Posts Tagged ‘האיש האחרון בעולם’

האיש האחרון בעולם 2.04: מה-כ' עד ה-ס'

פורסם ע"י ‏בן בירון‏
בתאריך 24/10/2015 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "האיש האחרון בעולם" עונה 2 פרק 4

ארבעה פרקים אל תוך העונה השניה של "האיש האחרון בעולם" וזה כבר ברור – לשמחתו פיל טנדי מילר (להלן טנדי) הוא לא האיש האחרון בעולם, לצערו הוא כנראה הלוזר הגדול ביותר שהעולם ידע. בעולם הפוסט אפוקליפטי לא ברור כמה אנשים שרדו את המחלה שהביאה את האנושות לסף כיליון – כל עוד לא נאמר אחרת אני מהמר שמדובר בהשמנת יתר חולנית – אבל טנדי הצליח בקלות לעצבן את כל השורדים שפגש עד עכשיו. נדמה שהשינוי המשמעותי ביותר שקרה העונה הוא פריחת היחסים בין טנדי לקרול (קריסטין שאל המקסימה). לרגעים נראה כי האהבה כבר לא חד צדדית, בפתיחת העונה טנדי נסע בין עשרות סניפים של תחנות הדלק "ספידי פאמפ" בחיפוש אחר קרול (שהייתה בכלל בסניף של אמקו) אותו טנדי שהעביר את רוב העונה הקודמת בנסיונות לחמוק משהייה במחיצתה.

קרול פבלז'יאן עדיין אוהבת את טנדי, בפרק הקודם היא הדבר היחיד שמנע מהחבורה הישנה לחסל אותו סופית. תזכורת: אחרי שטנדי לא הצליח להסתיר מקרול את מיקומם של החבר'ה הישנים – ביי ביי טוסון, אלוהה מליבו – הם נסעו בעקבותיהם, וכאשר ראו אותם יושבים ומבלים בחוף קרול פרצה בקריאות שמחה ועל הדרך סיימה את חייו של גורדון (וויל פארל באחת מהופעות האורח התמוהות ביותר), דמות שבמותה הועילה לנו יותר מאשר בחייה. מליסה, טוד, גייל את אריקה ופיל 2 מאושרים לראות את קרול, אך לא מזילים דמעה כאשר היא מספרת להם שטנדי מת. טנדי מצידו מעמיד פנים שבכלל לא אכפת לו מה החבר'ה חושבים עליו ותוך כדי שיחות עם חבריו הכדוריים הוא ממשיך לאבד את שפיותו. ממקום מחבואו הוא עוקב בחשש אחר היחסים המתחממים בין קרול לפיל 2 ומתכנן את שובו. מפה לשם הוא מנהל איתם את שיחת חזרתי-אני-אדם-חדש-אתם-לא-תאמינו, אך עושה את זה תוך כדי שהוא מושיב את כולם בסלון באיומי אקדח.

הקארמה לא מפסיקה לסגור חשבון עם טנדי ואת הפרק הקרוב הוא מעביר כאסיר בין חבריו. מאמצי השכנוע של קרול לא מצליחים לגרום לחבורה למחול לו והם מוכנים להרחיק לכת רק עד כדי מעצר בית – טנדי ישהה בבידוד בחדר האורחים שבאחוזתו של גורדון, תוך כדי שהוא צופה בחיים הטובים של השאר. אנחנו לומדים שבזמן שהיו בנפרד, טוד (מל רודריגז) הביא את יכולות ייצור הגבינות שלו לכדי שלמות ופלטות הגבינות החצי-קשות, מתובלות ורכות שלו מגרה בטירוף. מכירים מישהו שיודע לעמוד בפיתויים? בטח שלא טנדי. אחרי שנתפס על חם על ידי מליסה (ג'נוארי ג'ונס בדמות הכלבה שכולנו חושבים שהיא) הוא מגיע לתחתית – קולר שמגביל את תנועותיו לכדי מטרים ספורים בחצר האחוזה וקולר אחר שמרסס חומר מצחין בכל פעם בה הוא משמיע קול. זה רשמי – טנדי היה מת להתחלף עם הפרה של הבית, לה לפחות יש כבוד. בהמשך הפרק טנדי יצליח לגאול את עצמו בסצנת סלפסטיק שלא נראתה מאז ימי הזוהר של ג'ים קארי, בה הוא מציל את חבריו משריפה והופך לאדם חופשי (גם אם מאוס).

אז לאן ממשיכים מכאן? הפרק מסתיים בתחושה שטוד מסתיר סוד אפל, האם מדובר במשהו שיגרום לו לרשת את מקומו של טנדי כאישיות הבלתי רצוי של הבית? כדאי מאוד. שבעה עשר פרקים של "האיש האחרון בעולם" כבר מאחורינו ולמרות הברקות שמגיעות לפחות אחת לפרק הסיפור מתחיל להרגיש לעוס: טנדי רוצה להשיג משהו > טנדי נכשל > כולם כועסים על טנדי – יהיה מעניין לראות את הדמות הזאת נמצאת על גג העולם לשם שינוי. האם הוא יאהב את קרול גם כשלא יהיה תלוי בה? האם הוא באמת מניאק אגוצנטרי או פשוט חסר מזל? יש עוד הרבה מקומות דברים שאנחנו לא יודעים על טנדי מילר, והיות שוויל פורטה הוא שחקן לא רע בכלל ("נברסקה") יהיה מעניין מאוד לראות אותו מציג שכבות נוספות, ואם אפשר גם מתגלח.

בקטנה: מה השנה עכשיו? ומה קורה בחלל?

גורדון של וויל פארל הפציע לזמן קצר אך השאיר מורשת. הוא היה עשיר מאוד, הוא ניהל רומן קצר עם גייל (מרי סטינבורגן) ועכשיו הוא מת, ובמותו סופק לנו מידע מעניין מאוד: על קברו הופיעו תאריך לידתו ופטירתו של גורדו – נולד ב-1978 ונפטר ב-2023. עכשיו אנחנו סוף סוף יודעים באיזו שנה הסדרה מתרחשת. מה אני אגיד לכם, אמריקה של 2023 דומה להחריד לזאת של 2015. אגב, אחיו של טנדי, מייק, עדיין תקוע בחלל בלי שום סימן לחזרה לכדה"א ועם תולעת אחת פחות. עצוב.

האיש האחרון עלי אדמות 1.01: בחיים בטוסון

פורסם ע"י ‏יהונתן צוריה‏
בתאריך 03/03/2015 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

The Last Man On Earth - 01x01 - Alive in Tucson

פיל לורד וכריס מילר (עכשיו יש דרך קלה לזכור מי זה מי), היוצרים האהודים של סדרת סרטי "רחוב ג'אמפ", "סרט לגו" וההעדפה האישית שלי – "גשם של פלאפל", ידועים ואהובים כיום בעולם הקולנוע, אבל רבים שוכחים את התרומה הנכבדת שלהם לטלוויזיה, וחבל. מעבר לתרומות שלהם לסדרות קומדיה "ברוקלין 99" ו"איך פגשתי את אמא", הם יצרו את אחת מסדרות האנימציה הטלוויזיוניות הטובות (והנשכחות) ביותר: "תיכון המשובטים". ביחד עם ביל לורנס מ"סקראבס", הם בנו עולם מטורף ומדהים שהצחיק בכל פרק. מידה כזאת של גאונות לא יכלה להימשך יותר מדי זמן בתקופה ההיא, ולכן היא כמובן נסגרה לאחר עונה אחת. את הדמות הראשית (אברהם לינקולן) דיבב בזמנו אחד, וויל פורטה.

ועכשיו פורטה,לורד ומילר חוזרים לסיטקום הכי לא סיטקומי שאפשר לחשוב. אבל אם יש משהו שלורד ומילר טובים בו זה לקחת קונספטים שלא אמורים לעבוד ולגרום להם לעבוד בצורה מופלאה. אז הנה הקונספט הנוכחי שלהם: ויל פורטה הוא האדם האחרון בעולם.

(מכאן והלאה ספויילרים לשני הפרקים הראשונים – אך אני מאמין שבקרוב מאוד הם יהיו ידע כללי לגבי הסדרה).

כשצופים בסדרה אפשר לחשוב "כמה זמן אפשר למתוח את הקונספט של "ויל פורטה עושה שטויות""? והתשובה היא, מסתבר "לפחות פרק אחד נהדר". מה שלא היה אמור להחזיק יותר מחמש דקות, מצליח להצחיק ולרתק. התעוזה של היוצרים להסתכל על העולם לא רק דרך דאחקות אלא גם דרך הייאוש המחפיר של הדמות, סוחבת את הסדרה, ובכלליות הפסימיות הזאת לגבי האדם והאנושות היא לא משהו בדיוק אופייני בסדרת טלוויזיה. אנחנו רגילים לציניות, כן. אבל כזאת מידה של דיכאון?

החתרנות הזאת גם יוצאת כנגד עוד מיתוס אמריקאי עכשיו – האפוקליפסה הסקסית. אחרי המתים המהלכים, משחקי המחשב ועוד ועוד, נראה שהאמריקאים פשוט מחכים שהעולם יסתיים מהר והסדרה הזאת מגחכת על הרעיון ומחרבנת עליו לחלוטין. אין כאן גיבורים מגניבים או שימושיים. רק בחור לוזר.

ובחורה.

וכאן, אני כבר מתחיל לשאול שאלות לגבי הסדרה. בלי להטיל ספק – ההכנסה של הדמות של הבחורה הייתה החלטה נהדרת, הביצוע שלה נהדר והכיוון שהסדרה לוקחת נהדר. הבעיה היחידה היא השטות הקטנה הזאת של..נו.. אמינות. אני מבין חלק מהדברים שהיא דורשת, אבל משהו קצת חורק לי בעובדה שבחורה ששרדה שנתיים לבד עדיין תשמור כל כך על הסדר הטוב והראוי של דקדוק,חנייה ועוד.

אבל זה בסדר, כי זה נורא מצחיק, והפרק הבא גם נראה נורא מצחיק, ובכלליות הדמויות מתחילות להשתנות אז אני בטוח שהכל נסלח. אני לא בטוח שאפשר להגדיר את "האיש האחרון בעולם" סיטקום בסופו של דבר (יותר מדי עלילה), אבל הוא בהחלט אחת מסדרות הקומדיה הטובות שראיתי לאחרונה (אמר הבחור שלא עוקב אחרי סדרות קומדיה שיוצאות לאחרונה).

Upfronts 2014: רשת פוקס

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 20/05/2014 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות, כתבות

Gotham Fox

רשת NBC | רשת פוקס | רשת ABC | רשת CBS | רשת ה-CW | רשתות הכבלים

סקירת שבוע ה-Upfronts בארה"ב ממשיכה עם רשת פוקס, השנייה להציג את מה שחדש אצלה ומה תכנוניה לעונת השידורים הבאה שמתחילה בסתיו. לאורך שנים תלתה פוקס את רוב יהבה במפלצת הרייטינג "אמריקן איידול", תוכנית ששאבה את הצופים בערך מכל דבר ששודר מולה, חצתה קהלים ושילשלה מיליוני דולרים לכיסה של הרשת. והיום? היום היא בסדר כזה. במאבק בין תחרויות השירה היא הביסה את "אקס פקטור", אף היא בפוקס, שכשלה נחרצות ובוטלה, ואילו The Voice של NBC מצליחה ממנה באופן משמעותי. בכל זאת ממשיכה "איידול" להוות נכס של ממש מבחינת פוקס, למעשה היא עודנה התוכנית הכי מצליחה שלה, אבל כרגע היא כבר לא מפחידה אף אחת מהמתחרות. בהתאם, העונה הבאה – שצפויה כנראה לחזור עם אותם שופטים – תכלול פחות שעות, ואחרי שלב האודישנים תשודר רק פעם בשבוע.

המשמעות של ירידתה של "איידול" מגדולה היא היעדר חיפוי ליתר הלוח של פוקס. התוכנית כבר לא מסוגלת למשוך למעלה את הרשת או את יתר הסדרות שלה, וככה גם נראית פוקס כרגע. סדרות כמו "בחורה חדשה" או "ברוקלין תשע תשע" חודשו לעונות נוספות, אבל הן סובלות מרייטינג די מעציב. למעשה, "בחורה" השילה 20 אחוז מצופיה ביחס לשנה הקודמת, וזה עוד כלום לעומת "Glee" שאיבדה 40 אחוז מצופיה (במילה "צופים" הכוונה היא לא לכלל הצופים אלא לגילאים 18-49, הפלח שמעניין את המפרסמים. עבורם, כזכור, נערכות מצגות ה-Upfronts).

יחד עם זאת, המצב לא כזה גרוע. פוקס מובילה בצפייה בקרב "הדור הבא של אמריקה", כלשונה, כלומר גילאי 18-34. "ברוקלין תשע תשע" זכתה באופן בלתי צפוי בפרס הקומדיה בגלובוס הזהב, וגם זיכתה בפסל את כוכבה הראשי, אנדי סמברג. סדרת הפנטזיה החביבה "סליפי הולו" הפכה ללהיט בלתי צפוי, "The Following" הרצחנית עושה מספרים יפים כאשר מחשיבים את הצופים בממירים המקליטים, וסדרות ותיקות של הרשת ממשיכות לתת עבודה. "איש משפחה", "בונז" ואפילו "משפחת סימפסון" בעונה ה-25 שלה, מהוות עבורה נכס בטוח.

Mulaney Fox

אחד הדברים המעניינים ביותר בפוקס הוא ההחלטה שלה להתעלם כמיטב יכולתה ממה שנקרא "עונת הפיילוטים". העובדה שברשתות הגדולות מתחילה העונה תמיד בחודש ספטמבר, יוצרת עונתיות גם לכל דבר אחר ביצירה – הגשת הרעיונות, כתיבת התסריטים, פיתוח הפיילוטים, ליהוק וכיו"ב. בשנתיים האחרונות, וביתר שאת במהלך בעונה החולפת, פוקס נקטה בגישה של הזמנה ושיבוץ בלי תלות בעונתיות הזו. היא לא חיכתה עד חודש מאי כדי להזמין סדרות אלא עשתה זאת באופן רציף מתי שמצאה לנכון, ובמקביל החליטה מספר פעמים לוותר על פיתוח פיילוטים ולהזמין סדרות על סמך התסריט. זוהי תגובה ישירה ומתבקשת לעלייתם של ערוצי הכבלים, שפעמים רבות עוקפים בקלילות רבתי את ערוצי הברודקאסט. סדרות כמו "משחקי הכס" של HBO, "דאק דיינסטי" של A&E ובמיוחד "המתים המהלכים" של AMC, משאירות אבק לערוצים שאמורים להיות המרכזיים. קווין ריילי, יו"ר חטיבת הבידור של פוקס, יודע את זה ופועל לפי זה. לאור כוחן הנחלש של הרשתות מפתיע שהאחרות עדיין לא עושות זאת, או לפחות מתנסות בתהליכים אחרים, אבל סביר להניח שזה עוד יקרה בשנים הקרובות.

דבר נוסף שריילי אומר בריש גלי: הוא אינו מתחשב רק בנתוני מדידת הרייטינג של נילסן (החברה שמודדת את הרייטינג בארה"ב מזה 64 שנים). כיום עם הממירים המקליטים והאפשרות לצפות אונליין בשירותי סטרימינג או להרוויח ממכירות בחו"ל בהיקפים שלא היה בעבר, ההסתמכות הבלעדית על נילסן אינה נכונה לדידו, למרות הניסיונות של החברה להתאים את עצמה לעידן החדש. האמירה הזו שלו הופכת את שיקולי חידושי הסדרות למאוד ערטילאיים, ואכן היא ביטלה לאחרונה כמה סדרות שלא ברור מדוע הגיע להן למות (הסיטקום החמוד Surviving Jack בוטל למרות שהצליח יותר מאשר "מינדי" שחודשה; Almost Human מבית ג'יי ג'יי אברמס עשתה מספרים טובים יותר מאשר הרבה סדרות אחרות של פוקס ובכל זאת בוטלה).

פוקס בעונה הבאה תנסה ליצור אירועים טלוויזיוניים שיביאו את הקהל בזמן אמת, כשם ש"איידול" נהגה לעשות. אירועים כמו המחזמר "גריז" בשידור חי – בהשראת "צלילי המוזיקה" שעשתה NBC – ומשדר שבמסגרתו שני פעלולני אופנוע ינסו לשחזר את הקפיצה שבה נכשל איבל קניבל לפני 40 שנה, מעל קניון הנחש באיידהו. אבל יותר מכל, פוקס מקווה שסדרת הריאליטי החדשה שלה תהפוך לאירוע שכזה. מדובר ב-"Utopia", המבוססת על להיט הולנדי מבית היוצר של "האח הגדול", ניסוי אנושי המבודד קבוצה של 15 מתמודדים במיקום נידח למשך שנה שלמה (!!!), שבמהלכה הם צריכים לבנות לעצמם חברה מאפס. התוכנית הזו צפויה להתחיל כבר באוגוסט הקרוב ותשודר פעמיים בשבוע. פוקס ללא ספק תולה בה את תקוותיה הגדולות ביותר.

The-Last-Man-On-Earth Fox sמלבדה יש כמה וכמה סדרות חדשות המגיעות אל פוקס בעונה הממשמשת, חלקן בהחלט מסקרנות. זה כולל בין היתר סדרות חדשות על ילדותו של באטמן, סבוניית טינאייג'רז שתנסה להיות "בוורלי הילס 90210" החדשה, עיבוד לדרמת המתח הבריטית הסוחפת "ברודצ'רץ'", ודרמת מתח נוספת מבית היוצר של מ. נייט שיימאלאן, בכיכובו של מאט דילון – שתיהן יפתרו את התעלומה שבמרכזן תוך עשרה פרקים. לוח שידורי הסתיו וכל הסדרות החדשות מפורטים למטה, אבל לפני כן, אלה שפוקס אלה שהניפה עליהן את הגרזן.

אינן עמנו עוד
אבא אמריקאי (כאמור, עוברת ל-TBS)
אבא'לה (הידועה גם כסדרתו המושמצת של סת' מקפארלן שאינה אנימציה)
הפרקליט (Rake)
לגדל את הופ
מגויסים
Almost Human
Surviving Jack

והנה הלוח והסדרות החדשות של פוקס בסתיו הקרוב.

יום שני
20:00 Gotham
21:00 סליפי הולו

יום על טבעי ברשת – אל העונה השנייה של "סליפי הולו", שתמנה הפעם 18 פרקים, מצטרפת אחת הסדרות המדוברות של העונה החדשה.

Gotham
מותחן המתאר את העיר גות'הם בימים שבהם ברוס וויין, שלימים יהפוך להיות באטמן, היה רק ילד. הסדרה תעסוק במפקח גורדון, אז עדיין בלש צעיר (בנג'מין מקנזי, "האו.סי", "סאות'לנד"), החובר כשותף לבלש הארווי בולוק (דונל לוג המעולה, "ילדי האנרכיה", "הוויקינגים"), והשניים מתמודדים עם הפשע הגואה בעיר גות'הם. במסגרת תפקידם נאלצים השניים להתרועע עם הטיפוסים שיהפכו להיות הדמויות המוכרות מהקומיקס ומהסרטים – הג'וקר, קאטוומן, הפינגווין וכיו"ב. את הסדרה יצר ברונו הלר, שאחראי על "רומא" ועל "המנטליסט".

המשך…

© עידו ישעיהו