Posts Tagged ‘חברים’

עשרים שנה ל"חברים"

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 24/09/2014 בקטגוריה ‏כתבות

פורסם לראשונה בוואלה

"עם 'חברים', כשהיינו בתהליך הליהוק התחלנו יותר ויותר להתרגש. לא בגלל שאלה היו שמות של כוכבים סופר-מוכרים, פשוט חשבנו, וואו, זה קאסט כיפי ומושך".
(וורן ליטלפילד, נשיא רשת NBC בשנות התשעים)

קצת קשה להתרפק בערגה על סדרה שנדמה כאילו מעולם לא עזבה, בעיקר כי אכן מעולם לא עזבה והיא ממשיכה לחיות בשידורים חוזרים בלתי נגמרים, אבל יש גם בכך כדי ללמד על גדולתה של "חברים". קומדיה שעקבה אחרי ששה חברים רווקים בני עשרים ומשהו בניו-יורק בניינטיז, וממשיכה להיות נאהבת ונצפית גם עשרים שנה אחרי שהפציעה.

בכל פעם שנדרשת דוגמה לכך כי מבחני דעת קהל לא באמת יכולים לנבא את איכותה או עתידה של תוכנית טלוויזיה מסוימת, נשלפת "חברים" כתשובה הניצחת. הסדרה שהפכה להצלחה אדירה שגם עשרים שנה אחרי כן משודרת בכל רגע נתון איפשהו בעולם (לא באמת בדקנו את זה אבל זה נשמע נכון), התחילה בהקרנת מבחן שבה הפיילוט שלה קיבל ציון 41 מתוך 100 והשורה התחתונה היתה: "לא ממש מבדר, מחוכם או מקורי". זה לא היה קטסטרופה אלא "חלש-גבוה", מסביר וורן ליטלפילד. "'סיינפלד' היתה פשוט אסון, חלש, חלש בכל הקטגוריות. אבל 'חברים' היתה חלש-גבוה, כי היה בעבוע של קהל בוגרים צעירים בגילאי 18-34 שקלט את הנימה שלה… הם מצאו אותה מצחיקה למדי, עם קאסט צעיר ואטרקטיבי".

Friends Rachel Hairהקהל הזה הספיק ל-NBC כאשר החליטה בכל זאת להמשיך עם "חברים", ואף לשבץ אותה בליין-אפ יום חמישי היוקרתי שלה. המבקר של אל איי טיימס קלע היטב בביקורת שלו על הפיילוט לפני ששודר הפרק הראשון: "הקאסט מושך, הדיאלוג הוא 1994 במדויק, משבצת השידור שלה היא בין הסדרות המבוססות 'משתגעים מאהבה' ו'סיינפלד' – 'חברים' נמצאת הכי קרוב למצב מושלם שסדרה חדשה יכולה להתקרב אליו". והיא אכן ניצלה את המצב המושלם. "חברים" התפוצצה על המסך מהרגע הראשון והפכה ללהיט ענק שהשפעתו ניכרת וקיימת גם היום. קורטני קוקס, ג'ניפר אניסטון, ליסה קודרו, מתיו פרי, דיוויד שווימר ומאט לה-בלאנק הפכו לכוכבים בין לילה. כוכבי קולנוע עמדו בתור כדי להתארח בסדרה, התספורת של רייצ'ל הפכה לצו אופנה – מה שלא קרה מאז פארה פוסט ו"המלאכיות של צ'ארלי" בשלהי הסבנטיז – וכמובן, קמו ל"חברים" עשרות חיקויים כושלים שניסו לשחזר את הקונספט שלה, ובעיקר את הצלחתה.

מפתיע אם זה היה קורה אחרת. שנות התשעים של קלינטון היו בסימן של אופטימיות כלכלית ואופטימיות בכלל, בית הקפה הסמוך לביתם של מוניקה, רייצ'ל, צ'נדלר וג'ואי סימל את שובם של האמריקאיים אל הקפה – "היין של הניינטיז", כפי שכינה אותו האטלנטיק בכתבה שלו בתחילת 1994. אם בתי הקולנוע וחנויות התקליטים העבירו מזמן את מרכז הכובד אל הצעירים, באה "חברים" ותרמה משמעותית לתהליך דומה בטלוויזיה. בתחילת דרכה של "חברים" חששה NBC מסדרה המורכבת כולה מקאסט צעיר, וחרף ההצלחה המיידית ביקשה מהיוצרים להכניס דמויות בגילאים מתקדמים יותר כדי לא להרחיק את הצופים המבוגרים. הדרישה הזו היתה שריד אחרון לתקופה שבה עוד היתה משמעות מסחרית לכמות הצופים הכללית, הבדל כה עצום בין ראשית ימיה של הסדרה לבין אחריתה, כאשר הדגש הוא אך ורק על הקהל הצעיר והחמקמק שפנה יותר ויותר אל מסכי המחשב.

אבל ב"חברים" כולם צפו, מבוגרים כצעירים. אמנם "סיינפלד" היתה שם קודם כ'סדרה על כלום', ו"חופשי על הבר" היתה שם עוד עשור קודם לכן כמקום המאגד בו חברים שפשוט מבלים יחד ובמרכזם זוג עם יחסי will they/won't they סבוכים – אבל משהו בכימיה של "חברים", בכל האלמנטים, פשוט עבד. כמו קודמותיה גם "חברים" הפכה להצלחת ענק, וכמו "סיינפלד" היא היתה הדבר הנכון בזמן הנכון – סדרה על ועבור דור האיקס. דור הפוטנציאל המבוזבז, הדור המשכיל והציני והתועה שחיפש את עצמו, לפעמים באמצעות חוסר מעש.

1994 היתה השנה שבה התאבד קורט קוביין, אביר הילדים האבודים. השנה שבה הגיע "מציאות נושכת"', סרט הבכורה של בן סטילר, ושנה לפני "בועטים וצורחים", סרט הבכורה של נואה באומבך – שניהם עסקו בבוגרי קולג' שמנסים להבין איך להתחיל את חייהם כבוגרים. אלה היו חוליות מתקדמות יותר למה שהתחיל כבר בתחילת העשור ההוא עם "בטלנים בטקסס" ("Slacker") של ריצ'רד לינקלייטר וכמובן עם הספר "דור X: מעשיות לתרבות מואצת". רב המכר של דאגלס קופלנד שהחדיר את המושג ללב התרבות הפופולרית, תיאר את מסעם של שלושה בני עשרים ומשהו משכילים ומשועממים שקצו בבהייה בשידורים חוזרים בטלוויזיה, ויצאו למסע אחר משמעות.

בהקשר הזה קשה לא להעלות על הדעת את צ'נדלר בפרק השני של "חברים", יושב על הספה עם פיבי מול הטלוויזיה ואומר בסרקזם, "אני חושב שזה הפרק של 'שלושה בדירה אחת' שבו יש איזשהו חוסר הבנה". אבל יוצרי "חברים" שנאו את השיוך להגדרה הזו. "אנחנו מהססים להתייחס לעצמנו כתוכנית של דור האיקס", אמרה במרץ 1995 מרתה קאופמן, אחת משני יוצרי הסדרה. "אני חושבת שהמיתוג הזה מצער ולא הוגן. הוא מרמז על קבוצת אנשים מסוימת בקרב דור מסוים, וזה לא הדור כולו. לפני שעשינו את התוכנית הזו ראיינו את כל מי שאנחנו מכירים בקבוצת הגיל הזו ולכולם היתה מוטיבציה גדולה. רבים מהם אנשים שעבדו מאז התיכון, פרנסו את עצמם, שילמו לעצמם על הקולג'". ובכל זאת, כמילותיו של שיר הפתיחה, "זה כאילו אתה תמיד תקוע בהילוך שני". אלה בדיוק התחושות שבני שכבת הגיל הזו שייכו לעצמם.

ברור שהתיחום הזה צר עבור "חברים". היא לא הפכה לסנסציה רק בקרב צעירים המזוהים עם הדור הזה, אלא אצל כלל האוכלוסיה. מעבר לכך, העובדה שהיא עדיין פופולרית ומשודרת ברצף זה שנים בכל רחבי העולם, גם כאן בישראל כמובן – בשלב מסוים בשנים האחרונות היא שודרה במקביל גם בערוץ 2, גם ב-yes Comedy וגם ב-HOT Comedy Central – מעידה שהאפיל שלה גדול בהרבה מדור האיקס.

על פי קאופמן "חברים" עסקה באנשים שחייהם עוד לפניהם, שהבחירות שלהם עדיין לא נעשו. "הם רוצים אהבה ומחויבות, (ומנגד) הם מפחדים מאהבה ומחויבות", היא אמרה, "חלקם עשה בחירות קריירה, חלקם לא. הדבר הכי חשוב הוא שהמצבים הרגשיים שלהם הם, אנחנו מקווים, אוניברסליים, לא רק משהו שקורה למישהו או מישהי בשנות העשרים שלהם".

אולי הסיבה לאהבה הגדולה כלפי "חברים" נובעת דווקא מכך שהֵגיחה מאותו דור שקאופמן לא אוהבת את ההגדרה שלו. חיפוש המשמעות קיבל מענה מסוים ב"חברים". כלומר, "סיינפלד" תיארה חוסר תוחלת דומה באופן מצחיק יותר, אבל "חברים" היתה מנוגדת לחלוטין לגישה של סיינפלד: "בלי חיבוקים, בלי מוסר השכל". ב"חברים" היו המון חיבוקים, וזה היה חלק גדול מהקסם שלה. השיבוץ שלה ביום חמישי בארה"ב בין הקומדיה הרומנטית "משתגעים מאהבה" לבין הסיטקום הציני "סיינפלד", היה כל כך הולם כי "חברים" נדמתה כמו שילוב שלהם (מתוקף הקרוס-אוברים ביניהן, כולן אף התרחשו באותו יקום טלוויזיוני).

ששת החברים האלה היוו אז ועודם מהווים תא משפחתי חלופי כמעט אוטופי. זו היתה פנטזיה על צעירים, כולם משום מה לבנים, שנהנים מהחירות שלהם, שיכולים להרשות לעצמם דירות מדהימות במנהטן בלי מאמץ מיוחד. לא זאת בלבד שהם מסוגלים להרשות לעצמם לקנות אספרסו בבית הקפה הסמוך לביתם על בסיסי יומיומי, אלא הספה במרכזו תמיד ריקה ורק מצפה שיבואו ויניחו עליה את עכוזיהם. אפילו הפיגוע בבנייני התאומים הסמוכים אליהם ב-11 בספטמבר 2001, לא שינה בה דבר.

"העולם האידילי הזה עשוי להתקשר לתחושת הפשטות הדומה שהיוותה מושא ביקורת – או כמיהה – בסדרות משנות החמישים כמו 'Leave it to Beaver' ו-'Father Knows Best'", אומר פרופסור לורנס ליכטי ממחלקת הקולנוע והטלוויזיה של אוניברסיטת נורתווסטרן. "אם מסתכלים עליהן היום הן לא יותר נאיביות מאשר 'חברים', אבל כולנו אוהבים לצבוע בצבעים ורודים את התקופה המסוימת שלנו".

בסופו של דבר סיפקה "חברים" תיאור חיובי ונוצץ לדור האיקס, בניגוד לבני העשרים ומשהו המיואשים ביצירות האחרות, השישיה הזו היתה חמודה, סרקסטית בלי המרירות, והיה כיף לבלות בחברתה, זה בעצם מה שהפך אותה לבעלת אפיל כה רחב. מבוגרים יותר צפו בבני העשרים ומשהו ונזכרו בשנים האלה אצלם, בני עשרה צפו אף הם וקיוו שכך יהיה אצלם. למעשה, אולי חלקם זכו לכך בבוא היום – בראיון עם דאגלס קופלנד ב-Salon לפני מספר חודשים הוא אמר, "כל מה שאמרו על X אומרים עכשיו על דור המילניום. כאילו, הכל". אולי זו הסיבה שלא זאת בלבד שבזמן אמת "חברים" היתה אוניברסלית כפי שקיוותה קאופמן, אלא עובדת גם היום. הגיוני, הרי מההתחלה הם הבטיחו שיהיו שם בשבילנו.

עדכוני השבוע מאחדים את הלהקה

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 30/08/2014 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות

american-horror-story-freak-show1

חברים מתאחדים, צער גידול בנות זוממת על קאמבק, ג'ורג' ר. ר. מרטין עם האצבע קלה על ההדק, צ'לסי הנדלר נפרדת, ניק עופרמן גאון, כריס פראט מלך, ג'וליה נפטרת מהאמי, פאנל "משחקי הכס", ביטולים, חידושים, ליהוקים ועוד חדשות וקטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג).

TV

חידושים וביטולים: "הנגיף" חודשה לעונה שנייה. טרם צפיתי בה, הביקורות הורידו לי את החשק | מההההה – "קוד שרוף" חודשה לעונה שנייה | "הסקס של מאסטרס" ו"ריי דונובן" חודשו לעונות שלישיות בשואוטיים | נטפליקס מחדשת בזריזות את סדרת האנימציה החדשה שלה, "BoJack Horseman", לעונה שנייה | רשת A&E מבטלת את "לונגמייר" אחרי שלוש עונות.

TV

משמאל: הפוסטר לעונה החדשה של "אימה אמריקאית".

TV

ליהוקים: הו כן, דיוויד הייד פירס מגיע על העונה החדשה של "האישה הטובה" | תודה לקרן בר לב: שונדה ריימס תתארח ב"מינדי" | תודה לתומר, שכותב: אדריאן פאליקי מצטרפת ל"סוכני שילד" בתפקיד בובי מורס\מוקינגבירד. בקומיקס מוקינגבירד הייתה סוכנת שילד\ויג'ילנטית (בעבר אף תיכננו להפיק סדרת טלוויזיה בכיכובה) ובת-זוגו של הוקאיי (ג'רמי רנר) | תודה לתומר סויקר, שכותב: שרלטו קופלי ומישל פורבס מצטרפים לעיבוד של סוני לסדרת הקומיקס "Powers". קופלי יגלם את הדמות הראשית, הבלש כריסטיאן ווקר; פורבס תגלם את גיבורת העל הפופולרית רטרו גירל, שהחקירה שפותחת את סדרת הקומיקס סובבת את דמותה (נראה שפיספסתי חדשות ליהוק קודמות, מפני שמופיעה שם רשימת שחקנים שכבר לוהקו לסדרה, ביניהם אדי איזארד) | שוב תודה לתומר, שכותב: מדווחים שפטריק וורברטון יחזור לגלם את The Tick בסדרה חדשה שתופק ע"י סוני ותופץ ע"י אמזון. וורברטון גילם את הדמות בסדרת לייב-אקשן קצרת ימים ב-2001 (היו לה 9 פרקים בלבד), שמן הסתם הצליחה הרבה פחות מהסדרה המצוירת (1994-96). שתיהן התבססו על דמות הקומיקס שיצר בן אדלונד (כיום מפיק ותסריטאי של "על טבעי"). בדיווח נאמר גם כי אלדונד יהיה מעורב בהפקה החדשה.

TV

סבב וידאו: כריס פראט סופר-מלך גם במסגרת אתגר דלי מי הקרח | גם הומר סימפסון נרתם לאתגר | יאהו טופחת לעצמה על הגב ומשחררת פרומו מעולה לעונה השישית של "קומיוניטי", שבעצם סוקר את העונות הקודמות"| הקאסט של "ברוקלין תשע תשע" נותן טעימה כיפית למדי מהעונה השנייה | טיזר ראשון למה שללא ספק יהיה הגילטי פלז'ר המחריד של השנה: הסיפור האמיתי של "הצלצול הגואל" | תודה לתומר: גם השנה המחיזו ילדים את סדרות הדרמה המועמדות לפרסי האמי וגם השנה זה חמוד | גיירמו ראיין עבור ג'ימי קימל את שלל כוכבי טקס האמי, כולל בראיין קרנסטון, ארון פול, ג'וליאנה מרגוליס וסטיבן קולבר | תודה למיכאל גינזבורג: סופרקאט של פרסומות עם כוכבים לפני שהיו מפורסמים | תודה למיכאל: טיזר דברני ל-"Better Call Saul".

TV

מאחר שאני כותב עכשיו יותר בוואלה, אחלוק משם לפעמים דברים שכתבתי. כמו זה: תזמורת בניו יורק מעלה מופעי אופרה בהשראת סדרות טלוויזיה.

TV

כי עד עכשיו זה היה קשה: ג'ורג' ר. ר. מרטין אומר שכעת יותר קל לו להרוג דמויות.

TV

תודה לתומר: מסתמן שלא תהיה עונה נוספת של "היפה והחנון".

TV

השבוע הזה הביא לא פחות משלושה קאמבקים של סדרות נוסטלגיה. ראשית, משאלותיי הכמוסות מתגשמות: "צער גידול בנות" מתכננת קאמבק.

TV

זה הכי קרוב שנקבל לאיחוד אמיתי: החברות מ"חברים" הגיעו אל מערכון אצל ג'ימי קימל.

TV

האנשים שהביאו לנו את העיבוד הקולנועי ל"רחוב ג'אמפ 21", מתכננים עכשיו לעבד מחדש לסדרה ברשת פוקס את "The Greatest American Hero" האייטיזי, שבעברית נקראה "גיבור אמריקאי", על אודות אדם מן השורה שמקבל כוחות על ומתקשה להתמודד איתם. הנה הפיילוט שלו במלואו.

TV

דון פארדו, הכרוז של "סאטרדיי נייט לייב", מת בשבוע שעבר. SNL לא תהיה אותו הדבר.

TV

המון חברים הגיעו להיפרד מצ'לסי הנדלר באקסטרווגנזה בתוכנית האחרונה של ב-!E.

TV

וכעת עציץ.

Cactus Sideshow Bob

TV

תודה לאלון זרביב: מחשבות מקלחת גאוניות של ניק עופרמן. הן אכן גאוניות ומורכבות מוואן ליינרים שצריך לגזור ולתלות על הקיר.

TV

פנו לכם 55 דקות – HBO שיחררה במלואו את הפאנל של "משחקי הכס" מקומיק-קון האחרון.

המשך…

הו הו הו עדכוני שבועיים

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 20/12/2013 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות

Community 5 Christmas Trailer sהו הו הוספתי באמצע כמה וכמה חדשות שבטעות השמטתי. כריסמס בקומיוניטי ואצל הסימפסונס, קונאן משחק בבובות, קאליסי תהיה שרה קונור, פרנק דרבונט תובע, שטיסל מחודשת, האור כבה על יום שישי ועל קליפורניקיישן, הרי החדשות אצל ג'ון סטיוארט, דוקטור הו, שרלוק ועוד חדשות וקטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג).

TV

זה יהיה כמו "סקרבס" עונה 9 – טריילר ראשון לעונה החדשה של "קומיוניטי" שבהנהגת דן הרמון. אחריו הגיע טריילר נוסף אקסטרה קוקו, וכעת יש גם טריילר אנימציה לכבוד חג המולד.

TV

ספיישל חג המולד של "דוקטור הו" ישודר ב'כן' בצמוד לבריטניה.

TV

חידושים וביטולים: צפוי אבל משמח – 'כן' הזמינה עונה שנייה של "שטיסל". העונה השביעית הממשמשת של "קליפורניקיישן" תהיה האחרונה, באיחור של כמה שנים טובות, כיאה לשואוטיים. במקביל, עוד אפיזודות ל"אפיזודס" – שואוטיים הזמינה עונה רביעית. CBS מחדשת את "הישרדות" לשתי עונות נוספות.

TV

מי שמשום מה חשב שיהיה סרט "אורות ליל שישי" בעקבות הסדרה, יכול להפסיק לחשוב כך. ובאותה רוח, גם סדרת הוותיקן של שואוטיים בכיכובו של קייל צ'נדלר לא יוצאת לפועל. ניצלנו משעמומון.

TV

מייק קלי מתקדם מענייני "נקמה", הסדרה שיצר וכעת כבר אינו מנהל, וחותם על עסקת פיתוח עם HBO.

TV

יש! פרד ארמיסן חוזר אל "ברוקלין תשע-תשע" בפרק שישודר אחרי הסופרבול.

TV

תודה לתומר: בסדרה החדשה "גות'אם" אצל פוקס, דמותו של ברוס וויין הצעיר מתוכננת להיות חלק קבוע בקאסט.

TV

תודה לאסף: פוסטר ללייט נייט עם סת' מאיירס.

TV

תודה לאסף, שכותב: צ'נדלר יהיה אוסקר הבלגניסט בעיבוד חדש ל"הזוג המוזר" אותו גם יפיק ויכתוב עבור CBS.

TV

תודה לאסף, שכותב: קאליסי תהיה שרה קונור. אמיליה קלארק תגלם את התפקיד בריבוט ל"שליחות קטלנית". אם היא תרצה טיפים לתפקיד היא תוכל לקחת מלינה הידי – סרסיי לאניסטר – שגילמה את שרה קונור בסדרת הטלוויזיה "עלילות שרה קונור".

TV

תודה לתומר, שכותב: פרנק דרבונט תובע את AMC על הפרת חוזה כאשר פוטר מהלהיט מניב המזומנים "המתים המהלכים". זוהי לא התביעה הראשונה על תגמולים בהקשר של "המתים המהלכים": רוברט קירקמן נתבע ע"י טוני מור, הצייר המקורי של הסדרה ומי שיצר אותה יחד איתו, בטענה שקירקמן רימה אותו וגרם לו לחתום על חוזה דרקוני. בסוף הם הגיעו לפשרה שפרטיה לא ידועים.

TV

תודה לאלון זרביב, שכותב: למשך שנים חשבתי שמי ששיחק את אח של ניל ב "פריקס אנד גיקס" (לאיזה פרק אחד) היה ג'ייק ג'ונסון. לאחרונה גיליתי שזה בעצם היה בכלל דיוויד קרומהולץ (שמאוד דומה לג'ונסון). בכל מקרה… לינדה קרדליני תשחק את אחות של ג'ס.

TV

עם כל סיכומי השנה שמסביב (בקרוב גם כאן), בבאזפיד יודעים מה חשוב.

TV

סבב קטעי וידאו:
Fangirls Christmas* עוד יצירה נהדרת של לי להב.
* הצעת הנישואין הזו מופלאה גם ככה, אבל בסופה יש הופעת אורח טלוויזיונית שמצדיקה את מיקומה דווקא כאן.
* פרומואים כיפיים לסנ"ל של השבוע עם ג'ימי פאלון, קינן תומפסון וגם קייט מקינון.
* ג'ון סטיוארט מפתיע את ג'ון אוליבר בשידור במהלך תוכניתו האחרונה (כי הוא עוזב לתוכנית משלו ב-HBO) ונפרד ממנו. מרגש.
* החברים מ"והרי החדשות 2" – סטיב קארל, וויל פארל, פול ראד, דיויד קקנר – זרעו השבוע מהומה אצל ג'ון סטיוארט.
* פארודיה חדשה של "רחוב סומסום": "שר הטבעות".
* זה אוטוטו כאן. הנה טריילר אינטראקטיבי לעונה החדשה של "שרלוק", וגם טריילר רגיל. כמו כן תודה לחן הוניג, שכותבת: ביום ראשון האחרון הייתה הקרנה של הפרק הראשון מהעונה המיוחלת של "שרלוק" בלונדון. הנה ביקורת נטולת ספוילרים שמגבירה את החשק לזרז את הזמן. אז… זה כבר הראשון בינואר?
* טריילר של ממש לעונה השנייה של "בית הקלפים".
תודה למיכאל: טריילר לעונה הרביעית של "חסרי בושה", שמגיעה בינואר.
תודה לגיא הרלינג שמביא דבר מגניב וכותב: ככל הנראה כתבת "שאלנו לדעתו של האיש הקטן ברחוב" הכי נצפית בהיסטוריה של הז'אנר .

TV

דאנג, NBC ממש חולבת את עניין "צלילי המוזיקה".

TV

שתי הרפתקאות מצוינות של קונאן מהזמן האחרון: בשבוע שעבר הוא יצא עם קווין הארט, אייס קיוב ונהג מזדמן לנסיעה ברחובות הוליווד. השבוע הוא הלך לחנות בובות. זה הכל.

המשך…

עדכוני סופ"ש הורסים

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 01/08/2013 בקטגוריה ‏וידאו, חדשות

האימפריה של וולטר ווייט קורסת, מתיו פרי מראיין, פאוני מתדלדלת, הדקאן פלטון מזמין אתכם, ועוד חדשות, קטעי וידאו (שחלקם פורסם לאחרונה בפייסבוק וטוויטר של הבלוג) וכמה דברים שקורים בימים הקרובים בטלוויזיה.

יום חמישי

בערוץ 10 ב-21:00, הפנים האמיתיות של השד העדתי.
אמנון לוי יוצא למסע בן ארבעה פרקים בו הוא מחפש את השד העדתי. מעיירות הפיתוח דרך מסדרונות הכנסת ועד למשפחתו שלו, יבחן אמנון את אחד הנושאים המוכחשים ומעוררי המחלוקת הגדולים ביותר בחברה הישראלית.

סרטים

בכבלים,
בכיף חם ב-22:00, ראלף ההורס.
בכורה. סרט האנימציה המרכזי של אולפני דיסני לשנת 2012. הסרט היה להצלחה עולמית והרוויח מעל 471 מיליון דולר ברחבי העולם, וכן היה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר לשנת 2012. ראלף ההורס הוא האיש הרע של משחק המחשב "פליקס המתקן". נמאס לו להיות בתפקיד הנבל והוא יוצא לחפש משחק מחשב אחר בו יוכל להיות הגיבור הטוב. שיטוטיו מובילים אותו למשחק מחשב צבעוני ומהיר, שם הוא מתחבר אל ילדה מיוחדת ובודדה שגם רוצה להיות גיבורה. ביחד הם עוזרים זה לזה להגשים את יעודם האמיתי במסע מקסים ומרגש. עם קולותיהם של  ג'ון סי ריילי ("שיקאגו"), שרה סילברמן ("הואלס האחרון"), ג'ק מקברייר ("30 רוק"), אד אוניל ("משפחה מודרנית").

 

יום שישי

בכבלים,
בחם 3 ב-15:30, טופ שף.
עונה שביעית וחדשה.

סרטים

בכן 1 ב-21:30 ובזהב חם ב-22:00, תקווה בהופ ספרינגס.
בכורה. קומדיה רומנטית מרירה ומתוקה בכיכובם של השחקנים זוכי האוסקר מריל סטריפ וטומי לי ג'ונס. מייב נשואה מזה 30 שנה לבעלה הציני ארנולד. ובחיי נישואין כמו בחיי נישואין – שגרה זה רע. נחושה בדעתה להחיות את החיים המשמימים שלה ושל בעלה, תוך הוספת פלפל לחיי המין, מייב מצליחה לשכנע את בעלה הסקפטי לעלות על טיסה שתיקח אותם להופ ספרינגס. שם, במשך שבוע שלם, השניים ישתתפו בסדנה אינטנסיבית של טיפול בסקס ונישואים, מנוהלת ע"י גורו למערכות יחסים (סטיב קארל). עכשיו על השניים להתגבר על עכבות בחדר המיטות (באמצעות שיעורי בית מאד משעשעים), ובעיקר לגלות אחד את השנייה מחדש.

שבת

סרטים

בלוויין,
בכן 5 ב-15:53, ראלף ההורס.
בכורה. סרט האנימציה המרכזי של אולפני דיסני לשנת 2012. הסרט היה להצלחה עולמית והרוויח מעל 471 מיליון דולר ברחבי העולם, וכן היה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר לשנת 2012. ראלף ההורס הוא האיש הרע של משחק המחשב "פליקס המתקן". נמאס לו להיות בתפקיד הנבל והוא יוצא לחפש משחק מחשב אחר בו יוכל להיות הגיבור הטוב. שיטוטיו מובילים אותו למשחק מחשב צבעוני ומהיר, שם הוא מתחבר אל ילדה מיוחדת ובודדה שגם רוצה להיות גיבורה. ביחד הם עוזרים זה לזה להגשים את יעודם האמיתי במסע מקסים ומרגש. עם קולותיהם של  ג'ון סי ריילי ("שיקאגו"), שרה סילברמן ("הואלס האחרון"), ג'ק מקברייר ("30 רוק"), אד אוניל ("משפחה מודרנית").

בכן 3 ב-22:00, העיתונאי.
בכורה. דרמה קיצונית שביים לי דניאלס ("פרשס") המגוללת סיפור מטריד בשנות השבעים בדרום ארצות הברית מוכת הגזענות. עיתונאי צעיר ומצליח עם שלדים בארונו, חוזר לעיירת הולדתו כדי לנסות לשחרר גבר שנידון למאסר עולם בעקבות רצח. אחיו הצעיר של העיתונאי, שפרש מהאוניברסיטה ומשמש כנהג של אחיו במהלך החקירה, מתאהב באשתו של האסיר הטוענת שהוא חף מפשע. בקיץ הזה ילמד האח הצעיר על טבעה של האמת, על טעמה המר של אהבה ראשונה, על תשוקה ועל גזענות. עם ניקול קידמן ("מולין רוז'"), זאק עפרון ("היי סקול מיוזיקל"), מת'יו מקונוהי ("מג'יק מייק").

המשך…

משולש אהבה ביזארי

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 08/07/2013 בקטגוריה ‏כתבות

פעם, לפני שמונה שנים, עשינו בפורום בנענע ספיישל "שלוש הסדרות המשמעותיות בחיינו" (כאן היה החלק השני), לא סתם כאלה שממש אהבנו, אלה כל הסדרות והתוכניות שהיו עבורנו ציון דרך, שעשו איזה סוויץ' בלב או אפילו ממש בחיים. כשאני מסתכל על הבחירות שלי אז, אני קולט שהמון השתנה. זה היה לפני שצפיתי בעונה הרביעית של "הסמויה", לפני ש"מד מן" שזפה מסך כלשהו, לפני שצפיתי שוב ב"דדווד", לפני השלמות שהפגינה "מחלקת גנים ונוף"', לפני החלק השני והכל כך פגום של "עמוק באדמה", וכהנה וכהנה. אני קורא את מה שכתבתי על "עמוקב" ופשוט לא מתחבר לזה יותר. הרבה השתנה בשמונה השנים האלה, גם מבחינתי – הן כאדם והן כצופה טלוויזיה – וגם מבחינת הדברים שהגיעו מאז.

אז עכשיו, אחרי בחינה מחודשת (או בפעם הראשונה), מה הן שלוש הסדרות שהכי השפיעו עליכם? עדיף כמובן לפרט, שיהיה מעניין. אם כבר הגבתם על זה בפעם הקודמת שלנו והבחירה שלכם השתנתה, ספרו מדוע.

© עידו ישעיהו