הומלנד 3.07: Gerontion

פורסם ע"י ‏Tomer Soiker‏
בתאריך 13/11/2013 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "הומלנד" עונה 3 פרק 7

Homeland - 03x07 - Gerontion

נו, זה היה כל כך נורא, הכותבים של "הומלנד"? אפילו לא רבע שנייה מהחיים החדשים של דיינה או איך ג'סיקה תקועה עם הצאצא המשעמם מבין השניים. ולא קרה כלום, העולם נותר על תלו.

זווית הריגול\ביון הייתה אמורה להיות היסוד העיקרי של הסדרה ובעונה השנייה הרגו אותה עם עלילות מטופשות, קארי מחורמנת ואבו נזיר חכם יותר מסוכנות ביון שלמה. בעונה השלישית מצליחים לחזור לעניינים תודות לסול, בטח לאור דחיקתו המתקרבת מהתפקיד, והוא עושה הכל בלחץ זמן. וזה עובד. אם הפרק הכי טוב (קרי, הטוב היחיד) של העונה הקודמת התרחש כמעט כולו בחדר חקירות, כך גם בפרק הזה, לפחות חלק ניכר ממנו. סול וג'באדי, שני חברים טובים בצעירותם עם אג'נדה משותפת, עד שאחד בחר בדרך המוות והטרור. עכשיו הם שוב יחד, כשסול מצליח להתעלות על חברו\יריבו 35 שנה מאוחר מדי, ולהפוך אותו לנכס חשוב בממשל האיראני.

נראה היה שדר אדאל בוגד בסול, הרי בקרוב יהיה בוס חדש לסוכנות, אבל ברגע שהוא ולוקהארט ידעו מה סול עושה, דר בחר בדרך של הבוס הנוכחי. אנחנו עדיין לא יודעים עליו הרבה, הוא עדיין מצטייר כדמות מעוררת חשד, אבל עכשיו אני אוהב את אדאל קצת יותר.

כבר בתחילת העונה ראינו את ניצוץ של תהליך שעובר על קווין, עם הריגתו בשוגג של הילד. הפעם הוא מנצל את ההזדמנות כדי להתוודות על רצח כפול שלא ביצע, כדי למנוע מהרשויות להפריע לעסקה עם ג'באדי, ואפילו שקווין לא יענש על כך, זו דרכו לנקות את נשמתו ולהגיע להחלטה שמאס ב-CIA.

קארי הייתה החוליה החלשה של הפרק; לא מספיק שהיא מטורללת, עכשיו גם תסמיני הריון יהיו חלק מהשטיק שלה, לאבד את עצמה ברגעים חשובים? הפעם היא כינור שני לסול וקווין, ומבחינתי יכולה להמשיך בכך לעד. אלא אם תתאחד עם ברודי והם יעברו לגור עם רופא פדופיל באיזה חור במדינת עולם שלישי. אה, כן, עכשיו קארי יודעת מה שהיה מובן כמעט מלכתחילה: ברודי לא אחראי לפיגוע בלנגלי. למישהו עדיין אכפת?

תגיות:
  • אפשר לראות את הניגוד בין סול לג'באדי בשתי הגישות השונות לחלוטין לנשותיהם. ג'באדי רצח את אשתו לשעבר 35 שנה אחרי שברחה ממנו; רשמית הם כבר לא היו נשואים, אבל עבורו, לא ברור אם מבחינה דתית או כי הוא טיפוס כזה, היא מעולם לא הפסיקה להיות אשתו והיה עליה לשלם על מה שעשתה.

    ואילו סול נמנע מלהגדיר את היחסים המתחדשים עם מירה, מסתגר ביניו לבין עצמו אחרי האסון בלנגלי ועם התפקיד החשוב, עד שהוא מגלה שכשהיו פרודים היא התחילה בחיים חדשים, ולא הפסיקה אותם כשחזרה הביתה (איזה לא-דמות המאהב שלה, נכון? בהופעותיו עד היום הוא היה רק ברקע ולא הוציא הגה.) אבל האיחוד עם ג'באדי, הנוסטלגיה, הניצחון של היום, החדירו בסול רוח חדשה והוא מוכן להיות שוב עם מירה, לא מזכיר כלל את הגבר האחר, למרות שהוא בטח יודע שהם המשיכו להתראות. לא ברור עדיין אם מירה ויתרה על הצרפתי, או שזה שוב צעד של ויתור למראית עין לטובתו של בעלה.

  • סתם אחד

    ספויילר ספויילר

    למרות מיעוט אוהדי הסדרה אני שמח ומוקיר את יאדו וסוייקר על המשך הסיקור והדיון.

    כן- סופסוף התרכזות בריגול ואקשן (מה שלטעמי הוא/ היה היתרון של הסדרה הבת על פני אמה מולידתה- חטופים שהתחילה כיותר פסיכולוגיסטית והדרדרה קשות בעונה ב').

    העניין עם לוקהארט והנעילה שלו במשרד היו נראים לי קצת מצוצים- אם כי זה שלאף אחד לא היה נייד- היה מאוד ריאלי (מן הסתם אם הם היו יכולים, ה-NSA היו גם מאזינים לCIA…).
    הדבר היחידי שצרם לי היה שלוקהרט האכיל את הצופים בכפית ביחס לרמיזות, להתכתבות ולהומאז' עם המלחמה הקרה על הגב של ג'באדי מול סול.

    הצידוק שג'באדי נתן לרצח של פהיבה היה צולע- בטח לאור האופורטוניזם שלו, סצינת ההמבורגר והבקשה שלו לחיות כמו איזה ברון סמים דרג ג' במתחם במיאמי(!) שכל הכסף שלו מופשר (אם כי לא ראינו אותו שותה אלכוהול).

    בקטע הפרשני-עכשווי שתי סוגיות חשובות עלו לדיון בפרק הזה- הראשון הוא סוגיית היומינט מול הסיגנט הידועה.
    השניה היא הביקורת הבוטה של שוטרי מרילנד כלפי הבלק-אופס וההסתבכות של ארה"ב מעבר לים שגובה מחיר כבד מאזרחי ארה"ב (לא הייתי כבר כמה שנים בארה"ב אבל מעניין אותי עד כמה הסצינות הללו משקפות הלך רוח אמיתי בקרב הקהל שלא מרוכז בניו-יורק – בוסטון- לוס אנג'לס-סן פרנסיסקו).

    קווין והמצפון שפתאום- התהליך הוא קצת מהיר ולא עקבי לטעמי (אם כי התהליך החל כבר בסוף העונה במפגש הפסגה בין קווין לאסטס)- הרי בזמנו אסטס הביא אותו דווקא בשל המיומנויות שלו בבלק אופס וחוסר המצפון שלו. מעניין אם גם כאן יש רמיזה להלך רוח אמיתי בקרב רשויות "אכיפת המלחמה בטרור".

    • אומרים שלא משנה מה כותבים עליך, העיקר שמאייתים את השם שלך נכון. במילים אחרות, יש י' מיותרת בשם המשפחה שלי. P:

      יפה שציינת את עניין הביקורת של המשטרה המקומית. זה משהו שלא רואים בד"כ בסדרות טלוויזיה בסרטים, לפחות לא בהיבט "ריאליסטי" כזה. אם יש איזו ביקורת, היא מסתכמת בקצרה בהקשר עלילתי-סיפורי, כגון "אוי, שוב הגיע נציג של סוכנות פדרלית עם הרשאה גבוהה יותר כדי להשתלט על החקירה", "טוב, מי בא לשתות בבר המקומי וויסקי מהול במים ואח"כ נקנח בדונאט עבש וקפה בטעם שתן?".

    • שין-גימל

      מחבר בין הסיכומים שלכם – אני חושב שהבחירה של דר אדל בסול הושפעה פחות מההבנה של מה סול עשה, ויותר מהחשיפה של היחס האמיתי של לוקהארט לנושא המודיעין האנושי ומבצעים מהסוג הזה. נכון לנקודת הזמן הזו, אין באמת דרך להבין מה תהיה מידת ההצלחה של המבצע של סול (והמטרה הגרנדיוזית שלו יותר ממלמדת על כך שהוא ייכשל), כך שנראה לי שההחלטה של אדל מבוססת על עד כמה הוא יהיה מרכזי תחת סול או לוקהארט.

      נדמה לי שלוקהארט הבטיח לאדל שהפעילות שלו תהיה במרכז, וזה היה אחרי שראינו את לוקהארט מבשר לסול שהפעילות הנוכחית של הסוכנות תוחלף בפעילות המבוססת על מל"טים. אז נכון, אדל מזוהה עם פעילות חיסולים שנמצאת איפשהוא באמצע בין סול ולוקהארט, אבל ככל הנראה הוא רואה בתפיסה של סול כקרובה יותר אליו.

      כל זה לא בא לומר שאדל לא יחליף צדדים שוב. ייתכן אפילו שהניחוש שלי מוטעה ואדל ממשיך לתמוך בלוקהארט בסתר. עכשיו גם יש לו מטען אישי נגד קווין, ומצב לא רע שתהיה לכך משמעות מתישהו.

      הסיפור של קווין הולך לקראת סוף טראגי במיוחד של "עוד עבודה אחת" וכמובן היחס החד-צדדי שלו לקארי. אני לא חושב שיש כאן חוסר עקביות, הם די בנו את העניין הזה במהלך העונה.
      קווין בהחלט משקף את העייפות מהמלחמה בטרור, כמו שסול, אדל, קרי ולוקהארט משקפים גישות שונות לגביה, ומהבחינה הזו לפחות הסדרה מצליחה לייצר תמונה עשירה יחסית.

  • גיא

    ואף אחד לא כתב כלום על מלדריק לואיס האגדי בתפקיד… בלש מחלק רצח?
    איזה איש.

© עידו ישעיהו