מד מן 6.06: לפרסום מיידי

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 06/05/2013 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "מד מן" 6.06

Mad Men Season 6 Episode Photos

בעת פרסום הביקורת מקדימה אותה תגובה אחת

"אני אוהבת אותך ככה"
(מייגן לדון)

כן, הנה הגיע המוג'ו.

מצחיק ששתי הסדרות המשמעותיות של יום א', "מד מן" ו"משחקי הכס", עסקו השבוע בטיפוס וירידה. כל הסוכנות הייתה עסוקה בעליות ומורדות, נדמה שיותר מאי פעם. רגע אחד מאבדים את יגואר, הרף עין אחרי כן יש סיכוי לשברולט. רגע מאבדים אמונה לנוכח התחרות מול הסוכנויות הגדולות, מיד אחרי כן הוגים תוכנית מיזוג מסעירה. פגי קנתה דירה חדשה אבל באזור מעפן, ארנולד מתפטר מעבודתו (מה שאולי צפוי לעשות סוף לרומן של דון עם סילביה, השבח לאל), המנייה נפגעת, המנייה תתחזק, לגליסון יש סרטן ויש חשש לחיי הסוכנות שלהם וכהנה וכהנה. אני לא בטוח שזה משהו תמטי כמו שמדובר בתחושה שלי במהלך הצפייה.

זו הייתה פעם נוספת שאנשי SCDP איבדו מספר חשבונות משמעותיים בבת אחת. הפעם אלה היו פיט עם ויק כמיקלס ודון עם יגואר, ובעבר במחי פרק אחד רוג'ר איבד את לאקי סטרייק ופיט נאלץ לוותר על החשבון של נורת' אמריקן אביאיישן לטובת סודו של דון. שוב אותם אנשים מהווים חלק בתהליך, שוב באותו זמן. רוג'ר עכשיו שונה בתכלית, אקטיבי, יוזם, חדור מוטיבציה. ותענוג לראות אותו כך, במיוחד אם על הדרך הוא יכול לשמוח לאידו של פיט. "באיזו נקודה צריך להפסיק לנסות?", הוא אמר פעם למארי קאלבה, וכעבור שנה וחצי הוא עדיין רעב. הוא מפעיל את הבחורה התורנית שלו, מצחצח לעצמו את הנעליים בערכה שמן הסתם הייתה שייכת לג'ורג'יו המנוח. לא רק שצלו של המוות לא מפחיד אותו, אלא הוא מפיח רוח במפרשיו, עד כדי כך שרוג'ר משתמש באבל על אמו כדי להשיג עוד כמה מזמוזי רחמים. גם ברט, שבעבר אמר לרוג'ר שהוא לא לוקח את עצמו ברצינות, יודע כעת שניתן לסמוך עליו. "רוג'ר יטפל בזה", הוא אומר לג'ואן בבטחה.

פיט, לעומת זאת, נופל. מול חמיו, מול אשתו, מול עמיתיו במדרגות. רגע מעורר עליצות ובוודאי סמלי, אבל אני תוהה עד כמה. כי אם עד כה הייתה לו לפחות היוקרה שבעבודה, עכשיו גם היא נפגמת. הערבוב שלו בין המשפחה לבין העסקים תמיד היה נוכח, אבל כאן הליפוף ביניהם גובה סוף סוף מחיר, והמחיר הוא תשעה מיליון דולר מ-SCDP. שוב מוכרחים להריע לקן על כך שניסה בכל מאודו להפריד בין חייו האישיים לעסקים. הוא אמנם כשל בסוף, אבל יש לו כישרון לזהות את החוליים של העבודה הזו לאשורם. אחד אחרי השני קורסים כל הדברים החשובים בחייו של פיט, אפילו הרב החלאתי מיגואר מעדיף ארוחה בלעדיו (מסיבה כלשהי שלא בדיוק הובהרה לבד מהעובדה שלדעתו הוא "חצוף" [1]). שוב קשה לי – ונראה שגם לרוג'ר סטרלינג – לא להיזכר בתחילת העונה החמישית, כיצד פיט השפיל את רוג'ר שוב ושוב מול עמיתיו. עכשיו, אחרי שכבר פוטר על ידי חמיו, פיט משחק בקלף היחיד שעומד לרשותו למרות שהוא יודע שכבר לא יעזור לו. הוא מלשין עליו לטרודי, אקט שפוגע לא רק בטום אלא גם בבתו, ופיט ודאי היה ער לכך, גם אם בשולי דעתו.

[1] לא מצא חן בעיניי שפתאום הרב לא רוצה את פיט, וגם לא מצא חן בעיניי שפתאום על פיו שלו בלבד יישק דבר ביגואר. יש לו שני שותפים בריטיים שמאוד אהבו את העבודה של דון, פתאום הוא יכול לזרוק אותם על דעת עצמו?

מעניין להשוות גם בין קריסת נישואיו של פיט לבין אלה של דון ובטי – אצל פיט הכל מתמוטט בה בעת, בערך, ואילו אצל דון הפרידה מבטי הגיעה בדיוק בשלב של צומת מקצועית מקצועי – פרישה מתחת לאפם של 'פאטנם פאוול ולואו' הבריטיים והקמת סוכנות חדשה. והנה עם קריסת נישואיו של פיט מגיע שוב שלב דומה לחברה, ודווקא בלי שפיט עצמו יהיה מעורב. את אותה התרגשות שהייתה באוויר בשעתו הרגשתי גם הפעם, אותו רצון לכיבוש ועתיד עתיר אפשרויות. חברה חדשה עם שם חדש; כזה שאינו כולל את שמו של ליין, אפרופו צלו של המוות.

זה זמן רב שלא ראינו את דון ככה, פורח ומחויך, אפילו לא כשעבדו על יגואר. למעשה, העבודה על שברולט שונה בתכלית מבחינתו של דון, ומן הסתם זה ההבדל כפי שחידד אותו טדי שואו בפני פגי: "זה דבר אחד לרצות משהו ודבר אחר להזדקק לו". ברגע שדון נפטר מהרב רנט ואמר "מעולם לא הרגשתי טוב יותר", זה נראה אמיתי. מופרז, אבל אמיתי. העבודה על שברולט החייתה אותו. הוא לא הצליח להירדם בלילה, ממש כפי שלא הצליח להירדם בהוואי מעט לפני שירד ופגש בחייל, אלא שהפעם הסיבות לנדודי שנתו היו טובות. ושוב הוא יורד אל הבר, שם טדי שואו פוגש אותו – אהבתי מאוד את השיחה ביניהם. היא הייתה בנויה היטב והובילה יפה מצרתם המשותפת אל הסיסמה שתעטר את מצבותיהם, ומשם באופן כה טבעי אל הרעיונות שלהם למצגת ולבסוף למיזוג.

Mad Men Season 6 Episode Photos

שואו טיים

אבל עם כל התחושות האופטימיות האלה, איכשהו בדרך הנשים סופגות מהלומות. ג'ואן רואה כיצד עסקת המניות החדשה, כזו שתהפוך את הונה לסכום הדימיוני של כמיליון דולר (ליין צדק בעצה הזו שלו, אה?), הולכת ונעלמת ממנה כאשר דון נפטר מיגואר. הוא עוד מצפה שהיא תודה לו. אבל גם כאן הירידה היא לפני עלייה – האיחוד בין הסוכנויות והזכייה בשברולט בוודאי יגדילו את ערך המנייה שלה, גם אם החלוקה תהיה אחרת. זה לא היה לשווא מבחינת ג'ואן.

בינתיים אצל פגי, דאס מענטש טראכט און גוד לאכט. היא מצהירה כי היא אינה רוצה ששום דבר ישתנה, מה שמזכה אותה בצחוק גדול מהגורל: בו זמנית הכל משתנה והכל נשאר אותו דבר. היא ניסתה להתחמק מתחת כנפיו של דון ועכשיו נאלצת לחזור אליהן, סוג של, ואל מה שבוודאי נראה לה כרגע כאותה תקרת זכוכית מוכרת. יש לקוות שהעניין הזה יעשה סוף לשטות הזו בינה לבין טדי שואו. כולנו ראינו את זה מגיע, עכשיו נשמח לראות את זה מתרחק. אני גם לא מאמין שפגי באמת רוצה ששום דבר לא ישתנה, זה לא באופי שלה. כבר באותו מעמד, על המיטה, ראינו כיצד היא מפנטזת על שינוי קריטי (טד שואו בתלבושת יו-הפנרית היה מבדר). לא מזהיר, מצבה של פגי, שקנתה דירה חדשה בשכונה לא מדהימה, ועכשיו תחזור לראות שוב את אותם פרצופים מוכרים, כולל כאלה שכבר לא ממש מחבבים אותה אחרי שבגדה בהם.

"העתיד הוא משהו שאפילו לא חשבת עליו".
(דון דרייפר)

אמן.

תגיות:
  • תתש

    ספוילר.

    בזמן השיחה של טד ודון בבר ישר עלה לי הרעיון ששתי החברות יתמזגו בעתיד, אבל חשבתי שזה יקרה לקראת סוף העונה ולא תוך 5 דקות. בכל מקרה, זה יהיה מעניין לראות את חבלי הלידה של סטרלינג-קטנר-קופר-צ'ה-דרייפר (לא נראה לי שהחלק של פיט מספיק גדול כדי לזכות אותו בשם).

    אולי עבודה מחודשת עם דון תגרום לפגי להפסיק להתנהג כמוהו. באחד הריקפים טד נקרא 'שוטר מק'גאווין של שנות ה-60', תיאור מאוד קולע לטעמי.

    השנאה שלי לפיט מתועדת היטב על גבי הבלוג הזה, אז זה שלא שנאתי אותו במהלך כל הפרק ולעיתים הרגשתי שהייתה לו הצדקה לחלק מפעולותיו ודבריו (ההשלנה לטרודי לא הייתה אחת מהן) גרמו לי להתסתכל מבעד לחלון לראות אם אין חזירים מעופפים.

    הלוואי שאמא של מייגן תהיה בכל פרק. משום מה אני רוצה לראות אותה ואת בטי בסצנה ביחד.

  • יערה

    כל מיני ספוילרים לפרק

    דון עשה הרבה דברים אנוכיים במרוצת השנים שחזרו לנשוך אותו בישבן, ויותר גרוע – את הסובבים לו. בדרך כלל הוא אטום לגמרי לנזק המשני של החלטותיו, ולכן היה נפלא לראות את ג'ואן מבהירה לו את גודל הפגיעה שגרם לה. זה היה אפקטיבי אפילו יותר כשזה בא מג'ואן, כי לא רק שאכפת לו ממנה, הוא חשב שחלק ממה שעשה היה לטובתה. דברי התוכחה שלה היו צורבים באותה מידה שהם היו שוברי לב.

    אני לא לגמרי סגורה על הסיבה שבגללה שתי חברות הפרסום צריכות להתאחד. אי אפשר שהן ישארו כפי שהן ופשוט יהיה להן לקוח אחד משותף? הבנתי שכל אחת מרגישה שהיא על סף קריסה, אבל האיחוד שלהן נשמע כרגע מאוד בעייתי.
    היה כל כך עצוב לראות את האור נכבה בעיניים של פגי בעקבות ההודעה על האיחוד. הבחורה לא רוצה שינויים, לא בבית ולא בעבודה, ונראה שהיא מוצאת איזו נחמה פעוטה בפנטזיות על טד. אולי היא היתה לוקחת את זה שלב קדימה, אבל האיחוד הגיע ודפק לה גם את זה.

    אני עם תתש – היה כיף גדול לראות שוב את אמא של מייגן. הגברת פשוט קורעת אותי מצחוק.

  • יערה

    פתאום גם קצת עצוב לי שהחלק של תהליך הקריאייטיב תופס מקום ממש זעום בעונה הזו. הכותבים מיצו? הם מרגישים שהם כבר השתמשו בזה מספיק כדי לספר על הדמויות ועל מערכות היחסים ביניהם בחלק הזה של המשרד? אם לווינר, כמו שהוא ציין, איכפת רק מהדמות של דון, ונראה שדון כבר מזמן איבד את התשוקה שלו לפן היצירתי בעבודתו, אז זה באמת מתאים שכבר אין פוקוס על הנושא כמו פעם. עדיין מבאס.

  • maayan1

    ספוילרים:

    – נקודה יפה על רוג'ר, לא חשבתי עליה.

    – ממשיכה התמה של "הפיצ'ים המעורפלים של דון. בהתחלה עם בית המלון והבגדים המוטלים של האדם ופסיעות הרגל שלו כלפי החוף (מודעה שמתמקדת בחוויה, במשהו אמורפי, לא במוצר), אחר כך עם קטשופ, שלא הראה את הבקבוק אלא אמר שיותר טוב שהצרכנים יפעילו את הדמיון. וכעת הפיצ' שהוא תכנן למכונית ממשיך באותו הקו- לא להראות את המכונית במשך שבוע, אלא למכור אשליה- לא הדבר עצמו- משהו בלתי יאומן, משהו שאתם לא יכולים לתאר, בניגוד לגישה של טד- לדבר על ה"דבר" – צעיר עוצמתי, כוחני (לדעתי של טד היה יותר טוב. מעניין אגב בסופו של דבר איזה פיצ' הם נתנו). כמובן שזה סמלי לאיך שדון רואה את חייו והסובבים לו- מסרב לראות את ה"דברים עצמם" ובונה לעצמו אידיאלים של דימויים, של פנטזיות- הוא עושה זאת לנשים בחייו, למערכות היחסים שהוא חבר בהם- הוא לא רואה את מה שהם באמת אלא את האידיאל שהם צריכים להיות ומנסה לזייף את דרכו אליו (אפרופו רגשי האהבה המזוייפים שהוא הרגיש לילדיו, שאני עדיין עומדת על כך שהוא באמת זייף את ההתנהלות עד אותו היום, או את הרגש שלו אליהם). וכמובן- הדרך בה הוא רואה את עצמו, לא הדבר עצמו- אלא מעין אידיאל או פנטזיה (וכמובן כל עניין של גניבת הזהות וכו').

    – לא יודע מי, אבל מישהו אמר לי בפרק שבו טרודי זרקה את פיט שאבא שלה לא עובד אצל פיט יותר! אז הא! הוא כן… P-:
    – וכן פיט חלאה, אבל הצביעות של אבא שלה מקוממת אותי יותר משום מה.
    – זוכרים שפיט צעק על הארי בפרק שעבר שהוא גזען? אז מעניין למה הוא חזר איזה שלוש פעמים בפני אנשים שאבא של טרודי שכב עם זונה גדולה ושחורה? מה זה משנה אם היא שחורה? אם היא הייתה לבנה הוא היה אומר שהוא שכב עם זונה לבנה? מי גזען עכשיו הא פיט?
    – הסצנה של ג'ואן הייתה אגרוף בבטן. כ"כ שמה את דון במקום. הוא באמת מעצבן כשהוא עושה דברים על דעת עצמו וזה לא פעם ראשונה. "פעם אחת תגיד אנחנו, ולא אני, כולנו מריעים עבורך". כ"כ נכון! מלכה.
    – לא רוצה את האיחוד הזה!! 🙁 יש לי הרגשה שזה יעשה מאוד רע לפגי… לגמרי ראו את האור נכבה בעיניה כשהיא הבינה. נראה לי שהיא בהחלט הגיעה לשלב שהעבודה תחת דון תוקעת אותה ולא עוזרת לה. וראינו את ההתדרדרות שלה בעונה ה-5. וכמה היא פרחה תחת ניהולו של טד והעידוד שלו בעונה הזו. ותגידו משהו- היא תרד בדרגה עכשיו או שתשאר באותו התפקיד? קופי צ'יף?
    – זה אולי מוזר, אבל אני יכולה להבין את המשיכה שלה לטד, אני קצת רוצה שיהיה בניהם משהו.. אבל תגידו רק לי סצנת הפנטזיה על טד הרגישה אממ… לא במקום על גבול המביכה?

    • אני כתבתי לך את זה, כי קלירסייל אכן עובדים עם CGC. מסתבר שכל יתר העסקים של ויק כימיקלים עבדו עם SCDP.

    • נקודה טובה לגבי דון. שמתי לב לכך שהוא שוב ושוב מוכר את העתיד, אבל זו באמת פעם שלישית ברציפות שהוא דוחף את המוצר בלי להראות אותו. זה האיש.

    • אהבתי את הניתוח שלך לגבי הפיצ'ים של דון. ההליכה של דון לכיוון לא-מוחשי בפרסום מתחברת מאוד עם הנתק שהסדרה מדגישה בינו לבין הביזנס – אם זה הקטע ב-Previously שבו הרב אומר שדון אינו איש מכירות, או ההערה של פיט וג'ואן על כך שלדון לא איכפת מכסף.

      הוא אינו שוקל את ההשלכות העסקיות הרחבות יותר של מעשיו – לא בפגישה עם הרב או בארוחת הערב איתו, ולא בהצעת האיחוד לשואו.

  • הנה משהו מעניין בנוגע לדגם המכונית החדש המסוים הזה – מדובר במה שהפך לבסוף לשברולט וגה, דגם מחורבן במיוחד שג'נרל מוטורס נאלצה להוציא עליו מיליונים כדי לתקן רכיבים בפריטיו. נראה שהסוכנות הממוזגת החדשה משליכה את יהבה על משהו שעשוי לפגוע בה.

  • ocean

    *ספוילרים*

    * בניגוד למה שתתש כתב שם לפני, למיזוג [1] בין שתי הסוכנויות קלעתי מיד כשהשותף של שואו סיפר על הסרטן שלו והלין על מכירת האלפא רומיאו. יחד עם זאת – הנאתי לא נפגמה.

    * לא חושבת שראינו את דון שמח ונלהב כל כך מאז הצעת הנישואין שלו למייגן. הפרצוף שלו קרן אפילו עוד יותר מאושר כשהבין שמדובר בדגם מכונית חדש לחלוטין ונטול שם. דף לבן לגמרי – מתאים בול למי שמאוהב בהתחלות של דברים.

    * קשה שלא להיזכר בדף הלבן של פגי ובהבדל בין התגובה שלה לדון – היא קיבלה מותג חדש של סיגריות נשים, ולא נראתה נלהבת במיוחד. ככה זה כשאת מעדיפה לכאורה שהדברים ישארו כמות שהם, להסתמך על הקיים. זה ניכר בפיצ' שלה לקטשופ – הפתיח של דון, האימג' הברור, אפס מקום לדמיון. כך בדיוק היא מתייחסת לדירה החדשה שרכשה, ללא יכולת לראות את הפוטנציאל העתידי שלה.

    * זה מתקשר לאלמנט הסחרור שטענתי לגבי פגי שוב ושוב. הדירה הספציפית הזאת לא היתה רעיון שלה, אבל מספיקה הערת אגב של אייב כדי לגרום לה לקנות אותה חרף כך שהיא בעליל לא מרוצה ממנה. שואו לא היה כלל וכלל במחשבותיה, אבל הספיקה נשיקה אחת כדי לגרום לאמץ את רעיון הרומן ביניהם. זה אותו הדפוס המוכר שראינו עם דאק (צעיף הרמס וכרטיס ביקור עם שמה), ואפילו עם פרדי – זה שמלכתחילה שתל בה את הרעיון לעזוב.

    * ג'ואן בשיער פזור בלי שום אביזרים! כמו כן היא לבשה אח"כ שמלה ירוקה, כלומר הצבע שבו קורים לה רק דברים טובים ולכן היה ברור שהמיזוג בין דון לשואו יניב הצלחה במלחמה על שברולט.

    * "אני לא מבתר אנשים לרווחה, אני לא מאמין בגורל – בן אדם יוצר לעצמו הזדמנויות". אבל דון כן מבתר אנשים (ע"ע נאום ג'ואן) במודע או לא במודע, הגורל הוא זה שזימן לו צירוף מקרים נדיר שאיפשר בכלל את המצב הזה, ואת ההזדמנות לשברולט הוא לא יצר בעצמו, אלא רוג'ר יצר עבורו. במקרה הזה פיט צודק לגמרי – שלא יתנהג כאילו היתה לו תוכנית.

    * זאת הפעם השניה לפחות בה דמות נשית מעירה לדון שכולם כאן בשבילו כדי להריע לו מהצד ולרצות אותו, ובפעמיים האלה (פגי וג'ואן) זה נעשה לאחר התנהגות לא ראויה של דון.

    * כיף לראות את רוג'ר זורח, מארי היא תמיד תוספת מעניינת (ובאמת יהיה מגניב אם תהיה לה ולבטי סצינה משותפת!), מייגן רואה בדון את סופרמן / דון חושב שהוא היה סוג של סופרמן בשביל ג'ואן / גינזברג ואימג' הסופרמן השבור שיערה העלתה בשנה שעברה ("מקומות רחוקים").

    [1] יערה: גליסון אמר מפורשות לשואו שעזיבתו בשל מחלת הסרטן בה לקה תמוטט את הסוכנות. באשר לסוכנות של דון – התקציב של יגואר היה חבל ההצלה שלה, ויחד ויקס כימיקל מדובר באובדן הון שקשה לכסות.

  • dorigil

    העונה הזו מתחילה להרגיש לי כמו האופרת סבון שמייגן מככבת בה.

    • הדס

      לא יודעת אם כל העונה אבל לפחות כל סצנה שמייגן נוכחת בה. יכול להיות שזה בכוונה?

  • איימס

    זהו הפרק שבו הסדרה קפצה מעל הכריש. הו וול, she had a nice run.

    • Saturn

      היה קטע מסויים שגורם לך להגיד את זה?

      • איימס

        האמת שכן – הרגע שבו פגי מדמיינת את טד, עם המוסיקה האיומה והחלוק המחריד הזה.

        אבל זה היה לאורך כל הפרק – רצף חסר קשר של סצינות סקס, כשהחלק המעניין של הפרק קרה ביניהן והתעלמו ממנו בפרק. כן, אפשר להגיד שזו בחירה אומנותית לא להציג את העבודה על הקופי, לא להציג את הפיץ', לא להציג את האיחוד – אלא רק להראות את הסיבות והתוצאות. אבל זו בחירה שלא מובנת לי, אין לי איך להצדיק אותה, ומכיוון שכל העונה הזו היא בסימן סצינות סקס זולות, היא הקש ששבר את גבי.

  • מירב

    1. בסצינה על הבר עם צואו הוא אומר לו את המשפט שהחייל אמר לו: מה דעתך ש… לא זוכרת בדיוק אבל זה אותו הטקסט.
    2. שם הפרק אומר הכל כרגיל. דון לוחץ )press) על כפתור השחרור. אמנם ג׳ואן נותנת לו בראש ובצדק, וזו היתה לדעתי הסצינה הטובה ביותר בפרק המעולה הזה, אבל דון לוחץ על כפתור השחרור של כולם מהזנות הזו, הוא מראש לא רצה את זה ככה, והוא הנציג של להצליח תוך כדי שאתה נשאר נאמן לעם מכ, ג׳ואני לא יודעת אחרת ומוכנה לזנות בשביל שחרור מיידי, הוא יעשה אותה עשירה ללא צורך לזנות. אגב, גם העצה של מרי למייגן מסתכמת ב- תני לו שחרור מיידי והכל יחזור להיות בסדר.
    3. ופגי, מלכה!

    • יערה

      בסיכום השבועי של טום ולורנזו –

      לכל אורך הפרק שזורים אזכורים ל'האישה האחרת' – מייגן שלמדה להתבלט, ג'ואן ופרשיית יגואר, פגי שבחרה לעזוב את SCDP רק כדי לחזור לשם בעל כורחה.
      ג'ואן בתסרוקת מאוד לא אופיינית לתקופה.
      שוב הקבלות של מצבי כוח למצבי לבוש.
      הוחלט סופית שכחול וירוק הם צבעים שמסמלים ניאוף.

      http://www.tomandlorenzo.com/2013/05/mad-style-for-immediate-release.html

      • יערה

        בעאע
        לא היה אמור להיות משורשר כאן, כמובן…

  • מירב

    ואוהבת הרבה יותר את הרעיון של דון. דווקא שם אין שחרור מיידי

  • שלומית

    מעניין מה יהיה השם של הסוכנות החדשה. יש להם שם יותר מדי C, ואם גם פיט ייכלל בשם הסוכנות, אז זה יכול להגיע עד לארבעה! SCCCDCH? (:

    מעניין גם אם הארי יצליח הפעם להשתחל לשותפות, או שזה יהיה כבר צפוף מדי. נראה לי שכמו תמיד כשיש מיזוג, יהיו כפלי תפקידים ואנחנו הולכים לאבד כמה פרצופים מוכרים (רק לא סטן!).

  • miss bojarsky

    כל מה שיש לי כוח לומר בשלב הזה הוא – דאם! לא ראיתי את זה מגיע ואני אוהבת את זה. פרק נפלא.

    • miss bojarsky

      ואני אמשיך עם הגנה קצרה על דון – כן, זה היה פזיז מצדו ולא המהלך הכי חכם בעולם ותוך כדי חשבתי לעצמי "הו דון… תתאפק, תתאפק". אבל המניעים שלו היו טובים ואני לגמרי מסכימה איתו שמלכתחילה זו התשובה שהיה צריך לתת להרב.

  • היי, מי זה היה? אני יכול להיות חבר שלו? הנה "מד מן" 6.06 לו התרחש כולו בפייסבוק.

    • "איכשהו למרות שאנחנו גרים בגורד שחקים, בסופו של דבר זה בלתי נמנע שניתקל זה בזה בכל פעם שאנחנו משתמשים במעלית". לגמרי.

  • מעקב הפצצה השבועי – הפעם הוזכרה התפיסה של "Mutual Assured Destruction" דווקא בהקשר הגברי, כלומר אם בפרק שעבר הראו לנו את טרודי שמסוגלת לבצע הפרדה בריאה בין אסון לאומי לחייה, הרי שעכשיו אלה הגברים שמנסים להשליך תפיסה מדינית על חייהם על מנת לשכנע את עצמם שאלה אינם הולכים להתמוטט, מה שקורה בסופו של דבר. אפשר לומר שמדובר בסוג של סגירת מעגל, אם כי הסדרה בוודאי יכולה לקחת את הנושא עוד צעד או שניים קדימה.

    אני חושב שהרגע האהוב עליי בפרק הזה ובנפילה של פיט שיאדו הזכיר היה זה שבו הוא שואל את ברט קופר מה הוא שותה. ממש הורם לצורך הנחתה.

    ההתמקדות בשואו נראתה בתחילה מעט לא אופיינית, ועד סוף הפרק הבנתי שזו אקספוזיציה שמסבירה מדוע שואו היה כה זקוק למהלך הזה. שואו לא הוצג עד היום כדמות חיובית במיוחד, ואת הפגישה בינו לבין דון ראיתי בתחילה כסוג של מאבק מוחות. בתחילה דון מבין שהוא נמצא תחת איזושהיא מתקפה פסיכולוגית, ולאחר מכן לכאורה נכנע לה. כמו כן, יש לצופה את כל הסיבות לפקפק באמיתות של הקמפיינים שטד ודון מציגים זה לזה. הרגע שבו הם מסכימים על השותפות היה מפתיע לחלוטין עבורי.

  • fligen

    אולי עכשיו כשפיט פרוד ופגי חוזרת לעבוד איתו מישהו ייזכר בילד הזה של שניהם?

    • לא נראה לי. הם השקיעו זמן רב בלנסות לשכוח אותו.

  • yoni_anton

    נראה לי מופרך שדון היה צריך את טד כדי להסביר לו שהמשחק מכור כי שברולט רוצים רק חברה גדולה. מדוע דווקא טד מבין את זה ואף אחד אחר לא?

    • אני לא חושב שגם טד יודע את זה בוודאות. ודון בכלל שקוע מדי בעצמו, כך שבאמת ייתכן שזה לא עלה על דעתו.

© עידו ישעיהו