקרנות. זה כולל בין היתר סדרות חדשות על ילדותו של באטמן, סבוניית טינאייג'רז שתנסה להיות "בוורלי הילס 90210" החדשה, עיבוד לדרמת המתח הבריטית הסוחפת "ברודצ'רץ'", ודרמת מתח נוספת מבית היוצר של מ. נייט שיימאלאן, בכיכובו של מאט דילון – שתיהן יפתרו את התעלומה שבמרכזן תוך עשרה פרקים. לוח שידורי הסתיו וכל הסדרות החדשות מפורטים למטה, אבל לפני כן, אלה שפוקס אלה שהניפה עליהן את הגרזן.

אינן עמנו עוד
אבא אמריקאי (כאמור, עוברת ל-TBS)
אבא'לה (הידועה גם כסדרתו המושמצת של סת' מקפארלן שאינה אנימציה)
הפרקליט (Rake)
לגדל את הופ
מגויסים
Almost Human
Surviving Jack

והנה הלוח והסדרות החדשות של פוקס בסתיו הקרוב.

יום שני
20:00 Gotham
21:00 סליפי הולו

יום על טבעי ברשת – אל העונה השנייה של "סליפי הולו", שתמנה הפעם 18 פרקים, מצטרפת אחת הסדרות המדוברות של העונה החדשה.

Gotham
מותחן המתאר את העיר גות'הם בימים שבהם ברוס וויין, שלימים יהפוך להיות באטמן, היה רק ילד. הסדרה תעסוק במפקח גורדון, אז עדיין בלש צעיר (בנג'מין מקנזי, "האו.סי", "סאות'לנד"), החובר כשותף לבלש הארווי בולוק (דונל לוג המעולה, "ילדי האנרכיה", "הוויקינגים"), והשניים מתמודדים עם הפשע הגואה בעיר גות'הם. במסגרת תפקידם נאלצים השניים להתרועע עם הטיפוסים שיהפכו להיות הדמויות המוכרות מהקומיקס ומהסרטים – הג'וקר, קאטוומן, הפינגווין וכיו"ב. את הסדרה יצר ברונו הלר, שאחראי על "רומא" ועל "המנטליסט".

יום שלישי
20:00 Utopia
21:00 בחורה חדשה
21:30 מינדי

Utopia
מג'ון דה מול, איש שהגה את "האח הגדול", "אפקט הפחד", "דה ווייס" ועוד כמה להיטים חובקי עולם, מגיע פורמט חדש ומצליח-בטירוף בהולנד, שלוקח 15 אנשים ומבודד אותם בחלקת אדמה כלשהי למשך פאקינג שנה שלמה. מעין "האח הגדול" פוגש את "הישרדות". לרשות הקהילה יעמדו כלים בסיסיים ליצור לעצמם את מה שהם צריכים, והם אלה שיבחרו באיזו דרך לנקוט – דמוקרטיה או דיקטטורה, דתיים או חילוניים וכיו"ב – בניסיון ליצור לעצמם חברה מושלמת. בהצלחה עם זה. הפרויקט עצמו נראה מטורף וייתכן שבאמת מדובר בהצלחה הענקית הבאה של פוקס.

יום רביעי
20:00 מטבחי הגיהנום
21:00 Red Band Society

Red Band Society
עוד סדרה שפוקס חמדה לעצמה אחרי שרשת אחרת ויתרה עליה בעונה הקודמת, במקרה הזה ABC. דרמת התבגרות קומית, עיבוד לסדרה ספרדית באותו שם, העוקבת אחרי מספר בני-עשרה חולים הדרים באגף רפואת הילדים בבית החולים. אוקטביה ספנסר ("העזרה") היא המבוגרת האחראית, ופוקס מקווה שזה יהפוך ללהיט הנעורים הבא שלה.

יום חמישי
20:00 בונז
21:00 Gracepoint

Gracepoint
דרמת מתח בת עשרה פרקים המבוססת על הסדרה הבריטית "ברודצ'רץ'" (ששודרה כאן ב-HOT). דיוויד טננט מחליף את מבטאו הסקוטי המקורי במבטא אמריקני, ושב לגלם את אותה דמות של בלש המגיע אל עיירה קטנה, גרייספוינט, שבה כולם מכירים את כולם. ביום שהוא מגיע נופל לפתחו קייס מזעזע של רצח ילד, ויחד עם הבלשית המקומית אלי מילר (אנה גאן, "שובר שורות", גרומה מאי פעם), שכמובן מכירה את משפחת הנרצח, הם מנסים למצוא מי האחראי לפשע. קווין ריילי הבטיח שהסוף ב"גרייספוינט" שונה מאשר בסדרה המקורית, כך שספוילרים ממי שצפו בה לא אמורים לשנות. עוד בקאסט: ניק נולטי וג'קי וויבר הוותיקים והמצוינים.

יום שישי
20:00 מאסטרשף ג'וניור
21:00 Utopia

יום ראשון
19:30 Bob’s Burgers
20:00 משפחת סימפסון
20:30 ברוקלין תשע-תשע
21:00 איש משפחה
21:30 Mulaney

הבשורה הגדולה ביותר היא כנראה בימי ראשון. עד כה הוא אוכלס על ידי סדרות אנימציה בלבד במסגרת רצועת Animation Domination, אבל הוויתור של פוקס על "אבא אמריקאי" לטובת רשת TBS לא היה עבור סדרת אנימציה חדשה. במקום זה בינות ל"משפחת סימפסון", "איש משפחה" ו-"Bob’s Burgers", ישובצו "ברוקלין תשע תשע" והסיטקום החדש "Mulaney", המתיימר להיות "סיינפלד" החדשה וכמו "ברוקלין" עומד בחזיתו פליט "סאטרדיי נייט לייב".

Mulaney
לפני שנתיים הזמינה פוקס את "מינדי" אחרי ש-NBC ויתרה עליה, והגם שזו לא בדיוק הפכה ללהיט ענק עדיין הוזמנה ממנה עונה שלישית. כעת פוקס עושה דבר דומה עם "מלייני" ומן הסתם מקווה לתוצאה טובה בהרבה. מדובר באחד מהפיילוטים הבולטים של השנה שעברה, שבניגוד לכל התחזיות לא זכה בשנה שעברה להזמנת סדרה – סיטקום של ג'ון מלייני, כותב בולט ב"סאטרדיי נייט לייב" וקומיקאי מוצלח (שהיה אחראי בין היתר על הניסיונות המוצלחים להצחיק את ביל היידר בדמות סטפון ב-SNL, בכך שתמיד היה משנה לו טקסטים ברגע האחרון). העלילה והלוק הם לגמרי "סיינפלד", וזה בדיוק מה שפוקס מקווה שיש לה ביד. ג'ון הוא סטנדאפיסט בנסיקה שמקווה לקדם את עצמו לשלב הבא, ונדמה שזה אכן קורה כאשר קומיקאי אגדי שוכר את שירותיו (מרטין שורט, אובר דה טופ כהרגלו על פי הטריילר). בין לבין הוא מבלה עם החברים שלו בדירתו הניו-יורקית. עוד בקאסט, אליוט גולד הוותיק ונאסים פדרד, אף היא מ-SNL, מה שאומר שהתוכנית האחרונה שלה שם היא ממש זו שמשודרת השבת.

ואלה הסדרות שממתינות לתורן במידסיזן.

הקומדיות

Bordertown
פוקס אולי ויתרה על "אבא אמריקאי" וביטלה את "אבא'לה", אבל היא עדיין חזק בעסקי המקפארלן – Bordertown היא סדרה חדשה שהוא אחראי עליה יחד עם האנימטור מארק הנטמן, שיצר את הסדרה (ואחראי ללוק שלה, ששונה מאוד מזה של מקפארלן). גיבור הסדרה הוא איש משפחה וסוכן משמר הגבול האמריקני שמתקשה להסתגל לשינויים. השכן שלו הוא מהגר מקסיקני בעל משפחה בעצמו, והסדרה בוחנת את שינויי האקלים התרבותי כפי ששתי המשפחות משקפות אותם.

The Last Man on Earth
ללא ספק אחת הרכישות התמוהות של פוקס, ויצירה שלא ברור איך תוכל להמשיך כסדרה לאורך זמן (אם כי בוודאי לא נצטרך לתהות והיא תבוטל תוך שניים-שלושה פרקים). וויל פורטה (SNL, "נברסקה") יצר, כותב ומככב בקומדיה המתרחשת ב-2022, אחרי שכל המין האנושי נכחד מלבדו, ככל שהוא יודע. לפני כן הוא היה איש משפחה ואדם רגיל ששנא את עבודתו בבנק, וכעת הוא מסתובב לבדו ונהנה מהחירויות העומדות לרשותו, ובמקביל מנסה להבין אם יש עוד מישהו מלבדו ששרד ויוכל לחבור אליו. אם זו תהיה בחורה – אפילו עדיף.

הדרמות

Backstrom
פוקס לא מסתפקת רק בוויתורים של NBC, אלא מחזירה לחיים גם פרויקט ש-CBS משכה ממנו את ידיה בשנה שעברה. הפעם זה מאוד הגיוני, כי מי שיצר את "באקסטרום" הוא הארט הנסון, יוצר "בונז" שרצה בפוקס כבר שנים רבות. גם במקרה הזה מדובר בדרמה פרוצדורלית על פיצוח פשעים, והיא מבוססת על סדרת ספרים שבדית. ריין ווילסון (דווייט מ"המשרד") מככב כבאקסטרום, בלש ישיר וגס רוח בעל נטייה להרס עצמי. מהטריילר זה נראה שחוק לעייפה, למרות שעל פניו עשוי להיות מעניין לראות את ווילסון בתפקיד כזה.

Empire
דרמת על רקע עולם ההיפ הופ מבית היוצר של לי דניאלס ("פרשס", "המשרת") ודני סטרונג ("משחקי הרעב 3", זכה באמי על הסרט "חוקי המשחק" של HBO). טרנס האוורד ("קראש") מגלם מפיק היפ הופ מצליח המגלה שלקה במחלה ממארת, ועל כן מכשיר את הקרקע כדי למצוא מבין שלושת בניו את היורש הראוי שלו. במקביל אשתו לשעבר יוצאת מהכלא ומגיעה לתבוע את חלקה. נראה כמו סבוניה לא מרשימה, טימבלנד אחראי על המוזיקה.

Hieroglyph
זה חדש: מותחן הרפתקאות על טבעי המתרחשת במצרים העתיקה, עולם של פרעונים וחרטומים. כאשר מגילה מסוכנת נגנבת מהכספת המאובטחת ביותר במצרים, נשלף גנב מוצלח במיוחד ממרתפי הכלא כדי לנסות להתחקות אחריה. עד מהרה הוא מגלה שבטחונו האישי גדול יותר מאחורי הסורגים ושאינו יכול לסמוך על אף אחד. על פי הטריילר מסתבר שאפילו במצרים העתיקה דיברו במבטא בריטי.

Wayward Pines
מותחן על טבעי בן עשרה פרקים שמזכיר את "טווין פיקס" המיתולוגית של דיוויד לינץ', ועל פי הטריילר גם נראה כמוה. סוכן מהשירות החשאי מגיע לעיירה וייוורד פיינס כדי לגלות את נסיבות היעלמותם של שניים מעמיתיו, אבל מגלה כי מדובר במקום ביזארי, עתיר סודות והתרחשויות מוזרות. הקאסט המרהיב כולל את מאט דילון בתפקיד הראשי, וסביבו מליסה ליאו הנפלאה ("טרמיי", "המתאגרף"), ג'ולייט לואיס ("פסגת הפחד"), קרלה גוג'ינו היפהפיה ("הפמליה", "עיר החטאים"), טובי ג'ונס (סרטי "הארי פוטר") ושוב טרנס האוורד, אותו אחד מ-"Empire" הנ"ל. יוצר הסדרה הוא מ. נייט שיימאלאן, מה שאמור להנמיך את הציפיות ממנה אצל כל בר דעת.

פורסם לראשונה בוואלה בגרסה מקוצרת

  • Jakob Jakubowitsch

    לגבי גרייספוינט העובדה ששינו את הסוף מי הרוצח עדיין לא עוזרת כי כל הטוויסטים והעלילות שהיו עד לרוצח כנראה יישארו לפחות כך זה נראה מהפרומו.

    • ocean

      יתרה מכך, אני בספק אם יצליחו לשחזר את הצילום המרהיב והמוזיקה המשלימה שתרמה כל כך לסדרה המקורית. "ברואדצ'רצ'" נטתה לשלמות, ואני לא רואה איך אפשר יהיה להתעלות עליה – בעיקר כשהאיפוק ובכלל האופי הבריטי מהווה בעיניי נדבך חשוב בהצלחתה.

      כמו כן: מה עובר על אנה גאן? היא נראית גרומה ומרוטה מתמיד.

      • חמש שנים בעיר מדברית הותירו את חותמם.

      • miss bojarsky

        אני גם מאד סקפטית וכל החידוש הזה לא מובן לי. גם מוזר לי מאד לראות שם את דיויד עושה את אותה הדמות שהיא לא אותה הדמות. זה פשוט לא מתחבר. ואמנם הוא תמיד היה רזה, אבל פה הוא כבר ממש רזה מדיי. בקיצור, תביאו כבר את העונה השנייה של המקור (זה ייקח זמן, רק מתחילים לצלם. בריטיים..)

  • ocean

    קראתי עכשיו את הכתבה המלאה בוואלה. דווקא הטריילר שהשאיר אותי קצת עם טעם של עוד היה זה של ויל פורטה. כל השאר היו מעייפים. בולטת בעליבותה – "ההירוגליף", שנראית כמו שעטנז של כל מיני טרנדים חמים שמקווים לטוב: היסטוריה, מיסתורין, סקס, ערפדים, על טבעי… מצטרפת לתהיה לגבי המבטא הבריטי של הדמויות המצריות, שחלקן בכלל נראה לבן מדי (לרבות עיניים כחולות!) לתפקיד.

    לא מצטרפת להתלהבות של כולם מ"מולייני" – כשנתלים על אילן כה גבוה, רוב הסיכוי שזה יסתיים בנפילה. בטריילר עצמו די סבלתי מהמשחק של כולם, ואפילו לא חייכתי לשניה.

    • miss bojarsky

      הירוגליף אכן עושה רושם מאד עלוב וגם אני לא נפלתי מהטריילר של מולוני. הטריילר שסקרן אותי היה זה של וויוורד פיינס, הבעיה היא שאני לא סובלת את ג'ולייט לואיס.

      • אז תהיה לך עוד סדרה להימנע ממנה – "סודות ושקרים" ב-ABC, אף היא בת עשרה פרקים.

  • ה"כאמור" בהערת הסוגריים של "אבא אמריקאי" מיותר מאחר וקיצצת את הפסקה שמתייחסת אליה בוואלה.

    • אכן, תודה.

  • מתכנן לצפות ב"גות'האם" (דא…) ו"גרייספוינט"; לתת הזדמנות ל"מולייני"* ו"האיש האחרון על כדור הארץ"; כנראה גם אדגום את "באקסטרום" ו"אוטופיה" (למרות הסלידה שלי מתכניות ריאליטי שאינן "הישרדות" הינקית). כל השאר נראות סתמיות עד מטומטמות ("הירוגליף" בראש, או בתחתית).

    * העזיבה של פדראד את SNL בטוחה? לאחרונה חשבתי לפתוח דיון הימורים על עתיד הקאסט בעמוד של התכנית, וגם לולא המידע הזה הייתי שם עליה את מרבית כספי הדימיוני כמי שלא תשוב לעונה ה-40.

  • גיא

    הסדרה של ויל פורטה אכן נראית כמו הימור עצום, אבל הטריילר מסקרן מאוד בעיניי. דיסטופיה קומית, איך לא חשבו על זה קודם.
    מה שכן – אפילו בסדרה מקורית כזאת, האדם היחיד שנשאר בחיים הוא אמריקני כמובן, ו'פסים וכוכבים' מהדהד בכל רחבי העולם, אלא מה.

  • יונ

    אגב, מה שם השיר ברקע של הירוגליף?
    לא מצאתי אותו בשומקום…

    • ניסיתי לחפש עכשיו ולא מצאתי מה זה, לא בתגובות ביוטיוב (אנשים ששאלו לא קיבלו מענה) ולא בגוגל על פי מילות השיר. סורי.

      • יונ

        תודה רבה בכל מקרה 🙂

  • תתש

    כמה פעמים שמענו ב 5-10 השנים האחרונות על מותו של מדד הנילסן? לא משנה כמה פעמים מנהלי רשתות הברודקאסט יגידו את זה, זה עדיין שקר ושקר די גס. האמת המאוד פשוטה היא ש:
    1. מי שצופה בהקלטה של סדרה מדלג על הפרסומות.
    2. כמות הפרסומות שיש בשידור של פרק און-ליין קטנה משמעותית מכמות הפרסומות שיש בשידור בטלוויזיה, ועדיין לא קיימת דרך בה ניתן למדוד את הצפייה און-ליין כמו שניתן למדוד צפייה בטלוויזיה.
    בגלל כל האלטרנטיבות הקיימות לצפייה של תוכניות בטלוויזיה, והאלטרנטיבות לטלוויזיה עצמה, קהל חי נהיה יותר יקר ערך מאשר בעבר, התעריפים של זכויות שידור של ספורט עולים כל שנה למרות שהרייטינג נשאר די יציב.

  • רשת פוקס מבטלת את סדרת ההרפתקאות "Hieroglyph", המתרחשת במצרים העתיקה, עוד לפני ששודרה. זה קורה בעקבות פיטוריו של הבוס הקודם, קווין ריילי, שהזמין את הסדרה על סמך הרעיון לבדו. http://insidetv.ew.com/2014/06/30/fox-cancels-hieroglyph/

    • ocean

      אם כך, הבוס הקודם היה אדיוט או סתם חרמן (או שניהם). ממשחקי הכס לעניים מרודים ונגועים בפשפשים לא יכול היה לצאת שום דבר טוב, חוץ מאולי טוסיק שווה של איזה כוסון.

© עידו ישעיהו