ספוילר "סוכני שילד" עונה 2 פרק 19 ו"הנוקמים: עידן אולטרון"
בשביל הפוסט נטול הספוילרים ל"הנוקמים 2", לחצו כאן
בישראל קיבלנו את סרט ההמשך של "הנוקמים" שבוע לפני ארה"ב, בעוד האמריקאים מקבלים אותו רק היום, במה שנראה כסדר הכרונולוגי הנכון לצפייה. הפרק האחרון של "סוכני שילד" מתחבר לסרט באופן שהוא מעניין כסיפור רקע לסרט, אבל אולי מאכזב מעט מבחינת הסדרה. בזמנו היה נראה כי הסדרה לא תתחבר לסרט, בשל הנפילה ברייטינג לה זכה הפרק שלאחר "קפטן אמריקה 2" בשנה שעברה, אבל בפועל אכן היה חיבור בפרק המקדים, ואירועי הפרק והסרט רומזים שתהיה גם לסרט השלכה מסויימת על המשך הסדרה, וכך זה גם מוצג בחשבון הטוויטר הרשמי שלה.
ישנן שתי נקודות מרכזיות שבהן הסדרה מתחברת לסרט:
ראשית, השרביט של לוקי, כפי שעדכן קולסון את היל בסוף הפרק, נמצא בידי סטראקר מהידרה. הטיפ הזה שולח את הנוקמים לסוקוביה במשימה שמוצגת בתחילת הסרט, והשרביט עצמו משמש לאחר מכן את אולטרון במאבקו בנוקמים, וכחלק מרכזי בהבאתו לחיים של ויז'ן. יתר על כן – יש להניח שלאבן שבשרביט תהיה משמעות בסרטים הבאים של "הנוקמים". את המידע על השרביט קולסון משיג מבסיס של ד"ר ליסט, אחד מראשי הידרה, שהופיע בסצינה לאחר "קפטן אמריקה 2" ביחד עם סטראקר והתאומים, ומופיע באותו הקשר גם ב"נוקמים 2". הוא גם מאזכר את סטראקר והתאומים בפרק.
קו העלילה שעסק בהידרה לאחר מותו של ווייטהול, וספציפית בד"ר ליסט, היה ככל הנראה מכוון מלכתחילה להשתלב לתוך הסרט (ספויילרים קלים בקישור להמשך הסדרה). יש בכך בעייתיות מסויימת מהבחינה שהעלילה הזו לא הייתה מעניינת מדי עד עתה, ולא ברור אם יהיה לה המשך לאחר מכן. זה אמנם מסביר מדוע הסדרה לא טרחה לבסס את ליסט כנבל משמעותי, אבל לא מתרץ את החוסר בנבל כזה. עם זאת, הטוויסט במסגרתו זו הייתה המטרה המרכזית של קולסון בפלישה לבסיס הוא די מוצלח, בעיקר כיוון שעד עתה היה נראה שהוא בכלל היה מעוניין למצוא את סקאיי, ולאחר מכן את מייק.
שנית, ישנו את עניין "פרוטוקול תטא". ביחד עם העדות לפיה קולסון הוציא כספים משמעותיים של שילד לצורך יישום הפרוטוקול, וההקשר לנוקמים שמוצג בסוף הפרק, נראה ש"תטא" הוא הבסיס החדש של הנוקמים\שילד, המוצג בסוף הסרט. הסרט אכן מציג מצטרפים חדשים לנוקמים המאומנים בבסיס זה, וכן חיילים, אם כי לא צבא של אנשים מתוגברים, כפי שחשד גונזלס. יכולות להיות לכך לא מעט משמעויות לעלילה של הסדרה: יש להניח שהבסיס החדש, היל, ופיורי, יופיעו בסדרה פה ושם. בנוסף, שובו של פיורי הוא בעייתי להנהגתו של גונזלס, כפי שרמז קולסון.
דיון מעניין שמתנהל בקבוצת הפייסבוק "המקומיקס" לאחרונה הוא לגבי מידת ההשפעה שיש לסדרות הטלוויזיה על הסרטים, וזאת בעקבות אמירה של ג'וס ווידון על כך שההפקה הטלוויזיונית נפרדת מההפקה הקולנועית (ספויילר עתידי פוטנציאלי לסרטים בקישור), באופן שעומד בסתירה לאמירות של בכירי מארוול לגבי הקשר בינהן. ווידון, יש לציין, סיים את התקשרותו עם מארוול, לפחות בשלב זה. עד עתה לפחות, ניכר כי ההפקה הטלוויזיונית אכן חיה בעולם המוכתב על ידי הכללים של הסרטים, ולא ההפך – מה שלא אומר שאין לה מקום לספר סיפורים מעניינים משל עצמה.