סוכני שילד 1.14: T.A.H.I.T.I.

פורסם ע"י ‏Tomer Soiker‏
בתאריך 06/03/2014 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "סוכני שילד" עונה 1 פרק 14

SHIELD_1.14_small

הופעות אורח הן עניין מסוכן. עבור "סוכני שילד" קפיצה לביקור של אחד מכוכבי סרטי מארוול עשויה לסייע לסדרה בהטמעת הקשר שלה ליקום הקולנועי, אך מצד שני עלולה לפגוע בה כגימיק לעוס. עד כה הופעות האורח של מריה היל (קובי סמולדרס) וניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון) היו במינונים קטנים ו\או על גבול ה"באתי רק לומר שלום". מבחינתי, דווקא דמויות חדשות בגילומם של פרצופים מוכרים מעניינים יותר, מאחר ו"סוכני שילד" יכולה להוות במה מושלמת להצגתן ליקום הגדול והמתרחב. דמותו של ביל פקסטון, הסוכן ג'ון גארט, נופלת לקטגוריה הזו, ואע"פ שתפקידו בפרק היה מרכזי, הוא לא גנב את הפוקוס מהדמויות הראשיות והעלילה המתמשכת, וטוב שכך.[1]

[1] פקסטון צפוי לשוב בקרוב מאחר והוחתם על ארבעה פרקים, כך שהסיפור של גארט טרם התחיל.

שני קווי העלילה המרכזיים מתחילת הסדרה סבבו את קולסון וסוד שובו מהמתים, וסיפור המקור של סקאיי. עם התעצמות נוכחותו הנפקדת של הקלרוויאנט בסדרה, כך גם השתלבו שני הסיפורים. למרות חשיפת הסוד של קולסון, האמת לאמיתה נותרה מעורפלת ונראה שמעבר לכל פינה מתגלה פרט חדש שמוסיף לתעלומה. אז טהיטי הייתה שקר אחד גדול וקולסון לא היה בחיים לפחות מספר ימים. מה שנתגלה בפנינו ובפני קולסון ב"בית האורחים" עשוי להיות הצצה ראשונה למשהו הרבה יותר גדול ומפחיד, ייתכן אף קוסמי.

הצלתה של סקאיי נעשתה בפרק אחד, אבל משהו אחד שהוכח במהלכו הוא שכישוריה כפורצת מחשבים לא באמת נחוצים: ראשית, פיץ-סימונס הצליחו לגלות מה מסתתר מאחורי קוד בינארי כלשהו, מיקום "בית האורחים", רגע אחרי שפיץ ייחל לכך שסקאיי הייתה שם ומסייעת להם. שנית, פיץ טען שסקאיי הייתה מצליחה לעקוף את מתקן ההשמדה העצמית ב"בית האורחים", אבל בסופו של דבר הקבוצה הצליחה להימלט מההר תודות למומחיותם של וורד וגארט בחומרי נפץ. אולי הגנים של ה… יצור ההוא יעניקו לסקאיי כוחות על והיא תמצא תפקיד חדש ויעיל יותר בצוות.

שקלתי לכתוב את הרשומה בראשי תיבות כמו שמות שני הפרקים האחרונים, אבל אני במצב רוח רחמני. לעניינינו:
ג'ון גארט הוא סוכן שילד לשעבר שכדי להציל את חייו הפכו אותו לסייבורג. מעין שילוב של קולסון ומייק פיטרסון.
– כרגע לא ברור מה הוא היצור שהוחזק במיכל וממנו נוצרו נסיובים שונים, אחד מהם סייע בהצלת חייהם של קולסון וסקאיי. כרגע יש שתי השערות עיקריות; האחת היא שמדובר בחוצן מהגזע קרי, אויביהם הנצחיים של סקראל (צ'יטאורי ביקום הקולנועי, החוצנים שפלשו לכדוה"א ב"נוקמים"). הקרי כפי הנראה ישחקו תפקיד מרכזי בסרט "שומרי הגלקסיה" ובקומיקס קשורים אליהם לא מעט דמויות, ביניהן קפטן מארוול ומיס מארוול (שתהיה אחת מחברי "הנוקמים 2: עידן אולטרון").
– ההשערה השנייה היא שזהו אחד מבני אטלנטיס, העיר האבודה שהפכה לממלכה תת-ימית. כיום עומד בראשה נאמור, בחציו בן מלוכה אטלנטי ובחציו בן אנוש.
– לא יודע אם זה נעשה במודע, אבל שם המשפחה של הזוג הנשוי הטרי בסוף הפרק הוא מקנזי, כמו שם משפחתו האנושי של נאמור מצד אביו.
לורליי, האסגארדית שהופיעה באותה סצנה, היא אחותה הצעירה של אנצ'נטרס, אחת מיריביו הקבועים של ת'ור. לורליי מתמחה בפתיינות ושליטה בגברים.

  • Saturn

    'בית הרוחות'? לפי איך שאני שמעתי ביחד עם התרגום זה היה Guest House.

    לא ממש אהבתי את הפרק. יותר ויותר הסדרה הזו נראית כמיועדת למי שמעורה במארבל-וורס. למרות שמירב הניגוחים היא מקבלת מהמעריצים.
    היה קל ופשוט מדי פתרון הבראת סקאיי. עדיין לא הבנתי מה העניין של שילד איתה כשתייג אותה כ'עצם בעל משהו משהו', שכחתי את הגדרת הסדרה. שיערתי שהמאפיינים היחודיים האלה הם שיצילו אותה ממוות.

    הסצנה של פיץ-סימונס 'חוקרים' הייתה איומה. דוחפים SCI FI וטכנולוגיה סתם. מי לעזאזל ירצה לעשות תחקיר בצורה כזו של מודלים הולוגרמיים בקנה מידה ענק שאתה צריך לעשות תנועות גדולות עם הידיים וכל מיני נפנופים – לא רק שזה טיפשי ולא יעיל, זה גם לא נתן שום יתרון על פני עשיית אותו הדבר מול מסך מחשב רגיל.

    • צודק. לא יודע למה זכרתי "רוחות". בכל אופן, תוקן.

    • הסדרה בעיקר מיועדת למעריצי סרטי מארוול, ואני מתקשה להאמין שמישהו שלא מתעניין בסרטים יצליח ליהנות מהסדרה במלואה. דווקא מבחינת היכרות עם יקום מארוול (או 616, היקום המרכזי בקומיקס) הסדרה ממעטת ברפרנסים והיוצרים אף הודו עם עלייתה שהם ינסו להימנע מיצירת ציד איסטר אגס עבור הצופים. אם משווים ל"חץ", שכרגע אין לה קשר ליקום גדול יותר מחוץ לעולם הסדרה, אז ב"שילד" יש מעט מאוד רפרנסים.

      בפרק השני קראו לפריט שהצוות חיפש בקוד 0-8-4, כמשהו עם פוטנציאל נוראי, ובפרק שעבר סקאיי שאלה את פיץ אם פעם ייחסו את הקוד הזה לאדם, כמוה (בלי להגיד לו שכך כינו אותה כשהתייתמה כתינוקת, כמובן). מן הסתם יש בה משהו מיסתורי וייתכן שהקלרוויאנט יודע במה מדובר, אבל נגלה את זה רק עם הזמן. כמו שהסיפור מאחורי החייאתו של קולסון ממשיך להיחשף עוד ועוד, עם פרטים חדשים.

      יש לשילד כסף ואמצעים, אז למה לא להשוויץ בהם?

    • miss bojarsky

      גם אני לא אהבתי את הפרק ומצאתי את הסצינה שציינת איומה.

    • פשוט יעל

      הקטע של 'דוחפים SCI FI וטכנולוגיה סתם' (אגב: מד"ב בעברית, זה יחסוך לך לעבור לאנגלית באמצע הכתיבה) זה הקטע של הסדרה מתחילתה, אני לא מבינה למה זה מפריע לך דווקא עכשיו. כמובן שזה מטופש ולא יעיל, אבל זה סתם טכנובאבל שנועד להיראות מגניב על המסך. כמו שהם עושים פחות או יותר תמיד. וזה נראה מגניב על המסך, אז אני מגחכת לעצמי ומחליקה את זה.

  • שין-גימל

    ספויילרים.

    מה שדי מתבקש בעיני הוא שיש קשר ישיר בין 084יותה של סקאיי ליצור, למרות שהרעיון של הקניבליזם ברור גם ללא התוספת הזו.
    היצור, וההשערות שהעלית בכתבה, מתחברים לי לטענות לגבי נכונותה של שילד לקחת סיכונים לא-מידתיים עם טכנולוגיה מתקדמת מדי. עוד נקודה מעניינת כאן היא שבית ההארחה לא שייך לשילד. אם לא מדובר בגוף ממשלתי אחר (או שמא חוץ-ארצי?) יש כאן מוסד שמוחזק על ידי קבלן חיצוני, עם מינימום אבטחה, שהסודות שלו בסופו של דבר דולפים בקלות יחסית. השפעה של פרשת סנואודן?

    ואיך באמת הייתה הנסיעה מאיסטנבול?

  • פשוט יעל

    מעניין כתמיד (הסברי הרפרנסים בעיקר). משהו קטן נוסף לגבי השם לורליי – כמובן שאין ספר במקור הקומיקסי שתיארת, אבל מעבר לזה, לפי תיאור הדמות, בתור חנונית-ספרות אני משערת שהוא צריך להיות קשור לשיר 'לורליי' של היינה (על סירנה שמתגוררת על סלע הלורליי בנהר הריין, סורקת את שערה הזהוב ומפתה ימאים אל מותם). אמנם זה פולקלור גרמאני ולא נורדי, אבל זה די קרוב בסך הכל. 🙂

    הנה השיר עם תרגום לאנגלית (וללטינית, לאלו מכם שלא מסתדרים עם השפות המודרניות האלה): http://ingeb.org/Lieder/ichweiss.html

    ויש גם גרסא מוזיקלית, שהלחין פרנץ ליסט: http://www.youtube.com/watch?v=nOfX6NXdtvA

    ~*~
    לגבי הפרק, אחד הדברים העיקריים שהפריעו לי היה ההתייחסות הסופר-חיובית לאלימות ונקמה, כל עוד זה נעשה כלפי אחד 'הרעים' (ספציפית, כלפי מי שפגע ב'אחת משלנו'). אין אפילו רמז של מס שפתיים נוסח 'זה נורא מובן שאם היא תמות תרצו להרוג אותו, אבל זה לא בסדר לעשות את זה, יש כללים', או משהו כזה. כן, קולסון לא נתן למיי להחטיף לו מכות רצח, אבל כשהחקירה עוברת לגארט וממשיכה להיות אלימה אנחנו אמורים לראות אותו כמין באד-אס מגניב (ולהשתעשע מהקטע בסוף של you got to keep your tongue), ולי אישית זה ממש עשה רע. בד"כ אני מרגישה שהסדרה הזו מצליחה לשלב קלישאות אקשן דביליות עם קלילות מסוימת, הפעם ממש לא אהבתי את זה.
    (וכן, אני גם מרגישה שהפרק היה באופן כללי יותר דבילי ופחות כיפי מרוב הקודמים.)

    • בעמוד המארוול ויקי שקישרתי אליו מוזכרת (בתחתית העמוד, תחת "טריוויה") הדמות של לורליי מהמיתולוגיה הגרמנית. אני לא יודע אם היוצר שלה, וולט סימונסון, אכן ביסס אותה על הסירנה, אבל בויקיפדיה הכללית נכתב בראש העמוד כי יש קשר בין הדמויות (ללא שום סימוכין שיאשר זאת, אולם סביר להניח שזה נכון).
      http://en.wikipedia.org/wiki/Lorelei_(Asgardian)

      • פשוט יעל

        כנראה שפספסתי את זה. 🙂 הגיוני בסה"כ.

    • שין-גימל

      נדמה לי שהיה איזשהוא מס שפתיים בסצינה האחרונה עם קולסון וגארט, שבה אנחנו מגלים שקולסון לא באמת התכוון לזרוק את קווין מהמטוס (סצינה, שאגב, לא קשורה בשיט למה שעובר על קולסון בסצינות שלפני ואחרי, אבל נו, שיהיה).

    • miss bojarsky

      גם לי זה הפריע, במיוחד הסצינה בבית ההארחה בה הם הורגים את שני השומרים של המקום. תרצו את זה בזה שקולסון אומר שהם רק מחפשים עזרה רפואית ומזהיר אותם שהם יהיו חייבים להגן על עצמם, אבל זה לא באמת מצדיק שום דבר. השומרים עשו את העבודה שלהם – יש להם הוראה להכניס רק את מי שיש לו את הססמא ולקולסון ושות' לא הייתה את הססמא. אז קולסון אמר שהם רק צריכים עזרה רפואית, אז אמר. מאיפה להם לדעת שזה נכון ושהוא לא סתם אומר את זה? למה שהם יאמינו לו? פורצים להם למתחם אנשים לא מורשים, אז הם צריכים להגן עליו. למה מגיע להם למות? אנחנו לא יודעים מי הם, הם לא אלה שתקפו, זה בסדר להרוג אותם ככה כי החיים של סקיי נמצאים מעל הכל? ובגלל שזה לא מתקן של שילד? אם זה היה מתקן של שילד והם היו מסרבים להכניס את קולסון ולעזור, זה עדיין היה בסדר להרוג אותם? מאד בעייתי.

      • קולסון ניסה לבקש עזרה באדיבות, אבל השומרים התעקשו לשמוע את הסיסמה ולבסוף הפעילו את פרוטוקול ההגנה וההשמדה העצמית. הם ירו ראשונים. קולסון היה מעדיף להימנע ממאבק, בטח פגיעה בשניהם, אבל הוא יעשה הכל כדי להשיג את מה שכנראה יציל את סקאיי, ולמרבה הצער שני השומרים עמדו בדרכו. הוא אף הבטיח לסייע לאחד משני השומרים שנותר פצוע, אבל זה כבר היה מאוחר מדי והוא מת רגע אחרי שסיפר לקולסון על מנגנון ההשמדה.

        כמובן שזה לא מצדיק את המוות שלהם, וגם הטיפול בקווין לא היה שוחר שלום (קולסון מנע ממיי להכות אותו למוות, אבל איפשר לה להוציא עליו את זעמה ותיסכוליה – מיי היא "וולברין" של הקבוצה, עם כל המיומנויות והיכולות שלה, זה מה שקורה כשהיא מאבדת עשתונות כשמישהו קרוב אליה נפגע.) כך גם כשקווין נמסר לידיו של גארט, אבל כמו ששין-גימל כתב, בסופו של דבר חיפו על זה באמירתו של קולסון שהוא לא באמת היה מאפשר לגארט להרוג את קווין לו סקאיי הייתה מתה.

        הייתי רוצה להאמין שבהמשך הדרך הסדרה כן תתמודד עם העניינים הללו, איפה נמצאים הגבולות של הדמויות גם אם מדובר באמונות שונות – בתחום האפור או קיבעון על שחור ולבן? באיזה מהתחומים עומדות הפקודות של שילד, שקולסון (ואאז"נ, כך גם הסוכנים שהסתירו בשעתו את סקאיי התינוקת) מפר לא מעט לאחרונה?

        • שין-גימל

          אולי העלייה במפלס האלימות באה להדגיש את מה שקולסון *באמת* לא היה מוכן לעשות כדי להציל את סקאיי, כשהבין מהיכן מגיע הכימיקל הזה.

© עידו ישעיהו