בלש אמיתי 1.04: מי הולך לשם?

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 10/02/2014 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

"בלש אמיתי" עונה 1 פרק 4 בקצרה

וואו! שוט הסיום המטורף של הפרק הזה, שוט אחד (אמיתי!) בן שש דקות תמימות בתוך בתים, מבעד לגדרות וברחבי השכונה, ללא ספק הולך לככב בסיכומי השנה ומן הסתם גם לזכות את קארי פוקונאגה, הבמאי הקבוע של הסדרה, בכמה וכמה פרסים. זו הייתה סצינה מסעירה, ומה שאהבתי בה במיוחד זה את האלגנטיות שלה. בלי ההיסטריה המתבקשת מהמאורע, מצלמה רועדת או משהו כזה, הכל היה יציב וקול. למעשה, כבר מהרגע הראשון היריות נשמעו עמומות. זה הקנה לכל הסיקוונס המדהים והארוך הזה ארשת סוריאליסטית, ומאחר שהיה זה ראסטי קול שאחריו עקבנו בעודו נמלט מן המקום עם הג'ינג'י, הסוריאליזם הזה כמו הכניס אותנו אל עולמו הביזארי ביתר שאת. סצינה מפעימה שחתמה פרק מרתק.

עדכון: הנה היא שוב במלואה.

תגיות:
  • הוספתי יוטיוב של הסצינה במלואה.

  • שיח רחב ועץ גבוה

    אני מסכים, אבל…

    (ספוילרים, כמובן)

    סצינת הסיום הייתה עוצרת נשימה. באמת. מרהיבה ממש, קולנועית וראויה לכל שבח. גם הפרק עצמו היה מותח מאוד. וכאן מגיעה ההסתייגות המשמעותית שלי – הפרק הזה היה מנוגד לכל מה שראינו מהסדרה הזו עד עכשיו. הפרק היה תלוש מהעונה הזו ומהסדרה הזו, ונראה כאילו מישהו החליט לעשות פרק אקשן / מתח, יהיה מה שיהיה, ונמצא דרך להכניס את זה לתסריט.

    בניגוד לטון המהורהר וקצב הזרימה האיטי של הסדרה עד כה, במקום הדרמה הפרוצדורלית שבה אספו הבלשים לאט לאט את פיסות המידע (גם אם בדרכים סמי-חוקיות), הגיע כאן אקט תסריטאי מופרך לגמרי בעיני, שהחזיר את קול לימי האנדרקאבר שלו, ובום-טראח הוא עושה סמים, יום אחד מגיע ובערב זה מסתיים. כאילו את כל הקלישאות של סרטי אנדר-קאבר דחסו לתוך פרק אחד.

    עכשיו, אין לי בעיה עם סדרות שמשנות את הקצב שלהן מ-0 ל-100. שובר שורות עשתה את זה מצוין. הבעיה שלי במקרה הזה היא שההאצה הזו הרגישה לחלוטין מאולצת, ולגמרי לא קשורה להתפתחות העלילתית. הרי ברגע שהבינו שזה מועדון האופנוענים היו המון דרכים להגיע לספק שלהם. ופתאום שני שוטרים are going off the grid, וכל ההתרחשויות הללו, לא יודע, זה נראה לי מיותר ולא קשור. רמזו לכך שקול כיוון לשם, ואני מניח שתהיה לכך התייחסות בהמשך, אבל בשלב הזה זה היה צורם בעיני.

    עוד דבר שצרם בסצינה האחרונה של הפרק – ה-bad-ass-יות שלו. זה ממש הרגיש כאילו ניסו לעשות שם סצינת וולטר וייט. אבל "בלש אמיתי" בשלושת פרקיה הראשונים הייתה הכל חוץ מ-bad-ass, וכך גם שני גיבוריה המיוסרים והאובססיביים, כל אחד בדרכו. ולשבור את הטון המוצלח הזה בלי הצדקה אמיתית שנבעה מתוך הסיפור, סתם מאכזב.

    • אני דווקא מרגיש שמההתחלה הוא היה badass (תחשוב למשל על הסצינה שבה הוא הוציא משני המכונאים את המיקום של בית הזונות שביער), ושהפרק הזה בעצם ממחיז לנו דברים רבים שקול סיפר בעבר. למעשה, יותר מאי פעם נדמה בעיניי שקול נמצא באלמנט שלו, וזה היה מרתק למראה.

      • שיח רחב ועץ גבוה

        אני מקבל את הטיעון שלך לגבי היתכנות של התרחשות כזו (מה גם שהוא לא תפקד בה כאיזה גיבור ענק, אלא כשוטר לא רע).

        הבעיה שלי היא שהרגיש לי שכדי להגיע לרגע המצוין הזה (ובאמת, אין כאן ויכוח על איכות הסצינה האחרונה) קצת "אנסו" את הפרק, הגבירו את קצב האירועים ולוחות הזמנים באופו מלאכותי, ועיגלו פינות בכל מה שהכין את הקרקע לסצינה הזאת. אם היו בונים את האנדר-קאבר הזה במשך כמה פרקים, הייתי מקבל את זה כשיא לגיטימי לגמרי. במקרה הזה, כפי שציינתי קודם, זה הרגיש לי מאולץ וכפוי.

    • Saturn

      אתה צריך לזכור שעבר שבוע מהרגע שראסט ומרטי עזבו ועד לפגישה של ראסט עם האופנוען. חוץ מהחלק האחרון של הפרק, מה עוד היה שגורם לך שהיה פרק של אקשןמתח בקצב מהיר.

      עדיין היו סצנות של מחוץ לחקירה כמו החלקים עם מאגי וליסה ועדיין הייתה עבודה משטרתית כפי שהראו בפרקים הקודמים של חקירה ודילוג מעל חלקים מתים.

      לא ראיתי בזה שינוי קצב – בטח לא מאפס למאה – ולא כסדרה שמשנה את עורה. צריך לזכור שהם גם עשו foreshadowing לקרב יריות מסעיר עם לדו.
      גם לא חשבתי שהם ניסו להציג badass-יות אצל ראסט בחלק האחרון. זה נעשה בלי הרבה רעש וצלצולים.

  • zerbit

    אני מת על הסדרה הזאת בעיני היא מדהימה. בתחילת הפרק קצת התאכזבתי, לא ממש אהבתי את הכיוון שהם הלכו אליו אם רוסט בתור שוטר סמוי … אבל החצי השני של הפרק- פאקינג אדיר. אם כל הכבוד לסדרות מופת אחרות תוצרת hbo או אפילו ברייקינג באד, אבל אני לא זוכר שראיתי עוד סצנה בטלוויזיה כמו סצנת הסיום!
    אגב הפושע בהתחלה, הזה עם הראסטות והחשפנית, זה פרנק מלגדל את הופ… קטע….

    • לגמרי קטע, זיהיתי אותו כבר מהקלסתרון המצויר! (:

  • Michael Ginzburg

    הסדרה הכי טובה כרגע בטלוויזיה (עד שתשוב 'בית הקלפים' בסופ"ש)

  • על ההשפעות והרפרנסים ליצירות פנטזיה-אימה ויוצרים כמו ה.פ. לוברקאפט, ומי הוא המלך בצהוב מקארקוסה?
    http://io9.com/the-one-literary-reference-you-must-know-to-appreciate-1523076497

    • Michael Ginzburg

      אז מה חשבת על הפרק ועל השוט המדהים?

      • כולם אמרו הכל לפניי, אין לי מה להוסיף.

        אני "שמח" לראות שלראסט לא היה קשר לפרידהגירושין של מרטי (הנחתי שהסדרה לא תיפול לקלישאה הצפויה הזו), והפירוד ביניהם יקרה רק כמה שנים אחרי החקירה, אבל אני חושב שכן יהיה לזה קשר למגי. ראסט לא רצה להיות מעורב, ומרטי בכל זאת ניסה להפיל את זה עליו, והוא נאלץ לפגוש את מגי בשמו ולאחר מכן שיקר למרטי שיש להם סיכוי לחזור, רק כדי להרגיע אותו ולהמשיך עם החקירההעבודה הסמויה. אני לא בטוח אם ההשערה שלי אכן נכונה, אבל 17 שנה לאחר מכן מרטי לא סיפר לחוקרים מה קרה באמת בתקופת ההיעדרות האישית של קול., ואולי זה אומר משהו.

  • ואני מוכרח לציין שצפיתי בסצינה הזו שוב ושוב מאז ששודרה והיא עדיין מופלאה. התזמור שלה מושלם, אנשים רצים, ניידות מגיעות (תוך חמש דקות! אבל אני מסספנד את זה בהצלחה, בהיותה של השכונה הזו מועדת לפורענות ייתכן שהן פשוט כבר היו בכוננות) וכן הלאה. אדיר.

    • Michael Ginzburg

      והיא גם בוצעה בדממה קרה יחסית, מה שהוסיף מתח נדיר להתרחשות הארוכה.

  • יעל וזהו

    משהו הטריף אותי כל הפרק, ורק בסופו הבנתי מה: לג'ינג'ר או איך שלא קראו לו, מנהיג הכנופייה המזוקן, יש בדיוק אותו פרצוף של קייט בלנשט, רק עם קרחת וזקן בלתי אמין בעליל, וקצת יותר טירוף בעיניים.

    תמונה של קייט בלשנט במראה גברי:

    http://i15.tinypic.com/4q8adj9.jpg

    מול השחקן המדובר:
    http://untitled-magazine.com/online/wp-content/uploads/2012/12/joseph_sikora%C2%A9indira_cesarine11.jpg

    • ווטף!

    • miss bojarsky

      דאם!

      • יעל וזהו

        הייתי חייבת לשתף. זה פשוט העפיל על כל דבר אחר מבחינתי כל הפרק. פשוט ישבתי מול הטלוויזיה וממלמלתי "אבל למה יש לקייט בלנשט זקן כל כך נורא?". נראה אתכם רואים ברצינות את הפרק הבא אם השחקן הזה יחזור.

  • לירן

    6 דקות של צמרמורת.

  • גיא

    ראיתי עכשיו, פרק נהדר, סיקוונס מרהיב.
    אגב, הברמן במועדון החשפניות שמלשין על טיירו וימס לא נראה לי כ"כ קשור בהתחלה לכל הסצינה הרד-נקית הכללית, וכשימדבתי את הפרק הבנתי למה: זה ניק פיצולאטו היוצר.

    • לא ידעתי, קטע.

© עידו ישעיהו