פרקליט במלכוד

פורסם ע"י ‏גיא הרלינג‏
בתאריך 27/09/2013 בקטגוריה ‏כתבות
hostages Dylan-McDermott

דילן מקדרמוט או דרמוט מולרוני?

על פניו, יש הרבה קווי דמיון בין "בני ערובה" (Hostages) לבין "הרשימה השחורה" (The Blacklist), שהעלו CBS ו-NBC, בהתאמה, זו מול זו, בליל שני האחרון. שתיהן דרמות מתח ואקשן עם נגיעות של ריגול וקונספירציה, בשתיהן מככב ה-FBI, שתיהן מתרחשות בוושינגטון, ושתיהן מתהדרות בכוכבים לשעבר של "הפרקליטים".

אה כן, ושתיהן, איך לומר את זה בעדינות, נוסחתיות להחריד.

"בני ערובה" מתמקדת במנתחת וושינגטונית בכירה עם משפחת מעמד גבוה טיפוסית-על-פי-הוליווד (בעל איש עסקים עסוק, בת בכורה מתבגרת מרדנית ובן צעיר מתבגר נאיבי), שנבחרת לבצע ניתוח פשוט בנשיא ארה"ב (שהוא, כמובן, מכסיף צדעיים אך חתיך, חכם ואלגנטי להפליא, ג'ון סלאטרי-סטייל). ערב לפני הניתוח משתלטים על ביתה חבורה של ארבעה חוטפים, לוקחים את כל בני המשפחה כבני ערובה ומאיימים עליה שיפגעו ביקיריה אם לא תהרוג את הנשיא במהלך הניתוח. הטוויסט הוא שהחוטפים כולם אמריקנים טובים ופטריוטיים-לכאורה, ובראשם סוכן FBI מהולל ומצטיין, המתמחה בפתרון סיטואציות של בני ערובה.

ב"הרשימה השחורה", מרגל אמריקני שסרח לפני שנים והצליח אפילו להשתחל לרשימת עשרת המבוקשים של ה-FBI, מסגיר את עצמו לידי הסוכנים הפדרליים ומציע את שירותיו באיתורם ובתפיסתם של מבוקשים נוספים, בעיקר כאלה שמתחרים איתו על יוקרה וכוח ב"עולם התחתון של הריגול". כל זה היה יכול להיות ממש נחמד מצדו, אלמלא התנאי שלו לניהול המו"מ: הוא מוכן לדבר רק עם סוכנת צעירה שרק עכשיו נכנסה לתפקידה החדש בוושינגטון, מסיבות שנראות קפריזיות בתחילה אך בסוף הפרק מתחילות מעט להתבהר. הסוכנת הצעירה היא, כמובן, חמודה, שווה, נשואה לבחור חמוד ושווה ועומדת להתחיל בתהליך של אימוץ כדי להקים סוף סוף משפחה לתפארת הדוד סם.

The-Blacklist

כריזמה

ההבדל המרכזי בין שתי הסדרות הוא, שבעוד ש"בני ערובה" קיבלה את דילן מקדרמוט העצי, את טוני קולט המעצבנת ואת טייט דונובן הנודניק, ב"הרשימה השחורה" הלכו על ג'יימס ספיידר. גם מי שנמאס לו מהשטיק השובבי-פסיכופטי בגרוש של ספיידר לא יהסס להודות ששלושת כוכבי "בני ערובה" לא מגרדים את כמות הכריזמה שהוא התברך בה לבדו.

למעשה, אף על פי שקו העלילה הכללי של "הרשימה השחורה" מעניין פחות מזה של "בני ערובה" (וגם מתאפיין, ככל הנראה, בנוסחה המיושנת והמופרכת של קלוז'ר כמעט-מושלם בסוף כל פרק), אפשר לומר שדווקא נוכחותו של ספיידר עושה חשק לצפות בפרק הבא. "בני ערובה", לעומת זאת, השאירה יותר סימני שאלה מסקרנים בסוף הפיילוט, אבל התסריט השבלוני, הדיאלוגים שלא פוסחים על שום קלישאה אפשרית, והמשחק המחריד של כל המעורבים בה (והאמת, גם הרייטינג הדל שזכתה בו בסוף הערב) הביאו אותי לזרוק אותה אל פח האשפה של ההיסטוריה הטלוויזיונית ולהתמקד בדברים מעניינים יותר, שיש להם קצת יותר פוטנציאל.

הסיפור המעניין, כמובן, מאחורי "בני ערובה", הוא שהיא נכתבה על ידי יוצר ישראלי וגרסתה המקומית אף תעלה בערוץ 10 במהלך החודש הבא. תוך כדי הצפייה בפיילוט האמריקני אמרתי לזוגתי שתחיה ושותפתי לספה שיהיה לי הרבה יותר מעניין לצפות בסדרה הזאת כשהיא תעסוק בכאן ועכשיו שלנו, אבל אחרי שראיתי את הפיילוט לגירסה המקומית, עם איילת זורר ויאיר לוטן המאוסים, כנראה שאוותר גם עליה.

הרגע המסעיר באמת בפרק הפתיחה של "בני ערובה", לפחות עבור הצופה הישראלי, הגיע דווקא די בהתחלה. טייט דונובן, שבשעות הפנאי הוא גם מאמן נבחרת הלאקרוס של בית הספר, נכנס לחדר ההלבשה לאחר האימון, מרים שקית של מזומנים ושואל: "מצאתי את זה בחדר ההלבשה שלכם. למי זה שייך?" אם לא מדובר במחווה מרגשת של אלון ארניה, היוצר הישראלי, לרגע המונומנטלי הזה מתוך "זהו-זה" (קפצו לדקה 26), אני קונדום.

***
שימו לב: מערכת התגובות חזרה להיות Disqus כמו בעבר, ומאפשרת המון פיצ'רים מצוינים למעקב אחרי התגובות ולכתיבה נוחה שלהן. עם זאת, עדיין יש שני באגים מציקים:
1) כדי להגיב לתגובה יש ללחוץ על כפתור "צטט". כן, המילה Reply תורגמה משום מה ל"צטט" ולא ל"הגב". משתמשים ישראלים כבר ביקשו תיקון לפני מספר שבועות, אבל עד כה לא קרה כלום.
2) כאשר מתחילים משפט במילה באנגלית, כמו נניח "LOL", הסדר של העברית והאנגלית בכל התגובה משתבש. לכן התחילו במילה בעברית ורק אז תמשיכו כרצונכם, כמו למשל, "אוי, LOL" או סתם "לול" (אבל עדיף לא "חחחחחחחחחח").

  • הורדתי את שני פרקי הבכורה למחרת שידורם, אך טרם צפיתי באף אחד מהם. הביקורות והרייטינג שמעיד על עתיד לא ורוד הורידו לי את החשק לצפות ב"בני ערובה". הביקורת שלך חתמה את החלטתי.

    בסדרה הישראלית החלטתי גם אני לא לצפות בעקבות הפרומו הנטחן בערוץ 10. למרות שחקנים ראשיים טובים, הדיאלוגים מופרכים וקלישאתיים עד כאב. אותי דווקא לא מעניינת הנגיעה המקומית, אבל זה כבר לא משנה.

    ב"רשימה השחורה" אצפה ומאוד מעניין אותי לראות את ספיידר בתפקיד נבלספק-נבל. בעיקר כהכנה ל"נוקמים: עידן אולטרון".

    • גיא

      אני לא צופה בערוץ 10 (כי אין לי ממיר) אבל צפיתי הבוקר פעם ראשונה בפרומו והוא מעצבן גם כשהוא לא נטחן.

    • אחרי צפייה בפרק של "הרשימה השחורה" החלטתי להמשיך איתה. חוץ מספיידר בתפקיד הראשי, אני מוצא עניין גם בסיפור של אליזבת'. אני לא לגמרי בטוח בחשד העיקרי לטיב הקשר בינה לבין רדינגטון, לפני עליית הסדרה.

      נחמד לראות פרצופים מוכרים, גם אם הם היוו בעיקר דמויות רקע, קבועות או לא: הארי לניקס מ"דולהאוס", מייק מ"הומלנד" ונינה מ"האמריקנים" הגיחה לחצי דקה.

  • שין-גימל

    LOL על זיהוי הרפרנס לזהו-זה 🙂

    • האמת היא שעוד לפני שסיימתי לקרוא את המשפט מיד חשבתי על הקטע הזה מ"זהו זה".

  • Mika Gill

    אויש. שוב מערכת חדשה להתמודד איתה בשביל הזכות להגיב. מעייף. אם כי, בהצלחה לך שהצלחת לעקוף את המגבלות, קודוס!
    אני נהניתי מהרשימה השחורה, חרף השבלוניות. בעיקר בגלל ספיידר (אגב, הוא לא היה הרע גם בהתחלה של הקריירה שלו, ביפה בוורוד או בת שש עשרה הייתי או "נו, הסרט ההוא עם מולי רינגוולד"?). אולי זה כי אני מכירה את הצלם. אולי כי הם ליהקו בחורה אנונימית לאחד התפקידים הראשיים של "שחקנית קבועה". אולי כי הגיבורה היא בחורה (שזו אגב, עוד נקודת דימיון בין שתי הסדרות, מהסקירה שלך). ואולי כי לפעמים, כשפרוצדורלית עשויה טוב ומשוחקת לעילא, זה דווקא ממש כיף. ע"ע חוק וסדר מדור מיוחד (שבה התארחה הפעם חברה אחרת שלי, שאולי תזהו מכתום הוא השחור החדש).
    אוי, זה כל כך מרגש לראות חברים שלך מצליחים לאט לאט בתחום שהרי מלכתחילה מועד לכישלון. גם מצחיק ששתי המצליחות לאחרונה הן א. זרות, שמצליחות דווקא *בזכות* המבטא שלהן (אם כי, הראשונה מקצינה אותו לגמרי בתפקיד הקבוע יותר שלה, באימפריית הטיילת. היא אמריקאית וגדלה חצי פה). ב. שתיהן למדו בלי שטרסברג. ג. שתיהן שיחקו בפרק הפותח לעונה של "חוק וסדר מדור מיוחד" וקיבלו תפקיד קבוע בסדרה עם פרופיל גבוה. אחת מהן גם ווידוניסטית לגמרי.

    • miss bojarsky

      זו מערכת שכבר הייתה, אז זו לא ממש מערכת חדשה שצריך להתמודד איתה. אנחנו מכירים אותה. והיא בעייני מאד נוחה, אז גם אם צריך להתרגל קצת, זה שווה את זה.

  • assafTV

    יש טעות בכתבה. כתבת "טוני קולט המעצבנת" במקום "טוני קולט הנהדרת"
    (לא שצפיתי, או שיש לי כוונה לצפות בשתי הסדרות הנ"ל אבל ככה ללכלך על טוני קולט? You're on my list)

    • גיא

      האמת שבדרך כלל היא בסדר (לא צפיתי בטארה אז לא ראיתי אותה בשיאה, כנראה).
      פה היא די מתאימה את עצמה לרמה הכללית, ועוד עשו אותה כל כך מכוערת, עם פוני מזעזע שמזקין אותה בעשרים שנה (הייתי ממש המום כשימד"בתי את שלושת השחקנים הראשיים וגיליתי שמקדרמוט בן 53, דונובן בן 50 וקולט רק בת 40! היא ממש נראית מבוגרת מהם).

  • miss bojarsky

    אני החלטתי מראש לא לצפות באף אחת מהסדרות הללו. הגעתי למסקנה שסדרות מהסוג הזה נועדו להיות סרט או מיני סדרה. גם אם הן מתחילות טוב (וזה לא המקרה פה ממה שאני מבינה), בשלב כלשהו הן מתחילות עם סיבוכים מיותרים והימרחויות ויוצא לי החשק לצפות בהן.

    • גיא

      האמת שאת די צודקת…

  • ocean

    אהההההההההה, הפרק האלמותי על חינוך מיני בזהו-זה!

    יאדה על שתי התגובות של בוז'רסקי, אם כי בניגוד אליה אני החלטתי לא לטרוח משום שהסדרות עיצבנו אותי עוד בשלב הקונספט, בואכה הטיזר.

  • Mika Gill

    ואיך משרשרים פה תגובות? לא ברור.

    • miss bojarsky

      לוחצים על "צטט". זה כתוב בדיסקליימר בסוף הכתבות 🙂

© עידו ישעיהו