חסרי בושה 4.12: לזרוס

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 07/04/2014 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

מה חשבתם על "חסרי בושה" עונה 4 פרק 12, סיום העונה הרביעית?

Shameless - 04x01 - Lazarus

תגיות:
  • Michael Ginzburg

    לא הסיום הכי טוב שהיה אפשר לעשות אבל לא רע בכלל! מאוד אהבתי את הדרך בה בחרה קצינת המבחן לברר האם פיונה באמת רצינית ואחראית כשהיא כנראה שלחה את האסירה השחורה לתת לה כדור. ואח"כ כשהיא נתנה לה הזדמנות עם עבודה חדשה וכו', ממש יפה מצידה, רגעים מרגשים כאלה עושים המון חם בלב על רקע הנוף הקפוא. הסצינה בפאב בה כולם תומכים במיקי ההמום הייתה מצוינת, מצחיקה ושופעת הומניות, שמחתי על זה מאוד. ממש עצוב שהמחלה של מוניקה לא פסחה על המשפחה ונחתה על איאן ועוד יות עצוב וקשה לראות את מיקי צריך להתמודד עם זה, בדיוק כשהיה נדמה שדברים הולכים להסתדר לו. מסקרן מה יקרה עם זה בעונה הבאה. ליבי עם קארל על שאיבד את חברתו, קצת מוזר שמשפחתה עזבה סתם ככה את החניון ההוא ועוד יותר מוזר שהחברה לא טרחה לשלוח לו מסר בדרך כלשהי בשביל שיוכל למצוא אותה אח"כ. שילה הפעם ממש עיצבנה אותי ואי השפיות שלה הרחיקה לכת עד כדי שהיא מרחיקה את סמי מפרנק, מבלי שיש לה בכלל זכות ראשונים לעשות זאת. וצ'אקי נותר קורע מצחוק. אם בסצינת הסיום של עונה שעברה ראינו את פרנק יוצא מביה"ח אחרי שיחה טעונה ומצמררת עם פיונה וקיווינו שינסה להשתנות, בעודו צועד יחף על השלג אז הפעם זה היה שונה לגמרי. פרנק יצא מבי"הח ולא שם על כלום, לא הולך להשתנות בכלל וזה מביא אותי לחשוב מה הטעם בלשמור את דמותו בחיים? אוקיי, הוא הוזיל דמעה בסיום ואולי הרגיש אשם על כך שאינו יכול להילחם ביצר שלו לשתות אבל לאן כל זה הולך? חבל שקארל צריך להיות עד לזה. והסיום סיומת האמיתית – ג'ימי! וואו, היוצרים ממש הצליחו לעבוד עלינו! אני זוכר איך בתחילת העונה שוחררה הצהרה רשמית לפיה ג'ימי מת ולא ישוב! אני מאוד אוהב אוהב את הדמות שלו ומחכה מאוד לראות מה יהיה מקומו בעונה הבאה!

    • שכחתי להגיב לך על קארל ובוני: לא נראה לך מוזר שהוואן נעלם מיד אחרי שקארל הראה מחווה רומנטית כלפיה, היא נבהלה ועזבה עם אחיה כדי "לבדוק אם אמא חזרה"? היא אמרה לו בעבר שהם מזיזים את הוואן מדי פעם, ובין אם אמא שלה חזרה או לא, אני מאמין שהחשש שלה מקשר רומנטי עם קארל הוביל להיעלמות.

  • Efrat Weisman

    אני לא מצליחה להפסיק לראות את הסצנות של מיקי. השיחה שלו בסוף עם פיונה באמת קורעת לב. כמה כאב, כמה אהבה. די התעצבנתי לאורך הפרק עם כל העיסוק בפרנק וסמי ושילה, באמת לא אכפת לי ותעברו הלאה.
    אבל מיקי, אחח מיקי. בשבילי הדמות הראשית

  • סיום כמעט מושלם לעונה כמעט מושלמת.
    אני חייבת להגיד ששנאתי את השניות האחרונות עם ההופעה של ג'ימי. בהתחלה חשבתי שאולי זה מעין בדיחת קמיאו כזאת וזה לא מבשר על חזרתו לעונה הבאה, זה דווקא דיי מגניב (כאילו הרמיזה שהוא ממשיך בשלו עם החלפת הזהויות וכו') אבל עכשיו אני כבר חוששת שזה אומר שהוא כן יחזור כדמות קבועה בעונה הבאה.
    בתור מי שמעולם לא מתתי על הדמות שלו, דווקא בעונה 3 לדעתי בנוי מאוד יפה את מערכת היחסים שלו עם פיונה, והפעם נתנו למתחים לעלות באופן אורגני מבלי להכניס כל מיני טוויסטים (שינוי זהות, אישה חשאית וכו'). כלומר, זה סוג של היה שם. אבל זה לא היה המוקד. התסיסה בניהם נבנתה על הפער בין התסכול של ג'ימי מהחיים החדשים והפחות זוהרים כעני, ועם התסכול שפיונה לא יכולה להקדיש לו אותו זמן כמו שהוא מקדיש לה (מה שנכון במידת מה, אם כי מרגיש מוצדק מהצד שלה, וגם התסכול שלו מרגיש מוצדק, ובס"כ הצליחו לצייר תמונה מאוד מורכבת ואפורה של בעיות במערכת היחסים מבלי להוציא אף אחד כ"טוב" או ה"רע". וגם משהו מצא חן בעיני בקאז'ואליות שבה ג'ימי נעלם, מבלי שראינו סצנת מוות אכזרית.
    אבל עכשיו החזרה האפשרית שלו היא קצת קימיג זול בשבילי וזה מבאס אותי.
    גם בגזרת פרנק-שילה-סמי התבאסתי. הדמויות מיצו את עצמן מזמן, וחבל לי על הבן אדם שלא קיבל את הכבד במקום פרנק.
    חוץ מזה היה סיום מושלם כמעט בכל הגזרות. מאוד אהבתי את ההתפתחות של כל הדמויות בעונה הזאת והאומץ של היוצרים להוציא אותם מהקומפרט זון ולתת לכולם ניעור קטן. וקארל גם ראוי לציון על ההתפתחות שלו העונה והסיום העצוב והנוגע ללב עם החברה שברחה.
    עונה מצויינת וכמעט מושלמת. סדרה ענקיתץ

    • Michael Ginzburg

      אני מעדיף את ג'ימי על פני בזבוז מזן מסך יקר מאת שילה ופרנק, הוא לפחות מעורר עניין ותורם הרבה לעלילה ולהתפתחות של פיונה ובאמת אוהב אותה.

      • לא מרגישה שיש משהו חדש לעשות איתו. הוא דיי מיצא את עצמו מבחינתי. ולמה צריך לבחור? אפשר להעיף גם אותו וגם את שילה ופרנק.

        • Michael Ginzburg

          הוא דמות חיצונית מעולה שמנסה להיכנס למשפחה וזה מבורך לראות את התהליך שהוא גרם לפיונה לעבור, מניח שחזרתו תהיה קצרת מועד לצערי.

    • Efrat Weisman

      אגב על פי הטוויטר של כל השחקנים אף אחד לא ידע שהוא חוזר. המפיקים הטיסו אותו ושמו אותו במלון אחר משאר הצוות כדי שלא ידעו שהוא בעיר בכלל. זאת היתה הפתעה לכולם כשראו את הפרק.
      סתם משעשע

  • אגב- לגבי שם הפרק-

    אני מרגישה שהשם "לאזרוס" הוא שם שחוזר הרבה פעמים בשמות של פרקי טלוויזיה- וחיפוש קל ב-IMDB מאשר את ההרגשה הזאת:

    http://www.imdb.com/find?q=Lazarus&s=tt&ttype=ep&ref_=fn_ep

    לזארוס הוא דמות מהברית החדשה שמתה וקמה לתחיה ע"י ישו שהחיה אותה, מן הסתם היא מסמלת לידה מחדש. יש לפחות שתי התייחסויות דיי ברורות ל"חזרה מהמתים" בפרק- פרנק וג'ימי- שזה מעין התייחסות יותר מילולית ל"חזרה לחייים". אבל זה נכון גם כעניין מטאפורי לחלק מהדמויות- פיונה שחוותה מוות מטאפורי של הנפש שלה והקריירה שלה, חווה סוג של תחיה מחדש בפרק הזה כשהיא לוקחת חזרה אחריות על החיים שלה (ואגב, זה מתקשר לי לקטע מאוד יפה מהפרק שעבר. אחרי שהילדה אמילי בפרק הקודם מתה, ופראנק חושב שהיא פיונה ונמלא בכאב- יש מעבר לפיונה האמיתית בכלא. במובן מסויים, הפלשבק ההזייתי של פראנק יותר מוקדם בפרק, בו הוא מתנצל בפני פיונה/אמילי, על כך שהוא השאיר אותה לבד והלך לקנות סמים, משרטט קו ישר למוות של אמילי, שהוא מוות המטאפורי של פיונה. בלל ההורות הגרועה של פראנק- פיונה הרסה לעצמה את החיים. יש סגירת מעגל יפה בפרק הזה. כאשר היא משתחררת מההשפעות של פרנק עליה ומבינה שעכשיו החיים תלויים בה. מה שמשלים את מוטיב הלידה מחדש).

    היציאה מהארון של מיקי יכולה להתפרש כסוג של זניחה של החיים הקודמים. וכמובן יש את ליפ שגם עובר
    מטמורפוזה, מהילד העני חסר העתיד- חיים בין העשירים בקולג'.

    בכלל, על כל דמות העונה עבר תהליך של השתנות והתבגרות שיכול להתאים למוטיב הזה, רק שאצל חלק, הסיום הרבה פחות אופטימי (איאן).

  • Efrat Weisman

    ואניטי פייר בעוד ביקורת נוגעת ללב על הפרק האחרון. רציתי לבכות כשקראתי את זה
    http://www.vanityfair.com/vf-hollywood/shameless-finale-shocking-twist?mbid=social_twitter

  • כל הסיפור עם ניסיון ההדחה לשימוש, בדיקת השתן "האקראית" – הכל כדי לוודא שפיונה אכן ראויה לשיחרור בגלל חוסר מקום; זה הרגיש לי מופרך, אבל אני שמח על התוצאה החיובית ומוכן להבליג. יפה שקצינת המבחן ראתה את פייונה באמת כמו שהיא, ודחפה לעבר צעד ראשון של גאולה. ג'פרי דין מורגן הוא הבוס החדש של פיונה (לא הייתי בטוח שזה אכן הוא, עם המשקל החסר והזקן). ליהוק כזה עשוי להוביל לדמות משמעותית יותר, לא?

    אהבתי לראות שליפ מצליח לאזן, סוף סוף, בין חייו החדשים לבין הבעיות המשפחתיות (הכסף שקיבל מאביה של אמנדה כבר שימש לתשלום חובות). טקס אחוות הבנות המוזר (טוב, לא אם צפיתם ב"גריק") וסיום הערב בדיינר הדגישו את המקום החדש שלו בעולם, בייחוד לאור המפגש הפתאומי עם מנדי. ניסיון יצירת הקשר שלו איתה זכה לתגובה קרה, כי היא ידעה שהם במעמדות שונים עכשיו, ואין סיבה שהיא תהרוס לו את מה שסייעה לבנות.

    (ד"א, בתמונה ליפ נראה כמו דמות מסרט של ג'ון יוז. אני מהמר על אמיליו אסטבז או ג'אד נלסון.)

    מה שקרה לאיאן לפני שני םרקים חזר והתפוצץ למיקי בפנים. היה כמעט ברור שמדובר באותה מחלה נפשית ממנה סובלת מוניקה. הריתוק של איאן למיטה והנתק המוחלט שלו היו מראה למוניקה בעונה 2 (או שזה היה 3?) הנחישות של מיקי לטפל בו במו ידיו הייתה צעד גדול נוסף במערכת היחסים שלהם, עכשיו שכולם יודעים עליהם. כמו שכבר נאמר ע"י מיכאל, גם הסצינה בפאב הייתה מצוינת. למי אכפת, חוץ מטרי מילקוביץ' הבור והחשוך?

    אוי, סווטלנה… הקטע עם הסטראפ-און. ועכשיו היא לסבית, נו באמת. לפחות היא צדקה במשהו אחד – מיקי צריך לטפל בילד שלו, לא משנה מה קרה בין שניהם. בקיצור, נראה שהיא פה כדי להישאר. רק למה קניאטה הבן זונה עדיין מתנחל אצלהם בבית?

    עצוב על קארל ושיברון הלב שלו. לפחות הוא חזר אל מערכת היחסים האחרת שלו, עם אבא פרנק. עד שראינו את התווית על הבקבוק, הייתי כמעט בטוח שמדובר בהטעיה ופרנק אכן נשמע לעצת הרופא לעבור לתחליף אלכוהול. מאכזב שהוא לא למד לקח.

    שילה הגזימה ביחס שלה כלפי סאמי, אבל לפחות אחרי שאיבדה את הילדים (היה ברור שרק חברת מועצת השבט הצעירה יחסית תמכה בה, גם מבלי להבין את שפתם) היא התרככה שוב והזמינה את סאמי וצ'אקי (הפרק קיבלנו הוכחה שהוא אכן גלאגר) פנימה, אולי מתוך הבנה שכרגע זו המשפחה היחידה שלה.

    המממ… הייתי בשמחה מתעלם מהסצינה האחרונה, רק מפני שעבדו עלינו בהצהרה רשמית שג'ימיסטיבג'ק מת. הייתי מוכן לקבל את זה כקמיאו חד פעמי, אבל מדברי החברהידידה שלו (דיצ'ן לכמן!) נראה שהוא מתכנן להיכנס מחדש לחיי הגלאגרים, ואולי זו לא הפעם הראשונה שהם עוברים שם. נחכה לעונה הבאה, בתקווה שלא ידפקו את העניין.

    • Efrat Weisman

      לי דווקא מסתדר ממש טוב שסבטלנה לסבית. גם אם זה לסביות שנובעת אך ורק מתוך שנאת גברים. מסביר גם מאוד את הקשיחות שלה מול מיקי עד היום. אני בכלל מתה עליה ואני די מקווה שיתנו לה תפקיד גדול יותר בעונה הבאה.
      בכלל מבחינתי שיעבירו את הפוקוס לבית של המילקוביצ'ים ושהגלאגרים יהפכו לשחקני המשנה.

      • שושי ברמניק

        מסכימה. המלקוביצ'ים הרבה יותר מעניינים ומצחיקים מהגלגרים

    • Michael Ginzburg

      שמח שאתה בדעתי בפסקה הראשונה שלך על התיאוריה לפיה הקצינה אחראית לכל זה כי אפרת ומעיין חושבות שלא 🙂

      • כך זה נראה. אפילו פיונה חשדה.

        • Michael Ginzburg

          אכן. הרי אם מחברים את השתלשלות האירועים, כולל העובדה שהקצינה חיכתה לה בחנייה אחרי השחרור, אז לא מן הנמנע שהיא אחראית לכל זה.
          ובאמת יפה מצידה שהיא מאמינה בפיונה.

          • Efrat Weisman

            פיונה לא חשדה בכלום. היא ענתה לה כדי לענות לה ולהראות לה שהיא חזקה יותר ממה שהיא חשבה. אין פה שום הודאה בחשד שהיא משתפת פעולה או שום ניצוץ של משהו מכיוון התסריטאים שהיתה פה קונספירציה. למי יש זמן לעשות קונספירציות בעבודה כזאת? ולמה שאסירה תשתף פעולה ותפליל אסירה נוספת. חסר כל הגיון, אתם סתם מנפחים את זה

            • Michael Ginzburg

              תמיד יש שת"פ מסוג של "גרד את הגב שלי ואגרד את שלך", אז האסירה בטח הגיעה להבנות עם אחת הסוהרות (הקשורה לקצינה) בדיל ממש מינורי שלא מזיז לאף אחד, לא רואה פה שום מופרכות. ואם זה עלה לתומר לראש ולא רק לי אז אולי יש דברים בגו. בכל מקרה, נכון או לא נכון, העיקר שפיונה
              מקבלת הזדמנות שנייה (או שלישית?) לחזור לתפקד וזה כבר מנחם מאוד.

            • miss bojarsky

              אני לגמרי איתך. כלל לא עלתה בדעתי האופציה הזו עד שהיא הולעתה כאן ובעייני זה גם מופרך. מבחינתי כל הסיפור עם הכדור נועד כדי לגרום אצלנו הצופים למתח בנוגע לתוצאת בדיקת השתן, ותו לא.

              • Michael Ginzburg

                מה עם העובדה שהקצינה חיכתה לה בחנייה? למה לה? זה לא סודר מראש לדעתך על מנת לבחון האם פיונה אכן ראויה?

                • אני לא בטוח בכך לגמרי, אבל זו לא תיאוריה מופרכת לחלוטין. זה לא צירוף מקרים מוזר שאסירה מנסה להדיח את פיונה לשימוש, באותו היום בו היא נבחרת להיבדק כדי לקבוע אם ניתן לשחרר אותה מוקדם? הקצינה הוכיחה שהיא חורגת קצת מעבר לדרישות התפקיד המינימליות כשהיא דואגת לפיונה באופן אישי, מסיעה אותה מהכלא היישר למקום עבודתה החדש ומוודאת שהיא תגיע לפגישות. היא גם מגיעה בדיוק מאותה שכונה, ואע"פ שהיא יצאה מהחור הזה ובנתה לעצמה קריירה, אבל היא עדיין מישהי מהשכונה. אולי האסירה היא חברה ותיקה, אולי מישהי שהייתה בטיפולה. ואם הקצינה עשתה עבורה רק מעט ממה שעשתה עבור פיונה, מובן למה היא תשתף איתה פעולה.

                  אז כן, אני חושד שהקצינה הייתה מעורבת בהברחת הכדור כדי לבחון את פיונה. אם היא לא תשתמש, אז מגיע לה להשתחרר והיא הרוויחה את האמון של קצינת המבחן. אם לא, אז היא מכורה כמו שרשויות החוק חושבות והיא הרוויחה את עונש המאסר שלה. אני חושב שהקצינה ידעה שפיונה לא תשתמש שוב, כי היא רואה בה את דמותה הצעירה, מישהי עם פוטנציאל שיכולה לצמוח למרות בית הגידול המשותף להן (אפשר להתייחס פה לשיחת ה-nature versus nurture של פיונה עם ליפ). בכל זאת, הקצינה הייתה צריכה לבחון את פיונה כדי לוודא במאה אחוז שהיא ראויה לאמון שלה ולהדמנות חדשה.

                  • Michael Ginzburg

                    מסכים איתך עם כל מילה.

  • Aviad Levy

    שלום לכולם. מגיב חדש כאן. נהניתי מאוד עד היום לקרוא את הביקורות של כולכם. החלטתי שזה הזמן להצטרף ג"כ (ומצאתי את הפרק המתאים)

    פרק סיום מעולה לעונה מעולה.
    לדעתי הכותבים עשו בשכל שלא המשיכו יותר מדי עם סצנות של "כתום זה השחור החדש" ושיחררו את פיונה מהר. לקטע שבו פיונה חוזרת הביתה ומגלה את הסדר והשקט ששררו בהעדרה (לפחות למראית עין) היה מרכיב חשוב בהליך ההשתקמות שלה. אהבתי מאוד את השיחה שלה עם ליפ אחרי גילוי מצבו של איאן, ועל ההבנה שחילחלה לבסוף שהכל תלוי בה. לכאן או לכאן.
    הקטע של מיקי בבר היה בדיוק הדחיפה האחרונה שלו לכיוון החיים הטובים, ואז נפל עליו הגילוי על מצבו של איאן. אני חושב שההתעקשות שלו להשאיר אותו אצלם בבית נובעת מאנוכיות נטו. הוא לא מעוניין שכל ה"יציאה" שלו תהיה לחינם. ואם איאן איננו, זה לחינם.
    ליפ ומנדי בדיינר.. פרייסלס.. לא ברור לי מה יהיה בין ליפ לחברה החדשה שלו, אבל ברור שהעניינים עם מנדי לא פתורים.
    כל הקטעים עם שילה מוגזמים לחלוטין בעיני. הייתי שמח לראות ממנה פחות בעונה הבאה. לעומת זאת, הייתי שמח לראות יותר את צ'אקי.
    הייתי בטוח שפרנק יזרוק את הבקבוק. גם אחרי הלגימה הראשונה. הייתי בטוח שהוא סוףסוף הבין מה יש לו בידיים וכמה יש לו להפסיד, אבל במקום זה, תוצאה הפוכה לחלוטין. וגם הדרדור של קארל יחד איתו לא מצא חן בעיני.
    וסצינת הסיום משאירה טעם של עוד לקראת העונה הבאה.

    *נ.ב.
    מישהו יכול לומר מאיפה השחקנית שהייתה עם ג'ימי ברכב מוכרת לי?

    • miss bojarsky

      ברוך הבא 🙂

      אני גם שמחה שסיימו כבר עכשיו את ההרפתקאה של פיונה בכלא ולא משכו את זה.
      אין לי כוח לבדוק, אבל נדמה לי שהבחורה עם ג'ימי שיחקה בדולהאוס.

      • אכן. אני לא צופה יותר ב"חסרי בושה", אם כי אולי אחזור ואשלים את עונות 3 ו-4 לאור התגובות הנלהבות על האחרונה, אבל קראתי שזו הייתה דישן לצ'מן המעולה מ"בית הבובות".

        ברוך הבא, אביעד!

        • miss bojarsky

          לפחות אותה זיהיתי 🙂 ג'פרי דין מורגן היה מוכר לי כה, אבל עם המראה השונה הזה, היה קשה לי לאתר מאיפה. מעניין אם מהסדרה הזו הוא ייצא בחיים.

          • שין-גימל

            זיהיתי את מורגן ולצ'מן, אבל מי שלא שמתי לב אליה עד הקרדיטים הייתה מרין דונגי מ"זהות בדויה" בתור האחות שנקלעת למאבק בין סמי לשילה.

            http://www.imdb.com/name/nm0242257/

    • Efrat Weisman

      מיקי ממש לא אנוכי. כן אפשר לטעון אני משערת שזאת פעולה אנוכית אבל מדובר במישהו שעד לפני רגע בכלל לא ידע מה זה "דו קוטביות" אז הוא אמור להיות בסדר עם לאשפז את בן הזוג שלו, שסוף סוף הוא כנראה מבין שהוא באמת באמת אוהב בגלל מחלה שהוא לא מכיר?
      זה ממש לא נבע ממניעים אנוכיים. בורות מסויימת כנראה. אפשר לטעון שהוא יצא מארון אחד ונתקל בארון אחר – מחלות נפשיות והסטיגמות הקשורות אליהן.
      דווקא זה היה ברור בשבילי שההתנהגות שלו נבעה מצעד מאוד אוהב. הוא רוצה לטפל בו, הוא רוצה לעזור לו, הוא לא רוצה להזניח אותו. כן כדי שלא יזנחו אותו בעצמו, אבל אני לחלוטין רואה את מיקי מטפל באיאן עד לרמת הלקלח אותו ולהאכיל אותו. גם אם יש פה אנוכיות זה ממש לא הדבר העיקרי שמניע אותו

      • שין-גימל

        אני איפשהוא בינכם – יש כאן איזשהוא מרכיב של בורות, אבל מיקי לא צריך לחבר יותר מדי נקודות כדי להבין שהמשפחה שלו מכירה את הסיטואציה ויודעת מה עשוי לעזור לו. מדובר באקט שהוא אנוכי, לטוב ולרע – מיקי רואה את האלטרנטיבה לאיאן ולא מעוניין לחזור לשם, אבל גם באמת אוהב אותו באופן שהוא לא חווה עד עתה ולא רוצה לאבד את זה.

        קצת היה מוזר לי שפיונה לא חלקה על מיקי בקטע הזה, אולי זה באמת בגלל שמוניקה לא יצאה טוב מהסיפור הזה ויש לה איזושהיא משאלת לב שזה יעבוד.

        • צריך לזכור כמה דברים-
          גם שמיקי באמת לא מבין לעומק על מה הם מדברים והוא לא מכיר את הבעיה הזאת, אבל בעיקר שזאת התגובה הראשונית שלו לחדשות שמכניסות אותו להלם רגשי. לא צריך לשפוט אדם לפי התגובה הראשונית שלו, ברור שהיא תהיה אמוציונלית וכנראה אנוכית במידת מה, אבל לא הייתי שופטת אותו על זה.
          נגיד אם היו עובר איזה שבוע שבועיים, ומצבו של איאן היה מחריף, ובאמת אי אפשר היה לטפל בו בבית ונגיד רופא היה מאוד מתעקש על זה שהוא יתאשפז ומיקי עדיין לא היה מוכן, הייתי מתחילה קצת לשפוט אותו. אבל בשלב הזה? תנו לו את היתרון שבספק.
          כמו כן, לא מוזר לי בכלל שפיונה לא נכנסה איתו לויכוח. היא בעצמה לא בטוחה שצריך לאשפז אותו, היא העלתה את זה בתור אפשרות מאוד ראשונית, וזה לא היה זמן בכלל להחליט החלטות. למה שהיא סתם תיכנס לויכוח לא רלוונטי כרגע? זה לא שהיא החליטה- טוב מיקי צודק, אני אעזוב שם את איאן ואעזוב את הנושא הזה. היא פשוט יודעת שזה גם ככה לא הזמן להחלטות, וכשיגיע הזמן היא לא תוותר על מה שהיא חושבת שנכון לאיאן, אל תדאגו.

          אגב- זה גם בכלל לא בטוח שהוא צריך להתאשפז. בגדול מאניה דיפרסיה יכולה להיות מטופלת עם תרופות. נכון שיש רמות שונות, אבל זה כל הקטע- הם לא רופאים והם לא יכולים להחליט. צריך גם לזכור שההתדרדרות של מוניקה בעונה 2 קרתה אחרי שהיא הפסיקה לקחת את הלית'יום שלה והתחילה לקחת סמים עם פרנק. לפי מה שנראה, לפני זה כשהיא הייתה עם בוב ולקחה את התרופות היא הייתי יחסית בסדר, או לפחות לא במצב שמצריך אשפוז. בקיצור יש דברים לנסות לפני שמאשפזים. ואני חושבת שמטרת הפרק הזה הייתה יותר להראות את התגובה הראשונית של הדמויות למצב (במיוחד של מיקי- כדי להראות כמה הוא לא רוצה שאיאן יעזוב. עלאק לא יודע אם הוא אוהב אותו. על מי הוא עובד? הוא חולה לו על התחת), ולא באמת להוות דיון אמיתי במה צריך לקרות לאיאן.

          • שין-גימל

            מהצד השני, זה מוצג לנו בפרק סיום העונה. ונראה לי שמה שהסדרה מכוונת אליו הוא שאיאן יישאר אצל מיקי.
            שוב, כשאני אומר "אנוכי" אני מתכוון לטוב ולרע – אחרי הכל, זו האהבה של מיקי שחילצה את איאן מהבור שהוא חפר לעצמו. אבל במקרה הזה הוא קצת מתקשה לראות מבעד לה את מערכת השיקולים הרחבה יותר, וללא איאן לא בטוח שיימצא מי שיצליח להראות לו אותה (אם כי הקטע בבר נותן מעט תקווה לכך).

            מבחינת פיונה, זה אולי לא הזמן להחלטות, אבל זה ללא ספק הזמן לויכוח למה לעזאזל מיקי מחליט לגבי איאן. החוסר בויכוח הזה נראה לי באופן כללי OOC עבור פיונה. מה שאולי קצת מבליט אותו יותר הוא הויכוח של שילה וסאמי על פרנק, שעד עתה לא לגמרי ברור עד כמה הוא באמת משמעותי בחייהן. איאן הוא הרבה יותר מזה עבור פיונה, והיא לא נלחמת עליו עם מיקי.

            • לא תפסתי את זה כשמשהו שמראה לנו- הנה מיקי החליט בשביל איאן מה יהיה איתו- סוף פסוק. כפי שאמרתי, תפסתי את זה כלתת לנו מבט מאוד ראשוני על התגובות הראשוניות של הדמויות למצב של איאן- במיוחד על התגובה של מיקי שמשלימה את תהליך המחוייבות הרגשית שלו כלפי איאן העונה. אולי אני טועה, אבל ככה תפסתי את זה.

              אני מבינה למה התכוונת ב-'אנוכיות'. אני חושבת שבאופן כללי כל פעולה שאנחנו עושים בתור בני אדם היא אנוכית. כלומר- כל דבר הוא בראש ובראשונה לעמן עצמנו, אבל לפעמים זה מתיישב באופן שתואם את האידיאלים של החברה. זה דיון פילוסופי שלא כדאי להיכנס אליו עכשיו, אבל באופן כללי- האנוכיות היא בעיה מבחינתי כשהיא מזיקה לאחרים. אם באמת היה מדובר על תקופה ארוכה שאיאן מחוץ לבית וברור לכולם שאשפוז יטיב את מצבו ומיקי מתעקש לא לאפשר לו להתאשפז (נגיד בדומה לתגובה של פרנק אל האשפוז של מוניקה), זאת הייתה אנוכיות מה"סוג הרע" מבחינתי- וזה אכן היה מכעיס אותי. אבל בשלב כ"כ ראשוני – ברור לי שמיקי פשוט צריך להביע את הרגשות שלו וככה הוא יכול להביע אותם. לכן גם לא הרגשתי שפיונה היא OOC בכך שהיא לא נכנסת לויכוח באותו רגע. אני קלטתי שהיא קולטת שהיא צריכה לתת למיקי להוציא את הרגשות הראשוניות שלו על הפצצה הזאת, כמו שאולי גם היא צריכה. ממש לא קיבלתי ממנה את הרושם שהיא משדרת למיקי- טוב אתה מחליט לגבי איאן. אלא – תוציא את מה שאתה מרגיש, אני אחזור עם ליפ ונחשוב ברצינות מה עושים. לא ראיתי באמת צורך באותו רגע שהם יכנסו לדיון תיאורטי שלא בטוח עד כמה הוא רלוונטי בכלל לאותה נקודה.

              (גם לא רואה שום קשר בין הויכוח של שילה וסאמי על פרנק, ויכוח שאכן הרגיש לי מיותר ומעצבן ששתי נשים ילחמו על בן אדם שרק ממשיך לחרבן עליהן ועל כל מי שהוא מכיר בכל הזדמנות. ברור לי שפיונה לא תוותר על ההחלטות על איאן למיקי, וברור לי שזה היה בגדר של לא להיכנס באותו רגע לויכוח שאפשר לדחות קצת, שלא יועיל לכלום באותו רגע).

              • Efrat Weisman

                מעיין, רק להגיד שאני מסכימה איתך בהכל!! כל הפרשנות שלך של הסצנה הזאת ולמה קיבלנו אותה ומה המטרה התסריטאית שלה וההתנהלות של הדמויות והכל. בדיוק מה שאני חושבת.
                בכלל גם חשוב לזכור שמיקי אמר לפיונה ששניהם יטפלו באיאן, זה לא שהוא מרחיק את המשפחה או אומר לה ללכת ולא לחזור. ובאמת אין מה להתווכח עכשיו על משהו שעוד לא יודעים, היא אמרה שהיא רוצה שליפ יראה אותו, ליפ בעצמו גם אמר שיש לו עוד את הכדורים של מוניקה, יקחו אותו לרופא ויחליטו ומשם באמת כבר יש איפה לשפוט אותם. כרגע זה באמת פשוט תגובה של הלם של מיקי שסוף סוף תודה לאל באמת באמת מבין עם עצמו חד משמעית במאה אחוז שהוא ואיאן זה פשוט לנצח.

  • miss bojarsky

    הו שיימלס… איזה סיום מופלא לעונה משובחת לכל אורכה. הם בחרו לשנות בעונה הזו את המבנה ובמקום לבנות במהלך העונה לקראת פיצוץ, הם סיפקו את הפיצוץ בשלבים מוקדמים ומאז סיפקו תצוגה מרהיבה של התפרקות ובנייה מחדש. הקרקע נשמטה מתחת לרגלי הדמויות והן הסתחררו בכיוונים שונים עד שלבסוף הן התאחדו חזרה, רק שכל אחת תופסת משבצת חדשה. כולן חוץ מפרנק. אותי זה לא מאכזב ולא ציפיתי שהוא ימות ולא ציפיתי שהוא ישתנה, פרנק הוא פרנק הוא פרנק, הוא הבסיס, הוא הקונסטנט היחיד בתוך הכאוס. ועל אף שזה לא קונסטנט חיובי, יש בכך משהו מנחם.

    אהבתי את העובדה שהפרק הזה התנהל על מי מנוחות (עד לדקה האחרונה, אבל לזה אגיע בהמשך). היו הפתעות, אבל לא הייתה בומבסטיות. שרתה עליו אווירה מלנכולית מתוקה מרירה שכזו שהגיעה לשיאה בסצינה בה פרנק וקארל ניצבים בתוך סצינה לבנה ורחבת יריעה של חדוות חיים ושברון לב. מלאכת מחשבת של כתיבה, צילום, פסקול ומשחק.

    מדהים שפיונה רק בת 23, מה שהבחורה הזו עברה בחייה יכול למלא שלוש תקופות חיים. היא עושה סוף סוף את הצעד האחרון לעבר קבלת אחריות על מי שהיא ומה שהיא עשתה ועכשיו מתחיל האתגר האמיתי, כפי שציינה קצינת המבחן, של בניית חייה מחדש. דמותו של ג'פרי דין מורגן מאד מסקרנת ויש לי התחושה שהוא עומד להוות השפעה חשובה עבורה.

    כפי שכבר ציינתי לא מעט, ליפ עבר אף הוא תהליך התבגרות מרתק במהלך העונה הזו והסצינה בדיינר הבהירה לו בחדות שהוא כבר לא שייך לחיים הקודמים שלו. למשפחה כן, לחיים לא. הוא במקום אחר עכשיו והוא כבר לא יכול פשוט לחזור אחורה.

    אני יודעת שזה פופולארי לא לסבול את שילה בימינו, אבל אני עדיין אוהבת אותה, על אי שפיותה הגוברת. הצורך הנואש שלה במשפחה שמביא אותה לתפוס בכל אפשרות להשיג לעצמה אחת כזו, מופרכת ככל שתהיה, לחלוטין מכמיר את ליבי. בתחילת העונה היא נדבקה לילדי גאלאגאר, לאחר מכן היא עברה לחבר האינדיאני (שהוא בעצם לא אינדידאני) ואז לילדים שהוא הביא איתו. כשכל זה נכשל היא מנסה לנכס לעצמה את פרנק, אולם לאחר שהיא וסמי ננטשות על ידיו (ברוכות הבאות למועדון), היא מבינה שמי שנותרו לה הם סמי וצ'אקי ואחרי כל האיבה, היא בלית ברירה מזמינה אותם פנימה.

    אבל המכמיר לב מכולם הוא כמובן איאן. בשלב הזה זו כבר לא הייתה הפתעה שהוא אכן סובל ככל הנראה מהפרעה דו קוטבית, זכה בהגרלת הדיאנאיי המפוקפקת. אבל גם פה יש טוב יחד עם הרע והוא לא יצטרך לעבור זאת לבד. יש לו את מיקי, שאוהב אותו בכל ליבו. הוא אולי לא היה מוכן לומר זאת, אבל ההכרזה הנחרצת שלו שאיאן נשאר איתו ושהוא יטפל בו, זועקת את האהבה הזו באופן הכי ברור שיכול להיות.

    כשהגיע סוף הפרק השלמתי לחלוטין עם היותו (יחסית לשיימלס) כה שליו ועדין. אבל אז, אז הגיע החלק הטוב ביותר, החלק שגרם לי לקפץ במושבי, למחוא כפיים בהתלהבות ולזעוק בחדווה – ג'ימי!!!! (וברגע זה מחיתי כפיי וצווחתי שוב). אני כה אוהבת את ג'ימי (סטיב, ג'ק, איכשלאיקראולו) וליבי נשבר כל כך כשיצאה ההכרזה בתחילת העונה על מותו. אבל בתוך תוכי, נשארו ספק ותקווה, שאולי בכל זאת, בכל זאת.. הרי לא ראינו גופה… וצדקתי! ואני מסופקת ומאושרת ונלהבת ולא יכולה לחכות כבר לעונה הבאה, לראות לאן זה יוביל. גם אם לא נראה אותו (ואני קצת בספק שזה יהיה המצב), עדיין ישמח אותי עד מאד לדעת שהוא בחיים. ואני אפילו לא כועסת שעבדו עלינו, אפילו שמחה על כך, כי זה העצים את האפקט של הרגע עשרות מונים. קודוס יוצרים של שיימלס.

    אז טעיתי, כן הייתה הפתעה בומבסטית. נו, זו בכל זאת שיימלס.

    • שין-גימל

      גם אני חשבתי שהנינוחות הכללית של הפרק הייתה במקום. אחרי עונה מטלטלת כזו הסדרה הרוויחה את הזכות לפרק אוורירי שעיקרו פיי-אוף רגשי. הוא לא בדיוק קשר את כל הקצוות עם סרט או הביא את כל הדמויות למקומות חדשים לגמרי – מה שאיפשהוא מתסכל אבל גם מרגיש אמיתי ונכון מבחינת בניית הדמויות.

      ספציפית לגבי איאן – זה אכן נורא. ועדיין, חבל לי איפשהוא שהדמות שלו תפקדה העונה יותר בתור מכשיר בעלילה של הדמויות האחרות.

  • Efrat Weisman

    עוד כתבה מרגשת על התהליך של מיקי והחשיבות של דמות כזאת על המסך.
    ואני שמחה שיש כל כך הרבה כתבות דווקא עליו ועל איאן, כי באמת מגיע להם.
    אהבתי במיוחד את המשפט "This is how an abused child survives"

    http://goodmenproject.com/arts/shameless-self-disclosure-showtimes-coming-out-story-jvinc/

  • שושי ברמניק

    לא ממש אהבתי את העונה הזאת.שלושת העונות הראשונות היו מדהימות לטעמי אבל בעונה השלישית די נפתרו כל הבעיות אז הכותבים היו צריכים להמציא בעיות חדשות.
    הסיפור המרכזי היה הסיפור של פיונה וההתדרדרות שלה.לא יודעת,כל הסיפור הזה לא נראה לי אמין ומפתיע אותי שכל מי שפה מאמין לזה.אני מבינה שרמת החיים שלה עלתה,היא הרוויחה יפה בעבודה טובה,יצאה עם בחור "טוב" ומשעמם והילדים כבר די גדלו וחוץ מליאם לא צריך לטפל עוד באף אחד.לכן היה לה משעמם והיא חיפשה ריגושים אז שכבה עם אח של החבר ואז כל הסיפור עם הקוקאין.אני מבינה מה הכותבים ניסו לעשות,אך לי זה נראה מאולץ ולא אמין.כאילו לא ידעו מה לעשות,וחייבים הרי להיות בעיות אז בכוח גרמו לה לבעיות.בכלל,באיזה עונה קודמת פיונה עשתה פיפי בשביל מישהי לבדיקת סמים תמורת אוכל,אז פתאום היא עושה קוק? מה הקשר?
    עוד דמות מאוד חזקה בעונה הזאת היא ליפ.עוד בעונות הקודמות ראו שהוא מאוד חכם וחזק ויודע להתנהל בעולם.את העובדה שבהתחלה היה לו קשה בקולג', ולא מצא שפה משותפת עם אף אחד חוץ מהשוטף כלים,אני כן מבינה. אהבתי שהוא כן לקח את עצמו בידיים ולאחר מכן טיפל בכל המשפחה שלו במקום פיונה.
    הסיפור עם איאן עצוב,וגם כאילו לא ידעו מה לעשות איתו.הייתי בטוחה שהוא כזה שמח כי הוא מסומם או משהו,לדעת שזה בגלל מחלת נפש זה גרוע ביותר.נקודת האור שמצאתי היא היחסים שלו עם מיקי.לא אהבתי את מיקי בעונות הקודמות, אבל בעונה הזאת הוא הראה שהוא "גבר גבר". פתח עסק,יצא מהארון ומוכן לטפל באהובו.
    הסיפור של דבי המתבגרת לא משהו מעניין.
    מי שהכי אבל אהבתי בעונה הזאת היה קארל.הוא הפך ל"גבר גבר". אמנם בריון אלים,אבל דואג לאנשים שהוא אוהב,כמו החברה שלו ואחיה הגרים בוואן.אהבתי שהוא אמר "זה גם הבית שלי". מסכן,הוא היחיד ממשפחתו שעוד נקשר לאבא שלו והאבא הזה רק מדרדר אותו. כמה שהוא "גבר גבר", העתיד שלו נראה עגמומי, כאיש פשוט שעובד בעבודה פשוטה ומשתכר בערב בפאב השכונתי.
    הגסיסה של פרנק נמתחה ונמתחה ונמתחה כמו מסטיק.בסוף לעורכים לא היה אומץ ולא הרגו אותו. אני מקווה שימות מהשתיה הזאת,כי באמת נמאס ממנו כבר.
    אני דווקא כן אוהבת את שילה.היא מסכנה סה"כ-היא אישה טובה ותמימה שרוצה לתת אהבה אבל אין לה למי.דווקא היה מתאים לה לדעתי לאמץ,או לגדל ילדי אומנה.אני כן הייתי רוצה לראות אותה עוד עונה.
    מי שכן נמאס לי מהם זה הזוג ויו והברמן הזה.עוד מהעונה הקודמת,שהוא שכב עם אמא שלה כדי שיהרו זה היה נראה לי מיותר.אז הם ילדו תאומים ואמא שלה עוד ילד..וואו.לא מעניין בגרוש. גם הדיבור שלו מעצבן.כאילו הבדיחות שלו הן ההומור האמריקני הכי לא מצחיק שיש. אני מקוה שלא יהיו בעונה הבאה.
    ובקשר לג'ימי-לא מפתיע.אין להם כבר מה לחדש,אז החזירו את דמותו.

  • Rom Daddo

    לדעתי ההופעה של סטיב בסוף הפרק מבשרת על העזיבה של פיונה במהלךסוף העונה הבאה.
    בסוף העונה הראשונה (שהייתה ברובה מבוססת על המקור הבריטי) היה די ברור שהם לא יוותרו על פיונה האמריקאית ויתנו לה ללכת יד ביד אל השקיעה עם סטיב כמו מקבילתה הבריטית אבל יש לי הרגשה שזה הכיוון שהכותבים הולכים לתפוס עכשיו.

  • אני

    לא כל כך הגיוני שפרנק לא מת אחרי הגסיסה שלו. איך פתאום מצאו לו תורם?. טוב כנראה לא רצו להרוג דמות ראשית.
    פיונה פישלה בגדול, היא חייה רק בשביל האחים שלה, וחזרה לנקודת ההתחלה, עבודת מינימום במזנון.
    ליפ מתחיל להסתדר אבל עצוב לי על מנדי שנשארה הרבה מאחור..
    איאן אכל אותה בגדול. נדפק מהמחלת נפש של האמא המשוגעת שלו. מקווה שימצאו לו תרופה כי בנתיים החיים שלו נהרסים. לא בטוח כמה מיקי יוכל לעזור לו, עם כל האהבה שלו אליו.
    שמשהו מהאחים של קארל בבקשה יעשה איתו שיחה על גבולות ויחסי חברות לגיל שלו. ילד עזוב.
    דבי לא יכלה ליפול על "חבר" יותר מלאך ממה שהיא מצאה. הציל אותה הבחור.
    אמן עונה 5 תהיה מושלמת. אני במתחחח שתבוא כבר!!!

© עידו ישעיהו