שובר שורות 5.11: וידויים

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 26/08/2013 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "שובר שורות" עונה 5 פרק 11

נראה לי שאפשר להגיד את זה בפשטות המירבית: פרק מושלם. עם כניסתו של האנק לחדר החקירות בסוף הפרק הקודם, ולנוכח שם הפרק הנוכחי, "וידויים", בראשו של האדם הסביר עולה ציפיה ברורה למדי של מה שהולך לקרות בפרק. בראשי ראיתי דבר מה דומה ל"שאלות ותשובות" ב"הומלנד", הפרק המשמעותי היחיד בעונה השנייה. האנק וג'סי במשחק כוח פסיכולוגי שבסופו יוצאים כמה מרצעים מכמה שקים. אבל זו הייתה הטעיה ולא יותר. לא זאת בלבד שג'סי לא פצה פיו, אלא שאם היה להאנק יתרון כלשהו כפי שנדמה בפרק הקודם, הפעם הוא קועקע כליל. טוב, לפחות עד למערכה האחרונה של הפרק.

הוידויים משם הפרק חלו בכלל על דברים אחרים. הפרק נפתח עם סיפורו החושפני מדי של טוד על מה שעשו ברכבת, ואת אותה פתיחות הוא מפגין כאשר ברוב טיפשות הוא משאיר הודעה במשיבון של וולט, ואף אומר את שמו מפורשות (כלומר "מר ווייט"). מעט אחרי כן גם וולט "מתוודה" בפני ג'וניור על שובה של מחלתו – מצחיק להיווכח עד כמה הוא משתמש בפרט הזה כפי צורכו. הוא חשף אותו מול האנק כדי לנסות – ללא הועיל כמובן – לעורר אצלו אמפתיה, ואז מיד שוב כדי להמחיש לו שגם ככה ימות בקרוב. עכשיו עם בנו, וולט משתמש במידע הזה כדי למנוע ממנו ללכת למארי, ולמרות האופטימיות הרבה שהוא מפגין מול הנער, וולט יודע בדיוק על אילו כפתורים ללחוץ כדי שבנו יישאר איתו בבית.

הגילויים האלה, חלקיים ו/או מניפולטיביים, הם כמובן רק המתאבן לקראת המנה העיקרית, השקרית והגדולה מכולם – וולט מצלם את עצמו "מתוודה". עוד רעיון מבריק וסצינה נהדרת. כמה מגניב לראות את כל הפרטים המוכרים האלה מרכיבים נראטיב שונה בתכלית, ומצליחים לעמוד היטב בשורה ואף לספר להאנק משהו שלא ידע: כספי הסמים הם אלה שמימנו לו את הטיפול הרפואי. כאמור, אלה הן הודאות ברמה כזו או אחרת של כוזבוּת, אבל אני חושב שהתחבולה הגדולה ביותר של וולטר הגיעה ממש אחרי הווידאו שצילם. כשם שהיתל בבנו תוך הפגנה מרשימה של הבנת נפשו, כך עשה גם עם ג'סי כאשר נפגש איתו במדבר. המשחקים הרגילים לא פעלו הפעם, ג'סי התריס והפגין והתגרה בעוד סצינה נפלאה באדיבות ארון פול, שעשה זאת שוב מאוחר יותר במשרדו של סול כאשר נפל לו האסימון. וולט פשוט שתק לנוכח ההאשמות, ותחת זאת ניגש אליו ועשה את מה שקיוויתי שיעשה. כי אם מאז ראשית הסדרה אנחנו רואים אותם כדמויות אב ובן האחד של השני, וולט ראה שהילד הזה פשוט זקוק לחיבוק, וידע שיצליח לנטרל אותו כך. מצד אחד וולט השיג את מה שרצה, להרחיק את ג'סי, אבל מצד שני אני מסרב להאמין שהחיבוק הזה לא היה אבהי באמת, כן, רגשי, ושנבע מאמת כלשהי שטמונה בוולט ככלות הכל. כי כמו שהוא שיטה בוולט ג'וניור ואני עדיין לא מפקפק באהבתו כלפיו, כך אני מאמין שגם כלפי ג'סי יש לו מידה כלשהי של אהבה.

ועל כן כאשר מגיע רגע ההבנה של ג'סי בנוגע לגלגולה של סיגריית הריצין, כאשר הוא מגיע לרדוף את "מר ווייט" ולנקום, וולט מתחמש אף הוא ואני בכל זאת מאמין שהוא עושה זאת רק לשם הגנה עצמית. אני מסרב להאמין, אולי בתמימותי, שהוא אי פעם יהרוג את ג'סי, אפילו אם חייו שלו או חירותו יעמדו מנגד. אם משפחתו תיפגע? זה כבר סיפור אחר. אחת מהאופציות האלה היא בדיוק מה שעתיד לקרות עכשיו, מן הסתם – המציאות, הנראטיב האמיתי, צרים על חירותו וחייו של וולט. תחילת הפרק נקשרת עם סופו – לא בכדי עולה דווקא הפעם סיפור שוד הרכבת בכזה פרוטרוט, תוך השמטת פרט אחד קריטי, ככה קטן כזה – רציחתו של הילד שהיה עד להיותם שם. טוד משאיר במשיבון את ההודעה שבהחלט עשויה לתרום למאגר הראיות של המדינה נגד וולטר הארטוול ווייט, וג'סי שפתאום מודע לנסיבות הרעלתו של ברוק, יהיה נכון מאי פעם לדבר עם האנק. הוא שופך את הדלק בכל הבית של משפחת ווייט, לא טורח בכלל לבדוק אם יש שם מישהו שעלול להיפגע. ראינו בעתיד את הבית עומד על תלו, הוא לא בדיוק נראה שרוף או אפילו שלהבות ליחכו אותו. סתם נטוש. לא ברור בדיוק מה ג'סי יעולל לבית הזה, אבל עצם המתקפה הפראית הזו דווקא על בית משפחתו של האיש ולא עליו עצמו, היא חסות נוספת של מוטיב הבית הקורס כפי שהוצג לנו בפרק הראשון לחלקה השני של העונה.

בפרק הרכבת בשנה שעברה כתבתי כך: "ברוק היה ההכנה לדבר האמיתי – כל ההתרחשות סביב נפילתו למשכב, האיומים של ג'סי על וולט, התוכנית שהגה הלה וכו' וכו', כולם התנקזו לכדי הסוגיה המוסרית העומדת בבסיס העניין – מותם של ילדים. זה התחיל, כפי שאוזכר כבר בשעתו, ברציחתו של אחיה של אנדריאה על פי הוראתו של גאס (כנראה), ובהדרגה אנחנו רואים כיצד עוד ועוד ילדים הופכים לקרבנות של נזק היקפי, הפעם בעקבות מעללי וולט. קודם ברוק הכמעט-מת, עכשיו הנער על הסקוטר ובעתיד בוודאי ילד שוולט יגרום באופן ישיר למותו, על פי הוראתו". אולי, כפי שכבר כתבו לי בשעתו בתגובות, זה ניתוח יתר מצדי, אבל אני ממש מברך על כך שהראו לנו בתחילת העונה את הבית העתידי. זה עוזר לי להדחיק ביתר קלות את האפשרות שאולי בכל זאת היה נזק כלשהו ממעשיו של ג'סי והבית שופץ מחדש כדי שיראה שוב נורמלי. קשה לנתק את האזכורים בפרק למותם של הילדים, מהאפשרות שאולי הולי נמצאת בבית עם איזו בייביסיטר שמסתתרת כשהיא רואה את ג'סי עושה את מה שהוא עושה. לא רק כי אני ממש לא רוצה שהולי תמות, אלא כי משא של ילד נוסף על לבו של ג'סי פשוט יביא גם למותו. אין בכלל שאלה.

תגיות:
  • אכן, פרק מושלם. אחד הטובים ביותר בסדרה מזמן מזמן. הקטע בסוף הפרק, הגילוי של ג'סי על ברוק, הוא דבר שכ"כ חיכיתי לו, שאפילו אם שאר הפרק לא היה משהו, 10 הדקות האחרונות האלה היו מספיקות. אבל לא, היו בפרק הזה גם את סצינת המסעדה הנהדרת, וה"ווידוי" של וולטר הוא אחד ממהלכי העלילה הכי גאוניים שהיו בסדרה אי פעם. מאז סוף עונה 4 לא הייתה לוולט הזדמנות להראות שוב איזה בן-זונה מתוחכם הוא, ובפרק הזה הוא עושה את זה בצורה הכי טובה שיש.

    * האם בסופו של דבר תתגלה לו גם האמת על ג'יין? הלוואי.

    • מיכאל גינזבורג

      להגיד על הפרק שהוא מצוין זה אנדרסטייטמנט.

      אני רוצה לרגע להביט על הדברים מנקודת המבט של וולט, ולאו דווקא חלילה לצדד בו או לשמש לו סוג של סנגור, אלא רק לנתח את פעולותיו.

      ראשית, ברוק. ככימאי, וולט ידע מראש כי אין שום סיכון ממשי לחייו של הילד ולכן בחר, בעל כורחו, להשתמש בו כפיתיון על מנת להשיב אמונו של ג'סי. התחבולה המניפולטיבית הזו עבדה. וולט לא פעל מאנוכיות מוחלטת, רגש כן היה מעורב בעניין והוא זקוק לג'סי. הרי אם אין ביניהם ולו זיק אחד אחרון של אכפתיות מסוימת, כיצד זה שג'סי החליט לא להשלין עליו להאנק וכיצד וולט, מצידו, לא בחר פשוט להרוג את ג'סי בסצינת המדבר? לכאורה, כך היה אמור להיות.
      היחסים המורכבים והטעונים שלהם כרגע נמצאים על שרטון, לאחר שג'סי גילה את אשר גילה. האם יגאל ג'סי את עצמו ע"י רדיפת וולט עד חורמה או שמא
      ישכיל להפנים כי עוד הסלמה רק תביא למבוי סתום?

      שנית, מרי הרגה את האנק. מטאפורית. כך הוא בחר להגיב לה כשהיא התוודתה על 77 אלף הדולר שהלכו לטיפולים שלו, כספי דמים/סמים. וולט השיג מבוקשו. שוב, הוא מוכיח את עליונותו הערמומית בתחום החשיבה האנליטית לטווח ארוך. יש לו כרגע יתרון מוחץ על פני החשדות המנופצים של האנק.
      וולט כרגע מחפש מוצא מכל הסיפור, גם במחיר איום
      על הקריירה והיוקרה של האנק כאיש חוק.

      וולט משחק את משחק השקרים בצורה מושלמת למדי ועכשיו הוא כן איבד יכולת לצאת מהפלונטר.
      נותר לו רק לשבת ולחכות לצעד הבא של האנק וג'סי. אני לא יודע איך הוא יחזיק מעמד.

      לא ראינו את ג'סי מצית את הבית, ככל הנראה שינה דעתו, יש לו נטייה לפעול באימפולסיביות.
      גם אם הוא יגלה על ג'יין, מה שלא סביר כי יקרה, אין זה רלוונטי. היא הייתה ג'אנקית. במוקדם או במאוחר הייתה מתה ממנת יתר ויכלה לגרום גם לג'סי ללכת באותה דרך. זה כמו שוולט היה רואה ברחוב הומלס ג'אנקי שמתפתל ומחרחר למוות, ספק לו היה מרים טלפון ומזמין אמבולנס או משיט יד לעזרה. ג'יין הביאה את זה על עצמה.

      המנוסה של וולט רק מתחילה.

      טוד. ב'סופרבלוב', נטלי ציינה כי טוד = מוות בגרמנית. מעניין מאוד כיצד סיםורו יתחבר לסך העלילה.
      *סצינת הפתיחה היא די אחד לאחד סצינת הפתיחה של 'ספרות זוהל'.

      • אלדד

        *** לא רוצה להיות קטנוני, אבל הסכום המדובר הוא 177 אלף דולר:)

  • אלון

    פרק באמת מושלם!
    מעצבן אותי שאני כל הזמן חוזר למוטיב הזה של פלאשוורדינג, ואקטים שוולט 'לוקח' מקורבנותיו, אבל הפרק לא השאיר לי ברירה:
    כשוולט מאפר את הפנס שלו מהאגרוף של האנק זה הזכיר לי שגם ג'יסי ניסה לאפר את הפנס שלו כשהנאק פיצץ גם אותו במכות (אך זה כאב לו מידי, בשונה מוולט).
    אני ממש מקווה שאני טועה בעניין הזה אבל סוף הפרק משאיר את האופצייה הזאת פתוחה ואפשרית בעליל! #I-HATE-YOU-WALTER-WHITE#

  • פרק מצוין.
    אני לא ממש סגור אם החיבוק של וולט באמת היה אבהי אבל אני בהחלט יכול להתחבר לרצון שלך לראות אותו ככזה. קריאה אחרת של החיבוק היא צינית יותר ומשמעה "אין לי מה להגיד, אתה צודק, האופציות הן או שתברח או שתמות". לכן לא ממש ידעתי אם להתרגש (מג'סי) או להצטמרר (מוולט).

    מה שכן, כל מהלך ההבנה של ג'סי היה טיפה מופרך לדעתי. אני מבין את הצורך של התסריטאים להוביל לפתרון הזה, אבל פענוח המניפולציה המורכבת דרש חשיבה חדה שאני לא בטוח שתאמה את ג'סי בסטייט אוף מיינד השבור רגשית שהיה.

    ושאלה, כי לא בטוח שהבנתי (הכל קרה כל כך מהר ובלי תרגום!): ג'סי רק גילה שהיול גנב לו את הסמים? או שבאותו מהלך הוא גם השתיל אצלו חפיסת סיגריות (עם רייסין)?

    • maayan

      ספוילר:

      ג'סי גילה שהיול גנב לו את הג'וינטים. זה מה שקרה בפרק ההוא. א-ב-ל מזה הוא הסיק כמה היול מיומן בלכייס אותו.

      זאת בדיוק הייתה ההשערה שלו ב-411, כאשר הוא בהתחלה מאשים את וולט בהרעלת הילד. ו-וולט הרי מסביר לו- איך יכלתי לגנוב לך את הסיגריה עם הריצין? אני הייתי פה כל היום. וג'סי אומר לו- אמרת לסול שיגיד להיול לגנוב ממני (כי הוא באותו פרק, לפני הפגישה עם וולט, באמת הלך לסול, והיול עשה לו בדיקת גוף כזאת בקטע של אני-כאילו-לא-מזהה-שאתה-לקוח-מיוחד-שלא-צריך לבדוק-אותו, שבמהלכה הוא פילח לו את הסיגריה עם הריצין). כל זה היה אז.
      אבל ברגע שג'סי מבין כמה קל להיול לפלח לו את הסמים – הוא מקשר את הכל ביחד ומבין שזה הוא אז שגנב לו את הסיגריה.

      • אוקי… אם התאוריה על הכיוס היתה לו בראש במלואה, זה באמת מסביר את הזריזות שבה הוא קישר בין שני המקרים.
        תודה

        • אתה לא היחיד שתהה לגבי הגילוי של ג'סי, והאמת היא שאני די המום מההשתאות הקולקטיבית הזו. מהרגע שהוא חיטט בכיסיו הבנתי מה קורה ומה הולך לקרות. בתור אחד שלא נוטה להסתיר את נטפוקיו בסדרה, אני דווקא סבור שהדבר הזה בוצע היטב.

          • maayan

            גם אני ישר הבנתי, ברגע שהוא חיטט בכיס.

            אבל יאדו, אל תשכח שיש אנשים שלא זוכרים כל פיפס בסדרה. או שזוכרים בגדול, אבל פרטים מתערבבים להם, וקשה להם לזכור עכשיו, במיוחד שעבר כ"כ הרבה זמן מאז החצי הראשון של עונה 5 (שלא לדבר על עונות קודמות) כל מיני מהלכים. כאילו הם זוכרים את העיקר- וולט הרעיל את הילד, אבל הם שוכחים בדיוק למה הוא עשה את זה, או איך, או איך ג'סי גילה ואיך וולט הניע אותו מזה וכו')

            למשל- כשברוק מורעל וג'סי פותח חפיסת סיגריות, ישר חשבתי על הרייצין, עוד לפני שהתחיל לפורר אותן.
            כשהאנק פותח את הספר של וולט וויטמן בשירותים- ישר ידעתי על מה מדובר, ובשבילי הפלשבאק שלו לקטע עם וולט היה מיותר, אבל גם ידעתי שיש מלא צופים שלא זוכרים את הפרטים שצריכים את זה כדי להיזכר. כשאנדריאה אומרת לג'סי שאח שלה היה מעורב בירייה עבור גנגסטרים ישר הבנתי שזה הוא שירה בחבר של ג'סי.
            זה אולי כי ראיתי כל פיפס בסדרה איזה 700 פעם.
            אבל יש אנשים שלא, ושוכחים. תחשוב, יש דברים מאוד מסובכים, שאם אתה לא זוכר את הסדרה ממש טוב, קשה להיזכר איך דברים הובילו לדברים.
            מישהו שראיתי איתו את כל הסדרה וראה את כל הפרקים לפני תחילה 5ב', עדיין היה צריך שאני אזכיר לו מה זה הספר הזה של וולט ויטמן, מאיפה הוא הגיע ואיך הוא הפליל את וולט (רק כשאני מסבירה את זה אני מבינה כמה פרטים נכנסים בתוך זה- תחשוב, צריך להתחיל להזכיר את גייל, את המחברת, את הסצנה עם האנק שהראו בפלשבאק שלו ועוד).
            גם יש אנשים שלא זוכרים כרגע למה בדיוק וולט הרעיל את הילד וצריכים לשחזר את הצעדים.
            כך גם כשג'סי ממשש את הכיסים וההבעה על הפנים שלו- אני ישר קלטתי שהוא הבין, אבל אמרתי לעצמי- וואו- הם חייבים איכשהו להבהיר את זה יותר, כי לא כל הצופים יקלטו את זה עכשיו (כמובן שלא דרכים נלוזות כמו פלשבקים ו/או-ווייס אובר). אני מקווה שעשו עבודה טובה, אם כי- עובדה שאנשים עדיין מבולבלים בקשר לזה. אבל עדיין אני שמחה שהסדרה נותנת לצופים קרדיט, ושגם אם אנשים לא מבינים הם ילכו לחפש את התשובה בנט (שוב במקום להשתמש באמצעים נלוזים כמו פלשבקים או ווייס עובר- כדי להאכיל בכפית מה בדיוק קורה).

            עוד משהו שחשבתי עליו אחרי הפרק כך שרציתי למחוא להם כפיים עליו, (הרבה אחרי שנגמר הפרק ואחרי שהצלחתי לקלף את עצמי מהרצפה) זה איזה אדיר שהם לא נתנו רמז לכל הסיפור עם ברוק בקטע של "הפרקים הקודמים". זה הכי מתבקש בעולם, רק כדי להגיד לאנשים כאילו- תראו, זה יצוץ בפרק הזה, וזה היה מקל מאוד על אנשים להבין.
            אבל אני כ"כ שמחה שהם לא עשו את זה, זה היה כ"כ מוריד מהאפקט שלי למאורעות אם היו מכניסים את זה.

  • וקצת ספקולציות. העונה הזו הציגה לנו שלושה מוקדי התנגשויות פוטנציאליים: האנק, ג'סי ולידייה/טוד/כל גנגסטר אחר. נכון לעכשיו האנק נוטרל, ג'סי הגיע לפיצוץ מהר מדי ורק הסיפור של לידייה/טוד מזדחל לו ברקע. לא במקרה הם פתחו את הפרק אבל לא שמענו מהם מאז.
    אותי זה קצת מאכזב, ומוביל לחשוב שהקונפליקט הגדול יהיה מכיוונם. ברור שהפוטנציאל הדרמטי בעימות עם האנק וג'סי הוא הרבה יותר מעניין.

    יש רק לקוות שוינס גיליגאן מושך אותנו באף ויהיו עוד כמה טוויסטים עד לשיא הקטרתי באמת. אני מאמין שאנחנו בידיים טובות.

  • assafTV

    הפרק הזה הראה שלא רק לבריאן קרנסטון מגיע (עוד) אמי אלא גם לוולטר ווייט.

  • אלן ספינוול ניתח ממש יפה את סצינת הווידוי המומצא של וולט: "הווידוי המזויף מתחיל במידה מסוימת כמו הווידאו שוולט עשה ברגעי הפתיחה של הפיילוט, עם ציון שמו המלא והכתובת. אבל האיש שעשה את ההקלטה המקורית הזו כבר לא קיים. הוא היה אמיתי ואומלל ופגיע באופן שהייזנברג אינו צריך להיות. הוולטר ווייט שבווידאו בהחלט נראה כן – כל מי שלא יודע את האמת יהיה על סף דמעות למשמע הייאוש בקולו כאשר סיפר ששקל התאבדות – אבל זוהי פיקציה. זה לא אמיתי ממש כשם שהתמונה שלו לא אמיתית: ככל שאנחנו מעמיקים אל תוך השקר הזה, כך הבמאי מייקל סלוביץ מתקרב אל מסך הטלוויזיה; לגרום לנו להיות מודעים לכל פיקסל כדי שנזכור כמה מעט מכל זה הוא אותנטי. האנק בתקריב קיצוני בסצינה הזו הוא אדם גאה שמושמד על ידי יריב חכם ואכזר יותר ממנו, וולט בתקריב קיצוני הוא אוסף של נקודות ופסים המתקרבים להיות בן אנוש, אבל כזה שהשתחרר כעת כליל מהאנושיות שלו".

  • אלדד

    אכן, פרק מעולה.
    המניפולציות של וולט רק הולכות ומוקצנות מפרק לפרק – מה שאמור לגרום לצופים שעדיין לא "עברו לצד של האנק" לעשות זאת לפני הסיום מורט העצבים הצפוי לנו.

    אין ספק ששיחת הדיינר בין טוד לצמד המוזר הייתה רק הכנה לסצינת המדבר (*והעכביש). האינסטינקט שלי היה לקשר בין מות הילד על האופניים למוות הפוטנציאלי של ג'סי (אם כי אחרי קריאת הפוסט אני מניח שיש יותר היגיון בדבר מותו הפוטנציאלי של אחד הילדים). החסרתי פעימה כשוולט ניגש לתת לו חיבוק, ואני עדיין לא פוסל את האפשרות שוולט ישים קץ לחייו, ולו רק כאמצעי להגנה עצמית. הלוואי ואתבדה.

  • אני פחות חשבתי על הימצאות של הולי בבית ויותר של ג'וניור, שבוודאי יתקשה להימלט מבית בוער. זה יהיה מאוד סמלי אם הבן של הייזנבג יהרוג את הבן של וולט. וזה יהיה עצוב מאוד אם הנכות של ג'וניור, שיוצרי הסדרה הצליחו שלא להפוך אותה לחזות הכל של הדמות הזאת, תשיג אותו בסופו של דבר.

  • משהו לא ברור לי:
    1.ג'סי חשב שהשואב אבק שלו לקח לו את הרייצין.
    2. ברוק הורעל מפרח ולא מהרעל של ג'סי!!!

    • Tomer Soiker

      1. החשד המקורי של ג'סי היה שברוק לקח ממנו את הסיגריה, אבל וולט שכנע אותו שזה לא הגיוני והפיל את האשמה על גאס כמי שהרעיל את הילד. לאחר שוולט קיבל בחזרה את הסיגריה מסול, הוא הכין אחת מזוייפת, עזר לג'סי לחפש אותה בביתו, שתל אותה בשואב האבק ו"מצא" אותה.

      2. אני חושב שהתכנית של וולט דאז הייתה להשיג את הסיגריה בחזרה (הרי ג'סי בסופו של דבר לא התכוון להרעיל את גאס) ועל הדרך להסית את ג'סי נגדו כדי שישתף פעולה ויקבל את העובדה שוולט מוכרח להרוג את גאס.

    • תשובות:
      1. הוא חשב, עכשיו הוא כבר לא חושב. לאור העובדה שממש בפרק הזה הוא מבקש מוולט שיפסיק לשחק איתו, הוא מבין מן הסתם שגם הרומבה ששאב את הסיגריה היה מעשה ידיו של וולט.
      2. אני לא זוכר את הפרטים לאשורם, אבל אני משער שוולט טרח לגנוב את הסיגריה כדי שיוכל לשכנע את ג'סי שגאס עשה זאת והוא האחראי להרעלת ברוק. וולט לא רצה להרוג את הילד, מה שהריצין היה עושה, והסתפק בסף המוות ששושנת העמקים הביאה איתה.

      • אני צריך לרענן את העמוד לפעמים.

      • Tomer Soiker

        אתה מתכוון שבסוף הפרק הוא מבין את עניין שואב האבק? מפני שמוקדם יותר אין לו כל סיבה לחשוד בוולט. כן לחשוד במעשיו האחרים, לא בזה.

        שכחתי את הפרט בנוגע לגאס, שוולט שיכנע את ג'סי שגאס דאג לגנוב את חפיסת הסיגריות במהלך שהותו במעבדה, ושהוא בטח ידע על הריצין תודות למצלמות שפיקחו עליהם בעבודתם.

        • כן, התכוונתי שהלך רוחו של ג'סי כפי שהביע אותו מפורשות – קרי, חוסר אמון מוחלט בוולט – הוביל לזה בקלות בסוף הפרק.
          טוב, אמרתי שאני לא זוכר את הפרטים לאשורם, תיארתי לעצמי שוולט סיפק לג'סי אפשרויות לאופן שבו גאס גנב את הסיגריה.

      • maayan

        אכן. סעיף 2 הוא מדוייק.

        וולט לא רק היה צריך להרעיל את הילד, אלא לגרום לג'סי לחשוב שגאס עשה את זה ולכן היה צריך לפלח את הסיגריה, כדי שכשג'סי יבוא אליו עם ההאשמה, הוא יוכל להסביר לו כמה זה יותר הגיוני שגאס עשה את זה (גסי אומר לו שרק שניהם ידעו על הרייצין- וולט אומר לו- לגאס יש מצלמות בכל מקום, אתה באמת חושב שהוא לא שמע אותנו מדברים על זה? אני הייתי סגור כל היום בבית – לגאס יש את העוזרים במעבדה, כמה היה לו לפלח לך את הסיגריה מתוך הלוקר, "מי אתה מכיר שמוכן להשתמש בילדים כדי להשיג את מבוקשו")

        אגב, טעיתי קודם, העימות בין ג'סי לוולט, שבו הוא מאשים אותו בהרעת ברוק היה ב-412, לא ב-411.

  • גילי

    אין מילים לתאר. ג'סי סוף סוף מתפוצץ אחרי כל השבירות והדיכאון של פניו שאמרו הכל בפרקים הקודמות, עכשיו הוא סוף סוף מוציא הכל החוצה. וולט שוב מוכיח כמה הוא חלאה כשהוא סוחט את האנק בצורה הכי שפלה שיש, מעוות את האמת על ידי מעשים שהאנק היה נוכח בהם כמו פציעתו והנסיעה במכונית ועוד.
    אני בצד של ג'סי כמובן ומקווה שזה לא יסתיים בטרגדיה.

  • אוהד
    • Tomer Soiker

      "דייל"?

      יש גם את זה.

  • עומרי

    היה פרק מעולה – במיוחד סצינת המסעדה.

    אבל הגילוי של ג'סי היה מאולץ, מנותק מהעלילה ולא מובן.
    ממש דאוס אכס מכינה – פיתרון תסריטאי קצת עצלני הייתי אומר.
    מאוד התאכזבתי מסיום הפרק ואשמח לשמוע מדוע רבים כאן חושבים שזו הייתה טלוויזיה טובה.

    • א.ג

      בעיני זו בהחלט הייתה טלוויזיה טובה, במיוחד אם אני משווה את הגילוי הזה לגילוי של האנק עם הספר (שחשבתי שהיה גרוע במיוחד ו"נוח מידי").
      מה שגרם לג'סי להבין היה שילוב של שני גורמים :
      הראשון – ההוכחה שהיול באמת יכול "לפלח" לו דברים מהכיס בלי שהוא ירגיש בכלל ושסול אכן משתמש בטכניקה הזו בעת הצורך
      השני – הידיעה (שלא הייתה לו בעונה הקודמת) שוולט הוא מסטר מיינד מניפולטיבי אכזר שלא בוחל בשום דבר.
      השילוב של שניהם יחד עם האסוציאציה שעלתה בו כשהוא הסתכל על חפיסת הסיגריות הוביל את ההבנה של מה שוולט עשה. בעיני זה ההיפך מעצלני – אלא גילוי מורכב שמתבסס על פרטים מהעבר ומהווה ושילוב של הכל ביחד בלי להיות "ברור מידי".
      כל זה כאמור בניגוד מוחלט לגילוי של האנק שהיה גם לא סביר (שוולט ישאיר את הספר בבית ועוד בשירותים) וגם סוג של האכלה בכפית – עם הפלאשבק המפורט.

      • עומרי

        מה היול פילח לו מהכיס? הוא הצית את הג'וינט בחדר של סול… אולי שכחתי…

        ההשארה של הספר בשירותים דווקא הגיונית בעיני – פושע באגו-טריפ שחלק ממנו משתוקק להיתפס.

        • א.ג

          בפרק הנוכחי היול פילח לו את הגראס,
          בעונה שעברה הוא פילח לו את קופסת הסיגריות עם הריצין, והחליף אותה באחת ללא סגריית ריצין

      • עומרי

        אוקיי, הבנתי כעת. בזמן אמת לא קלטתי שהוא הכניס את החומר לחפיסת הסיגריות.

        • יא

          אני מראש לא אהבתי את כל הסיפור של ההרעלה של ברוק. זה היה קו עלילה תפור רע. וולט זלזל באינטילגנציה של ג'סי, גאס ושל עצמו.

          בכלל אני לא התרשמתי לטובה מהפרק, הוא היה חלש ביחס לשניים הקודמים וייצג מבחינתי את כל הסיבות שBB תישאר תמיד סתם סדרה מעולה ולא סדרה גדולה.
          רוב הפרק היה איטי ומשעמם. אז השחקנים והצילום עדיין היו מרשימים, אבל שובר שורות תמיד האריכה ברגעים כאלו בשביל שנרגיש כמה היא איכותית אבל היא פשוט לא טובה בזה. ועד שמגיעה התפתחות עלילתית היא כל כך קלושה ומאולצת, שנשאר לי רק לגלגל עיניים ולהישאר אדיש להתקף העצבים (הבאמת מעולה) של ג'סי.

  • דור
    • maayan

      LOL!!!

    • מדויק.

    • Saturn

      אם כך אז זה אומר שהכותבים של דקסטר כתבו את סצנת הסיום של פרק סיום העונה שעברה של שובר שורות.

    • Tomer Soiker

      אחרי הפרק האחרון של "דקסטר" זה מצחיק יותר.

  • א.ג

    שמתם לב שמארי לבשה שחור?! גם הבית שלהם נראה קודר משהו… נראה לי שזה ממחיש את עומק השבר הנפשי שלהם…

  • מיכאל גינזבורג

    ברשת אני מזהה הלך רוח אנטי ג'סי, אומרים שבגללו וולט חצה גבולות מוסריים לא פעם.

    אחרי הגילוי המסעיר, למה לו לשוב למשרד של סול?
    ברוק בחיים, גאד דאמיט. תיסע לאלסקה, תפתח חיים חדשים, רק לפני זה תכין הודעה מצולמת ובכתב על כל המעללים של וולט ושלח להאנק. ואז תחיה מחדש עם הידיעה שהמפלצת מאחורי סורג ובריח.

    • Tomer Soiker

      קודם כל, ג'סי נסער ולא חושב בהיגיון. המעשים שלו לא שקולים והוא מונע אך ורק מזעם ויצר נקמה.

      שנית, למה שבמשטרה יאמינו לג'אנקי שמוכר ע"י הרשויות כסוחר סמים, שרק לאחרונה נעצר כשפיזר סכום כסף שנחשד ככסף מלוכלך; בעוד וולט הכין הודאה אחרת שמפלילה את גיסו סוכן רשות הסמים, ובניגוד לג'סי וולט הוא אדם מן השורה ללא עבר פלילי.

      • מיכאל גינזבורג

        כי ג'סי יכול לספק להם מידע שרק ה-DEA מחזיק בו.

        אתה יוצא מנקודת הנחה שהוא ינסה לצאת נקי? הוא יציין בדברי הפתיחה שלו שהוא לא קדוש וכו' ויספר מה היה אחד לאחד, פרט אחרפרט, באופן שלא יותיר ספר כי וולט הוא אדם שיש לכלוא.

  • Saturn

    ההקלטה של וולט הייתה מצויינת. לקחה את כל הפרטים וגיבשה אותם לנטרל את האנק. כפי שאומרים, השקר הטוב ביותר הוא מה שהכי קרוב לאמת.

    לא אהבתי את סצנת המדבר של וולט וג'סי. סוף סוף ג'סי פוצה את פיו ואומר שזהו, חדל לתמרונים ומאניפולציות ושכל הזמן וולטר מסובב אותו על האצבע הקטנה אבל אז וולט מתקרב לחבק לאחד התמרונים הברורים אי פעם, וג'סי קונה את זה?
    לא, אני לא קונה את זה. שנייה-שתיים בחיבוק ג'סי היה צריך להתרחק ולהגיד 'לא. אני מבין. אתה עושה את זה שוב'. עזוב אותי בשקט.

    הרגשה שלי שהסצנה הזו רק נועדה כדי לשפוך עוד שמן לסצנת הגילוי של ג'סי. 'אה, והוא עבד עלי מוקדם יותר היום!'.

    זה גם לא ממש הכי אלגנטי שג'סי בא לפתע לעשן סמים כאילו לא יודע שסול לא מרשה זאת. רק כדי שיוכלו להכניס את הכיוס ושג'סי יעשה 1+1. פעולה שנעשתה בצורה יותר מדי חדה ומהירה לפי מצבו הנפשי של ג'סי. הדבר הראשון שחשב עליו כשלא מצא את הסמים זה שהיול כייס אותו וזה לבטח מה שגרה עם הסיגרייה. לא אלגנטי.

    חבל שג'סי באמוק מחליט ללכת לשרוף בתים במקום לרוץ ישר להאנק ולקבל הגנה ולהלשין. מרגע שג'סי עזב את המשרד של סול יש לו כוונת על הגב. ג'סי מאפשר יותר זמן שהם ימצאו וישתיקו אותו.

  • עומרי

    עוד דבר – טוני סופרנו היה הורג את ג'סי במקום שם במדבר. ואולי הורג גם את סול.

    וולט עדיין לא טוני סופרנו.

    • מיקה

      גם גאס. אז מה? ספוילרים.

      וולט *כן* אוהב את ג'סי, בסופו של יום. אחרת הוא כבר מזמן היה נפטר ממנו.

      • Tomer Soiker

        אני כן מקבל, חלקית, את הטענה של עומרי.

        ספוילרים ל"סופרנוס"





        טוני לא אהב את כריסטופר? ואת ביג פוסי?

        • maayn

          ספוילרים סופרנוס…

          גם אני חשבתי ישר על ההשוואה בין וולט-ג'סי, כריסטופר-טוני.
          אבל, ראשית, בעולם של הסופרנוס זה נורא מסובך- כי אסור לך ל"צאת" ממנו. כריסטופר כזכור לי ניסה לצאת כמה פעמים ולעשות סרטים. אבל אסור כי ברגע שנכנסת זה לכל החיים. ואם אתה שם ואתה לא מצליח לתפקד אז הורגים.
          פה, זה טיפה שונה, כי אם ג'סי היה לוקח את הזהות אז הוא כבר באמת לא היה מהווה בעיה לוולט.
          מצד שני, טוני לעולם לא היה מסכן ילד, או אדיש לרצח של ילד ע"י עובד שלו (כמו שוולט היה).
          אני גם חושבת שחלק מהסיבה שלא הורגים את ג'סי כי- אתה באמת יכול לדמיין סדרה בלי ג'סי? כאילו אפילו 5 פרקים לפני הסוף? אני הייתי הורגת את עצמי. וכריסטופר, אמנם היה אחד הדמויות החשובות, ולכן דחו את המוות שלו לעונה האחרונה, אבל הסדרה הייתה יכולה להמשיך לחיות כמה פרקים בלעדיו, בלי ג'סי לא, לדעתי. אם הוא ימות זה יהיה בפרק האחרון.

          ובלי קשר- אלו שתי סדרות מאוד שונות שחיות בחוקים שונים לגמרי, אז אני חושבת שהשוואה בין טוני לוולט היא בעייתית מלכתחילה. בואו נסכים ששניהם bad-ass motherfuckers 😉

          • עומרי

            הן שונות כמובן, אבל הן מאותו הכפר. אני רואה בסופרנוס את אחת ההשראות הגדולות לשובר שורות – למרות שהראשונה טובה וחשובה משמעותית.

            ספויילר סופרנוס
            וגם @צופי סופרנוס עילאיים ומתנשאים 🙂

            _______

            -_________-

            ___________

            ____________

            כריסטופר הוא לדעתי הדמות השנייה בחשיבותה בסופרנוס. צריך לראות את הסדרה כמה פעמים כדי לקלוט לעומק את המשמעות שלו על רבדיה.
            אני חושב שהוא יותר משמעותי למה שהיצירה שהיא הסופרנוס רוצה לומר ולגרום לצופיה להרגיש ולחשוב לגבי הסיפור בכללותו ולגבי טוני בעיקר מאשר ג'סי בשובר שורות – שהוא דמות חשובה ונהדרת כמובן.
            מה שכן, כריסטופר אכן היה הרבה פחות אהוד בזמן אמת ובכלל והקהל והיוצר היה פחות מושקע בו רגשית.

            • דווקא כריסטופר היה אחת הדמויות הבודדות שחיבבתי ב"הסופרנוס", ולפיכך עוגן משמעותי בכל השנים שצפיתי בה.

            • maayan

              ספויילרים לצופים עילאיים ומתנשאים של הסופרנוס 🙂

              הסופרנוס היא השפעה ישירה לשו"שו, מד מן, דקסטר (אוח), האוס ודומיהם, במובן שהיא נתנה את האור הירוק לסדרות ששמות במרכזן אנטי גיבור – גבר לבן עם מוסריות מעורפלת שעושה לפעמים דברים נוראיים ואמורות ליצור אמביוולנציה אצל הצופים, שלא יודעים אם לאהוב או לתעב אותו. היא השראה במובן שהיא נתנה את ה-"אוקי" לזה, שראו שזה עבד ואפשר לעשות עוד כאלו, מה שבלעדיה אני מניחה שהרבה מהסדרות שציינתי לא היו קיימות, או היו קיימות במתכונת מרוככת בהרבה, רק כי היו נראות כסיכון גדול מדי. אבל פה ההשראה נפסקת.
              כל סדרה שציינתי, מעבר לנק' המוצא הזאת שונה לחלוטין מרעותה.
              הסופרנוס ושו"שו לא חיות באותו עולם. הסופרנוס ראליסטית להחריד, שו"שו היא מאוד לא. היא מאוד בדיונית, אך כזאת שמודעת להיותה בדיונית, ומשתמשת במודעות הזאת. היא מזפזפת ומתכתבת עם ז'אנרים קולנועיים ומשחקת עם קונוונציות סיפוריות. יש לה את ההיגיון הפנימי שלה, אבל היא לא חיה בעולם שלנו, וולטר וטוני לא חיים באותו עולם ולכן השוואה בינהם לא רלוונטית, לדעתי.

              אגב, אני מסכימה עם יאדו, כריסטופר עבורי גם היה אחד הדמויות הכי משמעותיות בסדרה, וכזו שהחיבור הרגשי שלי אליה היה הגדול ביותר כנראה. מוזר לי שאתה אומר שהוא לא היה אהוב, גם לי הוא היה בין העוגנים המשמעותיים בסדרה והיה אחראי לכמה מהסצנות השוברות לב (במובן החיובי) של הסדרה.

              • עומרי

                אני חייב להבהיר: עבורי, כריסטופר הוא הדמות האהובה ביותר בסופרנוס ואחת הדמויות האהובות עלי בכל הזמנים.
                למעשה, אני מתקשה לחשוב על דמות ראשית שיותר אהבתי בסדרה אחרת אי פעם.

                זו דמות נוגעת ללב שמשוחקת מדהים.

                משום מה היה נדמה לי שאני קיצוני בנטיה שלי כלפיו ושרבים מצופי הסדרה פספסו את החשיבות שלו.

  • יש לכם ארוחת בוקר? הנה "שובר שורות" 5.11 לו התרחש רק בפייסבוק.

  • Matoy

    פרק טוב אבל לא מושלם.
    הדברים הטובים: הסצינה של האנק וג'סי. הייתי מצפה מ'שובר שורות' לתת להאנק איזה נאום מפוצץ כמו שהוא נתן למארי, אבל פה הוא פשוט זורק את זה כדרך אגב… "אה.. ואני יודע שוולט, הגיס שלי, הוא הייזנברג". האנק כבר די מיואש ושבור אבל הוא עדיין נותן פייט לוולט ולא מוכן לוותר. אני יכול להגיד, אחרי הפרק הזה, שהדמות של האנק היא האהובה עלי ביותר בסדרה. אפילו יותר מוולט.
    מה שאני אוהב בפרקים כמו הפרק הזה, זה שהסדרה לא מפחדת להתקדם הלאה. המלחמה בין האנק לוולט עלתה מדרגה. בפרק הקודם וולט שיחק את חולה הסרטן הגוסס והמסכן שבכלל לא קשור להייזבנרג לפני האנק. עכשיו וולט מנסה לסחוט בבוטות את האנק או יותר נכון להכניע אותו שלא ירדוף אחריו.
    הרגעים החלשים של הפרק: השוט על העכביש לפני סצינת השיחה במדבר. המלצר המפריע בפגישת המסעדה. ההתפרקות של ג'סי.. והדבר שהכי עצבן אותי – שפיכת הדלק בבית של וולט. למה? למה??? למה ג'סי חייב להיות כזה מטומטם. הוא הוכיח שהוא מסוגל לנתח את המלכים של וולט והתחבולות שלו גם כשהוא נסער, בשיחה במדבר. אז למה להלחם פה בצורה כזו בוטה ומטופשת? באמת, זה היה שקול בעיני אם הוא היה שם לו קקי של כלב בדואר, ושופך לו סוכר למיכל של הדלק. בוטה ולא לעניין.

    • Matoy

      אהה ועוד משהו. דיברו על ההשוואה בין ה'סופרנוס' ל'שובר שורות'. אז למרות שאני חושב שהסופרנוס אוכלת בלי מלח את שובר שורות, וזה עוול להזכיר את שתיהן באותו משפט – יש משהו משותף בין היחסים של טוני-כריסטופר, לבין וולט-ג'סי. גם לוולט וגם לטוני יש ילדים ביולוגים צעירים. אבל איי ג'יי וולט ג'וניור לא מתאימים לקו העבודה הסודי של ההורים שלהם. לא רק בגלל שהם צעירים, חסרות להם תכונות פיזיות ומנטליות שנדרשות לזה. אז גם לטוני וגם לוולט יש דמות בן, איתן הם עובדים ולאט לאט הבנים המלאכותיים הופכים ליותר קשורים אליהם מהבנים המקוריים, בין היתר בגלל החוויות כמו שוד הרכבת, או סצינות מקבילות בסופרנוס.
      החיבוק בין ג'סי לוולט היה במובן מסויים סגירת מעגל ביחסי האב – בן: ג'סי מכיר את וולט האמיתי כמו שאף אחד אחר לא מכיר, וולט לא מסוגל לפגוע בג'סי למרות שזה מה שהוא צריך לעשות לפי ההגיון. הוא קשור אליו יותר מדי.

      • נקודה יפה לגבי הילדים.

© עידו ישעיהו