Posts Tagged ‘טרמיי’

תמיד תהיה לנו ניו אורלינס

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 14/02/2014 בקטגוריה ‏כתבות

Batiste exits cab and finds Gigi's closed

במהלך סיכומי שנת 2013, כמדומני, כתבתי שאני מתכנן פוסט סיכום על "טרמיי". סדרה כה נפלאה שראויה לכתבה גדולה ומקיפה, או לכל הפחות לסיכום שיעביר עד כמה היא נפלאה (עשיתי כזה אחרי העונה השנייה), או כזה שיתייחס למצער לפינאלה. לא הספקתי להגיע לזה, וכמו שקורה בדרך כלל, ככל שמתרחקים ממועד שידורה כך שוכחים מה רצינו לומר. אבל למזלי, ארז סובל לא שכח. הוא פירסם לא מזמן משהו אצלו בפייסבוק והסכים לבקשתי לפרסם את זה גם כאן. ביקשתי ממנו כי מה שהוא כתב מנסח בדיוק ובאופן קולע רבים מהדברים שרציתי לומר, וגם את הסיבה שבסופו של דבר לא אמרתי אותם.

הנה מילותיו של ארז:

עברו כבר כשבועיים מאז סיימתי לראות את העונה האחרונה של "טרמיי" ואני ממש מאוכזב מעצמי שלא הצלחתי עד עכשיו לנסח ולפרסם משהו אודות הסדרה. אולי זה אי היכולת להתנסח על אודותיה בשל היותה הסדרה הכי טובה שראיתי בשנים האחרונות ושהכי אהבתי והתחברתי. אולי מפני שסדרה כל כך טובה שכה אהבתי הסתיימה לה, אולי כי הסדרה הסתיימה כל כך יפה. אולי כי היא הסתיימה בחצי עונה במקום עונה שלמה, ולמרות ההרגשה כי תם ונשלם בצורה נאותה בהחלט, שלושה או חמישה פרקים נוספים היו יכולים לתרום מאוד, לתת מספיק בשר והרגשה מלאה יותר כפי שהייתה בסדרה בכל שלוש העונות שקדמו לאחרונה. ואולי פשוט כי אני באמת מרגיש שכל מה שאכתוב לא ישתווה ליצירה המרשימה, חכמה, מרגשת, כנה ואמיתית הזו, הכל יתגמד לנוכח קיומה של הסדרה ושום דבר לא יצליח להקיף את ההיקף הדי לא יאומן שמהווה את הסדרה. ואולי כי אין לי מושג מתי בפעם הבאה אני אראה את השם David Simon מתנוסס שוב בפתיח של סדרה כלשהי שלא ראיתי בעבר ואין לי באמת מושג אם בכלל אראה שוב.

מה שאני כן יכול לכתוב בבטחה ובהרגשה שלמה הוא שאין עוד יצירה טלוויזיונית כזו כרגע. זו לא אמירה נוסטלגית על לאן הטלוויזיה הידרדרה. "טרמיי" היא עשייה ייחודית שהדברים היחידים שהיו דומים לה יצאו גם הם תחת ידיו של דיוויד סיימון, ולפני שהוא הגיע לטלוויזיה לא נעשו סדרות כאלו, כך שזו אמירה אובייקטיבית לחלוטין. אין עוד סדרה כזו עכשיו, וזו כואב לי. "הסמויה" לא הייתה להיט בזמן אמת, אבל צברה המון הערכה והכרה בפוסט-מורטם שלה. היה אפשר להניח כי ייווצר פה אימפקט כלשהו, הרי לא חסרים צופי טלוויזיה ויוצרים טלוויזיוניים שיצהירו עלייה בקלות כסדרה הטובה ביותר שנוצרה בהיסטוריה של המדיום. ועדיין עוד לא נוצרה אף סדרה שלקחה ממנה משהו, אף יצירה בעלת שאפתנות דומה אפילו במקצת לא נוצרה מאז ש"הסמויה" הסתיימה. רק "טרמיי", וזו לצערי נעלמה קצת בצלה של "הסמויה". רבים שזרקו שבחים על "הסמויה" נפנפו כלאחר יד את "טרמיי" כשלא התחברו אליה אחרי חצי עונה ראשונה, כאילו אף פעם לא התקיימה חצי העונה הראשונה של "הסמויה" שגם הייתה קשה מאוד להתחברות.

וזה בטח המקום הנכון היחיד להצהיר זאת: "טרמיי" בשום אופן פחות טובה או נופלת מ"הסמויה". "הסמויה" היא הסדרה האהובה עליי ועדיין אני שלם עם ההצהרה. ל"טרמיי" חסרה הסקסיות והנגישות היחסית שהייתה בחזית של "הסמויה" כעוסקת בפשע, שוטרים וסוחרי סמים, ברמה הישירה ובשכבה החיצונית שלה. "טרמיי" עסקה בחיים עצמם, רק בלי הסקס אפיל של הפשע. הנקודה הזו יכולה להתפרש גם לחיוב וגם לשלילה, זה תלוי באופן ההסתכלות ובניתוח היצירה והמדיום. בסופו של דבר היא הפחות נגישה מהשתיים אבל כבירה בפני עצמה, בעלת ארסנל דמויות יפהפיות אחת אחת והיא מאוד מתגמלת לאורך זמן למתמידים.

HBO'S  TREME SEASON 2

ואני אוסיף: בעיניי היתרון הגדול ב"טרמיי" היא שלצד הרגעים המייאשים שלה כעיר במשבר פוסט-קטרינה ובכלל, רוויית שחיתות וערלות לב שלא תיאמן, תמיד-תמיד הייתה בה התרוממות רוח שנבעה מהתרבות המופלאה של העיר, ותמיד היא הקנתה תחושה של פיסת חיים אמיתיים שהטוב – מוזיקה, אוכל, אנשים שאיכפת להם – שוכן בה לצד הרע; בניגוד לאותה "הסמויה" (שגם עלי היא הסדרה האהובה אי פעם, כידוע), שחלק ניכר מהעוצמה שלה נבע ממידת התקווה הקטנה שהציעה. הפינאלה של "טרמיי" הביאה את התחושה הזו לשיא עם סיום שניתן לכנות אותו 'טוב' לסיפורים שסופרו לאורך עונות שלמות של הסדרה. שוט הסיום היה מושלם: ה"פסל" הארעי שדיוויס בנה לפני שנים, חסר צורה ועשוי מחפצים ששכבו בסביבה, נבנה בתוך בור שנפער בכביש כדי שאף אחד (אחר) לא ייסע לתוכו מבלי משים. הפסל הזה נשאר שם שנים אחרי כן, גלעד הן לאזלת היד של האחראים על העיר והן לאמנות שנוצרת בה. והאמנות שהיא "טרמיי" אולי הייתה יכולה להימשך עוד קצת, והייתי שמח אם זה היה קורה, אבל כפי שהיא כעת היא מושלמת ומרגשת, גלעד הן לאזלת היד של האחראים על העיר והן לאמנות שנוצרת בה.

למרבה הצער, יש סיכוי לא קטן שזו תהיה ההרפתקה האחרונה של דיוויד סיימון בטלוויזיה, לפחות נכון לעכשיו. בראיון מרתק לבולטימור סאן הוא הטיל את הפצצה על המראיין: "בשלב הזה אני תוהה אם אני לא מתאים במיוחד לטלוויזיה. 'הסמויה' הייתה כמו אש בבקבוק, כי אף אחד לא צפה בה כשהיא שודרה. ואף אחד לא צפה ב'דור מזוין' ('Generation Kill') ואף אחד לא צפה ב'טרמיי'. אז במובן מסוים, למרות שבדיעבד יש לי מוניטין טוב מאוד בכתיבה לטלוויזיה, כשהדברים האלה משודרים בפועל הם לא מהווים נכס של ממש לרשת. אני לא יודע לגבי HBO, אולי הם מתמרמרים מהעובדה שאף אחד לא צופה בדברים שלי כשהם משודרים, וזה לא הולך להשתנות, אני לא חושב. יש לי ניסיון ארוך שנים בטלוויזיה והיה לי עונג רב לעשות את מה שלא ממש עובד. אולי הגיע הזמן לעשות משהו אחר, אני לא יודע, או לא. אבל אני סקרן לדעת מה HBO חושבים עד לרמה אקדמית כמעט. אם לא נעשה עוד טלוויזיה, עדיין אהיה אסיר תודה וזו בכל מקרה הייתה שהייה נהדרת".

גם אם HBO יחליטו להיפרד מסיימון, מה שבכלל לא בטוח שיקרה, עם כל הערוצים והפלטפורמות הקיימות היום ושואפות לאיכות – כזכור, 2013 לבדה הניבה את נטפליקס ואת הפקות המקור הראשונות בדרמה של ערוץ סאנדנס ("התיקון", "קצה האגם") – קשה לי להאמין שלא יימצא לו מקום. חשוב שיימצא לו מקום.

***

בואו לבקר בבלוג של ארז, אנטנות השמימה

תגיות:

סיכום 2013: ולסיום סיומת

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 02/01/2014 בקטגוריה ‏כתבות

המון סדרות משמעותיות הסתיימו ב-2013, בראשן "שובר שורות", "דקסטר", "פיוצ'רמה", "המשרד" ו"רוק 30". אפילו ממש בימים האחרונים של השנה היו שתי פינאלות – "ניקיטה" ו"טרמיי". קיוויתי להספיק לצפות בפרק של האחרונה, אבל טרם הספיקותי ולכן לא אוכל להתייחס אליו עדיין. למרות פרק הזמן הקצר, השתיים נמצאות אף הן בסקרים שלהלן, שגם בהם ניתן לבחור יותר מאשר אפשרות אחת.

הסדרה החדשה | מסביב לעולם ובחזרה | ריאליטי, סבון ועוד | באסה | צחוקים | דראמההההה! | הפינאלות | ממתקי 2013: ג'ימי פאלון | ממתקי 2013: שאר תוכניות האירוח | ממתקי 2013: הסימפסונס | ממתקי 2013: אנימציה | ממתקי 2013: בשר ודם | הרגעים הגדולים

 

5. המשרד
אני אוהב פינאלות כי תמיד יש בהן רגש אמיתי. הפרק האחרון של "המשרד" היה כל כך מקרטע, ואפילו אינו זכור לי כמצחיק במיוחד, אבל הוא גם היה מרגש עד מאוד, ומייקל סקוט חזר, אז מה לנו כי נלין? הנה הביקורת של איימס על הפרק והתגובות שלנו בהמשך.

the-office-finale

4. ספרטקוס
אני פשוט אצטט את עצמי: פרק סיום מושלם לעונה מעולה של סדרה מצוינת, הגם שלא בדיוק עקבית. הפרק גילם בתוכו את כל מעלותיה של הסדרה, מן האסטרטגיה המבריקה, עבור בכוריאוגרפיה המשלהבת וכלה במוטיב החופש ובמניעים הרגשיים הגדולים של הדמויות… הקרדיטים בסוף הפרק היו הדובדבן שבקצפת, דיוקנאותיהן של הדמויות הרבות לאורך ארבע העונות, שלושת הלוחמים גניקוס, קריקסוס וספרטקוס שהתאחדו שוב על מסך אחד, ורגע אחד מדמיע במיוחד שחותם הכל: אנדי וויטפילד המנוח שואג אף הוא, "אני הוא ספרטקוס!". אכן.

3. רוק 30
מצחיק, כיפי, מרגש ונפלא. מה עוד צריך? הנה הביקורת של איימס על הפרק.

30 rock lemon out 640

2. פיוצ'רמה
"פיוצ'רמה" האומללה היא סדרה שמורגלת בפינאלות, ולמרות שהסדרה בוטלה אחרי שהעבודה על העונה כבר הושלמה, הפרק הזה משמש כפינאלה מדויקת נוספת. שוב אצטט את עצמי: פרק סיום שהיה מרגש הרבה יותר מאשר מצחיק… אין בכך כדי לומר שזה היה פרק לא טוב, חלילה. להפך. הגם שאני לא חושב שהוא היה מושלם, הוא היה מחוכם ומשעשע ונוגע ללב והקנה תחושה של סוף יאה פעם נוספת. קודוס.

והנה הביקורת של איימס עליו (הפגיזה השנה עם הפינאלות).

futurama-07x26-meanwhile 01

1. שובר שורות
תכל'ס כל אחד משלושת הפרקים האחרונים של הסדרה יכול היה לשמש כפרק אחרון מושלם. לא כל הקצוות היו נקשרים בהכרח, אבל אין הכרח כזה. ובכל זאת הפינאלה האחרונה הייתה סיומת של ממש, כולל קשירת קצוות עם סרט מסולסל ומקושט, ואני אוהב את זה עד מאוד. שוב מצטט את עצמי: העונה החמישית המחישה עד כמה הסדרה הזו יכולה להיות מעולה כאשר היא ממוקדת, והפרק האחרון היה מייצג מושלם לטענה הזו. ומושלם היא המילה, כי הפינאלה הזו מבחינתי יכולה להיכנס לפנתיאון. הפרק סיפק הכל. רגעים של שקט, רגעים עזים של רגש, סצינת אקשן היסטרית, כמובן, וגם קלוז'רים מופלאים; לעתים רק בנגיעות קלות, אבל כה מספקות.

Breaking Bad 05x16 - Felina Jessy

סיכום 2013: דראמההההה!

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 30/12/2013 בקטגוריה ‏כתבות

sons-of-anarchy-season-6-posterעיקבו אחרינו בפייסבוק או בטוויטר.

***

פרסי המיקי בשנים קודמות עשו לנו חיים קלים. מדי שנה קטגוריית הדרמה התחלקה לשלושה חלקים נוחים: דרמה מובהקת, פשע-מתח, מד"ב-פנטזיה. ככה המתחבטים יכלו להצביע בלב שקט ל"מד מן" בראשונה, "שובר שורות" בשנייה ו"משחקי הכס" בשלישית. אבל גם אם כולן היו באותה קטגוריה, עבורי לא הייתה תחרות בכלל: "מד מן" הייתה מנצחת. ביני לבין "שו"ש" גם ככה מעולם לא הייתה אהבה גדולה, "משחקי הכס" תמיד הייתה יכולה להיות טובה יותר וסדרות אחרות (כמו "אימפריית הטיילת" ו"צדק פרטי") הותירו חותם אבל לא באמת הציבו תחרות בלבי.

זה קצת התערער בשנתיים האחרונות. העונה החמישית של "מד מן" הייתה מאכזבת, ובמקביל לה חלקה הראשון לעונה החמישית של "שובר שורות" היה מעולה. השנה "מד מן" חזרה למיטבה עם העונה השישית שלה, אבל "שובר שורות" לחצה על הגז בשמונה פרקים מסחררים, לופתים ומסעירים שלא עשו חיים פשוטים לדרמה האהובה עלי. במקביל, "משחקי הכס" סיפקה את הרגע המדהים בתולדותיה, כזה שייזכר לדורות של סיכומים תקופתיים.

במילים אחרות, טוב שכולן נמצאות בקטגוריות נפרדות.

הסדרה החדשה | מסביב לעולם ובחזרה | ריאליטי, סבון ועוד | באסה | צחוקים | דראמההההה! | הפינאלות | ממתקי 2013: ג'ימי פאלון | ממתקי 2013: שאר תוכניות האירוח | ממתקי 2013: הסימפסונס | ממתקי 2013: אנימציה | ממתקי 2013: בשר ודם | הרגעים הגדולים

ניתן להצביע ליותר מאופציה אחת.

 

4. טרמיי
עוד לא ראיתי את הפרק האחרון, שזמין החל מהבוקר, אבל דיוויד סיימון סבור שזוהי סדרה שלמה יותר מאשר "הסמויה", ובמובנים רבים הוא צודק. זה עדיין לא הופך אותה לטובה ממנה, כמובן, אבל "טרמיי" היא סדרה נפלאה, ומצער אותי שהיא נגמרת עם עונה כה קצרה כי הייתי שמח למנה גדושה יותר מהגמבו הזה. אני מקווה להקדיש לה כתבה מאוחר יותר השבוע.

treme 4

3. הסקס של מאסטרס
הסדרה החדשה האהובה עלי.

2. האישה הטובה
מלבד גליצ'ים כאלה ואחרים, בעיקר, מפאת התמקדות יתרה באהבתם חצויית הכוכבים הכה-לא-מעניינת של וויל ואלישה, "האישה הטובה" היא באופן עקבי אחת הסדרות המעולות והמבדרות בטלוויזיה. גם ככזו היא זינקה השנה, בתחילת העונה החמישית (ואמן לא אחרונה) כאשר ניערה מן היסוד את כל מה שהכרנו בה, ומאז מתנהלת במדרגה גבוהה בהרבה, לפחות מבחינתי.

1. מד מן
בזמן שהעונה השישית שודרה קראתי התייחסויות לא מעטות לגבי חולשתה לכאורה, ועוד ביחס לחמישית, שכאמור בעיניי הייתה מאוד מאכזבת. אני מניח שזו הייתה ההשפעה של אותה עונה קודמת שהביאה אפילו אותי לנקודת שבירה בשלב הראשון של השישית, אבל די מהר "מד מן" חזרה לתלם וניפקה את אחת העונות המופלאות בחייה. לא רק שהעונה הציגה קשת עלילתית מופתית (ע"ע הפסקה האחרונה בביקורת על הפרק האחרון), אלא בפועל סיפקה מענה ישיר לנקודת השבירה הזו. חשבנו שדון דרייפר פועל שוב במסגרת המכניזם המוכר שלו, התברר לו ולנו שזה לא כך. כמו כן, הפרק "ההתרסקות".

Mad Men - 06x08 - The Crash

 

5. באנשי
ע"ע סיכום הסדרות החדשות

4. האמריקאים
ע"ע סיכום הסדרות החדשות

3. אימפריית הטיילת
היה לה הרבה להוכיח אחרי העונה השלישית הגרועה, והיא עשתה זאת. מחושבת מאי פעם, נוהגת בכל מיליון דמויותיה בחכמה ובעדינות כדי לקדם את הסיפור – ככה היא הייתה צריכה להיות מלכתחילה. אני לא בטוח מה יהיה על החיבור הרגשי שלי לסדרה, שגם ככה הלך ונשחק וכעת ממש מדשדש לנוכח מאורעות הפרק האחרון, אבל אהיה שם כמובן גם בעונה הבאה.

Boardwalk Empire - 04x06 - The North Star

2. צדק פרטי
בשעתו סיכמתי את העונה הרביעית הנפלאה של "צדק פרטי", ואף הגדלתי וציינתי שבעיניי היא טובה יותר מהעונה השנייה הכה מעולה. רציתי להעמיד את הקביעה הזו במבחן ולצפות שוב בכל הסדרה מההתחלה לקראת החמישית (שמגיעה ממש אוטוטו!), אבל לא הזדמן לי. אולי בפעם הבאה. מכל מקום, גם אם הוויכוח על הרביעית vs השנייה ממשיך וניטש, "צדק פרטי" סיפקה השנה ביד בוטחת סיפור מרתק ומרגש מתחילתו ועד סופו, ואם לצטט את עצמי – בעיסוק שלה בזהות הבהירה "צדק פרטי" שהיא יודעת בדיוק מי היא.

Justified - 04x13 - Ghosts

1. שובר שורות
מה עוד נותר לומר? אחת העונות האחרונות הטובות ביותר שזכורות לי אי פעם, שהצליחה לדחוק החוצה את מגרעותיה ולהביא לשיא את מעלותיה, בעיקר היכולת להעביר את הצופים ברכבת הרים מטורפת. "שיא" היא המילה כאן, גם עיקש ואנטי כמוני נמנה כעת על שורותיה. מי בכלל רוצה לשבור אותן? לונג ליב ג'סי!

 

מ"יומני הערפד" פרשתי בשעמום בתחילת העונה הרביעית לפני כשנה, מ"סליפי הולו" זלגתי החוצה אחרי מספר פרקים ואולי אשוב, את "קמים לתחייה" התחלתי ממש לאחרונה, מה שמותיר לי את הסדרות האלה.

2. Orphan Black
ע"ע סיכום הסדרות החדשות

1. משחקי הכס
גם בלי החתונה האדומה זו הייתה בעיניי העונה הטובה ביותר של "משחקי הכס". אני מניח שאי אפשר לנתק את הצפייה בה מהעובדה שקראתי לפניה ובמהלכה את הספרים, וסיימתי השנה את כל מה שזמין, אבל אני חושב שגם מבחינה אובייקטיבית העונה הזו הייתה הדוקה וקולחת יותר, והפגינה כמה רגעים נהדרים מלבד אותו אחד מובן מאליו, כמו שחרור העבדים של דאינריז, ההפיכה במשמר הלילה וההתחברות בין ג'יימי לבריאן.

טוב, לא באמת חשבתם שתינתן לכם אפשרות להתחמק. הנה סקר הסדרה הטובה של השנה הכולל את הדרמות הבולטות של השנה ומאפשר לבחור אך ורק במועמדת אחת. אני מאמין שזהו שוב זמנה של "שובר שורות" לזרוח, ולמרות שקשה לי להסיט מבט מנקודת המפנה האקוטית בחייו של דון דרייפר, הישורת האחרונה של וולטר ווייט היא גם הבחירה שלי.

טרמיי 4.02: העיר הזאת

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 13/12/2013 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

מה חשבתם על "טרמיי" עונה 4 פרק 2?

Treme - 04x02 - This City

תגיות:

עדכוני שבוע מן השורש

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 06/11/2013 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות

'כן' רוכשת, ABC מזמינה עונות, צדק פרטי וארצ'ר משובצות, תמונה חדשה לשרלוק, הסימפסונס מתגעגעים, ג'ימי קימל חומס ממתקים מילדים, שורשים מחודשת, וינס גיליגן אל גרינדייל, קרוס אובר שילד ועוד חדשות וקטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג).

TV

ABC מזמינה עונות מלאות מ"משפחת גולדברג" ו"אשת קשט", ארבעה פרקים נוספים של Super Fun Night, ומבטלת את Back In The Game.

TV

'כן' רכשה את "סליפי הולו", "הרשימה השחורה" ו"המטורפים" עם רובין וויליאמס. הנה לשון הקומוניקט.

TV

יש תמונה רשמית ראשונה לעונה החדשה של "שרלוק", עדיין בלי תאריך בכורה (האמריקני לא מעניין).

TV

"צדק פרטי" חוזרת ב-7 בינואר, "ארצ'ר" ב-13 באותו חודש, "האמריקאים" תגיע בפברואר.

TV

לא יאמן שנדרשו לשם כך תשע וחצי שנים, אבל אלקסיס דניסוף חוזר לטלוויזיה בתפקיד קבוע – סדרה של MTV בשם Finding Carter. הוא יגלם את אביה של קרטר, נערה המגלה שאמה חטפה אותה בילדותה.

TV

מוזר שזה לא נעשה עד עכשיו.

TV

זה בוודאי יפתור את כל הבעיות: "איך פגשתי את אמא" תעשה פרק בחרוזים.

TV

תודה לתומר: "סוכני שילד" תעשה קרוס אובר עם "תור 2", שמציג עכשיו בבתי הקולנוע.

TV

תודה לתומר, שכותב: עוד גיבור על (אולי) בדרך ל-CW. לסטיבל אמל יש עוד בני דודים שמחפשים עבודה?

TV

אצל גרהם נורטון: בנדיקט קאמברבאץ' עושה חיקוי של צ'ובאקה, והריסון פורד מתקשה לנדב מידע בסיסי על "מלחמת הכוכבים החדש", כמו גם מוציא קצת את בנדיקט מאיזון. אצל ג'ימי פאלון: סיימון בייקר ("המנטליסט") והוא מתחרים על מי עושה מיק ג'אגר יותר טוב וגם משחקים משחק שתייה.

TV

רייטינג השבוע עד כה. יום ראשון: עליות ל"האישה הטובה", "המירוץ למיליון", "נקמה" ו"עד עצם היום הזה". החיים יפים. במקביל גוברת "המתים המהלכים" על משחק ה-NFL זה השבוע השני ברציפות. יום שני: "איך פגשתי את אמא" דופקת עלייה אבל כל יתר התוכניות של CBS יורדות. "סליפי הולו" ממשיכה לרדת.

TV

וינס גיליגן מגיע אל "קומיוניטי" כדי לתקוע טריז בין עאבד לאנני, ואנה גאן מגיעה אל "מינדי".

TV

ערוץ ההיסטוריה יחדש את המיני סדרה המונומנטלית ופורצת הדרך "שורשים", סאגת העבדים הנפרשת על פני 200 שנה.

TV

הנה סטיר, המאגנר של ת'ן ב"משחקי הכס", וב"סקנדל" קנדי אלכסנדר המעולה מ"טרמיי" תגלם את אמה של אוליביה.

TV

"הסימפסונס" כיבדה השבוע את מרשה וואלאס בלכתה באופן שהוא אלגנטי כשם שהוא שובר לב.

TV

בלתי נמנע: דיוויד האסלהוף "שר" את הפתיח של "הנסיך המדליק מבל אייר".

המשך…

עדכוני סופ"ש ממרקי נפש

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 11/09/2013 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות

סול גודמן מקבל ספין אוף, ההרג מבוטלת, ההיסטוריה של המגן, ג'ימי וג'סטין רוקדים, אימפריית הטיילת, פרויקט X פקטור, ממלכת אור הירח ועוד חדשות, קטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג) וכמה דברים שקורים בימים הקרובים בטלוויזיה.

יום חמישי

בכבלים,
בקומדי סנטרל חם ב-20:20, על הגריל עם ג'יימס פרנקו.
סת' רוגן מנחה וקוטל, ומלבדו משתתפים ביל היידר ואנדי סאמברג מ-"סטרדיי נייט לייב", שרה סילברמן , ג'ונה היל ("מאניבול", "רחוב ג'אמפ 21"), הקומיקאים ניק קרול, נטשה לגרו ("הוא פשוט לא בקטע שלך") ועזיז אנסרי ("מחלקת גנים ונוף") והכוכב הקבוע והפרוע של משדרי "על הגריל", ג'ף רוס.

בערוץ 8 ב-21:10, הילד שלא יכול לשכוח.
האם אתה זוכר מה עשית ב-15 במרץ 2003? או מה היה מזג האוויר ב-30 במאי 2007? אורליין היימן הבריטי הבין בגיל 14 שיש לו גישה בלתי מוגבלת לארכיון הזיכרונות ארוך הטווח שלו, ומאז הוא זוכר בדיוק מה הוא לבש ואכל, מה שודר בחדשות וגם מה היה מזג האוויר בכל יום מחייו. אורליין בן העשרים הוא אחד מקומץ אנשים בעולם עם היפרתימזיה – סופר זיכרון אוטוביוגרפי, ובעוד רובנו לא נזכור יותר מ-11 אירועים שהתרחשו בכל שנה בחיינו, להיימן יש גישה בלתי מוגבלת לארכיון מפורט של כל מה שהתרחש בשנות נעוריו – שיחות שהוא קיים, תכניות שהוא צפה בהן בטלוויזיה ושירים הם רק חלק מהמידע שיש לאורליין בראש. הסרט בוחן תיאוריות של מדענים המנסים לפתור את התעלומה בבריטניה ובארה"ב, ואת חייהם של האנשים הרגילים שמחזיקים בכוח-על המדהים הזה. גילוי של קבוצה חדשה זו של אנשים יכול לשנות את הדרך בה אנו מסתכלים על פעולתו של הזיכרון. אולי לכולנו יש את אותה מערכת זיכרון אינסופית ואנחנו רק צריכים להבין איך לפתח אותה? ואם היכולת אפשרית, האם אנחנו באמת רוצים בה?

בערוץ 8 ב-22:00, כפרות סבבה סה טו.
אהוד שגב, תיעד במשך 11 שנים את ימי הכיפורים: טקסי כפרות בשוק, מסיבות טראנס בעמק יזרעאל, חוויות הצום וילדים רוכבים על אופניים ברחובות העיר. הזדמנות נדירה לראות אספקטים שלא העזנו לגעת בהם עד כה על יום הכיפורים. בשנים הראשונות הוא תיעד שלושה חברים שארגנו בכל יום כיפור מסיבות טראנס ביער, כך עומדת המסורת, התפילה והצום כמנהג יהודי שורשי מול החיפוש אחר חוויה רוחנית שונה. במשך השנים ימי הכיפור של הבמאי השתנו, והמצלמה הופנתה פנימה אל ביתו ואל מי שנמצא בו: אימא, אישה ובן. דרך המסע האישי, בוחן שגב את הקשר בינו ובין יום זה, ומסתכל על יום כיפור כמיקרוקוסמוס של המדינה ומייצג ראיה חדשה כלפי המסורת היהודית.

באזור חם ב-22:00, בונז.
עונה שמינית וכמעט חדשה!

בלוויין,
בכן תעו ב-22:00, לאכול, לצום ולחיות יותר.
העיתונאי, הרופא ומגיש הטלוויזיה הבריטי מייקל מוזלי הציב לעצמו מטרה מאד אמביציוזית: הוא רוצה לחיות יותר, להישאר צעיר ולרדת במשקל. הוא סבור שהתשובה טמונה ברעיון העתיק של צום. האם הגילויים המדעיים החדשים מאחורי הרעיון הזה אכן יובילו אותו לחיים ארוכים ובריאים יותר? מייקל משוכנע שמצא דרך לצום, שעדיין תאפשר לו ליהנות מאוכל. נשמע טוב מדי, נכון? אז מייקל מחליט לצאת למסע בארה"ב כדי לחקור כיצד הרעבה קטנה יכולה להפוך אותך לצעיר יותר וכמובן לנסות כמה מההמצאות החדשות בעצמו.

בכן או ב-22:55, אימפריית הטיילת.
עונה רביעית וחדשה במרחק ארבעה ימים מארה"ב. הנה הביקורת שלי על פרק הפתיחה (ספוילר כמובן).

יום שישי, ערב יום כיפור

אין כלום, קיראו ספר טוב.

שבת, מוצאי יום כיפור

בכבלים,
בחם 3 ב-21:30, אקס פקטור.
עונה שלישית אמריקנית חדשה במרחק ימים ספורים מארה"ב. השופטים הפעם הם סיימון קאוול, דמי לובטו, קלי רולנד והזמרת הלטינית פאולינה רוביו. שני הפרקים הראשונים ישודרו ברצף, כלומר שעתיים ורבע של… משהו.

בלוויין,
בכן או ב-22:20, שטיסל.
פרק אחרון לעונה של הסדרה הנפלאה.

סרטים

בכן 2 ב-22:00 ובפעולה חמה ב-23:00, השופט דרד.
בכורה. עיבוד קולנועי שני לקומיקס האקשן המד"בי, אחרי הסרט בכיכובו של סליבסטר סטאלון משנת 1995. על החוק והסדר בעולם עתידני ואפוקליפטי אחראים השופטים: שוטרים נטולי מעצורים שמשמשים כרשות השופטת והרשות המבצעת. השופט הקשוח מכולם הוא דרד, שמקבל משימה ללוות שופטת חדשה וטירונית עם כוחות על טבעיים המצויה ביומה הראשון. לרוע מזלם שני השופטים נקלעים לבניין הנשלט על ידי מא-מא (מא-מא?), פושעת פסיכופתית ואכזרית במיוחד שחולשת על אימפריית סמים חדשה. השופטים נמצאים כלואים בבניין ובו מאות אזרחים ופושעים הרוצים במותם, וחייבים למצוא את הדרך החוצה לא משנה כמה גופות ייאלצו להשאיר מאחוריהם. עם קארל אורבן ("סטארטרק"), לינה הדי ("משחקי הכס"), אוליביה תירלבי ("ג'ונו"), ווד האריס ("הסמויה").

בכבלים,
בכיף חם ב-21:30, פרויקט X.
בכורה. קומדיית נעורים פרועה ושלוחת רסן על מסיבה שיוצאת מכלל שליטה. הכל מתחיל כשהוריו של תומאס הביישן נוסעים ומותירים אותו לבד בבית הפרטי הגדול שלהם. תומאס וחבריו מארגנים מסיבת סוף שבוע, כשהמטרה שלהם היא לשכב עם בחורות, לתעד את המסיבה ולהאדיר את המוניטין שלהם. תחילה ההתפרעות מתבטאת בשתיית כמויות עצומות של אלכוהול, בהתפשטות וקפיצה לבריכה. אך עד מהרה תומאס מאבד שליטה על המסיבה שלו, כשההמונים שמגיעים אליה יוצרים במקום מהומה ומתעמתים עם ניידות המשטרה שמגיעות לבקשת השכנים.

בזהב חם ב-22:00, צללים אפלים.
בכורה. עיבוד קולנועי של טים ברטון לאופרת סבון אמריקאית משנות ה-60 וה-70 שעסקה בערפדים והיתה לסדרת פולחן. לטובת העניין גייס את שותפו הקבוע ג'וני דפ שמככב לצד מישל פייפר, הלנה בונהם קרטר ואווה גרין. באמצע המאה ה-18 היה ברנאבס קולינס ילד שהגיע לארה"ב והפך במהרה לשליט העיירה קולינספורט. לאחר הסתבכות עם מכשפה שהתאהבה בו אך הוא לא השיב לה אהבה, היא דוחפת את אהובתו מצוק ומקללת את קולינס, שהופך לערפד כלוא וכבול במעמקי קברו. רק בשנת 1972 קולינס משתחרר ע"י פועלים שעובדים באזור וחוזר לאחוזה ההרוסה שלו, כדי לפגוש את צאצאיו ולגלות שעסקי משפחתו נקלעו לקשיים ושכולם זקוקים כעת להגנתו.

בלוויין,

בכן 3 ב-22:00, ממלכת אור הירח.
בכורה. אחד הסרטים המקסימים של השנה. בסגנונו הצבעוני והיחודי משרטט הבמאי ווס אנדרסון סיפור התבגרות מצחיק, מרגש ורומנטי. הסרט השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן, זכה לביקורות מהללות (94% של ביקורות חיוביות על פי אתר רוטן טומטוז) והמשיך לככב בטקסי פרסים שונים. בין השאר הוא היה מועמד לאוסקר, לבאפט"א, לאינדפנדנט ספיריט, גלובוס הזהב ועוד. שנה חלפה מאז נפגשו סאם, נער יתום שיצא למחנה קיץ של הצופים על אי קטן ליד ניו אינגלנד, וסוזי הגרה במקום עם הוריה הלא מתפקדים. השניים ניצלו את הזמן כדי להתכתב בחשאי ולרקום תוכנית בריחה מורכבת. כעת הגיע הזמן להוציא את התוכנית לפועל והשניים בורחים ביחד כדי לבלות על חוף קטן לבדם, ללא ההתערבות הבלתי פוסקת של העולם החיצון. אולם נציגי אותו עולם חיצון מודאגים ומחליטים להקים משלחת חיפושים. בין השאר יוצאים בעקבות הזוג הצעיר מדריך צופים נחוש (אדוארד נורטון), השריף המקומי (ברוס וויליס), הוריה של סוזי (ביל מאריי ופרנסס מקדורמנד) נציגת שירותי הרווחה (טילדה סווינטון) וחבורת הצופים הצעירים. גם עם ג'ייסון שוורצמן, הרווי קייטל.

בכן 4 ב-22:00, איום מבפנים.
בכורה. מותחן פעולה בכיכובו של שון בין ("משחקי הכס"). סוחר נשק נרצח בפעולה מתוחכמת, וחומר הנפץ המתקדם שהחזיק נגנב. ימים ספורים אחר כך מתפוצץ אדם בלב לונדון. אין כל מידע על האיש שביצע את הפעולות ובשירות החשאי מבינים שהם בבעיה. למשימה הסודית והדחופה מגויס סוכן נחוש שיוצא למצוא ולחסל את הטרוריסט לפני שיספיק לבצע פיגועים נוספים. גם עם שרלוט רמפלינג ("בריכת שחייה"), ג'יימס פוקס ("משחקים פטריוטיים").

המשך…

עדכונים: כתום זה העשב החדש

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 28/07/2013 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות

Nurse Jackie 5סנלים נקרעים מצחוק, ארון פול אומר שלום, תאריך לטרמיי, האחות ג'קי ועוד חדשות, קטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג) וכמה דברים שקורים בימים הקרובים בטלוויזיה.

יום ראשון

בלוויין,
בכן תעו ב-22:00, פוסי ריוט: תפילת פאנק.
פרס השופטים – פסטיבל סאנדנס 2013. התחרויות הרשמית – Hotdocs, SXSW. בחורף 2011, אחרי בחירות שנויות במחלוקת, נבחר שוב פוטין לנשיא רוסיה. בתגובה קמו מאות אלפי אזרחים ברחבי הארץ וקראו תיגר על הלגיטימציה של שלטונו. ביניהם היו גם שלוש נשים צעירות – נדיה, מאשה וקטיה, חברות להקת פאנק רוק פמיניסטית רדיקלית, הידועה בשם "פוסי ריוט". כשהן עטויות מסכות גרב, טייטס ושמלות קיץ, הן נכנסו לקתדרלה הראשית של רוסיה והעזו לשיר "מריה הקדושה, תעיפי את פוטין". הן הספיקו להופיע 40 שניות בלבד לפני שנעצרו והועמדו במרכזו של משפט ראווה. במשך שישה חודשים ליוו הבמאים את הסיפור, שתפס לא רק את תשומת הלב הרוסית, אלא הפך לשערורייה בינלאומית. כשהוא נע בין פארסה לטרגדיה ובחזרה, הסרט בודק כיצד כוחות פוליטיים ודתיים הפכו שלוש אמניות שחרגו מהקו – לאייקון של מהפכה.

בכבלים,
בחם 3 ב-22:15, האחות ג'קי.
עונה חמישית וחדשה.

סרטים

בלוויין,
בכן 3 ב-22:00, הטוב, הרע והמכוער.
סרטים שחייבים לראות.

יום שני

בכבלים,
בערוץ 8 ב-21:05, מפצח הצפנים.
סרט על חייו המרתקים, האומללים והקצרים של אלן טיורינג, מתמטיקאי דגול, מפצח צופן האניגמה ואבי המחשב המודרני. הגאון הבריטי אלן טיורינג אחראי על התפתחותם של שלושה שדות חדשים של מדע, ופיצוח קוד מכונת ההצפנה של הנאצים "האניגמה" במלחמת העולם השנייה. היסטוריונים טוענים כי פענוח הצופן עזר לקצר את המלחמה בשנתיים והציל את חייהם של מיליוני בני אדם. טיורינג הוא האב המייסד של תחום מדעי המחשב והבינה המלאכותית. הוא חזה את העידן הדיגיטלי של ימינו הרבה לפני כל אחד אחר. על גאונותו וחזונו של טיורינג, האפילה הרשעתו ב"מגע לא הגון עם גבר" והוא נשלח לעבור סירוס כימי כדי לשנות את נטיותיו המיניות. מתוך ייאוש התאבד טיורינג בשנת 1954. הוא היה רק ​​בן 41, ורוב ההישגים שלו נשכחו. הסרט חושף מחדש את חייו ורעיונותיו של האיש יוצא הדופן שמדענים רבים רואים בו היום כדרווין הדיגיטלי, ומוזכר בנשימה אחת עם גדולי המדענים של כל הזמנים יחד עם איינשטיין וניוטון.

יום שלישי

בערוץ 1 ב-21:00, מיילדת!
פרק אחרון לעונה.

בכבלים,
בערוץ 8 ב-21:00, רשת אנטי חברתית.
היום כשהרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיי כולנו, כוחו של הגולש רק הולך וגדל. אבל מה קורה כשהגולש מתחיל להבין את הכוח ולנצל אותו לרעה? הרשתות החברתיות הן אמצעי חשוב מאוד לחופש הביטוי, אך גולשים אחדים מנצלים אותן כדי להפיץ שמועות ו"לצלוב" את כל מי שעולה על רוחם. הקלות הבלתי נסבלת של היד על המקלדת, יכולה להגיע לעתים אפילו להסתה ואלימות מילולית. מגיש הטלוויזיה והרדיו ריצ'רד בייקון עבר מסע להכפשת שמו באינטרנט, שפגע לא רק בו אלא גם באשתו, אמו ואפילו בנו התינוק. מונע מחוויה זו, ריצ'רד מנסה לצוד ולהתעמת עם שלושה בריוני אינטרנט, ביניהם גם אלו שהשתלחו בו ומגלה שתוצאות ההתעמתות יכולות להיות מסוכנות משחשב. ריצ'רד בייקון הוא רק קורבן אחד מתוך מספר גדל והולך של קורבנות סייבר. "בריונים" ו"טרולים" באינטרנט, משתמשים בזהויות בדויות באתרי רשתות חברתיות כדי להציק, להטריד והתעלל באחרים. ריצ'רד יוצא לחקור את התופעה ונדהם לגלות כיצד ה"טרולים" משתלטים על פרופילים של אנשים צעירים שמתו, ומפרסמים תגובות שפלות ותמונות עם תוצאות הרסניות למשפחות הקורבנות.

בלוויין,

1600 Penn - Season Pilotבכן קומדיה ב-21:30, המשפחה הראשונה.
קומדיה חדשה וכושלת שיצר ג'וש גד, על משפחה לא מתפקדת שגרה בבית הלבן. משפחת גילכריסט היא משפחה אמריקאית טיפוסית שמתמודדת עם כל הנושאים היומיומיים, כמו בן בוגר שנאלץ לחזור לגור בית הוריו, בני נוער החכמים יותר מהמורים שלהם ואם חורגת שמנסה נואשות לזכות באהבת הילדים. הם אוהבים, מצחיקים ומעט משוגעים, כמו כולם – עם יוצא מן הכלל אחד – אבי המשפחה הוא הנשיא, והמשפחה כולה מתגוררת בבית הלבן. אין אף רגע דל אחד בבית הלבן של משפחת גילכריסט. הבן הבכור, סקיפ (ג'וש גד) הוא מעמסה גדולה על מנהלת הבית, אבל גם הדבק שמאחד את המשפחה כולה, הבת בקה היא תלמידה מצטיינת שסטתה מן הדרך כשנכנסה להריון, זאנדר הוא הבן הצעיר והמחונן, ומריגולד היא תלמידת בית ספר מוזרה. הנשיא יודע שיותר משקשה לעמוד בראש מדינה, קשה לעמוד בראש משפחה.

בכן תעו ב-22:00, התמונה הגדולה.
סיפור חייו ועבודתו של ג'ון מוריס, העיתונאי ועורך התצלומים האגדי של הלייף מגזין. הוא עבד עם כמה מהצלמים הגדולים של המאה ה-20, בכללם רוברט קאפה, הנרי קרטייה ברסון, בתקופות הסוערות ביותר של המאה ה-20 – מלחמת האזרחים בספרד, מלחמת העולם השנייה, ויאטנם, קוריאה – ומביא תובנות ייחודיות על כוחו של הצילום.

סרטים

בכן 3 ב-14:56, נערתו ששת.
הקומדיה הקלאסית הנפלאה עם קרי גרנט, רוזלין ראסל.

בכן 3 ב-22:00, ציפור שחורה.
בכורה, פסטיבל הקולנוע של כן. זוכה פרס הסרט הביכורים הקנדי הטוב ביותר, פסטיבל טורנטו 2012; זוכה פרס הסרט הקנדי הטוב ביותר, פסטיבל ונקובר, 2012; זוכה 3 פרסים בפסטיבל אטלנטיק. נער צעיר ומופנם מגיע לתיכון חדש. המציאות שלו נשברת כאשר שיפוט מהיר ודעה קדומה חוברים יחד: השילוב בין היותו חלק מטרנד גותי, קיומם של רובי צייד בבית אביו והעובדה כי הוא כתב סיפורי זעם של נקמה בכל אלו שמציקים לו, גורמים למשטרה לעצרו בעוון פשע שלא ביצע. היחידה שיודעת שהוא חף מפשע היא נערה מבית הספר, אך גם היא לא יוצאת לעזרתו. כאשר הוא נכנס לכלא נוער למעצר עד למשפט ההתעללויות ממשיכות. כדי להשתחרר מהכלא מהר יותר הוא משקר ומודה כי תכנן לפגוע בקהילה סביבו. אך החזרה למציאות מחוץ לכלא קשה בפני עצמה. משחק מעולה ותסריט חכם וסבלני גורמים לצופה לחוות את המתח והמצוקה יחד עם הדמות הראשית.

יום רביעי

בלוויין,
בכן תעו ב-22:50, ארבע שנים של לילה.
פסטיבל ירושלים 2013 – התחרות הרשמית. במשך ארבע שנים תיעד ישעיהו בייטל, צלם ובן לניצולי שואה, חבורת רחוב פריזאית של ניאו-נאצים אלימים. היום, יותר משלושים שנה אחרי, כשהוא כבר בן 64, חוזר ישעיהו ללילות האפלים בעיר האורות בה חי חיים כפולים בין החבורה שלא ידעה על יהדותו, לבין משפחתו הצעירה. כשהוא חוזר לגלריית התמונות האקספרסיבית והמצמררת שצילם בשנים הללו, הוא מגלה פן מפתיע של קשר וחיבור למי שייצגו את הדבר הנורא מכל. בימוי ותסריט: איתמר אלקלעי.

המשך…

כשהסכר נפרץ

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 10/02/2013 בקטגוריה ‏כתבות

רבים מחבריי אמרו לי שוב ושוב שכדאי לי להמשיך לצפות ב"טרמיי" – זלגתי החוצה רגע לפני הפינאלה של העונה הראשונה, האורך תמיד גרם לי לדחות אותו עד שכבר היה מאוחר מדי – אבל אף אחד מהממליצים, לפחות לא ככל שאני זוכר, טרח לומר לי עד כמה העונה השנייה טובה עשרות מונים מקודמתה. היא לקחה את המבט הרחב על ניו אורלינס של אחרי הסופה, זה שבעונה הראשונה היה כה מענג בעיקר, שלא לומר רק, בזכות הפן המוזיקלי שלו, והפכה אותו למשהו גדול בהרבה. המבט הרחב התרחב עוד יותר, כמו שדיוויד סיימון אוהב, ולקלחת נוספו גורמים עירוניים קריטיים כמו יזמי נדל"ן, חברי מועצה, והמשמעותי מכל – המשטרה.

בעונה הראשונה (שצפיתי בה שוב לפני שהמשכתי לשנייה) הומחש שהסופה ניקתה גם את הפשע מהעיר, אבל כבר במהלכה חזרו העבריינים, יריות נורו במהלך מצעד וכיו"ב. בעונה השנייה, שמתחילה 14 חודשים אחרי הסופה, הסיפור כבר היה שונה בתכלית וחזק בהרבה. הפשע היה על כל שעל, ולאורך העונה הוא השפיע באופן הכי מהותי והכי עמוק על הדמויות שטרחנו להכיר עד כה. במקביל נחשפו בהדרגה עוולות משטרתיות מטורפות, שבסדרה עמדו בצל אירוע ירי אמיתי של שוטרים בחפים מפשע על גשר דנזיגר חודשיים אחרי הסופה, ובצלם של מקרי פשע מחרידים שאירעו באמת, בראשם הרצח של הלן היל (אותו אחד שבסדרה המשטרה בחרה להאשים את הבעל, שנורה בעצמו מספר פעמים בזמן שגונן על ילדם בן השנתיים) – ניצול בלתי נסבל של האנדרלמוסיה ששרתה בכל כדי להפר באופן שיטתי זכויות אדם ולנהוג כעבריינים בחסות החוק.

המשך…

תגיות:

המלצת היום – רביעי

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 26/10/2011 בקטגוריה ‏כללי

רוך וקושי

ההורים שלי, טופ שף, ישראל מבשלת, לעשות את הנערים, טרמיי, אין כמו אסקס, ספרטקוס דם וחול, שובר שורות, האוס, המושכים בחוטים, חוק וסדר מדור מיוחד ועוד.

בערוץ 10 ב-21:00, ישראל מבשלת.
תוכנית בישול עם ישראל אהרוני וגיא לואל, המבוססת על הפורמט המצליח Gordon Ramsay: Cooking Live. אהרוני, מהשפים המובילים במדינה, מבשל בהפנינג ענק ומארח את גורדון רמזי, שף בעל שם עולמי ומזג חם המוכר מ"מטבחי הגיהינום". בכל תכנית יבשל אהרוני ארוחה מלאה, שלוש מנות, עם שלושה אורחים מפורסמים באולפן, שכל אחד מהם יצטרך להוכיח את יכולות הבישול שלו. התכנית תצולם מול קהל חי שיתגייס למאמץ ה"בישולי" וייקח חלק פעיל במשימות הבישול באולפן. בנוסף לכל אלו ינותבו לאולפן כ-20 מצלמות מנקודות שידור שונות בבתים ברחבי הארץ, בהם יבשלו את אותן המנות בזמן אמת. המתכונים ורשימת הקניות המלאה יפורסמו מראש, כדי שכולם יוכלו להכין את כל המצרכים ולהיות מוכנים לבשל ביחד עם כל עם ישראל.

המשך…

משהו בשביל הקהילה

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 28/07/2011 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות

איש טוב כאיש הרע

בחלק מהדברים שלהלן כבר עדכנתי בסוף השבוע שעבר, אבל מאז נוספו עדכונים נוספים בנוגע ל"קומיוניטי" ולכן אני מקדיש לה פוסט בפני עצמה שכולל גם קופי פייסט מביש.

דן הרמון, יוצר הסדרה, ענה בשבוע שעבר על כמה שאלות של וולצ'ר בנוגע לעונה השלישית הממשמשת. אמנם קווים כלליים, אבל יש שם כמה דברים שהייתי מעדיף לא לדעת. לשיקולכם. מה שטוב לשמוע שוב זה שבעונה הבאה הכוונה היא ליצור קשת או קשתות מתחילתה ועד סופה של העונה, ופחות להסתמך על פרקים בודדים. בהתאם, בראיון לטיוי ליין אומר הרמון שבעונה הבאה יהיו פחות מהפרקים המיוחדים שהסדרה מאופיינת עמם כרגע, וטוב שכך לדעתי.

בשבת צייץ הרמון בטוויטר ש'יו, עומאר מגיע!' מייקל קנת וויליאמס, הלא הוא עומאר מ"הסמויה", יתפקד על תקן הפרופסור בשיעור החדש שתקח החבורה בשנתה השלישית, ביולוגיה, כאסיר לשעבר שהפך למרצה. בינתיים הוא חתום לשלושה פרקים לפחות, אבל יהיה תענוג גדול לראות יותר ממנו, במיוחד לאור הבזבוז המשווע שלו ב"אימפריית הטיילת". למחרת נודע שהוא אינו היחיד ממפעלות דיוויד סיימון שמגיע אל "קומיוניטי" בעונה השלישית – מלבדו מגיע גם ג'ון גודמן, ששיחק בעונה הראשונה של "טרמיי". במשך ששה פרקים לפחות הוא יגלם את סגן הדיקן ואת ראש המחלקה לתיקוני מזגנים, ויהפוך ליריב מר עבור הדיקן פלטון וקבוצת הלימוד. תענוג.

המשך…

© עידו ישעיהו