Posts Tagged ‘לאק (Luck)’

עדכון: הסוס אכן נגמר

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 14/03/2012 בקטגוריה ‏חדשות

עדכון: HBO ביטלה את "לאק". בהצהרה מטעמה נכתב, "בלב שבור החליטו המפיקים האחראים דיוויד מילץ' ומייקל מאן יחד עם HBO לעצור כל הפקה עתידית של הסדרה 'לאק'".

לפני כן: סוס שלישי מת במהלך הפקת "לאק" אתמול, וקשה לי, קשה לי עם זה. אם יש משהו ש"לאק" מיטיבה לעשות זה ליצור קשר רגשי עמוק עם הסוסים המככבים בה, אפילו יותר מאשר עם האנשים הפגומים שמכילים אותה. עכשיו כשאני שומע על סוס שלישי – סוסה, למעשה – שנפצעה והומתה במסגרת ההפקה זה הופך הרבה יותר אישי והרבה יותר עצוב מאשר הידיעות על שני הסוסים הקודמים, שהגיעו אחרי הפרק הראשון (ראו בתגובות) וגם ככה היו קשות למשמע.

המשך…

תגיות:

חייהם הסוערים והשקטים של אנשי המירוצים

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 06/03/2012 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

"לאק" 1.05

יש משהו מתעתע ב"לאק", אולי אפילו משלה. עד הפרק הקודם, הרביעי, חשבתי שהיא לוקה בחסר, שהיא לא מסעירה במיוחד, מתנהלת על מי מנוחות. הפעם הבנתי את הטעות שלי. מטבע היותה סדרה על מירוצי סוסים, מקום שבוחשים בו שלל טיפוסים מפוקפקים כגנגסטרים ומהמרים, הייתה לי ציפיה שונה בתכלית ממה שקיבלתי בפועל. לכך נוסיף את העובדה שהסדרה נוצרה על ידי דיוויד מילץ', איש "דדווד" ו-"NYPD", שיודע דבר או שניים על תיאור של רגעים מסעירים.

ובשעה שאני צופה ומחכה שהעניינים יזוזו, ההנחות המוקדמות שלי – שלא לומר הדעות הקדומות – מוסמסו מבלי משים. בשעה שאני לומד על העולם הלא מוסרי של הסוסים המנוצלים, של הרוכבים החבוטים, החולניים, המכורים, האנורקסיים, שאסור להם להעלות במשקל כדי לא להכביד על הסוס בעת הריצה, על המהמרים האבודים, על בעלי הסוסים שמתחברים אל החיות הללו באופן הכי יפה, הכי בלתי אמצעי, הכי אוהב בלי קשר לשום מירוץ – גיליתי בדיעבד ש"לאק" היא בעצם סדרה שמתארת ברכות ובאהבה יחסים אנושיים.

המשך…

תגיות:

הסוס עשה את שלו

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 04/02/2012 בקטגוריה ‏סיכומי פרקים

אני לא זוכר המון מ"דדווד", הסדרה הקודמת של דיוויד מילץ' (הרשו לי להתעלם מ"ג'ון מסינסינטי"). אני זוכר תחושות שלי ורגעים מסוימים, אבל לא ממש עלילות. אני גם לא זוכר את הפרק הראשון ומה בדיוק חשבתי עליו, אבל למרבה המזל (?) מחשבותיי הטלוויזיוניים בעשור האחרון מתועדים ברובם. זה מה שכתבתי על הפרק הראשון של "דדווד", ובאופן מעניין ישנם מקבילות לצפייה שלי בפרק הראשון של "Luck", הסדרה החדשה של מילץ' יחד עם מייקל מאן. למשל: "לפני הצפייה עוד שמעתי הסתייגויות מהפרק הראשון, ומה שיש לי להגיד זה שאם זה נעשה טוב יותר (לא שאני בונה ציפיות), הרי שלפנינו סדרה משובחת באופן יוצא דופן". וגם: "מסקרן אותי מאוד לראות לאן כל זה יתפתח".

הפרק הראשון של "לאק" היה מעין מפגן של דברים שאני מאוד אוהב בטלוויזיה; תיאור מהודק, מהוקצע ולא מתחנף של עולם שזר לי, במקרה הזה מירוצי הסוסים. המאמנים, הרוכבים, המהמרים, השחיתות, המושחתים ואפילו הסוסים עצמם. המון דמויות ושמות להכיר, המון תיחומים ומסגרות שונות במסגרת העולם, אבל הפרק עשה עבודה מעולה בשרטוט ובמיפוי שלהם. כל זה היה מעניין בפני עצמו, והתפישה שלי לאורך הצפייה בחלקו הראשון של הפרק הייתה שכמו הרבה פעמים אצל HBO, הפרק הראשון הוא רק הצעד הראשון, פתח הצצה יותר מאשר פיילוט פר סה, בלי רגעי וואו או סטירה מצלצלת לפנים. עד מהרה גיליתי שטעיתי מרות, באופן שאתייחס אליו בהמשך עם אזהרת ספוילר הולמת, אבל מה שאהבתי – אם בכלל אפשר להשתמש במושג הזה – בעניין הזה הוא שגם הוא נראה כשגרה בעולם הזר הזה.

המשך…

רק טיפת מזל

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 12/07/2011 בקטגוריה ‏כתבות

מה אמיתי בזה?

בסוף 2009 הבעתי את שביעות רצוני מהטלוויזיה המתוכננת לנו בראשית העשור הממשמש. בפתח עמדו בין היתר "טרמיי", סדרה חדשה של דיוויד סיימון, ו"אימפריית הטיילת", סדרה חדשה של איש "הסופרנוס" טרנס ווינטר יחד עם מרטין סקורסזי. באותה תקופה נודע גם שכריס אלברכט, האיש שאחראי לתור הזהב של HBO כאשר עמד בראשה בניינטיז ובנוטיז, עובר לנהל את רשת הפרימיום המתחרה Starz. אין לנו אלא ללקק את האצבעות ולהמתין בציפיה, לא?

לא. אסור להגביה ציפיות, כידוע. הן מתנופפות על החבל ברוח ויונים אוהבות לחרבן עליהן. עם שלטונו החדש של אלברכט בסטארז ציפיתי גם כאן לתור זהב שיכלול ענקיות בסדר גודל של "הסמויה", "הסופרנוס", "דדווד" ו"עמוק באדמה", אבל הסדרה הראשונה שהזמין הייתה "קמלוט" הקלושה, שתקעה מקל בגלגלי הביטחון שלי בבחירותיו. אמנם צפויות להגיע בהמשך סדרות מאוד מסקרנות (שיפורטו בחלק נפרד בימים הקרובים), אבל הסיפתח חיוור במיוחד.

מנגד ב-HBO הלכו אל שמות שהיו מוכרים להם היטב. אפשר להבין אותם: ב-2006 פנה אליהם איש "הסופרנוס" מתיו וויינר בהצעה לרכוש ממנו סדרה שיצר על פרסומאים בשדרות מדיסון בשנות השישים. HBO דחתה את ההצעה, כמו גם גורמי שידור אחרים, עד שלבסוף וויינר הגיע אל AMC, רשת כבלים נידחת בעלת ניסיון כמעט אפסי בהפקת סדרות מקוריות. הסדרה שלו, "מד מן", הפכה את הרשת האלמונית הזו לאחת שמכנים אותה תדיר 'HBO החדשה' (ומאז דומה שהיא מנסה לחבל בתדמית הזו בעקביות, אבל זה כבר סיפור אחר), בזמן ש-HBO הישנה עמדה מהצד וראתה איך שנה אחרי שנה הסדרה שוויתרה עליה גורפת כל פרס אפשרי, סוחטת כל מחמאה קיימת והופכת לתופעת תרבות שכמותה לא ידעו מאז "הסופרנוס".

המשך…

© עידו ישעיהו