אמי 2012: הזוכים

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 24/09/2012 בקטגוריה ‏חדשות, כתבות

זה היה אמי עמוס הפתעות ומפחי נפש. אם בדעתכם לראות את הטקס הערב בטלוויזיה, הימנעו מקריאת הפוסט הזה לפניו, אם כי סביר להניח שאי אילו מערכות יח"צ משומנות כבר הביאו לא מעט חדשות אל פתחכם.

http://www.lipstiq.com/wp-content/uploads/2012/09/slide_252349_1558831_free.jpeg

החדשות הגדולות: "מן מן" לא שברה את השיא ולא זכתה בפרס הדרמה הטובה בפעם החמישית ברצף, מה שהיה מבדל אותה מארבע הזכיות הרצופות של "בלוז לכחולי המדים" ו"הבית הלבן". למעשה, יש לה שיא חדש: מבין 17 המועמדויות שלה, "מד מן" לא זכתה אף באחת. 0 מתוך 17, זהו שיא שלילי ששובר את זה של "חשיפה לצפון" אהובתי ב-1993 ו"לארי סנדרס" הגאונית ב-1997, שתי סדרות שהיו מועמדות ל-16 פרסים ולא זכו אף באחד. לפחות "מד מן" נמצאת בחברה טובה.

הסדרה שזכתה תחתיה בפרס הדרמה היא לא "שובר שורות" (לטעמי בצדק), כפי שייחלו רבים, אלא "הומלנד", העיבוד ל"חטופים" הישראלית, סדרת מתח יעילה שלקראת סוף העונה הראשונה שלה כרתה לעצמו בור שממנו כנראה לעולם לא תוכל לצאת. האם היא באמת חומר לפרס אמי? כמובן, כי מה הוא האמי אם לא הפגנה מערפלת חושים של ניתוק. הרי זה לא שהיה ספק שהזכיות של "מד מן" בעבר הן היוצאות מן הכלל המעידות על הכלל. אף אחד משחקני "מד מן" עדיין לא זכה בפרס על המשחק, זה די אומר הכל, לא? ג'ון האם הפסיד כאמור לדמיאן לואיס, אליזבת' מוס הפסידה לקלייר דיינס, וכריסטינה הנדריקס, שהייתה מועמדת בקטגוריית שחקנית המשנה בדרמה, הפסידה למגי סמית' מ"אחוזת דאונטון", די כצפוי.

זוהי הפעם הראשונה שסדרה של שואוטיים זוכה בפרס הדרמה הטובה, ובנוסף לקטגוריה הזו זכתה "הומלנד" גם בפרסי השחקן והשחקנית, דמיאן לואיס וקלייר דיינס, במקרה הזה די בצדק, ובכך נחמסה זכייה רביעית רצופה של בראיין קרנסטון הגאון. בעיניי זה בסדר, כי אפילו הוא לא הצליח לרומם את החומר החלש שניתן לו בעונה הרביעית של "שובר שורות". המקרה של ארון פול שונה – ההתמודדות של ג'סי בעונה הרביעית עם מעשיו בהחלט הוציאה ממנו יופי של דברים, ובצדק הוא זכה שוב בפרס. אגב כך הוא גבר בקטגוריה על ג'יאנקרלו אספוזיטו, רעהו לקאסט (וגם על פיטר דינקלייג' מ"משחקי הכס" וג'ארד האריס מ"מד מן", בין היתר).

באגף הקומדיה זכתה, איך ניחשתם, "משפחה מודרנית", שגרפה את הפרסים גם בקטגוריות המשחק שבהן הייתה מועמדת: אריק סטונסטריט זכה שוב בפרס שחקן המשנה, גובר על כל חבריו לקאסט – כולל טאי בורל שזכה בשנה שעברה – ועל מקס גרינפילד הגדול (שמידט מ"הבחורה החדשה") וביל היידר האליל מ-SNL. בקטגוריית השחקנית זכתה ג'ולי בואן, גוברת על רעותה סופיה ורגרה.

כאילו כדי להנציח את עליבות הטקס הספציפי הזה, בקטגוריית השחקן הקומי הראשי זכה ג'ון קרייר, גובר על דון צ'ידל, לואי סי קיי, ג'ים פרסונס, לארי דיוויד ואלק בולדווין. איך ניק אופרמן לא לקח בקלילות את הפרס הזה, נשגב מבינתי, לא כל שכן איך הוא מלכתחילה לא נמצא ברשימה הזו. בקטגוריית השחקנית הקומית הראשית לקחה את הפרס, די כצפוי, ג'וליה לואי-דרייפוס, כשהיא גוברת על לינה דנהאם, מליסה מקארתי, זואי דשאנל, איימי פוהלר וטינה פיי. דנהאם, יוצרת "בנות" והשחקנית הראשית בה, נאלצה להפסיד שוב ושוב לאורך כל הערב. לפחות הליהוק של הסדרה זכה בטקס של השבוע שעבר.

מלבד "הדיילי שואו" ו"אחוזת דאונטון", כל התוכניות שזכו הלילה משודרות ב'כן'. לא בכדי נמנעים ב'חם' מלשדר את הטקס.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/564029_10151075365682919_1448320336_n.jpg

אהבה

כאן תמצאו את כל המועמדים המעניינים, ואלה הזוכים הלילה:

שחקן המשנה בסדרה קומית:
אריק סטונסטריט, משפחה מודרנית

כתיבה לסדרה קומית:
לואי סי קיי, לואי

שחקנית משנה בסדרה קומית:
ג'ולי בואן, משפחה מודרנית

בימוי לסדרה קומית:
סטיבן לוויתן, משפחה מודרנית

שחקן ראשי בסדרה קומית:
ג'ון קרייר, שני גברים וחצי

שחקנית ראשית בסדרה קומית:
ג'וליה לואי-דרייפוס

תוכנית הריאליטי:
המירוץ למיליון (זכייה תשיעית מתוך עשר שנים שהקטגוריה הזו קיימת)

מנחה תוכנית ריאליטי:
טום ברגרון, לרקוד עם כוכבים

http://cdn02.cdn.socialitelife.com/wp-content/uploads/2012/09/23/2012-emmy-awards-show-09232012-03.jpg

המלך לואי

שחקן משנה בסדרת דרמה:
ארון פול, שובר שורות

כתיבה לסדרת דרמה:
אלכס גנזה, האוורד גורדון וגדעון רף, הומלנד

שחקנית משנה בסדרת דרמה:
מגי סמית', אחוזת דאונטון

בימוי לסדרת דרמה:
טים ואן פאטן, אימפריית הטיילת

שחקן ראשי בסדרת דרמה:
דמיאן לואיס, הומלנד

שחקנית ראשית בסדרת דרמה:
קלייר דיינס, הומלנד

כתיבה לספיישל וראייטי:
לואי סי קיי, לואי סי קיי במופע חי בתיאטרון ביקון (המופע שהקומיקאי מכר בעצמו באמצעות אתר האינטרנט שלו, תקדים מעניין)

בימוי לספיישל וראייטי:
גלן וייס, פרסי הטוני ה-65

סדרת הווראייטי:
הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט

http://i.huffpost.com/gen/784896/thumbs/o-EMMY-2012-900.jpg?6

חיבה

שחקנית משנה במיני סדרה או סרט:
ג'סיקה לאנג, אימה אמריקאית

שחקן משנה במיני סדרה או סרט:
טום ברנג'ר, Hatfields & McCoys

כתיבה למיני סדרה או סרט:
דני סטרונג (ג'ונתן האהוב מ"באפי"), חוקי המשחק (הסרט על שרה פיילין)

שחקנית ראשית במיני סדרה או סרט:
ג'וליאן מור, חוקי המשחק

בימוי למיני סדרה או סרט:
ג'יי רואץ', חוקי המשחק

שחקן ראשי במיני סדרה או סרט:
קווין חוסטנר, Hatfields & McCoys

מיני סדרה או סרט:
חוקי המשחק

סדרת הדרמה:
הומלנד

הסדרה הקומית:
משפחה מודרנית

  • assafTV

    אהמ, אחוזת דאונטון דוקא כן משודרת ב-yes, או ליתר דיוק תשודר. העונה הראשונה תנחת על מסכי המנויים בדצמבר הקרוב.

  • assafTV

    ואנשים שעיסוקם הוא לספור מועמדויות וזכיות ספרו ומצאו שלסדרות (וסרטים ודוקואים) המשודרות ב-yes יש יחדיו 54 פסלונים מוזהבים (פלוס הזוכה הראשית בכל קטגוריה: דרמה, קומדיה, מיני-סדרה/סרט וריאליטי-תחרותי).

    לכבלים יש 6 פסלונים: שניים על הדיילי שואו (תכנית בידור וכתיבה לתכנית בידור) ואחד לכל אחד מהנ"ל: אקס-פקטור (עיצוב תלבושות לתכנית בידור/ספיישל), מרוששות (עיצוב אמנותי לסדרת מולטי-קאמרה), סמאש (כוריאוגרפיה) וצדק פרטי (שחקן אורח בסדרת דרמה).

    • חשבתי ש-sytycd זכתה בכוריאוגרפיה.

      • assafTV

        אין לי כרגע את האקסל מולי אבל ייתכן שסמאש זכתה בכוריאוגרפיה בדרמה/מיוזיקל/לונגפורם/סינגל קאמרה/ שקר כלשהו בעודSYTYCD זכתה בכוריאוגרפיה בוראייטי-מולטיקאמרה-ריאליטי-קומפטישן-שקר-אחרשהו

  • תוצאות מחרידות יותר מהצפוי. הייתי אומר שנמאס מהאמי אחת ולתמיד, אבל כמו כל משמיצי ומבקרי האקדמיה, אחזור להתעניין במועמדים ובתוצאות גם בשנה הבאה.

    הגרוע מכל, הנבואה המאיימת שלי התגשמה: ג'ון קרייר זכה.

    • assafTV

      ג'ון קרייר הינו ניצול מחנה ההשמדה צ'ארלישינוויץ ולכן זכה בהוקרה.
      ואיך אתה יכול לומר שהתוצאות מחרידות כאשר ג'ונתן מבאפי עולה לבמה (ובקושי מגיע למיקרופון) וזוכה באמי?

      • לא ידעתי את זה על דני סטרונג. מפתיע כמעט כמו הזכייה של דין פלטון באוסקר.

        אם מישהו צריך לקבל הוקרה על מה שעבר במלחמת גוג ושין, זה צ'אק לור. אבל אז אני נזכר שהוא עדיין אחראי לכמה מהפשעים הגרועים בטלוויזיה כיום ובכלל, אז לא מגיע לו אף פרס, רק סבל נצחי.

  • Yaara

    אין לי הרבה להגיד. קשה להתאכזב כשעוד בשלב המועמדויות רוב האנשים גילו, כצפוי, שאין להם מה לחפש פה. האקדמיה משום מה עדיין מאוד אוהבת את משפחה מודרנית, שכשעזבתי אותה בעונה שתיים היא היתה קיטשית, צפויה ולא מצחיקה במיוחד. האכזבה האמיתית שלי היתה רק בקטגורית שחקנית המשנה בדרמה, כי בקטגוריה זו אני הכי מכירה את הנפשות הפועלות. עם כל חיבתי למגי סמית', ולכך שהיא הרבה פעמים מהווה נקודת אור בסדרה ומביאה הרבה הומור לאווירה הרצינית של דאונטון אבי – זוהי קטגורית דרמה. הייתי מצפה מהאקדמיה להעריך עבודת משחק ששמה דגש על דרמה, לא על 'הפוגה קומית בסדרה דרמטית'. ב'האישה הטובה' ארצ'י פאנג'בי וקריסטין ברנסקי עשו העונה עבודה מצוינת ומרתקת. לבחור את סמית' על פני התפקיד שהנדריקס ביצעה בעונה הנוכחית של מד מן נראה לי פשוט מעליב.

  • ocean

    אני בטוחה שהמיקי'ז יהיו טובים יותר גם בבחירות, וגם ברייטינג.

    וזה כל מה שיש לי להגיד בנושא האומלל הזה.

  • תתש

    ג'יזס פאקינג כרייסט.

    עכשיו בגלל האקדמיה המטומטמת אני שונא את הומלנד, סדרה שממש חיבבתי עד עכשיו. איך הפיילוט הטוב אבל לא נהדר של הומלנד מנצח פרקים כמו מקומות רחוקים או האישה האחרת?!?
    איך דמיאן לואיס ופרצוף האו שלו מנצחים את ההתפרקות של קרנסטון?
    איך סדרה עם שני פרקים אדירים בעונה מנצחת סדרה שרק שני פרקים שלה העונה לא היו אדירים?!?

    שאפו לקלייר דיינס, היחידה שבאמת הגיעה לה פרס.

    • שיפ

      אחלה ביקורת כתבת כאן. לא צפיתי כי אני שונאת את האמי.
      הומלנד היא קלישאה כתובה היטב במובן האמריקני של המילה. ולא הצליחה בעיני להמריא. לא מספיק להיות יותר טובה מהמקור הישראלי נטול העלילה והמשמים.
      לא שמישהו שאול, אבל הסדרות שאהבתי השנה – לות'ר. במיוחד עונה שניה. מאוד מיוחד. ויופי של שיא בסיום העונה השניה, יופי של רגע טלביזיוני/קולנועי במובן הטוב.
      המאתר (The Finder) מבית היוצר של אנשי בונז, שחביבה עלי מאוד, אני יודעת שהמאתר לא חודשה לעוד עונה אבל אהבתי אותה ואת הפונטנציאל העלילתי שלה וסיקרנה אותי יותר מהומלנד ביי פאר,
      וצווארון לבן ההזויה והחביבה.
      בקומדיות אני מחבבת את משפחה מודרנית, הם בסדר, וגם את המפץ הגדול, ששומרת על ייחודיות סבירה בנוף, ומתה על מחלקת גנים ונוף ועל רוק 30.
      מתגעגעת לפרייז'ר.
      ולחשיפה לצפון…

      יום כיפור מלא אופניים ושלווה:)

      • שיפ

        סליחה זו כמובן אמורה היתה להיות תגובה לפוסט עצמו:)

    • מקומות רחוקים היה מועמד והפסיד? בושה.

      • לולי

        תאכלס אם זה לא זכה זה רק בגלל שאנשי האמי ראו רק את הפרקים המועמדים של העונה ולא את כולם. זה בטח היה להם משעמם ולא היה להם מושג מה הולך שם. זה ברור לי לגמרי למה פיילוט של סדרה יזכה, לא צריך לצפות בסדרה כדי להנות ממנו. קרי, אנשי האמי לא צופים בטלויזיה.

        • בכוונה אמרתי "מקומות רחוקים" ולא "האישה האחרת". מקומות רחוקים, עם שלוש האפיזודות שלו נראה כמו סרט קולנוע. צריך קצת להכיר את הדמויות, אבל לא הרבה, כלומר יש לו המון רבדים. סצינת ה-LSD לבדה ראויה לאמי, וזה הפרק היחיד העונה שממש ממש אהבתי (בעצם גם את "ליידי לזרוס" אהבתי).
          http://tvyaddo.com/2012/04/mad-men-05×06-far-away-places/#comment-512954788

          אבל אין ספק שפיילוטים (וגם פרקי סיום עונה) הם פרקים שהרבה יותר קל להנות מהם ולהעניק להם את הפרס, אבל אני גם חושדת שפרס הכתיבה ניתן במנותק מהפרק הספציפי, אלא לסדרה. אנשי האמי עפו על הומלנד בקטע לא ברור, ובמקרה הפיילוט היה מועמד.

          • ocean

            זה כבר היה ברור מראש לאור העובדה שג'ון סלאטרי לא היה מועמד לאמי, חרף העובדה שהוא הגיש את הפרק הזה.

            ועדיין, אכן מחדל אטומי. גם אני חשבתי שהעונה האחרונה של מד-מן היתה חלשה ביותר כמעט כמו השניה, אבל הפרק התובעני הזה היה מלאכת מחשבת של כתיבה, ובפרט סצינת ה-LSD. אני לא מסכימה איתך בנוגע לצפיה מנותקת – מי שלא ידע את יוסף יתקשה מאד להעריך את מה שהלך שם. למען האמת יש הרבה מעריצים של מד-מן שמן הסתם לא צפו במנותק ועדיין לא ממש הבינו מה הלך שם גם בצפיה שניה, ולכן גם לא התחברו או אהבו את הפרק.

            להומלנד היה פיילוט מהודק, נהדר ודי מעוקר מהפלצנות, ההתחסדות והחד-צדדיות שכה אפיינו אותה אח"כ. אני זוכרת את הצפיה הראשונה שלי בו – הפרק שוחרר חודש לפני שהסדרה עלתה רשמית לאוויר, וממש התבאסתי לחכות. מעבר לעובדה שקל יותר להתחבר לפיילוטים, במקרה דנן אכן היה מדובר בפיילוט מעולה ובאופן כללי בעלילה שנגישה לקהל הרבה הרבה הרבה יותר רחב מזה של 'מקומות רחוקים' (ובל נשכח – אנחנו בשנת בחירות אמריקאית אז בכלל).

  • MooTzk

    מצחיק שלא משנה כמה הציפיות מהאמי נמוכות, הוא תמיד מצליח לצלול לתהומות חדשים שמאכזבים גם את נטולי הציפיות לחלוטין. ג'ון קרייר? נו באמת.

    הומלנד היא לא זוכה ראויה כסדרה, אבל אני בסדר עם הזכיות של דיינס ולואיס. לדיינס מגיע לחלוטין, ודמיאן לואיס היה א. מצוין, ו-ב. מייג'ור ווינטרס, ועל זה הוא יזכה לאהבתי הנצחית.

    בנוגע לטקס עצמו, ראיתי עד חצי הדרך פחות או יותר והיה די גרוע. קימל היה חלש מאוד, הפתיחה של האמי (שבדרך כלל זה סגמנט מאוד מוצלח) הייתה לא מצחיקה בכלל, ונקודת האור היחידה בערך הייתה המחווה/בדיחה המקסימה של ג'וליה לואי דרייפוס לאיימי פוהלר.
    אני בטוח שהטקס הערב יהיה יותר מעניין 🙂

    • Yaara

      אחחחח…. מבאס לשמוע שקימל איכזב. בעיני הלייט נייט שלו סבירה מינוס, אבל בטקסים כאלה בד"כ משקיעים הרבה יותר. נו טוב, נראה ביוטוב את הקטעים היותר מוצלחים.

    • lzer

      מסכים מאוד שהטקס היה יבש יותר ממדבר יהודה מבחינת צחוקים. אני נורא מבסוט בד״כ מקימל מהקטעים הבודדים שאי פעם ראיתי מתוכניתו. הוא מקסים. אבל אתמול הוא יאכזב לי את הצורה, במיוחד כשמשווים את זה לפאלון שהיה אדיר בשנה שעברה. המחווה של ג׳וליה אכן היה אחד הקטעים המצחיקים הבודדים בטקס, ביחד עם הנאום האדיר של ג׳ון סטיאורט.

  • לולי

    אנשי האקדמיה (או מי שאלה לא יהיו שבוחרים) כנראה ממש שונאים טלוויזיה ומאוד רוצים ברעתה. יש לי הרגשה שהם לא רואים סדרות ופשוט מצביעים למי שנראה להם שאחרים יצביעו. אולי הם מהמרים על התוצאות או משהו. בכל אופן, מזעזע.

    ג'וליה לואי דרייפוס היתה באמת מצוינת ואני שמחה שהיא זכתה אבל לאיימי פוהלר הגיע יותר, מזל שהיא כיבדה אותה בנאום ניצחון שכאילו מוקדש לה.
    אפילו קטע הפתיחה שאני בדרך כלל מאוד אוהבת לא הצליח לשפר את המצב הפעם. כמו כן, בגדים מכוערים. אה, ומשפחה מודרנית עשו מעין קטע "מצחיק" על איך השחקנית שמגלמת את לילי היא ילדה נוראית. וואלה, השחקנית הזו גם ככה ממש מעאפנה ומכל הילדים היא הכי סתמית שם אז למה הם לא יכלו להשתמש ביכולות הקומיות המעולות של מאני. כמו כן, למה הוא היחיד שלא היה מועמד? הכי הגיע לו. קיצור, גועל נפש

    • רייצ'ל

      אלו שאלות רטוריות, נכון?

    • באמי מתים על ג'וליה לואי דרייפוס (זה האמי המיליארד שלה), ואני חייבת להגיד שמגיע לה. גם על זה שסוף סוף הגוף שלה הגיע לגודל שהוא הולם את הראש הגדול שלה, וגם כי היא שחקנית מופלאה. בעיני השחקנית הקומית הכי טובה בטלוויזיה, בלי ספק. פיזית במידה, מרומזת במידה, באמת שלמות. אני ממש מבסוטה מהזכייה שלה, וגם בסדרה פמיניסטית וממש לא מיינסטרים.
      (בעצם כשאני חושבת על זה, פוהלר עונה על כל הקריטריונים, והיא גם מועמדת יחידה מהסדרה המושלמת שלה. למרות שאני מבואסת שפוהלר לא זכתה, דרייפוס אחלה זכיה).

      • רייצ'ל

        אני מסכימה בגדול, אם כי הגוף של פוהלר תמיד היה יחסית בפרופורציה נאותה עם גופה (;

    • רק השחקנים הבוגרים (אע"פ שגם שרה היילנד כבר בגירה) של "משפחה מודרנית" היו מועמדים.

      • לולי

        כן, חבל. יש שם כמה ילדים מוצלחים. סתם עפים על הסדרה הזו כי אין להם כנראה יכולת להבין את הסדרות החכמות.

  • אהבלים

  • לגבי פוהלר-דרייפוס:
    בכל שנה איימי פוהלר מארגנת את שותפותיה לקטגוריה לעשות קצת שטויות בזמן ההכרזה. זה התחיל כשהיא היתה מועמדת לשחקנית משנה על SNL, וכמובן הגיע לשיא בחגיגה של קומדיה נשית בשנה שעברה.
    לא מפתיע אותי, אם כך, שהרבה מאוד אנשים יעשו כל מה שהיא תבקש מהם (או יציעו בעצמם).

    http://www.youtube.com/watch?v=mAkY24QZ6gA

    http://www.youtube.com/watch?v=-jSk8yzlm94&feature=related

  • Spot on: חמש תמונות המשקפות את הבעייתיות של האמי.
    http://www.buzzfeed.com/mjs538/the-problem-with-the-emmy-awards-in-4-pictures

    • רייצ'ל

      לא משהו שחדש לנו, אבל תמיד אפשר להזכיר (והתמונה החמישית שעשעה אותי שעשוע מריר).

  • GodFather

    העוול הכי גדול כאן הוא הגזל מקראנסטון. הקטגוריה הזאת שייכת לו, ולגמרי לגיטימי שכל עוד "שובר שורות" באוויר אף אחד אחר אפילו לא ישאף ללטף את הפרס. ואני כ"כ לא מסכים עם מה שכתבת על העונה הרביעית של שוב"ש. היא הייתה טובה לא פחות מקודמותיה, והוציאה מקראנסטון כמה מהסצנות החזקות ביותר בסדרה, כמו למשל הסצנה עם ג'סי בדירה והאקדח לראש, ומיותר לציין את ההתפרקות בבוידעם התת-קרקעי. לפחות אהרון פול כן קיבל את מה שמגיע לו.
    העוול השני הכי גדול הוא כמובן הפרס המגוחך להוא משני גברים וחצי.

    •  אני מסכים שהיא הייתה לא פחות טובה מקודמותיה, כי קודמותיה גם הן היו מאוד בינוניות. ההבדל הוא שהפעם אפילו קרנסטון לא הציל את מה שניתן לדמות שלו.

© עידו ישעיהו