Posts Tagged ‘Galavant’

גאלבנט 1.03-04: שני כדורים/זהב קומי

פורסם ע"י ‏יהונתן צוריה‏
בתאריך 15/01/2015 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "גאלבנט" עונה 1 פרקים 3-4

Galavant - 01x04 - Comedy Gold

ככל שממשיכים לצפות, מתבהר שהצפייה האולטימטיבית ב"גאלבנט" היא מרתון של כל הפרקים יחדיו. "גאלבנט", יותר מהכל, היא סדרה שהאווירה שהיא יוצרת (משהו בין מל ברוקס ל"טיסה נעימה") היא קריטית. לצערה הסדרה נוצרה ב-ABC ולא בנטפליקס, ולכן הטוב ביותר שיכלו לעשות זה לצמד פרקים יחדיו. כך תמיד יש תחושה שהפרק השני שמשודר יותר טוב מקודמו, ואני לא לחלוטין בטוח שהאיכות של הפרק היא שגורמת לכך כמו האווירה שמכניסה אותך וגורמת לך לקבל אט אט את סוג הטירוף הספציפי של הסדרה.

בכל מקרה, אחרי תלונה מהירה על חוסר האופי של סיד קיבלנו פרק שלם שמתמקד בדמותו ועדיין אין לי ממש מושג לגביו. הפרק השלישי נתקע בבית מולדתו, שם סיד נחשב לגיבור מכיוון שהוא שיקר להוריו לגבי מצבו, ופרט לגילוי שסיד יהודי לא נרשמה התקדמות מדהימה לגבי דמותו. מה שכן, אחרי שהפרקים הראשונים נטו בקלות לצד של הממלכה לספק את הבידור, הגיבורים מתחילים להשיב מלחמה.

מסע הגילוי העצמי החדש של גאלבנט מעניין ומבדר, השיר של השוליות היה מצחיק, ואפילו שהישאבות של גאלבנט הייתה צפויה עדיין היה בה משהו משעשע. אותו דבר תופס גם על העיירה היהודית הסטריאוטיפית של סיד, שם נזרק בכל שנייה איזה "בובלה" או "שיקצה". דווקא לנסיכה היה פחות מה לעשות הפרק. היו רמזים לגבי בדיחות שהולכות לבוא על חשבונן של קבוצות האימפרוביזציה, אבל הן לא ממש הבשילו למשהו מצחיק. משפט המחץ של הפרק, גיבורים: " He puts the sir in circumcision".

בינתיים, המלך מנסה עדיין למצוא דרך לשכב עם אישתו והפעם מנסה לארגן מופע לממלכה אותה כבש והרס, למרות שהוא לא בדיוק מצליח לזכור איך עשה את זה. בסופו של דבר היה משהו מונוטוני וחוזר על עצמו, והדינימיקה נשארה ברובה אותו דבר כמו שני הפרקים הקודמים פרט ללהקת המוציאים להורג, שניסתה למצוא פזמון קליט. החלק הטוב ביותר בממלכה דווקא בא מוקדם בפרק: כמה חיילים צריכים בממלכה כדי להגן עליה? יותר ממה שהיה לכם.

הפרק הרביעי כבר היה ממש נהדר. שיר פתיח קליט שמבהיר את הסוגיה של הפרק, דמות מטורפת נהדרת ("שליטי הים!… רק לא ממש בים") ודינמיקה חדשה בממלכה.

אחרי שהמלך גילה שאשתו בוגדת בו עם ליצן החצר, הוא נתקף קנאה ומחליט שההומור זה מה שמושך אותה. בכך הוא מגיע לליצן ומבקש ממנו עצות כדי להצחיק, והשיר "Comedy Gold" הצחיק בדיוק בגלל שהוא הראה את הרבדים של ההומור שבהם הסדרה עובדת. יותר מכל, השורה המהירה בין המלך לליצן החצר לגבי טיב היחסים שלהם, סיכמה בצורה נהדרת למה הפרק עבד כל כך טוב: היא הביאה דינמיקה חדשה ונהדרת שנקטעה בצורה המשעשעת ביותר שגם נתנה מקום לסדרה לחקור דברים חדשים באזור הממלכה.

אצל הגיבורים, אחרי מריבות וחיכוכים קלים שקורים אצל כל קבוצה שנתקעת ביחד הם נתפסו אצל שודדי הים-יבשה. השיר שלהם הוא מופת של בנייה קומית שמתחיל עם הנחה פשוטה ומעמיס עליה עוד רבדים ודברים במקום סתם לחזור על אותה הבדיחה עוד פעם ועוד פעם. ולא רק זה, אלא שהעלילה גם עזרה לנו להתקדם מעט. דווקא בפרק הזה, הצלחתי להבין לראשונה את סיד – הוא הגלגל החמישי שכולם מתעלמים ממנו. בתור גלגל חמישי הוא עובד נהדר.

ראיתי תלונות בביקורות על כך שיש תחושה שהעלילה של "גאלבנט" לא מתקדמת לשום מקום, ואני לא בטוח שאני מבין את התלונה הזאת. מדובר כאן על מחזמר פארודי. אני לא באתי בשביל סיבוכי העלילה הפתלתלים אלא בשביל ההומור, האווירה והבדיחות. אני מוכן לקבל עוד כמה פרקים של הגיבורים משתעשעים על הספינה כאשר העלילה נפתרת בחמש דקות האחרונות, אם הפרקים האלה יהיו ברמה של מה שהיה לנו עד כה.

ובקיצור: "גאלבנט" עדיין מצחיקה עם שירים טובים ואווירה קלילה וכיפית. האזה!

תגיות:

האביר המואר

פורסם ע"י ‏יהונתן צוריה‏
בתאריך 06/01/2015 בקטגוריה ‏כתבות

Galavant 01

אוקיי, תקשיבו לי ותקשיבו לי טוב: מישהו החליט לעשות פארודיה על ימי הביניים, להפוך אותה למחזמר ואז לשדר אותה בטלוויזיה. אני יודע, זה נשמע מופרך אבל זה קורה עכשיו ברגעים אלה. בין אם לא תסכימו עם מילה אחת בביקורת הזאת אני מבקש מכם: תראו את הפלא הזה, רק בשביל לראות שדברים כאלה באמת עדיין קורים בטלוויזיה. שאיזה מפיק מטורלל אישר פארודיה עליזה ומזמרת במקום עוד דרמה אפלולית על גברים קשוחים ושידר את זה בטלוויזיה האמריקאית לעיני כולם.

אה, ואז הוא גם עשה אותה טוב. דן פוגלמן, יוצר הסדרה, לא היה שם ששווה לעקוב אחריו. כלומר, מדובר על התסריטאי של "מכוניות 2" והסרט עם סת' רוגן וברברה סטרייסנד. לא בדיוק מכרה זהב לקומדיה, אבל אם הסדרה תמשיך בקצב של שני פרקי הפתיחה שלה, פוגלמן בקלות קופץ לראש "אנשים בתעשייה שכדאי לשים עליהם עין".

ובכלל אין שום שם בין היוצרים והשחקנים הראשיים שעורר בי התרגשות או אפילו שהצלחתי לזהות חוץ מאחד, אבל אחד חשוב – אלן מנקן. כותב השירים של "אלאדין","היפה והחיה", "בת הים הקטנה" ו"פוקוהנטס" (בין השאר) הגיע לסדרה לעזרת חבר בשביל להוציא עוד קבוצה של שירים קליטים, מצחיקים ונהדרים שיכולים לעמוד בגאון לצד הפרוייקטים הידועים שלו, גם אם הם עסוקים בלהיות בעיקר מצחיקולים שכאלה.

JOSHUA SASSEהקיום של סדרה כזאת כל כך בלתי ניתן לתפיסה, שהציפיות שתליתי בו רק בגלל הקונספט ושיר הפתיחה שרץ ביו-טיוב היו יכולות להתרסק בקלות על הרצפה. מזל ש"גאלבנט" היא סדרה מצחיקה, חכמה, מדויקת ועם שירים קליטים. סדרה שמעדכנת את ימי הביניים בגיחוך, אבל אף פעם לא בצורה שמאבדת את הקסם שלה ונופלת לרפרורים וקריצות. סדרה שחותרת תחת מוסכמות סיפורי האגדות וכבר בסצנת הפתיחה מושכת את השטיח מבין הרגליים של הצופים לגבי הציפיות שלנו מהדמויות. הומור הוא כמובן דבר סובייקטיבי, אבל יש משהו מרענן בגישה של "גאלבנט" לפארודיה ובדיחות ובייחוד לז'אנר הנשכח של בדיחות ויזואליות. גם אם יש בדיחה ברורה שמגיעה מראש, הבדיחות מצליחות להצחיק הרבה יותר משהן לא והביצוע של כל הבדיחות נהדר בכל מקרה.

ולגבי השחקנים, בעידן שבו לכל סדרת יש לפחות איזה כוכב לפחות בינוני עוד לפני שהיא התחילה מפתיע לראות קאסט שהוא כמעט נטול פרצופים מוכרים ( חוץ מ.. ויני ג'ונס? ויני "סנאצ'" ג'ונס??) וללמוד להנות ולאהוב אותם כל כך מהר. הקאסט הראשי מגלם את הדמויות שבאות עם יותר תחכום ואהבה מהנחוץ. גאלבנט הוא הכי סטנדרטי, אבל גם הוא צריך לעבור מגיבור לאנטי-גיבור וחזרה לגיבור (והוא עושה את זה בהצלחה מרובה), הנסיכה איזבלה כמושא האהבה הבלתי נמנע אך עם סוד שהיא מסתירה גם היא מצליחה להכניס סומק לתפקיד העבש הזה, אבל הההברקות האמיתיות נחות דווקא בבית המלוכה אצל ה"רעים". גם המלך וגם המלכה שניהם מצליחים להיות סימפטיים ומפלצתיים בו זמנית, בצורה שגורמת לך לעודד את כל הדמויות שמיועדות כולן להתנגשות חזיתית לא מוצלחת.

רוב דמויות המשנה גם מוצלחות מאוד, ובייחוד בממלכה (כבר הזכרתי שוויני ג'ונס פה? כי הוא פה, והוא עושה את התפקיד היחיד שהוא יודע לעשות בערך, אבל הוא עושה אותו נהדר) והיחידי שאני עדיין לא סגור לגביו הוא סיד. כן, הוא שמח ונמרץ ויש לו בתסריט דמויות טובות – אבל, נו, מי הוא? מה הוא רוצה? כעבור רבע סדרה, אני לא באמת מרגיש שיש לי מושג כלפי לגביו.

אז בלי שום ספק, "גאלבנט" היא פארודיית-ימי-הביניים-מחזמר הכי טוב שיש בטלוויזיה כרגע. רוצו לראות!

טוב, במאמר מוסגר, אפשר להודות שזה לא ז'אנר שעמוס מאוד טלוויזיונית, ושווה להתעכב על זה: מתי בפעם האחרונה ראיתם מחזמר בטלוויזיה שלא היה סביב חבורת זמרים/שחקנים עם בעיות של זמרים/שחקנים? ומתי בפעם האחרונה ראיתם פארודיה טובה בטלוויזיה (הייתה "Spolis of Babylon", אבל אני לא שמעתי עליה דברים טובים)? אז לכו וצפו במשהו קצת שונה אבל מאוד מצחיק ומאוד קליט שיצא עכשיו. אני יכול לפחות להבטיח לכם שזה לא הדבר הכי גרוע אי פעם.

הערות לסיום:
* טוב, בסדר, זה המקום לגלות לכם שיש פארודיה מוצלחת נורא שמשודרת בטלוויזיה, אבל היא משודרת בטלוויזיה הבריטית ואף אחד לא שמע עליה. קוראים לה "A Touch Of Cloth" והיא הפארודיה המושלמת לסדרות חקירת-משטרה, עם "טיסה נעימה!" וסרטי מל ברוקס כאבותיה הרוחניים. בעונה השלישית גם איימי פונד מ"דוקטור הו" מגיעה.

* נראה שיש לסדרה הופעות אורח מוזרות בדרך. ג'ון סטיימוס

הגיע לסדרה כתור "ז'אן האם" ואני רואה בדף הוויקיפדיה גם את ווירד אל וריקי ג'רבייס בדרך. יהיה כיף.

* השיר הקליט ביותר הוא בקלות "גאלבנט".
* חמש נקודות למי שכותב תגובה בקצב של שיר הנושא של הסדרה.

תגיות:

Upfronts 2014: רשת ABC

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 20/05/2014 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות, כתבות

FORREST WHEELER, IAN CHEN, RANDALL PARK, HUDSON YANG, CONSTANCE WUרשת NBC | רשת פוקס | רשת ABC | רשת CBS | רשת ה-CW | רשתות הכבלים

לא משהו, לא משהו מצבה של ABC. למרות ששבע תוכניות תמימות שלה מאכלסות את 20 הגדולות בארה"ב, היא בכל זאת מסיימת את העונה במקום הרביעי והאחרון מקרב כלל הרשתות זו השנה השלישית ברציפות. בעונה החולפת היו לה כמה סדרות חדשות שהצליחו לא רע – הדרמות "סוכני שילד", "תחיית המתים" והקומדיה המאוד-חמודה "הגולדברגים". שלושתן נתנו עבודה טובה מבחינת הרייטינג, אם כי שתי הראשונות התחילו בגדול והתדרדרו ככל שהעונה התקדמה, מה שלא מבשר טובות לגבי העונה הבאה שלהן.
.
יתר הסדרות החדשות שרכשה ABC בעונה הקודמת כשלו בזו אחר זו, ובענק, במה שנראה כמו שרשרת עגומה של מזל אומלל ושיבוצים אידיוטיים. בראש ובראשונה – הניסיונות למנף את ההצלחה הגדולה של "משפחה מודרנית" לטובת הסיטקום שאחריה כשל נחרצות פעם נוספת. עד לפני שנה הייתה שם "הכל לטובה", סדרה קומית כיפית על שישיית חברים שפשוט לא התאימה ברוחה ל"משפחה מודרנית" וכשלה ברייטינג. ABC ביטלה אותה למרות אהבת הקהל שבכל זאת צפה בה, ואז מה שיבצה במקומה בעונה הנוכחית? סיטקום-חברים-צעירים חדש ובינוני שלא מתאים לתוכנית שלפניו, "Super Fun Night" בכיכובה של הקומיקאית האוסטרלית רבל ווילסון, וכאשר זה כשל החליפה אותו ב-"Mixology", עוד סיטקום חברים-צעירים שהמבקרים שנאו. כל אותה העת ישבה לה בימי רביעי "אישה לראווה", קומדיה סתמית בפני עצמה אבל כזו שמציגה אף היא סוג של משפחה מודרנית (צעירה יפה המתחתנת עם גבר גרוש פעמיים, עם גיחות תכופות של הנשים לשעבר והילדים מהנישואים הקודמים). אין שום ערובה לכך ששיבוצה אחרי "משפחה מודרנית" היה גורם לה לעבוד, אבל לעולם לא נדע כי היא בוטלה. מבט על הלוח החדש של ABC מראה שהפעם היא למדה סוף סוף מהטעויות, ועל כך בהמשך.

כבר עכשיו יש כמה דברים שעובדים אצל ABC, בראשם הסדרות של שונדה ריימס – "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל". שתיהן, ובעיקר האחרונה שהולכת וגדלה, מספקות לרשת המון קורת רוח. שלא במפתיע, אם כן, בשבוע שעבר חידשה ABC את החוזה שלה עם שונדה לארבע שנים נוספות, ובמקביל הזמינה ממנה סדרה חדשה, שלישית במספר – "How to Get Away With Murder". הבשורה הגדולה בנוגע לדרמה החדשה של שונדה ריימס: היא תתפוס את מקומה לצד שאר הסדרות בערב שכולו שונדה.

VIOLA DAVIS"How to Get Away With Murder" ו-"Blackish", מצטרפות אל "סקנדל" בכך שהן מובלות על ידי שחקנים שחורים. מלבדן ישנם עוד כמה פרצופים שאינם לבנים במסגרת הלוח החדש של ABC – הסיטקומים "Fresh Off The Boat" ו-"Cristela" מציגים במרכזם אמריקאים ממוצא סיני ומקסיקני, בהתאמה. כל אלה הופכות את ABC לרשת שמציגה הכי הרבה גיוון גזעי בסדרות שלה. מלבד האתניות הזו מצטיינות כמה מהסדרות של ABC ברעיונות מעניינים למדי, כמו סיטקום-אגדה-מחזמרי או גרסה ל"גבירתי הנאווה" על רקע התרבות הוויראלית והרשתות החברתיות, וכעת צריך לראות אם הביצוע שלהן יישר קו. מה שבולט בהיעדרו הוא הגרסה שלהם ל"בלתי הפיך" הישראלית של סיגל אבין ובכיכובו של דיוויד שווימר. ABC עדיין לא ויתרה עליה כליל, אבל נכון לעכשיו לא הזמינה אותה לסדרה. בהמשך ניתן לקרוא את פירוט כל הסדרות ולצפות בטריילרים שהרשת שיחררה.

אינן עמנו עוד
אישה לראווה
ארץ הפלאות
הבוגדת (Betrayal)
פרברי הגיהנום
Back In The Game
Killer Women
Lucky 7
Mind Games
Mixology
Super Fun Night
The Neighbors

הנה הלוח החדש והסדרות החדשות של ABC.

יום שני
20:00 לרקוד עם כוכבים
22:00 קאסל

יום שלישי
20:00 Selfie
20:30 Manhattan Love Story
21:00 סוכני שילד
22:00 Forever

משא כבד על כתפי "סוכני שילד" – להוות עוגן ללוח שכולו חדש מלבדה. Good luck with all that.

Selfie
היי, כל הצעירים מדברים על הסלפי הזה – למה שלא נעשה סדרה באותו שם? זו מחשבה שללא ספק חלפה בראשן שלה החליפות המגניבות כאשר החליטו להזמין את הדבר הזה, סיטקום בכיכובם של קארן גילן ("דוקטור הו") וג'ון צ'ו ("הרולד וקומאר"). במקביל לכך שביטלה לאמילי קאפנק את "פרברי הגיהנום" שיצרה, הזמינה ממנה ABC את "סלפי", סיטקום המבוסס בחופשיות על "גבירתי הנאווה". אלייזה דולי (כן כן) היא אושיית רשת אבל אין לה חברים אמיתיים במציאות, ועל כן היא שוכרת את שירותיו של גורו שיווק שילמד אותה את הלכות ההתחבבות בעולם האמיתי. אין טריילר אבל יש סצינה מתוך הפיילוט.

Manhattan Love Story
אוי, זה נראה מתיש. סיטקום רומנטי העוקב אחר בחור ובחורה בניו יורק, כלומר ממש עוקב אחרי כל אחד מהם, עם המחשבות והכל, מהשלב שבו הם עדיין אינם מכירים, דרך הפגישה הראשונה המביכה וכך הלאה. הכניסה לתוך הראש של כל אחד מהם אמורה לחדד את ההבדלים בין גברים ונשים, אבל על סמך הטריילר נראה שהיא בעיקר מחדדת את הקלישאות השחוקות ביותר. גם אם בהמשך זה יהיה אחרת, הטריילר מזכיר לי את האודיובוק של Nick and Norah's Infinite Playlist, ספר המתאר את היכרותם של נערה ונער מנקודת המבט של כל אחד מהם – פרק אחד עם קול גברי ואחריו פרק עם קול נשי. זו הייתה חפירה שהותירה אצלי משקעים שכעת צפים עם הסדרה הזו.

Forever
דרמה על טבעית מטופשת למראה בכיכובו של יואן גריפית ("ארבעת המופלאים", "Glee"), המגלם פתולוג מוצלח במיוחד במשטרת ניו יורק, אבל אף אחד לא יודע שהסיבה העיקרית לעניין שלו במתים היא העובדה שהוא עצמו בן אלמוות. אף אחד מלבד חברו הטוב (ג'אד הירש, "מספ7ים"). את הכוח הזה הוא רותם לעזרת בלשית ומקרי הפשע שהיא חוקרת, הגם שהיא לא יודעת איך הוא עושה את זה.

המשך…

© עידו ישעיהו