מד מן 6.03: משתפי הפעולה

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 16/04/2013 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "מד מן" 6.03

Mad Men Season 6 Episode Photos

הביקורת מפורסמת כשמקדימות אותה חמש תגובות

אחד הדברים הדברים שהכי מפריעים לי ב"מד מן" לתולדותיה הוא הליהוק בפלאשבקים, עוד מהזמנים שבהם החייל דיק וויטמן בן ה-20 וקצת נראה באופן מוזר וחשוד כמו גבר שמתקרב לגיל 40. בפרק הנוכחי ממש הגדישו את הסאה – השתמשו באותו ילד-שחקן שגילם את דיק בן ה-10 בעונה הראשונה, לפני שש שנים תמימות, כדי לתאר מאורע שכרונולוגית התרחש עוד לפני כן [1]: הפרק השישי והמופלא של העונה הראשונה, 'בבל', נפתח עם פלאשבק ללידתו של אדם, אחיו של דיק. ואילו הפעם אנחנו רואים את דיק המבוגר-יותר ואמו ההריונית, כלומר עם אדם עוד ברחמה, מגיעים לראשונה אל המקום, ולראשונה אנחנו מגלים כי מדובר בבית זונות. עד כה העדות היחידה לכך שדון גדל במקום כזה הייתה כשאמר זאת למאדאם בפרק הנהדר 'סיגנל 30' בעונה שעברה, בשעה שרוג'ר, פיט והלקוח שלהם השתעשעו עם בנות המקום.

[1] את בובי דרייפר ליהקו שלוש פעמים, אבל חלילה להם מלגעת בדיק וויטמן הקטן.

זהו לא הקישור היחיד לפרק הנהדר ההוא, שעסק בפיט והקביל בינו לבין דון באופן חסר תקדים. למעשה, הפעם נדמה שההקבלה ביניהם מעולם לא הייתה מובהקת יותר. אם ב'סיגנל 30' פיט היה האפס שמפסיד לדון בכל היבט, הפעם הדרך ביניהם התקצרה, כי כל אחד מהם מתקרב לאחר. פיט איש השררה זוכה לפלרטוטים משתי שכנותיו, ואילו דון עושה את אותה שטות שפיט עושה ובוגד ברעייתו עם השכנה, אשת רעהו. דון נותן כסף לסילביה אחרי שהם שוכבים, ממש כמו אתנן זונה, ופיט מפתה את ברנדה באמצעות כרטיסים ל"שיער". בשני המקרים האישה משוחחת עם המאהבת, בשני המקרים גם הבעל נמצא שם בשלב מסוים ומביך, ובשני המקרים השיחות האלה חושפות סודות. אצל פיט זה הסתיים בפיצוץ, אצל דון זה עדיין ממשיך ומי יודע איך ייגמר. מאחר שסילביה אינה דוגלת בהפלות מלאכותיות, יש אפשרות בכיוון הזה.

סצינת סיום הארוחה המשותפת עם שכניהם של פיט וטרודי הפתיעה בבוטות שלה – שתי הנשים מפלרטטות בלי בושה עם פיט, בזמן ששני הגברים עוגבים (בצדק) על טרודי ומדברים על שחייה בעירום בבריכה (וכך מסתבר שפיט וטרודי אכן בנו בריכה בחצר). מתוך שתי השכנות ברנדה אכן עושה מעשה. פיט, איש אומלל, נוטה תמיד לבחור מאהבות שבעליל יש להן בעיה נפשית כלשהי. החדשה אמנם לא הייתה מקרה קיצוני כמו בת', אבל במעט הזמן שראינו אותה היא הפגינה תלותיות מביכה למדי – לא שונה מכפי שפיט עצמו הפגין כלפי בת'. הפעם הוא עצמו היה שונה בתכלית, לא מאוהב כמו בן עשרה פותה אלא תכליתי. זהו כנראה ההבדל בין ה"אין לי כלום" של אז, חלל שהתמלא באהבה מטופשת ובלתי אפשרית, לבין האיש שיש לו הכל – דירה בעיר שהיא כה אוהב, ובמקביל אישה ובת שמחכות לו בפרברים.

אבל טרודי אינה בטי דרייפר. שוב היא ממחישה עד כמה היא מלכה ועד כמה אינה תמימה. היא ידעה שפיט בוגד בה ורק ציפתה שישאיר זאת הרחק ממנה ומהשכנים, אבל כאשר הנושא נחשף היא לא מבזבזת רגע ומעיפה אותו מהבית, שוברת לו שוב את אותה הרמוניה, נפטרת מהאיש שאינו ראוי לה. אני רק מקווה שזה לא אומר שנפסיק לראות אותה, ממש לא מקובל.

 

ג'יגולו מזדקן

Mad Men Season 6 Episode Photos

הפרק – שביים ג'ון האם, כשם שעשה לראשונה בפרק המקביל בעונה הקודמת – היה כל כולו סודות, במיוחד כאלה שנחשפים, ולכל דבר סתר שכזה היו מספר אנשים שחלקו אותו או העלימו עין. משתפי הפעולה. אלה אפילו לא סתם סודות – אם כי יש גם כאלה, כמו הפרט שפגי קיבלה מסטן [2] – אלא מסכתאות שלמות. דון וסילביה שבוגדים במייגן וארנולד (אגב, כבר הפרק הראשון לעונה גרם לי לתהות אם הרופא החביב אינו בוגד בעצמו באשתו, הטלפונים התכופים האלה גורמים להעלות גבה); מייגן שהפילה ובירכה על כך, פרט שהיא עדיין מונעת מדון; טרודי שמגרשת את פיט אבל תמשיך ותכפה עליו העמדת פני נשואים; הרב שוב מגייס את הסוכנות למטרותיו, הפעם לשם טוויית תרמית בפני עמיתיו; ריימונד עושה את אותו הדבר עם עמיתו הקטשופי.

[2] "הפאה שלך תהיה מוכנה אז, גבירתי", איזה אליל.

הרגע המכונן בכל הנוגע לדון, בפרק ובכלל, הוא אותו חור בקיר שמבעדו ראה את מאק ואביגיל. בסוף העונה הקודמת אדם וויטמן חזר לרדוף את אחיו אחרי שזמן רב לא ראינו נתחים מעברו של דון, אלמנט שלי אישית היה חסר. זוהי גם הפעם הראשונה שאנחנו מגלים באמת מיהו הדוד מאק. כבר ראינו אותו באותה סצינת לידת אדם, אבל בלי באמת לערוך היכרות רשמית (שמו לא הוזכר), והפעם היחידה שבאמת למדנו עליו משהו מלבד העובדה שאביגיל, אמו החורגת של דיק, חברה אליו אחרי מות בעלה, הייתה כשדון סיפר לבטי על משפחתו. "הוא היה נחמד אלי", דון אמר.

האיש הנחמד הזה מתברר כדוד אמיתי, בערך, בעלה של אחות אביגיל ובעליו הסליזי והנצלני של בית זונות, כזה שגובה טובות הנאה מיניות מגיסתו ההרה תמורת קורת גג. הוא ננזף על ידי הזונה במסדרון: "יש לך חדר משלך. ככה הדברים עובדים כאן". המידור הזה יהפוך ברבות הימים לנר לרגלי דון דרייפר, ששומר על פרטיותו בקנאות ובמקביל לא מתעניין ברכילות על אחרים.

לא בכדי פיסת ההיסטוריה הזו עולה דווקא בפרק הנוכחי, המספק תזכורת רועמת וצורמת לאופן שבו השיגה "סטרלינג קופר דרייפר פרייס" את יגואר. הדוד מאק אולי היה נחמד לדון, אבל המראה שלו עוגב על אמו החורגת ודאי קועקע בנפשו לנצח, כי הרב רנט מיגואר הוא הוא הדוד מאק, וכאשר מזדמנת בפני דון האפשרות לנקום בו על מה שעשה לג'ואן (או לאביגיל), הוא תופס אותה בשתי ידיים – ועושה זאת באופן מבריק ומצחיק, יש לציין – גם אם מדובר בקרב קטן ולא מאוד חשוב. "הוא לא איש מכירות", אומר הרב לפיט בכעס על סוכן המכוניות המשומשות. חה.

דון אולי משגל על ימין ועל שמאל, ואין ספק שהיו לו רגעים לא מזהירים רבים, בעיקר כאלה שהתרחשו תחת שרעפי המשקה והבדידות, אבל הוא לא ניצל מרות או כל דבר אחר. זכורה לי במיוחד הפעם הראשונה שלו עם רייצ'ל מנקן, שבמהלכה היא הייתה מסויגת. הוא כבר שכב עליה והם התנשקו ואז הוא הפסיק ואמר שהוא לא מוכן להמשיך, אלא אם תגיד בפירוש שהיא רוצה. למרות זאת, הפרק מותח קו ישיר בין התנהלותו של דון לבין מעשים מפוקפקים אחרים שהפרק מאזכר.

זה בולט במיוחד לאור העובדה התמיד-מעניינת שדון מפגין מסירות גדולה לזולתו בתחומים אחרים בחייו, בעיקר המקצועיים. הפעם הוא מוכן לוותר על קטשופ היינץ כדי לשמור אמונים לריימונד איש השעועית, ממש כשם שבעבר לא רצה להיפטר ממוהוק איירליינס צנועת הממדים לטובת ניסיון להשיג את אמריקן איירליינס הגדולה. אבל בבית הוא חסר את התכונה הזו, כמובן. הוא ומייגן התרחקו, כפי שאמר לסילביה – עד כמה? בעבר הוא רצה ילד ומייגן לא, אבל האם רווח לו כששמע שהפילה? אני מאמין שכן. יותר ויותר נדמה שהסיבה לכך שדון בוגד עם שכנתו היא דווקא העובדה שהיא פשוט שם, קרובה, מפלט בהישג יד. זאת לא בריחה אליה אלא בריחה ממייגן. וכאשר סילביה אינה זמינה לכלות את דקותיו של דון אחרי העבודה, ישיבה במפתן ביתו תשיג אפקט דומה.

Mad Men Season 6 Episode Photos

תגיות:
  • לירון

    לא אחד הפרקים החביבים עליי ואפילו נותן תחושה של רוורס בסדרה. אווירה כבדה מאוד של תחילת שנות ה-60, בלי שום רוח של התקופה ברקע, פרט לשלושת האזכורים האקטואליים: רצח קנדי (לא הצלחתי להבין אם מדובר בג'ק או בובי, אך נזכרתי שהחודש הוא ינואר ורצח בובי קנדי טרם אירע)ההשתלטות על השגרירות בסייגון והמחזמר "שיער". אבל טרודי (תמיד תענוג לראות את אליסון ברי) מלכה!

  • שיח רחב ועץ גבוה

    האמת, במהלך הצפייה נהניתי מהפרק, אבל מיד כשהסתיים בדקתי שוב כמה פעמים כדי לוודא שאני אכן צופה בפרק מהעונה השישית. עלה בי חשש כבד לרגע שבטעות לחצתי על פרק מהעונה הראשונה.

    התסרוקות אחרות, יש יותר שיער פנים, בווייטנאם ארה"ב מתחילה לאכול אותה בגדול, עוד רגע ירצחו את לותר קינג ואת בובי קנדי, אבל זה ממש נראה כמו פרק מהעונה הראשונה. שום התקדמות, שום גדילה, אותו רומן של דון כמו שראינו לפחות בשלוש עונות קודמות. מאכזב.

  • תתש

    אני זוכר את דון נזכר בחיבה בדוד מק. מוזר שעכשיו מתברר שהוא האדם הכי נאלח בעולם של מד מן.

  • אחרי הפסקה ארוכה

    משעמם. סצנות קופצניות מעצבנות. לא בטוח שאצפה בפרק הבא.

    • מיכאל גינזבורג

      זה התחיל לשעמם כבר בעונה 3..
      ה- Character study לוקה בחסר.

      • אפשר להגיד על "מד מן" הרבה דברים, אבל לא שהיא אינה חוקרת את הדמויות שלה.

        • שיח רחב ועץ גבוה

          היא חוקרת את הדמויות שלה, אבל למרות פרקים טובים מאוד, יש תחושה שהיא חוזרת לדשדש בתמות שכבר ראינו אותה נוגעת בהן.

          אני נהנה מאוד לקרוא את הסקירות השבועיות שלך, ומסתייע בהן פעמים רבות כדי לחשוב על צדדים שלא ראיתי בפרק, ועל הקבלות קודמות מעניינות, אבל אני חושש גם שבמקרים רבים אתה מעניק לכותבים קרדיט רב מדי (לא שאני מזלזל לשנייה אחת בווינר, קטונתי, ועדיין).

          אחד הדברים שמאפיינים את מד מן הוא שהיא הפכה לסדרה מנותחת עד זרא. המנתחים מפרקים אותה לסך חלקיה, מנתחים את צמיחת הדמויות, את הרעיונות המרכזיים ואת ההקבלות או הרמיזות לסיטואציות קודמות מן העבר, על קווי הדימיון וההבדלים ביניהם. אולם ההתמקדות בניתוחים הטכניים ובאופן שבו הם מאירים את הדמויות לפעמים מפספסת את התמונה הגדולה יותר.

          ולעניות דעתי, התמונה הגדולה יותר היא שהדמויות חוזרות לעשות את אותם הדברים שכבר ראינו אותן עושות, וזה נוגע בראש ובראשונה לדון. זו דמות נהדרת שמשוחקת נפלא. הסדרה גם מעניקה תחושה שכל הזמן אנחנו מגלים עוד ועוד רבדים שלה. אבל כשאני עוצר לחשוב על זה, אני מגלה שבעצם לא למדתי עליה דבר חדש מאז העונה הרביעית. הייתה תחושה של שינוי בחמישית, אבל השישית החזירה את הגלגל הזה לאחור. אז אפשר לקרוא לזה פרט מידע חדש על הדמות, אבל בעיני לא כך הדבר. והעובדה שהדמות הראשית בסדרה עושה דברים שכבר ראיתי אותה עושה, תחת אצטלה של התפתחות לכאורית, היא אכזבה גדולה בעיני.

          כאמור, אני נהנה מאוד מן הצפייה בסדרה, אך אם אנו בספירה של ניתוחי העומק, צריך לומר בכנות, שבעיני הסדרה עשתה מספר צעדים אחורה, לפחות בכל הנוגע לדמות הראשית.

          • אבל ברור, זהו בדיוק המוטיב של העונה עד כה, שאנשים לא משתנים. משהו שכבר נאמר בסדרה בעבר, אבל הפעם מקבל משנה תוקף משמעותי עם הנסיגה הזו של דון. גם המונולוג של רוג'ר בפרק הראשון לעונה היה מובהק: "החיים אמורים להיות דרך שאתה הולך לאורכה, וקורים לך דברים והם אמורים לשנות אותך, לשנות את הכיוון שלך. אבל מסתבר שזה לא נכון. מסתבר שחוויות הן כלום". עוד נותרו כמעט שתי עונות תמימות, ואני מאמין שלא ניתקע על אותו הילוך לאורך כל הזמן הזה, אבל אני סקרן לדעת איך זה יקרה. בינתיים, למרות (ואולי בזכות) מי המנוחות היחסיים, אני אוהב את היעדר הבוטות שאפיין את העונה הקודמת.

            • מיכאל גינזבורג

              לפי הסדרה, אנשים לא משתנים. ואם הדמויות לא משתנות, מדוע שנרצה להמשיך לבהות במעלליהן?

          • ocean

            הוא שאמרתי: הדפוסים בסדרה מתחילים להיות מייגעים. הרי יש סיבה מדוע שמענו כל כך הרבה פידבקים חיוביים לגבי בטי העונה: היא השתנתה, לכאורה. ואפילו המעט הזה מספק עכשיו את הצופים. אם וויינר חוזר שוב על המנטרה לפיה "אנשים אינם משתנים", אני מנחשת שיותר ויותר צופים ינטשו את הסדרה.

            באשר לדון: Fight or flight – זה הביטוי שמייצג את התגובה הביולוגית למצבי עקה: להילחם או לברוח. דון בורח במשך כל הסדרה כמעט מכל דבר. רבאק, אפילו במלחמה, להלן אירוע שמכוון כולו ללחימה, הוא ברח. זה היה מעניין במשך 4 עונות, אבל למתוח את זה לעוד שתיים זה קצת מופרך. הגיע הזמן שילחם כבר, אחרת באמת שאין טעם להמשיך עם זה.

            יאדו: יש הבדל בין מי מנוחות לבין מי ביצות. כרגע התחושה היא שאנו משתכשכים במים עומדים, וזה פשוט לא נעים.

          • Michael Ginzburg

            תבורך, הוצאת לי את המילים מהפה. בדיוק מה שאני חושב. הכתיבה של יאדו לפעמים יותר טובה מהפרקים עצמם ומגיע לו קרדיט בלתי רגיל 🙂

        • מיכאל גינזבורג

          עידו, את העונה הראשונה והשנייה מאוד אהבתי.
          היא תימצתה דמויות ומרחב עלילה אחיד באופן מרתק ומשובח, כתיבה בלתי מתרפסת.
          בעונה 3, איפשהו באמצע, חשתי שהדברים לא הולכים לכיוונים עוצרי נשימה. היובש החל לבצבץ.
          'עמוק באדמה' הייתה ותמיד תהיה מבחינתי סדרת
          ה- Character study הטובה בכל הזמנים.

  • ocean

    ***ספויילרים מד מן 603***

    – אם קודם התלבטנו, עכשיו כבר לא: פגי בעליל לא מנותקת עדיין מדון או מהסוכנות. ומה היא לועגת לקן? הוא היה כל כך מקסים כלפיה.

    – ג'ואן יקירתי עם מטפחת אדומה וחונקת על הצוואר, כמו תזכורת כואבת ומדממת למלכודת ההיא של יגואר, רק עם הרבה יותר עוצמה וביטחון. כמו כן: למה לעזאזל היא עדיין תקועה במשרד הזה שמקצרים ממנו את הדרך גם לאחר הפיכתה לשותפה?

    – קודם הייתי שותפה להשערה שהועלתה בפוסט הקודם, לפיה יש סיכוי שמייגן בגדה בדון. אם לשפוט לפי מדד העינוי שלה מכך שהסתירה את ההפלה מדון + "אני לא רוצה לשקר לך" מהעונה הקודמת, כנראה שהיא היתה נאמנה.

    – הדפוס של דון כבר ממש מייגע. שמישהו יעיף לילד של זונה הזה סטירה ויעיף אותו מהראש של דון לקיבינימט. כמו כן: כל דיאלוג ההפלה בינו לבין אשתו היה מסכת של שקרים – היא לא רוצה עכשיו ילד, הוא כבר לא רוצה ממנה ילד, ואף אחד לא אומר כלום.

    – בהתאמה הדפוס של פיטר שמתחקה אחר המקור, מעייף באותה מידה.

    – איזה הבדל בין ההתנהלות בפרברים בשנת 1960, לעומת 1968. איכשהו העוגה המסורתית של השכנים כמתנת "ברוכים הבאים", התחלפה בהצעה מגונה למארחת וזיון עם המארח.

    – טרודי לשלטון! הידד לפאה של סטן! ולמה לעזאזל הביאו את דמותו של בוב בנסון כשעדיין לא מיצו את הפוטנציאל והעניין האדיר של מייקל גינזברג?

  • maayan1

    רשמי מהפרק בהתייחסות לניתוח שלך:

    – אהבתי את ההקבלה ששרטטת בין הפרק סינגל רוק לפרק זה. לא לחינם אני חושבת שהריקאפ של הפרקים הקודמים לפני הפרק, כלל את הסצנה בין דון ופיט במכונית ב-סינגל רוק. אבל קצת כואב לי על אבדן של פיט על החלום או הפנטזיה של קשר של אהבה, עד כמה שזה היה מעוות עם בת', זה עדיין גרם לצד האנושי שלו לצאת ולא להפוך אותו למפלצת מוחלטת, אחרי העניין עם ג'ואן. כעת אין לי שום סיבה להרגיש סימפתיה אליו. עצוב.

    – לא שאני משווה, אבל אני קצת מסויגת בנוגע לקו שחצצת בין דון לבין הרב. זוכרים את המזכירה שדון שכב איתה בעונה 4 ע"י מניפולציות למרות שהיא הסתייגה מכך בהתחלה? ועוד כשהוא התנהג כאס-הול מק- דושבאג כשהיא רצתה להתפטר? או מה לגבי פיי מילר, שהוא ניצל את הרגשות שלה אליו בשביל העסקים שלו? שוב, לא משווה. הרב הרבה יותר מודע למעשיו, והרבה יותר יודע שהוא מנצל את מרותו מאשר דון בשני המקרים האלה שלא ירד בסוף דעתו לניצול שהוא עשה בשתי הנשים הנ"ל. אך הוא לא רחוק מלהיות הג'נטלמן ששואל כל אישה אם היא "בטוחה שהיא רוצה לעשות את זה".

    – אהבתי את ההשוואה בין הנאמנות שמפגין דון כלפי היינס בינס לבין הנאמנות שהפגין כלפי מוהוק. קישור יפה שלא שמתי לב אליו.

    – אני גם לא מסכימה בדיוק ש"טרודי אינה בטי"- במובן שבו התכוונת אליו. אני חושבת שרבים חוו את רגע שבו היא נעמדת מול פיט ואומרת "עד כאן" כרגע קתרטי מזכך. אני לא יוצאת דופן, אך יש לי הרגשה שאנחנו אוהבים להריע לטרודי רק כי היא דמות כ"כ חיננית שאנחנו אוהבים בעוד בטי אנו אוהבים מאוד לשנוא (בצדק או שלא). אבל בטי לא הייתה עיוורת לבגידת דון בה. בשיחות עם הפסיכיאטר (עונה 1, או 2, לא סגורה על זה) היא מתוודעת שהיא יודעת שהוא בוגד בה. היא לא עיוורת. היא סובלת את זה כי זה הרע במיעוטו, ובניגוד לפיט, דון עושה את זה ברמה מסוימת של "קלאסה" (כן, זה נשמע מוזר) אבל דון היה מאוד דיסקרטי (לרוב) ברומנים שלו, הוא הקפיד שלא ידעו עליהם. אין להשוות את זה להתנהגות הנלוזה של פיט כלפי טרודי מההתחלה. החל מהניסיון לסרסר אותה (דבר שדון בחיים לא היה עושה לשום אישה), והחל מחוסר הדיסקרטיות המשווע שלו עם הסקס (ספק אונס) של האופר שגרה דירה ליד. וכמו שניתן לראות בפרק הזה- גם כשטרודי נותנת לו את התנאים המושלמים לבגוד אבל ב"קלאסה" הוא עדיין שם זין ומזיין את השכנה. אז כן היה מזכך לראות את טרודי אומרת סוף סוף "דיי" ומפסיקה לסבול את השטויות של האס-הול הזה. אבל זה היא סבלה ממנו הרבה יותר בולשיט מאשר בטי סבלה מדון. והקש ששבר את גב הגמל היה צריך להגיע הרבה יותר מוקדם.

    – על מי פגי מנסה לעבוד בדיוק? כשהיא סיפרה לטד על הסיפור עם היינס מה בדיוק היא חשבה שיקרה? שהוא יגיד, טוב, אני מעריך את ערך החברות שלך, בואי נוותר על זה? היא לא מטומטמת, היא ידעה שהוא ילך על זה. לדעתי המהלך שהיא עשתה היה ברמה כלשהי (לא מודעת, חצי מודעת? ווטאבר) היה לספר לו את זה כביכול בצורה תמימה, ואז שהוא יכריח אותה להשיג את הקמפיין של הקטשופ, והיא תוכל לנחם את רגשות האשמה שלה בזה שהוא "מכריח" אותה. היא יכלה בקלות לא לספר לו על העניין לו באמת רצתה לא "לבגוד" בחבריה בחברה המתחרה. אבל היא רצתה להשיג את הקמפיין הזה, והיא יודעת שהיא רצתה. לכן סיפרה. כעת יהיה מעניין לראות איך יגיבו עובדי סקד"פ לפגי המנהלת את הקמפיין של קטשופ היינץ. במיוחד דון וסטן. מיילא דון, הוא אולי לא יידע שכל העניין הגיע מפגי עצמה, אבל סטן ידע גם ידע שפגי בגדה בו. יהיה מעניין.

    – קו עלילת דון הוא כבר סנוז עבורי. אין לי מושג כבר מה הוא רוצה ומה רוצים להגיד לנו. הוא עדיין אוהב את מייגן? סילביה פאקינג מעצבנת. אני באמת לא מצליחה למצוא את האפיל שבה, מה מושך את דון אליה? אולי זה כי בניגוד שלאר המאהבות של דון, היינו שם כשזה התחיל (טוב, חוץ מ-מידג'), אבל היינו באינטראקציות של לפני הרומן עם רייצ'ל מנקן, בובי בארט, וסוזן הגננת), פה אין את הרקע, קשה להבין את המשיכה בין השניים. מיילא אם הוא משתמש בה כסקס כהסחת דעת לדברים שמפריעים לו, אבל מה פשר הרטינה שלו אליה של- למה הם לא יכולים לאכול ארוחת ערב? מה, הוא פיתח אליה רגשות? הוא מבקר אותה שכל מה שהיא רוצה ממנו זה סקס? הם ברומן- זה אמור להיות דיי ברור. וגם, מדוע הוא מתחמק ממייגן? האם אלו רגשות אשמה ותו לא? או שבאמת כל טיפת אהבה שלו אליה נמוגה? הנחמה שלי היא שמייגן, בניגוד לבטי, לא ממלאת את עולמה אך ורק ב-דון. יש לה עוד דברים לחיות עבורם – הקריירה שלה. וגם אם דון יפגע בה, יהיו דברים אחרים בעולמה שיכולים לתת לה נחת, בעוד בטי נשארת חסרת כל בלי דון.

    • maayan1

      סינגל רוק = סינגל 30. אין לי מושג מאיפה הגיע הצירוף הנ"ל.

      • איימס

        30 רוק?

        • maayan1

          כנראה.

    • ocean

      ספויילרים ספויילרים

      המזכירה מעונה 4 = אליסון, ודון לא הפעיל עליה שום מניפולציה או מרות. הוא היה שיכור, והיא היתה שם (שניה לאחר שהסכימה עם חבריה על כמה שהוא פאתטי) ושיתפה פעולה לחלוטין ועוד זרחה מאושר אח"כ. זה לא היה אקט מזהיר, אבל גם לא משהו שניתן לכנות אותו "ניצול". גם לא הייתי קוראת לו דוש-באג אלא סתם חסר טאקט או חסר מודעות.

      עם פיי מילר דווקא היה אלמנט של ניצול, אבל לא מיני אלא מקצועי. לזכותו יאמר שהוא היה נואש ולדעתי הוא היה מנסה להוציא ממנה מידע גם אם לא היה נמצא בקשר מיני איתה (בדיוק כשם שעשו עם הבוס שלה בעניין הסיגריות לנשים שלא צלח).

      אני חושבת שפגי היא שילוב בין הילדותיות והקנאה המפגרת של פיט, לבין הרצון להביט קדימה והאטימות הסלקטיבית של דון. היא מסתנוורת בקלות (צעיף של הרמס, כרטיס ביקור עם שמה, לובסטרים) וזקוקה תדיר לטפיחה על השכם (גלואו-קוט, החתמת טופז, "לשם כך נועד הכסף", המחמאות של שואו). כל הירידה חסרת ההיגיון הזאת על קני זועקת לחלוטין "פיט".
      וזה למה מה שכתבת לגבי קמפיין קטשופ הוא נכון לדעתי: החלק של פיט בתת-המודע שלה גרם לפגי לספר הכל לבוס שלה, זה שמזנב בבוס הקודם ועט אחרי הכישלונות והשאריות שלו. החלק של דון, זה שמעריך נאמנות מקצועית, גרם לה להסתייג.

      • maayan1

        וואו.. את ממש אוהבת את פגי, הא? 😉

      • יערה

        הרעיון של 'חלוקה' של פגי לדון ופיט מעניינת, אבל אני לא רואה את זה. מבחינתי פגי מסתכלת על דון כמודל חיקוי, אבל אין לה את הביטחון העצמי המוחלט עד עיוורון שלו, אז נראה שהיא בקטע של Fake it till you make it, וגם אני מניחה שהיא לא רוצה להתנהל 100% כמו דון והיא מחפשת את דרכה שלה. אני לא ראיתי שום ילדותיות וקנאה בהתנהגות שלה. יותר רצון להישאר עם הראש הקטן של בחורה שעובדת בקריאייטיב וחוסר רצון ללכלך את הידיים שלה עם החלטות קשות שיכולות לפגוע באנשים שהיא מכירה. במקרה הזה היה נראה שהיא נתנה את המידע לטד כדי שההחלטה המלוכלכלת תנחת עליה כפקודה מלמעלה ולא תגיע ממנה.
        מבחינתי אי שם אחרי שהיא סיפרה לפיט שהיא מסרה את הילד לאימוץ דרכיהן נפרדו לגמרי, הן מבחינה עלילתית והן מבחינת ההקבלה באופי.

    • טרודי היא לגמרי אינה בטי, ולא מדובר בחן שלה בכלל. זה לא רק כי היא הרבה יותר נחרצת ממנה כאשר היא מגלה שפיט בוגד (בטי גילתה על דון ובובי בארט אבל עדיין נשארה איתו, ואני מאמין שגם הייתה נשארת איתו שנים רבות, מאהבות או לא, אילולא חשפה את זהותו האמיתית ואילולא הנרי היה שם כדי שתיפול עליו בנוחות), אלא טרודי תמיד הייתה האישה שמאחורי הגבר. פיט מאז ומתמיד היה ילד מפונק ומתבכיין, והגם שטרודי הגיע אף היא ממשפחה מבוססת והייתה בת יחידה, היא תמיד הפגינה עוצמה ואסרטיביות, תמיד ניווטה את פיט, תמיד הייתה מטרונית ונוזפת כלפיו במקרה הצורך. לא בכדי היא חותכת ברגע שהיא יכולה, שזו הפעם הבאה שבה היא רואה את בעלה ער. היא הכשירה מראש את הקרקע, שילחה את הילדה בבית עם המטפלת, והיא משרטטת לו בדיוק ובנחישות את מה שהולך לקרות מכאן והלאה ("אני מסמנת רדיוס של 50 מייל סביב הבית הזה – אם תפתח את הרוכסן שלך אפילו בשביל להשתין, אני אהרוס אותך"). איפה היא ואיפה בטי.

      באשר לסילביה – כתבתי בפירוש מה דעתי על הסיבה לכך שדון נמצא עם סילביה: העובדה שהיא השכנה שלו. זה לא עניין של אפיל (שאני מסכים איתך לגבי היעדרו, ולא רק כי שנאתי את השחקנית ב-ER) אלא כי היא בהישג יד. יש להניח שמדובר גם בניסיון לא מודע של דון להרס עצמי.

      ואגב, זה סיגנל 30, לא סינגל (Signal ולא Single).

      • איימס

        כן, אבל כשפיט ניסה לסרסר אותה בשביל פרסום היא נפגעה, סרבה בצער, אבל לא הרבה יותר מזה.
        מדובר בין היתר בזמנים המשתנים (הרי גם השכנה של בטי נבגדה ולא עזבה), ופחות בחוזק של טרודי אל מול בטי.

      • maayan1

        אז פיקששתי את השם בכל רמה אפשרית 🙂

        לגבי סילביה – אז למה הוא כ"כ כועס עליה בקטע של הארוחה? שהיא לא רוצה לאכול איתו? לא ברור לי. וזה מבאס. כ"כ אהבתי את הדמות שלה בפריקים וגיקים (בקושי ראיתי ER, ואולי רק פרק או שניים שהיא השתתפה בהם. :-().

        מסכימה ומוסיפה לדברי איימס- ראשית- אין ספק- טרודי יותר בוגרת וחכמה מבטי בכל השוואה כמעט של ההתנהלויות של השניין עד היום- זה ללא ספק. אך לגבי הפרמטר של האומץ לעזוב גבר שבוגד בך- אני מסכימה עם איימס שזה גם השינוי בזמנים שנותן לה את הלגיטימציה והזכות (ועדיין, היא לא מתגרשת, אלא שומרת על הסטטוס ורק מרחיקה אותו מהבית). בזמנים ההם- אישה שהתגרשה בלי "תכנית לאחרי" דיי חרצה את גורלה. במיוחד אם לא עבדה (טרודי לא עבדה, נכון?). כן, ברור לי שבטי לא הייתה מתגרשת לולא תכנית המגירה עם הנרי. גם טרודי לא מתגרשת עדיין, למרות שמצבה טוב בהרבה מאשר של בטי, בגלל הגב הכלכלי של המשפחה שלה (והעובדה שפיט מטפל בחשבון של אבא שלה- מה שנותן לה קלף נגדו). לולא הנסיבות הללו, לא בטוח שאפילו את האיום שנתנה בפרק הזה, הייתה נותנת. וכאמור, פיט היה הרבה יותר חרא אליה, מאשר דון לבטי.

        • ברור שהזמנים משתנים וברור שגם זה תורם, אבל עדיין, אופיה החזק של טרודי לעומת זה הנרפה של בטי הוא לדעתי מהות ההבדל ביניהן ובין הגישות שלהן.

          דון רצה להמשיך בארוחה כי מבחינתו לא הייתה בעיה, בזמן שסילביה התחילה לחוש אשמה על כך שהם מתייחסים אל בני זוגם כאל שוטים, וכאמור, קנאה. יש להניח ששיחתה עם מייגן יום קודם לכן תרמה לתחושה הזו.

          • איימס

            קודם כל, אתה מניח שבגידה היא דיל ברייקר עבור כולם.
            שנית, הבעיה של טרודי היא לא עם הבגידות, וגם לא שזה עם השכנה. הבעיה של טרודי היא שהשכנה סיפרה וזה הביך את טרודי.
            שלישית, בטי כבר העיפה את דון מכל הרוחות, קראה לו לחזור כדי להעמיד פנים בבית אביה, ואז חזרה אליו משום שנכנסה להריון.
            רביעית, יותר משטרודי היא לא בטי, דון הוא לא פיט. אתה רואה את מייגן אומרת לדון שיעוף מהבית ויחזור כשהיא קוראת לו?
            חמישית, שוב, כאמור, פיט הזנה את טרודי והיא לא הלכה. מה שמפריע לה הוא המבוכה, מראית העין, לא המעשה המהותי.

            ולסיכום, בטי לא עזבה את דון כי הוא בגד, אלא כי הוא שיקר לגבי *הכל*. זה היה יותר מדי, אפילו בשביל בטי.

            • ocean

              זה לא משנה מהו הדיל ברייקר, אלא מתי הוא מגיע ומה עושים איתו. טרודי נקלעה למצב הבלתי אפשרי מבחינתה (החשש שתהיה מושא ללעג בסביבתה), והחליטה מיד בו במקום להעיף את פיט. בטי – לא. במשך עונה שלמה רעדו לה הידיים, עונה נוספת היא ברחה לסוסים, אח"כ בארט אמר לה מפורשות את מה שהיא ידעה כל הזמן, היא נכנסה לדיכאון במשך יומיים ואז, ורק אז, העיפה את דון מהבית בפעם הראשונה.

              ופה בדיוק שוכן ההבדל בין הדמויות. אין לכך שום קשר לזמנים המשתנים, כי אם לתכונות האופי שלהן. טרודי תמיד נלחמה כאופציה ראשונה, ובטי ברחה. מבחינתי זאת גם אחת הסיבות מדוע הקשר בינה לבין דון החזיק כל כך הרבה זמן – היא לא אהבה לדעת, והוא לא אהב לספר.

              • איימס

                ההבדל הוא שראית את בטי כל הזמן, ואת רואה את טרודי רק ברגעי מפתח.
                את כל התקופה שטרודי העלימה עין לא ראית, ולא ידעת איך היא התמודדה עם זה (היא מספרת שהיא בלעה את הגלולה המרה, כדי לשמור על נישואיה).

                לא רואה את ההבדל המהותי בינה ובין בטי, מלבד העובדה שאת השבירה של בטי הראו לנו עד הקש ששבר את גבה, ואת השבירה של טרודי הראו לנו בנקודות משבר בלבד (זולת אירוע ההזניה של העונה הראשונה, שלא השאיר חותם).

                • ocean

                  במעט שהיא נכחה בסדרה, ראינו מספיק כדי לעמוד על טיבה של טרודי. היא תמיד רצתה לדעת. היא תמיד קראה את בעלה מקילומטרים *ושאלה אותו* מה קורה בכל פעם שהיא קלטה שמשהו לא בסדר, וזה כולל את סיפור האומנת בבית השכנים. היא לא צריכה לספר שהיא בלעה גלולה מרה – הציגו לנו זאת היטב.

                  • maayan1

                    אני לא מבינה למה העובדה שטרודי "רצתה לדעת" מסמנת שהיא יותר חזקה מבטי- היא הרי לא עשתה כלום בנוגע לזה. לא במקרה הסרסרות, ולא במקרה הסקס עם הנני (וזה דווקא דבר שכן אמור "יותר" להשפיע עליה- זה לא רק בגידה, זה בגידה שהשכנים יודעים עליה). אם את מחליטה להישאר עם גבר שבוגד- אז האם האסטרטגיה היותר טובה היא לא לחיות במידה מסוימת של הכחשה?
                    אם כבר העניין עם טרודי הרבה יותר מקווצ'ץ' לי את הלב מאשר העניין עם בטי- דווקא כי טרודי יותר מודעת מבטי. דווקא כי פיט הרבה יותר גרוע מדון, דווקא כי טרודי יותר חכמה, יותר אמיצה ויותר בוגרת מבטי, שהיא לרוב ילדה התקועה בגוף של אם, דווקא זה גלולה מרה בהרבה עבורי לבלוע. כי עם בטי אני אומרת- טוב, אני לא מצפה ממנה להרבה. מטרודי אני רוצה לקוות ליותר. לא שאני שופטת אותה, אני לא שופטת אף אישה בסדרה הזאת כי אני לא יודעת מה זה לחיות בתקופה ההיא (טוב, בעצם דיי שפטתי את ג'ואן בעונות הראשונות, היא לחצה לי על יותר מדי נקודות לא נכונות).
                    ושוב אני חוזרת- היא לא ביקשה ממנו גט- היא בס"כ אמרה שהם ישמרו על נישואים רק למראית עין. איך זה שונה מזה שבטי העדיפה את דון למלון בעונה 2 (או 3?) העובדה שבטי חיכתה יומיים והייתה בדיכאון לפני שעשתה זאת? זה באמת מה שקובע פה? היומיים האלו? ושוב, לא לשכוח- לטרודי יש הרבה יותר "קלפים" נגד פיט- כמו אביה שהוא לקוח של פיט, כדי לאיים עליו לעשות מה שהיא רוצה. לבטי לא היו שום קלפים נגד דון כשהיא העיפה אותו אז לבית מלון (היא לא ידעה עוד על הזהות הבדויה).

                    • אני אשאיר לאושן (שאגב, לא כתבה שטרודי חזקה) את יתר הנקודות, אבל אביה של טרודי כבר לא עובד עם SCDP. ממש פרק הנוכחי ראינו שקלירסייל נמצאת תחת ידיה של פגי בסוכנות של טדי שואו. כבר הרבה זמן שפיט לא זקוק לו, בל נשכח שהוא זה שזרק את קלירסייל מפאת ניגוד אינטרסים.

                    • ואפרופו, כאשר פיט אמר לטרודי שהוא יצטרך להגיד לאביה שהוא מפסיק את עסקיו עמו, טרודי הגיבה, “Why don’t you let my father hear this from me…. He’ll never feel the knife go in.”.

                      ועוד ציטוט מפתח שבחיים לא היינו שומעים מבטי: “You are forbidden to give anything more to that company” (כאשר השותפים נדרשו להזריק הון עצמי לחברה בסוף העונה החמישית, 50 אלף דולר במקרה של פיט).

                    • maayan1

                      תגובה ליאדו (לא נותן לי להגיב אליך ספציפית), כנראה שיש הגבלה במערכת התגובות האלה על רוחב התגובה).

                      אז ראשית תודה על התיקון- לא זכרתי זאת. ובאחד הניתוחים שנתקלתי בהם לפרק ברשת, הזכירו את העניין הזה עם אביה של טרודי (זה ילמד אותי להאמין לדברים שכתובים באינטרנט P-:).

                      בכל מקרה, אני גם מרגישה איכשהו שאיבדתי קצת את מהלך הדיון או שסטיתי למחוזות שלא קשורים כ"כ.
                      אז אסכם במשפט- אני מסכימה שטרודי יותר חזקה/חכמה מבטי. אני רק לא חושבת שההשוואה בין השתיים לפרידה מבעליהן בהכרח תומכת בטענה הזאת.

                    • ocean

                      "אני מסכימה שטרודי יותר חזקה/חכמה מבטי. אני רק לא חושבת שההשוואה בין השתיים לפרידה מבעליהן בהכרח תומכת בטענה הזאת".

                      ההשוואה שלי לא מסתכמת רק בפרידה, אלא בכל ההתנהלות שלהם מול בעליהן הראשונים. טרודי בכלל לא הוצגה כמעט בהקשר שאינו כולל אותה ואת בעלה באותו הפריים או השיחה, כך שכל מה שלמדנו על האופי שלה נובע מהקשר שלה עם פיט.

                      ואני חוזרת: לא כתבתי מילה על גירושין, אלא ציינתי מפורשות "להעיף" ו-"העיפה מהבית". בטי ברחה מהידיעה המפורשת על הדיל ברייקר שלה במשך שתי עונות, טרודי בחרה להתעמת עם הידיעה המפורשת של הדיל ברייקר שלה בו במקום. מבחינתי זה מייצג את ההבדלים שהסדרה שירטטה עד כה בין השתיים: אחת – ידה בכל, והשניה עם הראש בחול.

                    • maayan1

                      אושן: אבל כבר כתבתי בהתחלה שאני מסכימה שיש הבדלים בין ההתנהלות של טרודי לזו של בטי, כתבתי את זה בהודעה הראשונה שלי בשרשור הזה, אך ורק התייחסתי להבדל שיאדו שרטת בפוסט, בין בטי לטרודי בנוגע לפרידה שלה מפיט. הוא כתב שהאחת אינה תמימה, אבל גם בטי ידעה מעונות מוקדמות שדון בוגד בה, כפי שהתוודעה לפסיכיאטר- גם היא ידעה.

                      לא טענתי ש*את* כתבת על הגירושין, אלא זו נקודה שאני העליתי- ולא את ולא יאדו התייחסתם. כי לשיטכם, טרודי כ"כ אמיצה על הפרידה מפיט – אבל אני שואלת איפה האומץ הגדול כשהיא מחליטה "רק" להעיף אותו מהבית אבל לא להתגרש? וכמה זה שונה מזה שבטי העיפה את דון מהבית בעונה 2 אבל לא התגרשה ממנו? אני לא מצליחה להבין את השוני פה. באמת לא. שוב, לא שופטת אותה, רק לא חושבת שהיא יותר אמיצה מבטי באספקט הזה!

                      "בטי ברחה מהידיעה המפורשת על הדיל ברייקר שלה במשך שתי עונות, טרודי בחרה להתעמת עם הידיעה המפורשת של הדיל ברייקר שלה בו במקום"
                      – לגבי בטי- את מתכוונת שהבגידות הם "דיל ברייקר"? ובטי ברחה מהם במשך 2 עונות? לא נכון. היא העיפה את דון מהבית בעונה 2, חזרה אליו בעונה 3 בגלל ההריון והמכתב שהוא כתב לה. אם הדיל ברייקר של בטי אליו את מתייחסת הוא הזהות הבדויה, הרי שהיא נפרדה ממנו זמן קצר מאוד לאחר שגילתה. איפה חוסר ההתמודדות שלה עם ה"דיל ברייקר?"
                      – וטרודי- גם פה לא הבנתי מה הדיל ברייקר שלה? כי זה העובדה שפיט בוגד, אז לא, היא לא נפרדת ממנו ברגע שהיא יודעת שהוא בוגד, ואם זה העובדה שהוא "משפיל" כי הוא לא דיסקרטי, הרי שגם זה קרה בעבר- עם הסקס עם הנני (שהבעלים שלה ידע על כך). היא נפרדת ממנו 3 עונות אחרי.
                      ואם כבר, בהתייחסות לדברי יאדו למטה- אם נכניס את ג'ואן למשוואה. אין ספק שהבחירה שלה לעזוב את בעלה הייתה האמיצה ביותר מבין שלושת הנשים הללו- זה דבר ראוי לציון מיוחד!

                    • ocean

                      ממש מעיק שאי אפשר להגיב ישירות. בוז למערכת התגובות של וורדפרס!

                      ג'ואן הכי מלכה מכולם ומכולן, זה משהו שטענתי לכל אורך הדרך. זה למה היא הדמות האהובה עלי בסדרה יחד עם רוג'ר.

                      דיל ברייקר של בטי = הבגידות של דון. זה מה שגרם לה להעיף אותו מהבית מלכתחילה באמצע/סוף עונה 2 ~ ברחה מהידיעה הזאת במשך שתי עונות.

                      דילר ברייקר של טרודי = השפלה בסביבתה הקרובה. המקרה של האומנת שונה, כי אף אחד מלבד פיט, האומנת ובעל הדירה ההיא לא היה מודע לסיפור ו/או למעורבים בו. כאן כל השכונה שמעה.

                      לא דיברתי על אומץ (שאין פה, לדעתי) אלא על ההבדל במהות ובהתנהלות של השתיים – זה הכל. טרודי מתעמתת מיד ומודעת לכל, בטי מעדיפה לטמון את הראש בחול עד לרגע האחרון. כאמור התכונה הזו של בטי מתאימה בול לדון: האינסטינקט הראשוני של שניהם הוא Flight ולא Fight. בעיניי יש בזה מידה לא קטנה של פאתטיות.

                    • maayan1

                      אכן, בנוגע למשפט הראשון שלך- אבל לא נורא כי נראה לי שמיצינו את הדיון. נסכים שלא להסכים.

                      את ג'ואן התחלתי לאהוב רק בעונה 5, ואולי בחלקים מסוימים בעונה 4, דיי לא סבלתי אותה בשלושת העונות הראשונות.
                      כמו שכתבתי- אכן ההתנהלות שלה מול בעלה הייתה הכי אמיצה וראינו באיזה מחיר זה עלה לה גם (מה שגורם להבין את ההתנהגות של שאר הנשים בסדרה, הרבה יותר).

                      אבל בשבילי המלכה הבלתי מעורערת היא פגי לנצח! שוברת כל מוסכמה נשית של התקופה ושל הסדרה הזאת, לא נכנעת לשום תכתיב. אבל אני לא הולכת להיכנס לדיון של פגי vs ג'ואן עוד פעם, (עשינו את זה כבר בעונה הקודמת).

                • לא רואה הבדל מהותי? באמת? בין האישה שתמיד הוצגה לנו כחזקה לבין בטי? נשגב מבינתי איך אפשר לומר את זה. גם פירוט של רגעי המפתח של בטי – ואני לא מדבר רק על ענייני בגידות וניאופים – מחדד את העובדה שטרודי עולה עליה עשרות מונים. האמירה שזה קשור רק להבדלים בין פיט לדון נכונה רק עד רמה מסוימת, כי הסדרה הציגה לנו את הגישות השונות של השתיים לדברים דומים, ותמיד טרודי היא זו שלא מבזבזת זמן, תמיד שואלת וחוקרת, תמיד ערה למה שקורה סביבה.

                  אחד המקרים המובהקים: בעונה הראשונה פיט לקח מהמשרד את החבילה עם החפצים האישיים של דון, טרודי גילתה את זה במהרה, נזפה בו שזה שייך לו ושהוא צריך להחזיר את זה. לבטי נדרשו שלוש עונות תמימות כדי לפתוח את המגירה של דון. היא עצמה העידה שמזמן הייתה יכולה להזמין פורץ ולעשות את זה, מה שלא עשתה אפילו כאשר ידעה כבר בוודאות שדון מסתיר סודות. היא פחדה להתעמת עם דון (או ליתר דיוק, שוב ושוב פחדה לנפץ לעצמה את הבועה) בשעה שטרודי שאלה מיד בכל פעם שזיהתה בעיה.

                  • איימס

                    ברור שיש הבדלים ביניהן, הן לא אותה האישה.

                    אבל להגיד שבטי מתנהלת בצורה שגויה לעומת טרודי שפועלת כפי שכולנו היינו רוצות לפעול… ובכן… לא.
                    טרודי ובטי הן צדדים שונים של אותה אומללות פרברית. טרודי בראשית הנישואים ואת בטי פגשנו בסוף. פגשנו גם את שכנותיה של בטי, כולל הגרושה השערורייתית, ואף אחת מהן לא פעלה אחרת מבטי. היחידות שראינו פועלות אחרת מבטי במערכות יחסים הן טרודי וג'ואן – צעירות הרבה, עם הרבה פחות לאבד, ובשלב הרבה יותר מוקדם במערכת היחסים.

                    מכיוון שמן הסתם אנחנו לא נסכים, ומכיוון שגם ככה לא התכוונתי להתחיל את זה בכלל, אני מסיימת את דברי כאן.

                    • אמרתי שבטי מתנהלת בצורה שגויה? איפה? אני אחסוך לך, לא כתבתי. לעומת זאת, את כתבת שאת לא רואה הבדל מהותי בין בטי לטרודי, ולכן קפצתי.

                      כמו כן:
                      1) טרודי ופיט נשואים כבר שמונה שנים. את בטי הכרנו אחרי שבע שנות נישואין, והם התגרשו אחרי 11 שנה.
                      2) ג'ואן מבוגרת יותר מבטי. הרבה פחות לאבד? בטי וטרודי לפחות מגיעות מבתים מבוססים, ובטי נחתה ברכות על הנרי. ג'ואן נאלצה למכור את גופה כדי לכלכל אותה ואת בנה.

                    • איימס

                      יאדו –
                      "את כתבת שאת לא רואה הבדל מהותי בין בטי לטרודי"

                      אני אכן לא רואה הבדל מהותי בין בטי וטרודי.

    • ההרצליינית

      קו העלילה של הרומן הבלתי-אפשרי בין פיט לבין בת' דוז, היה קו העלילה היחיד שהוציא את פיט אנושי וסימפטי. בזה אני אכן מסכימה איתך.

      ובקשר לפיט: הוא בגד בטרודי עוד לפני חתונתם- עם פגי. והרומן המשיך גם אחרי החתונה, במהלך העונה הראשונה. בעקבות הרומן, פגי נכנסה להיריון וילדה בן, שאותו היא נתנה לאחותה לגדל. אני עדיין מחכה ומצפה שהעניין הזה, עם הבן שנולד לשניהם, יצוץ במהלך 2 העונות שנותרו. כנ"ל עם הבן שנולד לרוג'ר וג'ואן.

      • maayan1

        אבל טרודי לא יודעת על העניין עם פגי

        • ההרצליינית

          ונראה לך שהיא יודעת על העניין עם בת' דוז או עם השכנה שאנס אותה?

          • היא יודעת על האופר של השכנים (שלא נאנסה, כבר דיברנו על זה בתגובות לפרק ובמספר הזדמנויות נוספות, במיוחד פה) בערך, כי פיט התוודה על חטאו אחרי שטרודי חזרה (אם כי בלי לומר עם מי שכב, או בכלל לומר זאת בפירוש).

            • ההרצליינית

              משום-מה שכחתי את זה. תודה שהזכרת לי!

          • maayan1

            כמו שיאדו אמר- על עניין האומנת היא ידעה ראינו בפרק שהיא סוג של מבינה אחרי שהיא קולטת משהו בין שניהם ופיט לא מכחיש. בנוסף, היא יודעת שהוא ניסה לסרסר אותה, כי וול, הוא דיי אמר לה את זה בפרצוף. על העניין עם בת' לא ידוע אם היא יודעת, על פגי היא כנראה לא יודעת כי היא נתקלה בפגי מספר פעמים, ואם היא הייתה יודעת, אני בטוחה שהייתה פורצת מהומה. אבל היא מן הסתם יודעת שהוא בוגד בה כפי שהתגובה שלה בפרק מעידה (היא יודעת למה משמשת הדירה) היא אולי לא יודעת עם מי ספציפית, אבל היא יודעת בגדול שהוא בוגד.

            לגבי האונס- לדעתי זה שנוי במחלוקת בלשון המעטה (ואני אומרת שנוי במחלוקת באמת כדי לצאת ידי חובה, מבחינתי אין הרבה שאלה- זה היה האונס) ולא משנה לי הרבה מה מתיו ווינר אומר או כל מישהו אחר שהיה שותף ליצירת הפרק, וזה אונס לא רק בגלל ליקוי במשחק או מה שזה לא יהיה, אם מישהו קורא את התסריט – ומתעלם מהלחצים שפיט מפעיל עליה, מיחסי הכוחות/מעמדות בינהם, מהעובדה שהיא סרבה לו והוא המשיך עד שהיא נשברה, ואומר שזה לא אונס רק כי הבחורה בסוף נכנעה למכבש הלחצים שלו, ולא נאבקה בו באלימות, אז, וול, הראייה שלו של יחסי מין בהסכמה היא מעוותת מאוד. אבל זה לא מאוד מפתיע אותי בחברה הזאת, כמו שלהפתעתי אנשים מפנים אצבע מאשימה לג'ואן בעניין הסרסרות. אנו חיים בחברה עצובה.

  • assafTV

    *ספוילר*
    מבחינתי כל הפרק היה שווה רק בשביל שורת המחץ של ג'ואן להרב.

    • יערה

      כן. היא הופיע ל-30 שניות בלבד, אבל אין ספק שהיא ניצלה את כולן עד תום.

  • הנה ריכוז של החפצים, הרפרנסים והחדשות ההיסטוריות של הפרק.
    http://gothamist.com/2013/04/15/mad_men_17.php

  • מיס בוז'רסקי

    מזל שיש את הפוסטים שלך, כל כך עושים לי סדר בראש. אני איתך, הן לגבי טרודי והן לגבי דון. האם עצוב לי שהוא נופל שוב לתבנית הבגידות? כן, האם זה משעמם אותי? לא. קודם כל, מעולם לא אהבתי את הנישואים שלו למייגן ולא חשבתי שיש להם סיכוי להיגמר אחרת, אז קשה לי להבין למה כולם כל כך מופתעים ומאוכזבים. שנית, אני חושבת שהתמה של חוסר היכולת להשתנות מאד מעניינת ואני שמחה שהם חוקרים אותה.

    מעיין – דון כועס על סילביה לא בגלל שהוא רוצה יותר, אלא בגלל שהיא רוצה יותר. הוא רוצה שזה יהיה רומן, בלי סיבוכים, בלי דרישות. רגשי האשם שלה הם סיבוך מיותר שהוא לא מעוניין בו, הם שיקוף של רגשי האשם שלו עצמו יש, ושהוא לא רוצה להכיר בהם. אני מסכימה אגב שמה שמה מאיאר חסרת אפיל פה, ואני דווקא אהבתי אותה שם. אם לא הייתם מציינים בפוסט של הפרק הקודם שזו היא, עדיין לא הייתי קולטת זאת.

    קודוס לדון על התרגיל שהוא עשה להרב ועל הנאמנות לשעועית.

    פיט לעומת זאת היה נתעב לחלוטין בפרק הזה, מתחילתו ועד סופו, ללא שום מעשה מאזן.

    הו פגי… אני מסכימה מעיין לגמרי בנוגע לכך שהיא ידעה טוב מאד מה היא עושה כשהיא סיפרה על המקרה עם היינץ ואחר כך ניסתה לברוח מכך. וזה שבר לי את הלב.

    • טוב לראות שהצטרפת אלינו במקום לחכות עד שבת בלילה.

      • מיס בוז'רסקי

        טוב להיות פה 🙂

    • ocean

      מה שיאדו אמר.

    • maayan1

      אוקי, הבנתי את הקטע בין דון לסילביה. בכלל יש תמה חזקה בפרק הזה של "רגשות אשם" – מייגן חשה אשמה על כך שלא רצתה את התינוק, ואף חושבת שאיכשהו היא זו שגרמה להפלה (והתגובה של סיליביה דיי דוחה, בנימה השופטת שלה את מייגן).
      סיליביה מרגישה רגשות אשם על הבגידה, ואולי גם דון?
      פגי מרגישה רגשות אשם על חטיפת הקמפיין מחבריה. וגם על היחס שלה לקופירייטרים, לכן כנראה מנסה ל"ישב את ההדורים איתם" (בצורה דיי אומללה).
      אגב- מאוד אהבתי את השיחה הקצרה שלה עם המזכירה השחורה שלה- בה נרמז שהיחס של פגי אליה שונה מהיחס של פגי לקופירייטרים ("הלוואי שהיית מעודדת אותם כפי שאת מעודדת אותי"). זה משהו שחוזר אצל פגי- הניסיון לעודד נשים בתפקידים שונים- ואני כ"כ אוהבת את המאפיין הזה אצל פגי. זה כ"כ שובר את הסטיגמה של- "אישה במעמד כוח היא ביצ'ית ותנסה להרחיק כל אישה אחרת שמאיימת לתפוס את מקומה".
      אני זוכרת איך פגי עודדה את מייגן כשזו הייתה קופירייטרית, בניגוד לכל הציפיות, ואת האינטראקציה הנפלאה שהייתה לה עם המזכירה השחורה של דון- דון, בעונה שעברה (כאשר היא לקחה אותה לביתה ושאלה אותה אם הוא רוצה להיות קופירייטרית) ונראה שהיא ממשיכה לנסות לעודד נשים ולקדם אותם.

      בנוגע לכך שאמרת שהעניין עם פגי שבר לך את הלב- התכוונת לכך שהיא שברה לך את הלב בזה שכביכול "בגדה" בחבריה למקצוע? כאילו שהיא אכזבה אותך? (שואלת כדי לרדת לסוף דעתך, להבין בדיוק למה התכוונת).

      • מיס בוז'רסקי

        אכן, זה היה מאד מאכזב מצד פגי. היא לא כביכול בגדה, היא בגדה. הדברים נאמרו לה מתוך הבנה שהיא חברה ושזה יישאר אצלה (אם כי זה קצת נאיבי מצד סטן, הוא לא היה צריך בכלל לספר לה את זה) ואילו היא סיפרה אותם לבוס שלה (להזכירכם אני כה גרועה בשמות) מתוך הבנה שהוא ייעשה בהם שימוש.

        • maayan1

          אני מבינה מה את אומרת.. זה באמת מאכזב כשדמויות שאנחנו אוהבות עושות דברים שאנחנו תופסות כלא מוסריים, אני מבינה את הצביטה. אבל עדיין לדעתי מה שהיא עשתה לא כ"כ גרוע, יחסית לדברים שדמויות אחרות בסדרה. זה לא איזה נקודת מפנה שאני אומרת- אוי פגי שאהבתי והכרתי הלכה לעולם. אני מקבלת אותה עם אי השלמות שלה.
          ואת צודקת שנראה לי שכך סטן תפס את השיחה הזאת למרות שבאמת זה צעד מאוד נאיבי מצידו (וסטן הוא לא בחור טיפש).
          הבוס הוא טד צ'או.

          • מיס בוז'רסקי

            זה לא מאכזב ביחס לדמויות אחרות, זה מאכזב ביחס לדמות שלה. אני מצפה ממנה ליותר. לא אמרתי שהיא הלכה לעולם ולא שהפסקתי לאהוב אותה, רק שהייתי מאוכזבת מהמהלך הזה שלה.

            תודה לגבי טד.

        • איימס

          זה היה לא אמין, פיתול עלילתי שאין לו צידוק. פגי לא מפגרת, היא יודעת בדיוק מה המידע הזה אומר (היא עצמה השתמשה במידע הזה כשחברתה – שושנה מ"בנות" – הביאה את הדוגמנית שפוטרה מהקמפיין המוקפא).
          זה היה מאוד לא סביר שהיא חלקה את המידע הזה, ועוד פחות סביר שהיא לא ידעה מיד שישתמשו בו כדי לגנוב את הלקוח.

          • maayan1

            זה דווקא אמין לדעתי כי היא עשתה את זה כאילו בתמימות. כפי שכתבתי- אני מאמינה שברמה מסוימת היא ידעה מה תהיה התוצאה, ומצד שני היא מתחילה להבין שכדי להתקדם בעולם הזה, צריך לעשות דברים מסריחים. דרך הביינים שהיא בוחרת היא הדרך שלה להתמודד עם הקונפליקט הפנימי הזה שלה.

      • מיס בוז'רסקי

        עוד לגבי סילביה – התגובה המגעילה שלה למייגן נבעה בין היתר (או אפילו בעיקר) בגלל קנאה על מערכת היחסים ויחסי המין שהיא מקיימת עם דון. זה מתבטא גם בארוחת הערב, כשהיא שואלת את דון אם שמלה אחרת הייתה יורדת בסוף הערב אם מייגן הייתה שם. ובסוף היא מודה במפורש שהיא קינאה ושלא הייתה לה זכות לכך. זה עוד רגש שמפחיד את דון.

        • maayan1

          כן, ברור לי שזו הסיבה שסילביה הגיבה לדברי מייגן. אבל זה עוד יותר נורא לדעתי, זה כמו להוסיף חטא על פשע.

          וכן, לאחר שראיתי את סצנת הארוחה עוד פעם עם תרגום- הבנתי יותר טוב את ההתנהגות של שתי הדמויות שאולי בצפייה ראשונה ללא תרגום, לא הצלחתי לעמוד על הדינמיקה בין השניים (ולכן התמיהה הראשונית שלי לגבי סצנת הארוחה).

          • מיס בוז'רסקי

            לא אמרתי שקנאה מצדיקה את התגובה, רק שהיא הניעה אותה. זו בהחלט תגובה מגעילה בכל מקרה.

      • ocean

        המזכירה של פגי = השפעה טוטאלית ומובהקת של דון דרייפר, ההוא שטיפח מזכירה מאד מסוימת שהגיעה לעמדה בכירה, וגם זה שאוחז עכשיו במזכירה שחורה. זה הרבה מעבר לאחווה נשית.

        • maayan1

          אה, שכחתי… כשפגי עושה משהו טוב זה כי היא עדיין שרויה תחת כישופו של דון. כי דון טיפח כל מזכירה שהייתה לו והפך אותה לקופירייטרית. אה, לא הוא עשה זאת רק לפגי (ומייגן אם מחשיבים אותה, אחרי שהם התחתנו). אבל פגי הייתה מגעילה למזכירה המבוגרת שלה בעונה 3 אאל"ט, אחרי שהיא עישנה את הג'ויינט, אז איך זה יכול להיות? הרי ההיפנוזה שדון הפעיל עליה גרמה לה להיות נחמדה לכל מזכירה באשר היא.
          וכשהיא הייתה נחמדה בעונה שעברה למזכירתו השחורה של דון, זה גם היה בהשפעת דון נכון? למרות שזו לא המזכירה שלה בכלל? וכשהיא הייתה נחמדה ומעודדת למייגן כשהאחרונה הייתה קופירייטרית- זה גם היה בהשפעת דון נכון? כי אם דון אוהב את מייגן אז גם היא חייבת, היא הרי כה מושפעת ממנו.
          כ"כ מושפעת שהיא מטפחת את המזכירה הנוכחית שלה (וברור שהיא בחרה מזכירה שחורה כדי להיות כמו דון, למי היה ספק?). כדי לקבל קרדיט מדון לא? כי הוא בטוח יודע על זה כשהוא עובד בחברה אחרת…

          אז נגיד שהיא "הושפעה" מדון – בכך שהיא מנסה למצוא נשים בעמדות פחותות משלה ולטפח אותם כפי שדון עשה לה- זו השפעה טובה! אז היא למדה משהו טוב מהבוס הקודם שלה והיא נוהגת כמוהו בסיטואציה דומה… איזה כלבה.

          • Tomer Soiker

            כמו אושן, גם אני חשבתי על דון (Dawn המזכירה) ברגע שראיתי את המזכירה של פגי.

            דון (Don הבוס) לא צריך להיות שם בגופו כדי שפגי "תרצה" את המנטור שלה לשעבר. ההשפעות שלו עליה היו ניכרות כשהיא התפתחה כעובדת החברה ולאחר מכן כקופירייטרית תחת כנפיו, וכמובן שזה השמיך איתה הלאה אל ת]קידה החדש, גם כקופירייטרית בכירה.

            לגבי ההערה האחרונה, עד כה לא ראינו את פגי מטפחת ממשכית דרך (גם לא ממשיך דרך). יחסה אל מייגן היה חיובי יחסית בגלל שהיא הייתה בעמדת נחיתות וסבלה מעינם הצרה של עמיתיה. קופירייטרית טובה היא לא הייתה, כך שלא ממש הייתה שם הערכה מקצועית, לפחות לא בעיניי.

            • maayan1

              "קופירייטרית טובה היא לא הייתה?" הכוונה למייגן? כי הקמפיין שלה להיינץ בינס היה דיי מבריק והוא הציל את העסק הזה אחרי שפגי כמעט דפקה אותו לגמרי.
              ואם יחסה של פגי למייגן היה טוב- בגלל שהיא סבלה מהעמיתים – הרי שזו תכונה טובה שנובעת מסולידריות נשית (בניגוד לג'ואן, שאמרה לפגי שמייגן היא תסמונת האישה השניה, או משהו בסגנון).

              ומה אתה רוצה להגיד? שפגי לקחה מזכירה שחורה כי לדון יש שחורה? ברוב המקרים העובדים לא בוחרים בעצמם את המזכירות- כולל דון (Don) שכמעט אף פעם לא בחר את המזכירות שלו- מה גורם לך לחשוב שפגי בחרה לעצמה את המזכירה. ונגיד שכן, ונניח שהיחס שלה אל המזכירה שלה הוא טוב כי היא הושפעה מדון (למרות שזה לא קרוב לכך לדעתי, האם דון היה נותן לאחת המזכירות שלו לדבר אליו כפי שהמזכירה של פגי דיברה אליה? האם דון היה סובל שמזכירה שלו תעיר לו על איך שהוא מתייחס לעובדים שלו?), אבל נגיד שהיא עושה את זה "בהשראת דון"- אני שוב שואלת- אם היא הושפעה ממנו, ואם היא לקחה משהו חיובי מאוד שהוא עשה ומנסה לעשות אותו דבר כשהיא בעמדת כוח, למה זה רע? ולמה זה מפחית מהקרדיט שלה על המעשה?

          • ocean

            מעיין, ברצינות, אני מציעה לקרוא אותי כלשוני ולא לתת פרשנות תלושה למילותיי או לזלזל בהן.

            כתבתי שזה הרבה מעבר לאחווה נשית, וזה בדיוק מה שהתכוונתי אליו. אני משערת שגם תומר ואחרים שעשו את הקישור הזה (כולל מתיו ויינר בהסבר על הפרק הקודם) מונעים משנאה עיוורת לדמות ולא, נניח, מסתם היגיון פשוט. כן, זה בטוח זה.

            • במקרה של פגי והמזכירה מובן שמדובר בקריצה עבה, בדרגת לוסיל בלות', לדון ולמזכירה שלו, ואנחנו כבר יודעים שפגי מאוד דומה באופיה לדון. יחד עם זאת, אין לי ספק שמדובר בצורך אמיתי של פגי לקדם נשים, זה משהו שתמיד הציק לה והעסיק אותה, אם זה עם פיי מילר, עם דון-שחר או בשיחות שלה עם אייב כאשר רק הכירה אותו (כשהוא דיבר על התקוממות השחורים והיא אמרה שגם הנשים הן מיעוט חסר זכויות, או משהו בסגנון).

              • ocean

                ולכן "הרבה מעבר לאחווה נשית". לא אמרתי שאין (אלא שיש מעבר למה שקיים). לא אמרתי שהיא כלבה. לא אמרתי שכל השפעה של דון = השפעה לרעה.
                יהיה נחמד אם כולכם תפסיקו לקרוא מה שבא לכם ותתחילו לקרוא את מה שאשכרה כתוב. יש לכם ספק? תשאלו את הכותב במקום לפרשן אותו לפי דמיונכם הפרוע. זה יהפוך את כל הדיונים פה לפחות מייגעים וחזרתיים (וזה מכוון בעיקר לכל "הפגיות" האובססיביות).

                • איימס

                  ואיך אמורים לקרוא את התגובה הזו שלך, אושן?

  • מה היה קורה לו "מד מן" התרחשה בפייסבוק – פרק 6.03. כמה דברים שם ממש גרמו לי לצחוק בקול.
    http://www.happyplace.com/23212/mad-men-facebook-recap-season-6-episode-3

  • ocean

    הולד איט! ההההההההההההההההההההולד איט!

    הקופירייטר הזוטר של פגי שהציק לי עוד מהפרק הראשון… זה… זה… פרדריק הבן של פרייז'ר!!!

    ~יקום קורס~

    • מיס בוז'רסקי

      אההה!!!

  • יערה

    פרשנות אופנת הפרק של טום ולורנזו –
    http://www.tomandlorenzo.com/2013/04/mad-style-the-collaborators.html

    כתמיד, מאיר עיניים ומלא תובנות

  • ההרצליינית

    צפיתי אתמול בפרק וזה מה שיש להגיד/לכתוב עליו:
    – דון ופיט הם 2 מניאקים שבוגדים בנשותיהם עם אשת איש. (כנראה) שניהם לעולם לא ישתנו. נוכחותו של פיט על המסך, בכלל מביאה לי את הסעיף. עם הפריזורה החדשה שלו, הוא נראה עוד יותר חלקלק ומבחיל ממה שהוא. מאחלת לו מה שאיחלתי לו בסוף העונה הקודמת (עגבת או זיבה). לפחות טרודי יצאה מלכה, בכך שסילקה אותו. שאפו לטרודי!

    – בשבוע שעבר צפיתי שמייגן תיכנס להיריון במהלך העונה, ושדון לא יאהב את זה. מתברר שצדקתי חלקית: מייגן אכן נכנסה להיריון, אבל גם היא לא אהבה את העובדה שנכנסה להיריון (אילוצי קריירה) ומיהרה להפיל את העובר. ודון? סביר להניח שאם מייגן היתה ממשיכה בהיריון, הוא לא היה אוהב את זה (בגלל ההתרחקות ביניהם), ולמרות שכביכול הצטער על ההפלה (שבינתיים הוא לא יודע שהיתה מלאכותית), אפשר לומר בוודאות שרווח לו שמייגן הפילה את העובר.

    -בשבוע שעבר היה כאן דיון על העירום בסידרה ועל עירום בטלוויזיה בכלל. ונראה, כי יש רגרסיה בנושא זה בסידרה: דון וסילביה שוכבים במיטת העוזרת, ומראים אותם, כשהיא לבושה בכתונת לילה(!) והוא בתחתון בוקסר(!).

    – רק אני צופה רומן בין פגי לבין טד שואו?

    – בוב בנסון הוא בסה"כ "סתם" אחד שרוצה להיות וואנאבי. מעניין אם "המסע" שלו להיות כזה, יצלח או ייכשל.

    – התרגיל שדון עשה להרב רנט (עוד מניאק*) היה מבריק ומתבקש. אכן נקמה ראויה, אחרי מה שעשה לג'ואן.

    *הפרק היה משופע בגברים מניאקים: דון, פיט, הרב רנט והדוד מאק "הנחמד".

    • Saturn

      אם זכרוני לא מטעה אותי נאמר שההפלה הייתה טבעית.

      • מיס בוז'רסקי

        אכן, היא גם דיברה על כך שהיא מרגישה אשמה שהיא מרגישה הקלה, שהיא לא הייתה צריכה לקבל את ההחלטה הזו.

        • ההרצליינית

          אני אח"כ הבנתי שטעיתי בקשר להפלה, ואף כתבתי על כך (אבל משום מה, התגובה לא פורסמה). אז ננסח זאת פעם נוספת:
          בשבוע שעבר צפיתי שמייגן תיכנס להיריון במהלך העונה, ושדון לא יאהב את זה. מתברר שצדקתי חלקית: מייגן אכן נכנסה להיריון, אבל גם היא לא אהבה את העובדה שנכנסה להיריון (אילוצי קריירה), ושהפילה בהפלה טבעית, היא שמחה על כך ולא הרגישה שום צער. ודון? סביר להניח שאם מייגן לא היתה מפילה את העובר, הוא לא היה אוהב את זה (בגלל ההתרחקות ביניהם), ולמרות שכביכול הצטער על ההפלה (והוא לא יודע שגם מייגן לא הצטירה עליה, למרות ששידרה לו בכוונה שכן הצטערה), אפשר לומר בוודאות שרווח לו שמייגן הפילה את העובר.

          הבלבול שלי בקשר להפלה, היה בעקבות איזכור הנושא של הפלות מלאכותיות, בשיחה של מייגן עם סילביה.

  • תתש

    מה הרב עשה לג'ואן?

    • Tomer Soiker

      בעונה הקודמת, תמורת המלצתו ליגואר להעסיק את SCDP, הוא ביקש לבלות לילה עם ג'ואן. בתמורה לשותפות בחברה, ג'ואן הסכימה, אע"פ שדון התנגד וניסה להניא אותה מכך, אבל איחר.

      • ההרצליינית

        המשך (מיועד לתתש): דון התנגד לכך, אבל שאר עובדי המשרד (רוג'ר, פיט, ליין עליו השלום, ואולי גם קופר) הסכימו "לסרסר" בה כדי שיוכלו לקבל את התקציב של יגואר. בתחילה היא היססה, אבל לאחר שהם הבטיחו לה שותפות וכמה אחוזים מן החברה (דבר שיעזור לה לכלכל אותה ואת בנה) היא בלית ברירה, הסכימה. זאת היתה הנקודת השפל מבחינת עובדי המשרד. בעקבות כך- כפי שראינו בפרק הקודם- ג'ואן וכמעט לא מדברת עם רוג'ר (אבי בנה ואהובה משכבר הימים).

    • תתש

      אני יודע את מהלך האירועים, אני פשוט לא מסיר אחריות מג'ואן (שטחתי את משנתי בקשר לעניין בתגובות לסיכום).

  • ההרצליינית

    ונראה לי שהפעם אני לא אחכה עד מוצ"ש כדי לצפות בפרק הבא בהוט 3- אשתדל להוריד את הפרק דרך הרשת. ככה עשיתי עם הפרק הראשון לעונה. שמתי-לב שבצפיה בפרקים בהוט 3, אני פחות מרוכזת מאשר בצפיה בפרקים שהורדו דרך הרשת.

    • יערה

      באמת? מעניין. אצלי זה בדיוק להיפך, כי בטלוויזיה אי אפשר לעצור את השידור ככה שצריך גם לראות את זה ברצף וגם להתכונן לזה מראש ולפנות את הזמן.

      • מיס בוז'רסקי

        לא כשיש מג'יק…

        • יערה

          כמובן!
          (:
          אבל בגלל שהיא דיברה על מוצש הנחתי שהיא רואה את זה ב"live".

          • ההרצליינית

            ראיתי את זה במג'יק, ובכל-זאת הייתי פחות מרוכזת.

  • הדס

    אני אוהבת את הפלשבקים שמחזירים אותנו לילדות נהעשוקה של דון. הסצנה בבית הזונות, בה דוד מק מנצל את אביגיל ההרה שפכה אור נוסף על אופיו האפל והחצוי של דון. הוא רצה לברוח מעצמו כמה שיותר רחוק. לשכוח לחלוטין מהגיהנום שהוא הגיע ממנו.

© עידו ישעיהו