איש, תוכנית

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 21/11/2012 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "אימפריית הטיילת" 3.10, פתיחת דיון

  • Saturn

    העונה הזו ממשיכה בשלה ואלמלא שני ההרוגים בפרק קשה היה לחשוב שמדובר בפרק בישורת האחרונה של העונה ולא פרק בשלב מוקדם יותר.אוון סלייטר נהרג ע"י מזרייה. הסיבה מטומטמת וכך הביצוע. הסדרה מקפידה לרוץ במקום ולא יכולה להרשות לעצמה אפשרות שמרגרט תברח עם אוון ותצא מצידו וצילו של נאקי. נופ, נשאיר אותך כפי שהיית במשך 2 עונות. (ולמה היא מוכנה לברוח עם אוון ולהשאיר את הילדים מאחורה אבל לא פשוט לעזוב את נאקי לבדה עוד לפני שאוון נכנס לתמונה?).

    ברור שהם רצו לעשות רגע מפתיע בכך שבפעם האחרונה שראינו את אוון הוא היה חי ובריא. אבל ברגע שרואים את הארגז הגדול , 4 לפנות בוקר, היה צפוי שהוא מאכלס את גופתו של אוון. אז לא, הייתי מעדיף בהרבה סצנת showdown בח'אמם הטורקי שמפרטת את מותו מאשר הניסיון הזה לעשות את זה גילוי מפתיע.

    רוזטי וחד-מימדותיו הורסת את הפרק כפי שהרסה את האחרים. ממשיך בשטיקים הפסיכוטיים שלו וגובה עוד קורבן שפצה את פיו עם פריט מידע שרוזטי לא מבין.הסטורליין שחזינו שמרגרט בהריון מאוון התממש. אחרי השיחה עם הדוקטור והמשפטים 'את נראית חיוורת' -'לא משהו שלא עברתי בעבר' לא היה ספק שזה מה שיקרה. כנראה שהכותבים צוהלים ואומרים 'אפשר לסמן וי, אתם רואים? לא סתם נתנו לסיפור עם המרפאה הרבה זמן מסך!'. ובהמשך לכך, ולאחר מותו של סלייטר, סביר מאוד להניח שמרגרט תפנה לרופא בשביל הפלה. או שתשתה חלב מקולקל.

    הליכתו של אוון תהיה יותר גרועה אם יתברר שהם פינו את תפקידו רק כדי שנאקי ישכור את ריצ'ארד בפרק הבא. דמות שחיה בעולם משלה שרק המעשה הזה 'יצדיק' את הדגש על מעלליה עד כה. ועוד יותר גרוע עם יד-ימינו של רוזטי יבגוד בו ויפנה לנאקי לאחר שהאיטלקי המשוגע רצח את בן-דודו ובכך יעניק לנאקי צוהר זהב.

  • איך הגעת לזה שמרגרט מתכוונת להשאיר את ילדיה מאחור? מעבר לכך שלא הייתה לזה ולו האינדיקציה הכי קלה, בפרק הזה היא אמרה לטדי בפירוש שבקרוב יעזבו את המלון וימצאו הרפתקאות חדשות, רומזת על הבריחה שלהם עם אואן.
    מותו של אואן היה צפוי כבר מתחילת הפרק, כבר מהמשפט שאמר למרגרט על התירוץ שימציא לקייטי, ועם התכנונים המוזהבים מדי שלו ושל מרגרט. חבל שהסדרה הפכה כל כך שקופה ורדודה.

    • Saturn

      אולי בגלל שהילדים אף פעם לא הוזכרו כשהם דיברו על התוכנית שלהם. אבל יכול להיות שהשיחה עם טדי רמזה על זה.
      שמרגרט תעזוב כבר את נאקי. עם כל הכבוד לגב הכלכלי והצורך לטפל בשני ילדים היא הייתה צריכה כבר לעשות מעשה אם כל הקשר שלה עם נאקי מפריע לה כמו שהסדרה מראה שזה מפריע לה.

      • אלה עדיין שנות העשרים והיא אשה ללא מקצוע שבקושי הצליחה לפרנס את ילדיה בתור מוכרת בגדים. ואל תשכח שהיא לא עזבה את בעלה השיכור המכה, גם אחרי שהוא גרם לה להפלה. מובן לחלוטין למה אם היא לא רוצה לעזוב את נאקי ללא תמיכה.

        מה שלא מובן זה מה לעזאזל חשבו הכותבים. פתאום שולחים גופות בארגזים מניו יורק לאטלנטיק סיטי רק בשביל אפקט ההפתעה בכאילו הזה? נו באמת.

        ואגב, מה בדיוק צ'ארלי לוצ'יאנו ידע וגילה למזרייה? היחידים שידעו על התוכנית היו נאקי, איליי, מיקי, סלייטר והסוכן המשופם. אף אחד מהם לא היה מדבר על זה עם לוצ'יאנו וחבריו וזה נראה לי כמו סתם חור עלילתי מעצבן. והקטע הזה של ללחוש את המידע באוזן של מזרייה הוא עלבון לצופים. איזה כלי תסריטאי מפגר.

        • ocean

          הדיסוננס של מרגרט מרגיז במיוחד – היא כל הזמן מוצגת במישרין ובעקיפין כאשה חזקה ששוברת מוסכמות, ובכל זאת היא לא מנסה להשתחרר מאחיזתו של גבר כלשהו שיתמוך בה. אני מסכימה מאד שזה קשה וכו', אבל כשהסדרה מציגה לא אחת נשים חופשיות שכאלה – החל בבילי ז"ל וכלה בג'יליאן, הפאסיביות של מרגרט נראית תמוהה.

          יאדה על כל שאר דבריך. בנוסף לכך:

          אפשר היה להריח את העלילה של הפרק הזה מקילומטרים: אוון עם המשפט הרב משמעי שאמר על קייטי, ההריון של מרגרט מכל ההתעסקויות סביב הדיאפרגמה וענייני המרפאה, רציחתו האכזרית של בן הדייג (פעם שלישית או רביעית לעונה שרוזטי מוצג כרוצח סאדיסט, כאילו שאין לנו אל קאפון בארסנל), ולכידתו של ואן אלדן לאור כל התנהלותו החשודה של בעל המקום.
          כרגיל, עלילה אחת בלבד ממשיכה לעניין אותי: ג'ק יוסטון בעוד מפגן משחק מרהיב, עם הפגיעות וההתרגשות שהוא מצליח להעביר איכשהו כשרוב הפרצוף שלו מוסתר במסכה. ממש לא בא לי שיקטעו את האידיליה של ריצ'רד הארו, הוא איבד מספיק ומגיע לו להיגאל.

        • Saturn

          הם היו נוכחים בפגישה של נאקי בפרק הקודם אז הם יודעים שהוא מתכנן לפגוע במסרייה. כל מה שצ'ארלי צריך להגיד לו זה להזהר בגלל זה ומסרייה כמובן יהיה מוכן לכל מי שלא יבוא, במיוחד כשהוא במקום ציבוריפגיע.

          • כן, אני יודע שהם היו שם. זה פשוט שכל סצינת הלחישה הזו היתה מיותרת, במיוחד שתכלס הם לא ידעו שנאקי באמת יעשה את זה כשאף אחד לא הסכים לעזור לו.

            אגב, השערה שלי להמשך העונה: נאקי אמר שהוא רוצה לחבור לטוריו. טוריו כבר לא בקטע כפי שראינו, ואל קאפון ייקח את המושכות ויסכים לעזור. יחד איתו הוא ייקח את מי שיהפוך להיות החייל החדש שלו, ג'ורג' מוכר המגהצים ויצרן האלכוהול הנורבגי. הוא יפגוש את נאקי ויהיה שמח.

            • מי סיפק את האלכוהול לשיקגו, ג'ורג' רימוס? כי אם כן, אולי אתה צודק. מצד שני, אני מניח שיהיו מספיק קופצים כדי למלא את מקומו של רימוס, ומבחינת שיקגו חבירה לנאקי תהיה הכנסת ראש בריא למיטה חולה.

    • miss bojarsky

       בדיוק.

  • מיכאל גינזבורג

    ספוילר לפרק

    היו 3 מיתות בפרק (2 רציחות והתאבדות).

    הרבה זמן לא ראיתי את ואן הולדן כה מפוחד כפי שהיה בסצינה עם אל קאפון.
    עכשיו הוא מסובך עוד יותר.

    הדמות של רוזטי ממשיכה להיות שטוחה ומטופשת, ברגע שאין שום דמות המעיזה לעמוד בפניו ולהרוויח את כבודו,
    מתבקש שהוא יתעב פחד ויריח חולשה ויתרגז על כך וימשיך להיות סאדיסט. שימות כבר.

    אני מאוד מקווה שריצ'רד הארו לא ימצא את מותו אחרי שככל הנראה נאקי ישלח אותו לבצע התנקשות במזרייה,
    הדמות של ג'ק יוסטון היא אור זהוב וחיוני לסדרה.

    אהבתי את סלייטר. מרגרט המסכנה, הבכי המשתפך שלה לרגלי הארגז הארור היה רגע לא קל.
    במיוחד עבור נאקי, הצופה בה מהצד ומבין. מבין טוב מאוד.

    מה פשר הסצינה הבודדת של צ'אקי המבקש לפתוח מועדון שחורים? למה מייקל קנת' וויליאמס מקבל
    זמן מסך כה מועט ולא רלוונטי בעונה זו?

    • אפשר להניח שגם הסוכן שהיה עם סלייטר נרצח, אבל זה סתם פרט שולי

  • אה, באמת שכחתי להזכיר את הסצינה עם איך קוראים לו ממשרד המשפטים. כל קו העלילה הזה היה מעיק, אבל לשים סצינה עם שתי דמויות משניות, לא מעניינות ולא חשובות לעלילה והשאלה מי מהם ירצח את מי וכמה הארי מאוכזב ממנו – ביזבוז זמן נטו.
    לא, באמת. איך זה תורם לעלילה לדעת שהוא התאבד ולא שההוא שמתחמן את כולם התנקש בו. במה זה משנה? בכלל לא היו צריכים לראות את זה, הוא לקח כסף מנאקי, אח"כ מוצאים גופה, הסוף. 

  • מיכאל גינזבורג

    וואו, הפרומו של הפרק הבא נראה מצוין!
     http://www.youtube.com/watch?v=HeeZqBfBf38

  • miss bojarsky

    טוב, עכשיו לי בא להכניס את הכותבים של הסדרה לחול ולהכות בראשם באת. לא מספיק שלקחו לי את ג'ימי, עכשיו את אואן?! (וכן, זה היה ברור לחלוטין שהוא ימות עד סוף הפרק). וההריון הצפוי של מרגרט… והסצינה החוזרת על עצמה בפעם המי יודע כמה בעונה הזו של רוזטי מתעצבן על מישהו שגורם לו להרגיש טיפש, מעמיד פנים שהכל בסדר ואז הורג אותו. די כבר עם זה. ריצ'ארד בינתיים נשאר הסיבה היחידה שלי לחזור לעונה הרביעית. אין לי שמץ של ספק שנאקי ישכור אותו לרצוח את מזרייה. איזו עונה עלובה.

    • מיכאל גינזבורג

      מה עם ואן הולדן? אל קאפון? דמויות טובות, שחקנים טובים. 

      • מאוד, אבל עם כל כך קצת זמן מסך

  • סטיבי

    הבעיה הרצינית היחידה שלי עם העונה היא רוזטי. ממש לא ברור מה רוצים ממנו. הוא אכן דמות חד-ממדית, אבל מילא זה – היא לא מעניינת. ייתכן שבונים אותו כמחליף לבוס, אבל לבנייה כזו לא צריך כל כך הרבה זמן מסך.
    אני לא חושבת שהסצנה עם הארגז היתה אמורה להפתיע. אם לא הרגשת את המוות מתקרב, מאז הפרק הקודם אפילו, אתה לא באמת צופה בסדרה. אני חושבת שהיא נועדה לזעזע ולרגש, הן את הצופים (ולדעתי זה עבד טוב) והן את הדמויות. ואולי אפילו יותר מכך, היא נועדה להדגיש את הניתוק של נאקי. מה הוא שולח שני אנשים לחסל בוס אימתני שאיש לא יכול עליו, ועוד במקום ציבורי שבו שורצים אנשיו (אולי זה היה פאק תסריטאי שלא נרשמה התנגדות מיוחדת לפעולה הזו – לא הפריע לי שלא ראו בדיוק מה קרה). מה הוא פותח בנונשלנטיות ארגז שנשלח אליו באמצע הלילה, הוא ממש נראה מופתע ממה שהתגלה. אני לא אומרת שהוא היה צריך לנחש מה יהיה בפנים, ובעיקר איך בדיוק זה יוצג – אולי הצופים המנוסים שהם קוראי הבלוג ניחשו בדיוק, אני לא, ונראה לי משיחות עם אחרים וממה שראיתי ברשת שגם אחרים לא, אפילו אם היה ברור שאוון לא ייצא מהפרק בחיים – אבל נאקי נראה כאילו כישלון בכלל לא עלה על דעתו. שלא לדבר על התגובה המינורית שלו לתגובה הכלל לא מינורית של מרגרט. המוח שלו פשוט לא שם.
    העונה הזו בכלל עוסקת בבריחות ובנאמנות, או ליתר דיוק בבריחות כושלות. הרי, כמו שאמרו כבר לפניי, היה קשה להאמין שאוון ומרגרט באמת יברחו (לי אגב היה נתון שהם מתכוונים לקחת את הילדים). נאקי פנטז על זה עם הבחורה החדשה (ז"ל). גם אצל ריצ'רד המוטיב הזה חזק, לברוח עם האישה שפגש ועם הילד של ג'ימי שהוא מטפל בו וליצור "משפחה מושלמת", אבל קשה להאמין לנוכח הפסימיות הכללית של הסדרה שהוא יתגבר על יצר הנאמנות שלו ועל השנאה העצמית ואדישות הגורל, שקל מאוד ליפול חזרה אליהן. אבל אולי יחליטו שבכל זאת צריך לשחרר מישהו. וכמובן, אה, ג'ורג', הרי כל העונה היא הבריחה שלו, אבל מה שיצא לו מזה בסוף זה לעבוד אצל המאפיה. לשם שינוי, דמות שעברה היפוך.
    ובנימה אישית, לגמרי באסה על אוון (מג'ימי לא היה לי עד כדי כך אכפת, והעובדה שבכלל הצלחתי לחבב אותו למרות השחקן שגילם אותו היא נקודה חזקה לזכות התסריטאים).

    • מיכאל גינזבורג

       הבעיה שדמויות כמו רוזטי נועדו ונידונו לכישלון.

  • עומרי

    התסריטאים בחרו בפתרון קל – להרוג את אואן, כדי להכניס קצת עניין במשבר הכתיבה העצום שלהם בעונה הזו ובדרך איבדו את אחת הדמויות הטובות בסדרה. פשוט בזבוז.

  • טראפיק

    זה נראה שקודם סימנתם את המטרה – העונה גרועה. כעת מה שיקרה או לא הכל מצטרף לגרוע.
    אני הייתי מופתע לחלוטין מהמוות של אואן (משום מה נראה לי שהסוכן סוויקי הוא שבגד ודיווח לחבריו בניו יורק שמכרו את המידע למאייר)

© עידו ישעיהו