רכישה

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 20/08/2012 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "שובר שורות" 5.06

http://media.amctv.com/photo-gallery/BB-S5-Episode-Photos/episode-6-jesse23409587203489572.jpg

"קודם כל, 'מיראקל וויפ' זה לא מיונז, אוקיי? 'נראה זהה' לא שווה ל'בטעם זהה'".
(האנק נשמע בציתות של מייק)

"לאלה שאוהבים את הטעם אבל לא את המחיר, יש קוויאר מעושה העשוי מאצה, סוג של עשב ים. חלקיק מהמחיר, זה נראה מריח ובטעם דומה לדבר האמיתי".
(פרסומת בטלוויזיה שוולט וג'סי צופים בה)

"זה כאילו, יו, מה קרה לאמת בפרסום?"
(ג'סי לסקיילר)

"כולם מנצחים"
(וולטר למייק וג'סי)

שני פרקים לפני סוף הנתח הראשון של העונה, וכבר ניתן לקבוע בפה מלא שביחס למקביליו בעונות הקודמות, יש לנו מנצח ברור. הפורמט הזה של חלוקת העונה לשתיים פשוט מפיח חיים וקצב בחלק שבאופן מסורתי היה המחרפן והמלאה ביותר בכל אחת מעונות הסדרה, ואם זוהי אינדיקציה לחלק השני של העונה, שיגיע רק בקיץ 2013, הסוף יהיה אדיר. אבל אולי זה בכלל לא קשור לחלוקה. סביר יותר שהמהודקות הזו נובעת ישירות מהעובדה שזוהי העונה האחרונה, ושכל הדברים הולכים לכיוון מסוים שסומן מראש, בניגוד לכפי שהיה בעבר. הטיזר בתחילת העונה נראה כעדות מובהקת לכך.

אפרופו טיזרים, הסצינה הפותחת של הפרק הייתה מבריקה ממש. הפעם לפירוט הרב ולאריכות היה טעם, שלב אחר שלב מפרקים את האופניים, חותכים, מנסרים, משסעים ומכניסים למיכל החומצה. את מה שעשו לילד לא ראינו, אבל אנחנו יודעים שהוכן מיכל שני. הרצח והעיסוק בילד קורעים את ג'סי, שמפגין שוב את נשממיותו הגדולה ומזכיר את ההתבוססות שלו במצפונו אחרי שרצח את גייל. בזמן שהוא נשבר ומתכונן ללכת הביתה, וולט שורק לעצמו נעימה עליזה מעבר לניילון. האיש איבד קשר למציאות, לאנושיות, למה שלא יהיה. אם מותו של ילד קטן לא מצליח לזעזע את עולמו, נקודת האל-חזור כבר מאחוריו.

נראה שהסוציופתיות שלו מחדדת את חושיו. כבר דיברנו על כך שוולט מצליח לתמרן את ג'סי כבובה על חוט (בינתיים), ואחרי ארוחת הערב המביכה בבית ווייט עם וולט וסקיילר (אני שונא סצינות כאלה), כאשר הטיח בג'סי את נישואיו המתפוררים וילדיו המרוחקים, הבנתי שבהברקה של רגע תכנן את כל ההצגה הזו, להשאיר את ג'סי לארוחת ערב כדי להשפיע על דעתו. להראות לו ללא כחל ושרק את חייו הרעועים כדי לשחק על מצפונו.

מאוחר יותר וולט הפגין הברקה גדולה נוספת, כמו גם כוח סבל, כאשר השתחרר מאזיקו. ובכל זאת, הסדרה – ובפרק הזה בפרט – יוצאת מגדרה כדי להמחיש לנו שוולט אינו הדבר האמיתי. הוא המיראקל וויפ, הוא קוויאר העשוי מאצות, הוא זה שאין לסמוך עליו כשהוא מבטיח שכולם ינצחו. אהבתי את האזכור ל"גריי מאטר", החברה שלו משכבר, זה היה רענון חיוני לדמותו ולמהות האש המזינה את מבעריו. אבל כמו הבעירה שבאמצעותה ניתק את האזיק, האש משחררת אותו בזמן שהיא מאכלת את בשרו, ו/או נשמתו.

תגיות:
  • Velvet

    טוב אני אפתח.
    פרק משונה אבל משובח, כמה דברים מאוד מעניינים בו:
    רגרסיה של ג'סי לג'סי של עונה 2-3, מגושם, נבוך במעגלים חברתיים "תקניים" (מרכאות כפולות ומכופלות), טמבל.
    אהרון פול הוא שחקן נפלא, והופעות שלו במקרים כמו בסצינת הבישול בה הוא רואה את הדיווח על הילד הנעדר נהיות אמינות עשרות מונים כאשר עשרים דקות אח"כ רואים אותו כזה שונה.
    וולטר ממשיך לטפס. ממשיך להכתיב מה קורה ומתי ולמייק וג'סי (וסקיילר כמובן) אין ברירה אלא להקשיב לו. כל פרק הוא מציב את הרף טיפה יותר גבוה ומכופף את כל מי שמסביבו טיפה יותר. סקיילר כמו פלסטלינה בידיו (מי חושב שהיא תספר למרי? אין מצב.), אבל דווקא ג'סי מתחיל לשים לב (השריקות והמבט התמה) ומייק כבר מזמן יודע שוולטר הוא נחש ("הדבר האחרון שאני צריך לעשות זה להקשיב"), אבל אין לו מה לעשות.
    מצפה מאוד למזימה החדשה של וולט, כשנראה שזה הופך להיות קצת תבניתי בסדרה – בעיה, מזימה, בעיה, מזימה. מזכיר לי קצת את פריזון ברייק של עונה אחת (שזה טוב!) מינוס הדאוס אקס מאכינה.
    בהתחשב בזה שאפילו בסוף הפרק מייק וג'סי רוצים לפרוש, אני סקרן לדעת לאן הסדרה הולכת.

    חייב לציין שזאת עונה ממש טובה עד עכשיו.

    וסול חזר! יש!

    • מיכאל גינזבורג

      סול חזר? הוא תמיד היה שם, מתוך 5 הפרקים נדמה לי הוא הופיע בשלושה.

      • Velvet

        חח יכול להיות שחיסרון שלו בפרק אחד כל כך השפיע עליי?

  • Guy

    ובכן, אם מדברים על דאוס אקס מכינה, מייק קושר את וולט באזיקון מפלסטיק!!!!! בסביבה מלאת חפצים. מה לעזאזל הלך שם? ):

    • אוף, זה היה ממש מתסכל. כל כך רציתי שזה יצליח למייק. אם הוא רק היה כובל את שתי הידיים שלו…

      • Guy

        אם כי זה הוציא מוולט רגע מקגייברי מגניב, אז יצא מזה משהו ):

  • מיכאל גינזבורג

    כמה דברים:

    -השריקה של וולטר, זה לא אקט של אפתיה, יותר נדמה שזה מזכיר משהו לג'סי… אבל מה?
    -גם לכם מחקו את המילה FUCK על הפתק של מייק? 🙂
    – Teenagers. sometimes you wanna strangler them – המילים הללו של מארי לסקיילר
    קצת עשו לי צמרמורת, נדמה לי שפיתחתי פארנויה ואני חושש לצווארו של ג'וניור.
    -הפתיחה ממש זיעזעה אותי, לפחות חסכו מאיתנו את המסת הילד…
    -אם יש צדק בעולם, ג'סי יכול לזכות באמי על התצוגה שלו בפרק. המפגש שלו עם סקיילר היה
    לא פחות מאשר PRICELESS

    • מחקו אותו לכולם, זו AMC, אסור להם להשתמש במילה הזו. כמו בפרק I.F.T כשצינזרו את סקיילר אומרת פאק, זה אמור להדגיש את השימוש החריג במילה.
      זה עובד טוב יותר במד-מן לטעמי, כי קצת מוזר שסוחרי הסמים מהדרגות הנמוכות שהתעסקו איתם בתחילת הסדרה לא מקללים בחופשיות, אבל נו, סספינד.

  • Saturn

    ספויילרים לפרק:

    פרק מאכזב ומעצבן, ולא בגלל וולטר. הוא עסוק במסלול שלו, עמוק בישבן של עצמו. I'm in the empire business. וולטר המסכן, cry me a river, תקבל רק 5מליון דולרים, ממש כסף קטן. זהו וולטר הסמא. אהבתי את אזכרת Gray Matter ואני חושב שאפשר למצוא תגובות שלי בעבר על כך שהייתי רוצה לראות את עונה 2 נוברת בעבר הזה.

    מייק רוצה לפרוש מהעסק כי ה DEA על הגב שלו וקשה לפעול ככה ומתישהו זה בלתי נמנע שהוא ימעד, אבל ג'סי לא רוצה לפרוש בגלל זה אלא בגלל כל העסק עם הריגת הילד. תעשה לי טוב ,ג'סי. זה קש הגמל? זה? לא, אל תפרוש בגלל שחברתה לשעבר 'מצאה' את מותה בגלל כל הבישולים האלה, לא בגלל שהאח הקטן של חברתך המאוחרת יותר הורעל לפי ידיעתך ע"י ברון סמים, ואל תפרוש בגלל שהמעללים של וולטר הכריחו אותך לרצוח אדם בכדור לראש.
    ג'סי יכל (וצריך) היה לעשות cash-out מזמן וזה מעצבן שמכל הדברים הם רוצים לקשור את זה סביב זה שטוד הרג את הילד. חוץ מזה זה כבר מנהג מעיק בסדרותסרטים שזה מגיע להרג של ילד אז פתאום הכל בטל ובכך מוזילים את כל הפשעים שנעשו קודם. ילד חף מפשע שמת בדם קר, מנגינה נוגעת. all bets are off.

    וכמובן מייק האיש המנוסה ורב-הידע, שיודע שבבוקר הוא יצטרך להשאיר את וולטר לבד אבל לא הולך למשל למתחם הקרקעי שראינו בחטיפה של לידיה וכובל את וולטר שם, אלא קושר אותו במשרד לאיזה רדיאטור כאשר אין ספור דברים נמצאים בחדר ועוד עם פאקינג אזיקון ולא אזיקים נורמליים לפחות. נו, באמתתת. איזו כתיבה מרושלת. מגיוור ווייט שלנו כמובן בורח במהרה. הסדרה רק מעוניינת להגדיל ולטפח את האגו של וולטר אז הם מפלסים לו את הדרך גם בכתיבה שכזו.

    אז נו, איזה פתרון מבריק חשבת עליו עכשיו?

    • cartman

      סאטורן, אני מבין את זה שאתה לא מחזיק מהסדרה. אבל בתור אחד שקורא מהצד זה פשוט מוציא אותי מדעתי שאתה מחפש איפה שאין.
      בנוגע למייק והאזיקון אני מסכים איתך, כתיבה מרושלת.
      אבל לגבי ג'סי אתה פשוט מדבר שטויות. אחרי המוות של חברתו לשעבר ג'סי נכנס למוסד גמילה והבין שמה שמרחיק אותו מהסמים באופן אירוני זה הבישול, הדבר היחידי שהוא באמת טוב בו. לגבי המוות של הילד, אחרי שהוא אירע ואחרי הרצח של גייל מה שהחזיק אותו ואת וולט בחיים זה הבישול, בהתחשב במי שהם עבדו אצלו.
      הפעם הגב ששבר את גב הגמל זה הרצח אל נגד עיניו, וגישתו של וולט, מי שהיה סוג של אבא שלו לאורך כל הסדרה, החל ממהחלטה לוותר לטוד, ועד השריקה העליזה כאילו כלום לא קרה.

      • Velvet

        תודה קארטמן. מעבר לזה, אני אשמח להוסיף דבר חשוב: כשאחיה של אנדריאה נהרג, ג'סי יכל אולי לראות את עצמו כקשור לרוצח, ככפוף לו, וואטאבר, אבל עכשיו עם הילד הזה – ג'סי רואה את עצמו כאחראי ואחראי בלעדי. הוא "מנהל" יחד עם וולט ומייק את החברה שלהם ואין את מי להאשים כלפי מעלה.

        • Saturn

          יש להם להאשים כלפי הצד. את היורה עצמו. ג'סי לא צריך לראות את עצמו אחראי, זה קשקוש. אדם אחר על דעת עצמו שלף אקדח וירה בילד. הדבר היחיד שג'סי צריך להאשים את עצמו הוא בכך שכל פעם שיש לו אפשרות להפסיק עם בישול סמים הוא בכל זאת מזדנב אחר וולט.

          ואם ג'סי רוצה להאשים מישהו, אז שיאשים את מייק. זהו מייק שבחר את צוות טיהור הבתים, כולל טוד. זהו מייק שכשל באבחנה שלו לגביו.

          זה מזכיר לי איך בתחילת עונה 3 מנסים להראות לנו את וולט שמאשים את עצמו על הנתגשות המטוסים ואיך הוא צופה בחדשות ומחזיק בגזרי עיתונים, למרות שהוא רחוק כמה דרגות מלהיות אחראי על המקרה – אבל בכל הנוגע לפשעים ולמיתות שהוא גרם להם באופן ישיר, הוא לא מניד עפעף.

          • Velvet

            אל תטעה, הוא מאשים את טוד, בגלל זה הוא עושה הכל בשביל להיפטר ממנו, אבל הוא גם באותו זמן רואה עצמו כאחראי. הוא הוגה הרעיון לשדוד את הרכבת, הוא תכנן את המבצע. בלעדיו, הם לא היו שם. זה לא כזה מופרך להניח שירגיש אחריות לרצח הילד.
            מעבר לזה, תראה את ההבדל – ג'סי עומד פה בגפו ומרחם על עצמו כי הוא מרגיש שהוא אחראי לרצח של ילד. הוא לבד, עם עצמו ומחשבותיו, והאינפוט היחיד של וולטר הוא "תלך תנוח קצת".
            מנגד, בכל פעם שג'סי מקבל הצעה להמשיך לבשל, הוא לא יושב לבד בבית ועושה טבלה של "בעד/נגד". לא. הוא מקבל טיפול עשרת אלפים מוולטר, שלם על שטיפת מוח וקבל guilt trip חינם.
            איך אתה יכול להשוות את המקרה האחד (ג'סי יושב מול הטלוויזיה ודומע) למקרה האחר (ג'סי סופג ארטילריה כבדה של טיעונים לוגיים, רגשיים, תת הכרתיים והכרתיים לחלוטין מצד וולטר להישאר בעסק).
            לא יודע מה איתך, אבל וולטר משכנע בצורה קצת מטרידה לפעמים. באופן אישי מצאתי את עצמי מזדהה איתו בפרק הזה, כשהוא סיפר על Gray matter וכשהוא הציג את הנישואים המפורקים לאטומים שלו עם סקיילר. מזדהה! עם הנבלה הזאת! שמרעיל ילדים ומבשל מת' בשביל להגדיל עוד יותר את המגלומניה החולנית שלו!
            אני מניח שספציפית בפורום הזה אני אקבל על זה סקילה רצינית, אבל אני משווה פה מבחינה רעיונית את הכתיבה לזו של הסמויה: להצליח ליצור הזדהות אצל צופה עם נבל מובהק זה הישג לא קטן (דיסקליימר: לא, אני ממש לא חושב שהכתיבה של הסידרה הזאת היא ברמה של הסמויה, אבל אני עושה פה השוואה לגיטימית לחלוטין), ואם הם קנו אותי כצופה, זה ממש לא מופרך שג'סי גם הוא ילך שולל אחרי וולט.

            • Saturn

              עוד לפני שג'סי הגה את הרעיון, האופציה האחרת הייתה לשדוד את הרכבת תוך הריגת האנשים שעליה. ג'סי אומנם לא שש לפתרון הזה אבל אני חושב שבסוף הוא היה הולך עם זה.

              הגיע הזמן שג'סי יראה קצת backbone לא? איזה שטיפת מוח הוא קיבל בתחילת העונה? וולטר צייר לו איזו תמונה לגבי זה שעכשו אין להם בוס והם יכולים לגרוף יותר כסף לעצמם. ג'סי נראה שבע למדי ועם מספיק כסף. הוא באמת הולך לזרוק את עצמו לתא הלחץ הזה בגלל אי-אילו 'עיני כלב' שוולטר עושה לו? שיתשמש בסלוגן נגד-סמים מפורסם: JUST SAY NO. חוץ מזה ששלפו איזה שטות לזה שפתאום וולטר נמצא בחוב כספי כשלפי הסדרה עדיין היו אמורים להיות כמה מאות אלפי דולר טובים.

              ולא, וולטר לא היה משכנע בפרק הזה ואין שום שמץ של הזדהות איתו. מסכן, איך אפשר לשרוד עם 5מליון דולר בימים אלו? נישואים מפורקים?! הוא זה שלקח פטיש 10 קילו וניתץ אותם בכך שלא ידע שובע מעסקי הסמים, שיקר לכל העולם ושם את משפחתו על הכוונת. הוא בישל את הדייסה הזו.

              • Velvet

                לעניות דעתי ג'סי היה מציע לנסות למצוא את החומר במקום אחר, אבל אין באמת טעם לדון בזה כל עוד אף אחד מהמשתתפים בדיון הוא לא וינס גיליגן.

                כן, הגיע הזמן שג'סי יראה קצת באקבון, ואני חושב שפה עלית (הלוואי הלוואי) על הסוף הצפוי של הסידרה. עם כמה שוולט כיפכף את ג'סי כל הסדרה – אני מתפלל שגיליגן יחכים לעשות ויגרום לג'סי להבין את כל זאת (מישהו אמר "מבט מוזר בזמן שוולט שורק?") ולעשות משהו לגבי זה.

                יפה לך שלא הזדהית איתו, אני כן, במידה מסוימת, וזה כבר אומר משהו (מה גם אני חושב שאתה ספציפית צופה בפסימיות גדולה מאוד בסדרה הזאת).

                מעבר לכך – בחייאת, אל תהיה חכמולוג.
                אתה צופה, ואתה רואה את וולטר ממבט על. ג'סי רואה אותו דרך עיניו של ג'סי. ג'סי לא יודע איזה מסכת עינויים וולט העביר את סקיילר, ואין שום סיבה שיחשוב על זה בכלל. אין שום סיבה שידע כמה מגעיל ומזעזע וולטר כשהוא בביתו. בקיצור, מה שג'סי יודע, כמו תמיד, זה מה שוולטר מספר לו. עכשיו, אם תרחיב את זה ותכלול את מה שוולטר סיפר לו, אין דרך אובייקטיבית להגיד שכל ההתנהלות של וולטר עם ג'סי בפרק האחרון היא לא כתיבה מצויינת. החל מגריי מאטר (גורם ל-5 מיליון דולר להיראות כמו בוטנים ביחס למה שהיה יכול להרוויח), עובר ביחסיו עם סקיילר ("היא אמרה לי שהיא סופרת את הימים עד שהסרטן יחזור, זה כל מה שיש לי") וכלה בפתרון שבו "כולם מנצחים".
                מעולה, טלויזיה מעולה.

                עכשיו, אני מרגיש שזה אולי הרגע לציין בפניך שאני לא מהאוהבים השרופים של הסדרה. אני חושב שהיא טובה, טובה מאוד אפילו, אבל רחוקה שנות אור מלהיות "הסדרה הכי טובה ש..". העונות הראשונות שלה היו לא יותר מסבירות פלוס, והיא הגיע לסטטוס שלה בעיני רק בסוף השלישית וברביעית.
                מנגד, אני מרגיש שאותך מעצבנת העובדה שהסדרה הזאת מצליחה כל כך ופה בבלוג יש לך פורקן, שזה בסדר, אני מניח, אבל תקשיב, זה גם בסדר להודות שהסדרה הזאת יודעת לעשות דברים בסדר פה ושם.
                הכתיבה הזאת שאני מדבר עליה בכמה פרקים האחרונים – המגלומניה של וולטר, איך שהוא מנגב עם כולם את הרצפה, האנושיות הגדלה והולכת של ג'סי – זו פשוט כתיבה ממש טובה. אתה יכול לרקוע ולצעוק עד השמים שהאזיקון של מייק הוא תאונת רכבת תסריטאית ושהם ממציאים חובות לוולטר, זה יכול גם להיות נכון, אבל יש דברים שאין דרך להתחמק מהם.

                • Saturn

                  לא מפריעה לי שהסדרה מצליחה. סדרה טובה ומהנה אך כמוך אני חושב שנותנים לה יותר מדי קרדיט. לא פעם ולא פעמיים דיברתי לטובה על התוכנית.

                  וולטר אמור לעורר סלידה. זו הקשת של הדמות הזאת בסדרה (וזה משהו שגיליגן כן דיבר עליו בפומבי) אז הפריע לי שלאורך העונות מגיבים שונים תמיד ניסו להצדיק את וולטר או לנסות לעורר אמפתיה כלפיו וכדומה.

                  למה אני אמור להזדהות עם בן-אדם שהפך לכה ארסי ורעיל שהמיט אסונות בידיעה ובכוונה, גם כלפי משפחתו. הכל פה self-inflicted.

                  אתה רציני בנוגע לג'סי? הבחור יודע שוולט בישל סמים מאחורי גב סקיילר וילדיו במשך כשנה והוא יודע את כל הסכנות שהוא הביא לסף ביתם.
                  לא צריך שום מבט משום מעוף של שום ציפור. (אם כי אני לא זוכר אם ג'סי יודע שוולט סיפר לה את האמת,אבל זה עדיין לא אמור לשנות).
                  אשתך שונאת אותך והוציאה מהבית את הילדים.Gee, i wonder why. (זה לא בדיוק למה הוא נפרד מאנדראה?). זאת הדייסה שוולט בישל בידע ובכוונה וב'שמחה' וג'סי יודע את זה. כל אדם אחר בסיטיואציה הזו היה אומר לוולטר 'אתה צוחק עלי?'

                  אבל אני לא מבין למה אנחנו מדברים על זה כאשר נכון לסוף הפרק ג'סי עדיין מתכוון לפרוש ולקחת את חלקו. אם 'המניפולציות' של וולט בפרק הזה ייגרמו להמשיך לשתף פעולה איתו אז יהיה מה לדבר ולבקר כי אין שום דבר שאמור לשכנע את ג'סי. (מה זה משנה לג'סי שוולט לא יסתפק ב5מליון, אז בגלל הוא יתן לו למשוך אותו בחזרה לשאול?)

                  המגלומניה ירוקת-העד מהנה לצפייה אבל זה ככה כבר עונות שלמות לכן זה פחות מעניין לראות אותה ממשיכה לגדול ועל איזו פיסת הגיון היא תאפיל עכשיו.
                  אז אני לא מתחמק משום דבר. נותן קרדיט כשצריך ואחרת כשלא.

                  וסצנת האזיקה הייתה לדעתי כתיבה בוטה ומרושלת. צוות הכותבים מלטף ומגדיל את האגו של וולט בכך שהוא מצליח לברוח משליטתו של מייק. אפשר היה להשיג את אותה המטרה בדרך הרבה פחות גסה ובלי שתוציא את מייק ההיפך מכל מה שלמדנו לגביו.

                • מיקה

                  די, תרגיע. זה לא יעזור 🙂
                  אני חושבת שמה שאמרת בנוגע לעיניים של ג'סי תקף גם לפה – מייק לא יודע על המעללים המקגייבריים של וולט. הוא לא יודע מה היה אז עם טוקו, הוא לא יודע מה היה עם לילי של העמק. הוא לא יודע שוולט יכול להוציא את עצמו כשהוא אזוק לרדיאטור. זו הגדולה של הסדרה בעיני, כי *לנו* זה היה ברור. כשהוא קשר את וולט ישר חשבתי "או, לא, מייק! וולט ישתחרר מהאזיק הזה. טעות גדולה, טעות גדולה!" – אבל מייק לא יודע את זה. אין לו שום דרך לדעת את זה. אדם מהשורה לא היה מצליח, ומייק לא מחזיק מוולט דאון. הוא מחזיק ממנו תאונה ופצצת זמן מתקתקת. והוא המום כשהוא נכנס למשרדים ולא מוצא את וולט. זה בא לו בהפוכה.
                  אגב, וולט גם לא ממש הצליח להשתחרר בקלות ובטח שלא בלי נזק, אז אני ממש לא מבינה איך אתם מגיעים לזה שמדובר בכתיבה גרועה. הם עד כדי כך טובים שלכם היה ברור שוולט יצליח להתחמק. אבל בכל סיטואציה אחר, עם כל דמות אחרת בכל סדרה אחרת, זה לא היה עולה על דעתכם. אבל בגלל שהכתיבה כזו טובה, הפעם היה לכם ברור שוולט "יבשל" משהו.

                  • מיכאל גינזבורג

                    מיקה, מייק יודע שוולט הרג את גאס.
                    פאקינג גס.
                    אז הוא קושר אותו באזיקון מסכן? 🙂

                    • מיקה

                      מה שמייק יודע זה שוולט עומד מאחורי הרצח של גאס. הוא לא יודע את הפרטים. ואין לו שום דרך לדעת שוולט יצליח להשתחרר מהאזיקון. ואגב – האזיקון המסכן הזה לא היה כל כך קל לוולטר להיחלץ ממנו, עם כל ה"מסכנות" שלו.

                    • Saturn

                      הוא לא צריך לדעת את הפרטים. וולט הרג את ברון הסמים של ניו מקסיקו. אותו ברון שמייק ליווה כאשר הוא חיסל את כל הקרטל המקסיקני במחי יד בשימוש במשקאות מורעלים תוך כדי שהוא מרעיל את עצמו.

                      שלא לדבר על זה שמייק יודע את כל 'הישגיו' של וולט ושאם אפשר לתאר אותו במילה אז הוא רב-תושייה.

                      אזיקון פלסטיק בתוך משרד מלא דברים? בדיחה. אני פשוט הייתי נותן לו זריקת הרדמה.

                    • מיקה

                      איזה הישגיו" הוא יודע? שוולט בישל את המת' הכי מוצלח בייקום? שהוא מצוין בלתמרן את ג'סי? ובכן, בעיני זה לא מספיק בשביל שהוא יידע איזה מין מקגייבר וולט. כאן היתה אמורה לבוא הערה מסכמת, אבל אני אוותר.

                  • Velvet

                    מה שמיכאל אמר, וגם, אני לא כועס, הכל ב-3>!
                    וויכוחים באינטרנט זה שולת.

      • Saturn

        ת'אמת אני לא זוכר בדיוק. כנראה אחרי רצח גייל הדבר הכי בטוח היה כן להשאר תחת חסות גאס במיוחד כאשר הקרטל המקסיקני היה אחריהם.

        עם זאת, אני באמת לא חושב שג'סי היה צריך עוד עדויות לגישה הנונשלנטית של וולט ומציק לי השימוש במות ילד כדבר שמשנה את מאזן הכוחות כאילו כל שאר הפשעים ונטילות החיים שהצמד הזה עבר בטלות בשישים.

        ג'סי היה צריך לעזוב בתחילת העונה אבל כמובן הסדרה שוב כורכת אותו סביב האצבע הקטנה של וולט.

        • Saturn

          מיקה, אענה לך כאן.

          עצם העובדה שהוא הרג את גאס צריכה להיות סיבה מספקת (ואני בטוח שמייק קרא בעיתון על 'האיך') כדי לא להשאיר שום דבר ליד המקרה. פשוט מאוד. ואז מחשיבים את זה שוולטר נחלץ מהוצאה למוות ע"י מייק שנייה לפני ע"י רציחת גייל, את זה שוולטר התעלה גם על טוקו ואחרים.

          אני אומר את זה בצורה הכי נחמדה שיש: צריך להיות אטום כדי להמשיך ולטעון שמייק לא נהג באי-זהירות כאן, וממש לא מובן לי למה את ממשיכה להאחז בכך למרות שכל המגיבים כאן הצביעו על הנקודה הזו לרעה. וזה סתם עושה רושם כאילו את כאן כדי להגן על הסדרה בכל תוקף כאילו זה חילול הקודש להגיד משהו שלילי עליה.

          • מיקה

            אה, אז עברנו לעלבונות? שוין.
            העיקר שאתה מעליב אותי בצורה הכי נחמדה שיש!
            (אגב, לא שזה יצליח לחדור את המעטפת שלך, אבל אין לי שום בעיה עם הערות שליליות על שובר שורות. אני פשוט חושבת שמרב שהכתיבה טובה אז במקרה הזה אתם כולכם נופלים לפח היסטרי. בכל סיטואציה אחרת בעולם לו הייתם רואים מישהו כובל אדם לרדיאטור באזיקון – לא הייתם חושבים שיש פה בעיה. ג'סי הוא האדם היחיד החי בשובר שורות שיודע על המקגייבריות של ג'סי, ואתם כולכם שוכחים שאתם יודעים כי גיליגן הראה לכם. המבט על הפנים של מייק כשהוא פותח את הדלת זהר באורות ניאון – "מה לעזאזל קרה פה ואיך? איך חנון המעבדה הזה שהצליח לייצר מת' כל כך מוצלח ואיכשהו לתמרן אנשים ולגרום למותו של גאס הצליח להשתחרר?"
            אבל שוין. צרת רבים וכאלה. אני מהאסכולה שרואה בה נחמת טיפשים ותו לא. אתם כנראה מאמינים שזו חצי נחמה. בסדר. אני אחיה עם זה. וגם עם הידיעה שסאטורן חושב שאני אטומה. אבל בנחמדות.

            • Saturn

              אין שום פח. כל אחד בנעליו של מייק לא היה מסתפק בריסון כזה של וולט. לא צריך לדעת על 'מקגייבריות', צריך לדעת על התושייה הרבה שיש לוולט אבל משום מה בשבילך זה לא מספיק שמייק יודע שוולט הרג את גאס (ושבטח קרא בעיתון שמדובר בפצצה שהוטמנה בכיסא גלגלים), שהוא יודע על ההריגות האחרות שלו ועל כושר ההמצאה.

              גם סתם פושע אני לא חושב שהייתי כובל באזיקון בודד שכזה.

              • מיקה

                אתה עושה לי חשק עצום לתלוש לעצמי את כל השערות. אבל בנחמדות.
                אתה לא מבין שוולטר הוא לא פושע בעיני מייק עד הרגע הזה, עד שהוא משתחרר מהאזיקון.
                עד אז הוא סתם "צרות". פושע וונאבי שבסך הכל יודע לבשל מת' ממש מוצלח. חנון מעבדה כזה (כמו המסווה שדקסטר יוצר לעצמו בכוונה, אגב). שים לב שמאז שמייק מעורב, היחיד שהוא ראה בעל תושייה (כבר שני מבצעים, כן? לא תגיד פעם אחת בלבד) הוא ג'סי. שאת התושייה שלו הוא כבר ראה אי אז, עם גאס. הוא לא יודע שוולט מילכד את הכיסא של טיו סלמנקה. הוא יודע שוולט והוא שיתפו פעולה כדי להתנקם בגאס.
                *אתה* יודע שוולט מילכד את הכיסא. *אתה* יודע שוולט הוא זה שבא עם הרעיון. כל מה שמייק יודע הוא שוולטר היה מעורב וככל הנראה תמרן את גאס בעזרת ג'סי. ואין לו שום סיבה לחשוב שום דבר אחר. איפה התושייה הזו של וולט עד עכשיו? למעט המעבדה המאולתרת, כל הרעיונות הטובים הגיעו מג'סי. למה שמייק יחשוב שיש בוולט משהו מאיים מעבר למגלומאניה?
                להזכירכם, מייק לא צופה בסדרה. הוא רואה רק מה שהוא ראה עד עכשיו – ושאת רובו ראינו גם אנחנו ביחד איתו – אבל אנחנו ראינו גם הרבה הרבה מעבר.

                • את באמת חושבת שמייק לא יודע איך וולט הרג את גאס? הוא הרי יודע, א) איך גאס מת, ו-ב) שוולט הרג אותו. אין פה יותר מדי אופציות – חנון המעבדה הזה, כלשונך, אחראי להפלת איל הסמים הכי גדול ומפחיד באזור.

                  • מיקה

                    כן, אני באמת חושבת. למעשה, אני סמוכה ובטוחה, בעיקר לאור התגובה שלו כשהוא פתח את המשרד ולא מצא את וולט כבול.
                    אבל גם כי מבחינתי מה שהוא יודע זה שגאס מת כתוצאה מפצצה שטיו סלמנקה הפעיל. הוא לא יודע שוולט הכין את הפצצה לבד, למשל. למרות שבגדול – להכין פצצות במיוחד בעידן האינרנט זה משהו שחנון מעבדה יכול לו.
                    אז מבחינתי, יש המון אופציות. לגאס לא חסרו אויבים, במיוחד כאלה מהקרטל, ובפועל מי שהרג אותו זה טיו סלמנקה. בעזרתו של וולט. בעיקר כי וולט תמרן את ג'סי "להוציא את גאס מהמחבוא".
                    במיוחד ככל הידוע למייק.

                • Saturn

                  אני לא יודע מה יותר מאולץ מצידך: לגמד את החשש והחשד שמייק אמור לרכוש לוולט עפ"י כל העובדות הזמינות לכולם או הטענה שמייק לא יכול לשער שזה וולט שהרכיב פצצה והתקין אותה בכיסא הגלגלים של טיו. לא, זה בטחי מעשי ידו של ג'סי כי איך שמייק מכיר אותו הוא ממש בחור טכני שמסוגל לעשות כל דבר בכל האופרציה הזו.

                  כל עולם הסדרה התהפך. ג'סי הוא ה'מוח' מאחורי הכל ו-וולט הוא האסופה שעושה מה שמורים לו.

                  ולמה רק אני עושה לך את החשק לתלישת השערות? לפי כמות המגיבים כבר אמורה להיות לך תספורת קצרה.

                  • מיקה

                    בכנות? כי רק בדברים שלך אין שום היגיון. גם אם השורה התחתונה נשמעת דומה או אפילו זהה, הדרך שלך אליה כל כך מלאה בחורים ובעיות שזה מחרפן אותי. לשם השוואה – כשיאדו (או גיאחה או נטלי) מוצאים פגמים בדברים שאני אוהבת, הם עושים את זה בחן ועם היגיון. אני אולי לא מסכימה עם ההיגיון הזה – אבל מוצאת את ההיגיון שם. אצלך לא. אז בגלל זה רק אתה. או בעיקר אתה.

                    • טוב, די. עוד ויכוח שנגמר בחוסר הסכמה.

                    • בריקלו

                      רק לסכם את הויכוח: אני בחור בן 28 שרחוק מלהיות מקגייור או כימאי גאון ואם תקשרי אותי באזיקון פלסטיק במשרד אני אשתחרר. אם תקשרי אותי באזיקון פלסטיק בשדה נטוש לשיבר אני אשתחרר. אם תקשרי אותי באזיקון פלסטיק בחדר מרופד ולבן אני אשתחרר. כולה אזיקון פלסטיק על יד אחת. רשלנות. נקודה. אזיקון פלסטיק? קצת חיכוך וזה יורד.

  • Velvet

    בתגובה חדשה כי זה יותר מידי גלילה:

    לגבי ההצדקה של וולטר – אני חושב שבזה תמונה ההצלחה של הסדרה הזאת. אדם פשוט בעל רגשות תסכול שעל פניו כולם (כולם) יכולים להזדהות איתו ולרחם עליו (וולטר של פתיחת הסדרה, לפני הבישול) עושה צעדים בשביל לשנות את גורלו. כולנו מרגישים כמו הוולטר הזה לפעמים. חסרי אונים, מרגישים שמגיע לנו יותר, מלאים בחרטה והזדמנויות מפוספסות. וולטר מגשים את החלום הקולקטיבי ומשנה את גורלו. הגאונות של הסדרה היא שהיא יוצרת לך טונות (או קילומטרים, אני לא יודע איך מודדים את זה) של הזדהות בעונה 1, ואז, כשאתה עוד חושב שוולט הוא בנאדם בסדר, מסכן שלא מבינים אותו, היא משנה לך אותו מול העינים, מספיק לאט בשביל שלא תשים לב, מספיק לאט בשביל שזה יהיה אמין לחלוטין, ופתאום אתה מתעורר בעונה 4 כשוולט מרעיל ילדים ואתה לא יודע איפה לקבור את עצמך כי אתה עוד מצדיק אותו בוויכוחים באינטרנט. איזה יופי!

    לגבי ההזדהות בפרקים האחרונים: זה בדיוק מה שאני מדבר עליו. אתה _לא_ אמור להזדהות איתו. ממש לא. אתה אמור לשנוא כל נים וגיד בגוף שלו כי הוא נבל קלאסי, כי בפשטות הכי גדולה – הוא פשוט מרושע. בדיוק כמו שאתה לא אמור להזדהות עם סטרינגר, עומאר, אייבון, דיאנג'לו (רפרנס לסמויה, עכשיו רק חשבתי על זה שאולי לא ראית את זה), אבל הכתיבה מספיק טובה בשביל לגרום לך להגיד, רק לשניה, למאית שניה קטנה "וואלה הוולט הזה באמת מסכן, היו לו חיים קשים..". לי הייתה את המאית שניה הזאת, וכשזה קורה אני יודע שאני עומד בפני סדרה עם צוות תסריט טוב.

    ג'סי יודע שוולט בישל, אבל אל תשכח מהו ג'סי. ג'סי הוא נרקומן, בשלן חובבן שהיה כלום עד שוולט צירף אותו ליוזמתו. אז וולט בישל מאחורי הגב של סקיילר, ביג דיל. מה שג'סי לא יודע זה שוולט הוא חלאה בת חלאה ושכל מילה שהוא חולק עם סקיילר, כל תרמית ושקר שהוא מספר לה היא עוד מסמר בארון הקבורה של נישואים שהתפרקו כבר מזמן. תחשוב איזה שוק זה בשביל ג'סי, שלא ראה את סקיילר ולא שמע ממנה כבר מה, 3 עונות? כשעוד הנישואים היו די בסדר, פתאום לגלות שהיא אמרה לוולט שהיא רוצה במותו. זה מצמרר.

    אתה צודק לגבי הפרישה של ג'סי. רק טענתי שמה שהוביל לשם, נסיונות השכנוע של וולט, היו מעולים.

    אני נהנה לראות את המגלומניה גדלה כי זה משרת מטרה מאוד ברורה, והיא מטמורפוזה של וולט משכיר (ה"כימאי הגאון" של גאס, שמקבל תלוש משכורת כמו כולנו) לבעלים, לבוס (הייתי שם את זה באיטליקס אם הייתה אופציה כזאת בפורום).

    כן, סצינת האזיקה מבאסת, כבר דיברנו על זה P:

    עוד הערה כללית: אני חייב לשבח את הסקפטיות שלך כי זה מכריח אותי לחשוב על סדרה בצורה די מקורית, ועל הדרך להנות ממנה קצת יותר. חזק ואמץ 😉

    • Saturn

      כאן הפרשנות שלנו את וולטר מתבדלת. מסכים לגבי עונה 1 אבל לא לגבי השאר. השינוי לא קרה לאט, בלי להרגיש ובצורה אמינה. זאת בדיוק הבעיה שהייתה לי עם עונה 2. הם שמטו את השטיח מתחת רגלי וולטר של העונה הראשונה. מ0 ל100 קמ"ש ב 6 שניות. מוולטר שמתחבט בסוגיית לקיחת חיים בסוף עונה 1 ל-וולטר ששם אקדח בידי ג'סי ומורה על רציחת זוג ג'אנקיז שוליים. מאז וולטר רק הסלים וסיבות של איכשהו לנסות לצודד איתו שאפו לאפס.

      (במה החיים של וולט היו מסכניםקשים בשונה מכל אדם ממוצע? חוץ מהבן עם המוגבלות הפיזית לא היה שום דבר יוצא דופן. מה בדיוק מנע ממנו להצטרף לחברה כימיקלית אחרת לאחר הbuyout של גריי מאטר? 'מהמייסדים של חברה סופר-רווחית' אמור להתבלט בקורות חיים).

      לגבי ג'סי, הוא אולי חסר עמוד-שדרה אבל בוא לא נהפוך אותו למחצלת. וולטר זה האדם ששם לו אקדח ביד וציווה על רצח, האדם שהכריח אותו להרוג את גייל, האדם שלא הסתפק במועט והמשיך לקרוא תיגר על כל צמרת הסמים באלברקרקי ובכך לשים את משפחתו בסכנה מיידית. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שוולטר הוא אחראי לשבר בנישואין (גם בלי לדעת שסקיילר מודעת לפשעיו). עם כל הכבוד, מר ווייט, הלכתי איתך בשנה האחרונה לאורך כל הדרך וספגתי את הכל, ברשותך אני בוחר לפרוש. מתי לדעתך ג'סי יהיה מסוגל לפרוש או שמה הוא כזה חלש-אופי שהוא צריך לקשור את גורלו בזה של וולט עד שאחד מהם ימות?

      לא הבנתי את הכוונה ב'אתה צודק לגבי הפרישה של ג'סי. רק טענתי שמה שהוביל לשם, נסיונות השכנוע של וולט, היו מעולים'. ג'סי הודיע שהוא פורש ורק לאחר מכן הגיעו הנסיונות שכנוע של וולט.

      • Velvet

        אבל כל הנקודה של הסדרה היא ההסלמה של האופי של וולט והצעדים שהוא מוכן לנקוט בהם. אני רואה את זה כאילו זה נבנה בצורה הגיונית, איטית ומחושבת, אבל כנראה שנצטרך להסכים לא להסכים פה.
        אתה צוחק? וולטר מוצא את עצמו עובד בעבודה מסריחה שהחיים הובילו אותו אליה, למרות שהוא מסוגל להרבה יותר, הוא מגלה שיש לו סרטן בגיל 50 ושיש לו שנה לחיות, הוא עני או על סף עוני, אשתו בהריון בטעות (שוב, הוא בן 50!) והבן שלו נכה.
        זה שהוא יכול ללכת להקים חברה חדשה זה משהו אחר, אתה נכנס בו להיפוטזות של קיום דמיוני. הוא גם יכול לנסות את מזלו בלוטו, למה שהוא לא יזכה? יש לו את אותו סיכוי כמו כל אחד אחר.. הוא יכול גם לשדוד בנק, הוא ממש חכם ובטוח תהיה לו תוכנית טובה והוא יצליח. אתה מבין למה אני מתכוון? הנסיבות הן הנסיבות, והאופי של וולטר הוביל אותו למצב שהוא נמצא בו, הכל כולל הכל. הוא רוצה להיות הייזנברג בעולם המת' כי הוא יכל להיות הייזנברג בעולם ה..כימיה(? לא זוכר במה עוסקת גריי מאטר) וההזדמנות חמקה ממנו. דברים מובילים לדברים אחרים.
        בעיניו של ג'סי הוא יכול לפרוש. כל פעם שהוא רוצה וולטר משכנע אותו אחרת. אדם שפוט לעולם איננו מודע לכך שהוא שפוט. אדם מכור לעולם לא יודע שהוא מכור. המשפט "אני יכול להפסיק מתי שבא לי" מוכר לך? אז ג'סי הוא ככה עם וולטר. "אני יכול לפרוש מתי שבא לי". לא, אתה לא. כי וולטר שולט בך. זה לא כזה מסובך.

        והכוונה הייתה שהוויכוח הזה כנראה מיותר כי יש סיכוי לא רע שג'סי יפרוש (למרות שיש לי הרגשה שלו). הכוונה שלי הייתה שנסיונות השכנוע של וולטר היו משכנעים, זה הכל.

        • Saturn

          התכוונתי לוולטר של לפני הסדרה. קשה להגיד שהחיים שלו היו מסכנים עד החולי. העבודה שלו כמורה בתיכון לא הייתה מסריחה אבל אנחנו לא יודעים למה לעזאזל הוא התגלגל לשם – הוא overqualified בבירור ולכן נשאלת השאלה למה אחרי שעזב את גריי מאטר הוא לא המשיך לעסוק בתחום בתפקידים בכירים בחברות אחרות. גם בלי שיהיה רשום ליד שמו שהוא ייסד את גריי מאטר הוא היה אמור להשתלב בקלות בכל ארגון אחר. (בן כמה הוא היה כשהוא עזב את גריי מאטר תחילת ה30)?

          ואם כל כך כאב לו שהוא עזב את גריי מאטר תמורת מה שהתברר כגרושים אז הייתי חושב שתהיה לו מוטיביציה לנקום בכך שהוא יקח חלק בחברה אחרת ויעלה אותה לגדולה ויתחרה בגריי מאטר (עוד עלילות נהדרות לעולם הסדרה ביקום מקביל).

          לדעתי אתה וגם הסדרה לפעמים מקילים על עצמכם בנוגע לג'סי וכמה הוא שפוט ואפשר להחליק כל דבר איתו.

          • הוא כנראה עזב את גריי מאטר כי סקיילר נכנסה להריון, הוא לא האמין שייצא מהחברה משהו והעדיף 5000 דולר שיעזרו לו עם התינוק.
            אנשים מפסיקים לקחת הרפתקאות ברגע שהם צריכים לפרנס ילדים ולהתפשר על הוראה זה מאוד מאוד הגיוני.

            • Saturn

              בשלב הזה זה הכל ספקולציות כי אין לנו מושג מה הטיימליין. לי זה עדיין נראה חור למה מתישהו וולט לא חזר לעסוק בתחום בו הוא הצטיין בגריי מאטר. זאת לא הרפתקה לחפש עבודה בתחום ובתפקיד שלפי כל מה שאנחנו יודעים וולט שולט בו.

    • בלי קשר ל"שובר שורות", לדעתי דיאנג'לו ב"הסמויה" היה לגמרי דמות בת-הזדהות, וגם עוצב ככזה, מה שכמובן הגיע לשיא עם המונולוג שלו כשהיה במעצר בסוף העונה.

      • Velvet

        דיאנג'לו הוא הדוגמה היותר חלשה מכל אלה שדיברתי עליהן, אבל מה שאוהבים לשכוח לגביו זה שהסדרה נפתחת במשפט בו הוא נאשם ברצח (אותו ביצע), וזו לא הפעם היחידה. הוא בר הזדהות, אבל על הנייר אנחנו אמורים לשנוא אותו, חוץ מבסוף העונה שבה הוא משתנה בצורה דראסטית (אז כן, המונולוג שלו באמת מביע את זה שהוא בר הזדהות).

  • Yoni_anton

    עד הפרק הזה התפלאתי שמייק מסתובב חופשי ללא כל מעקב והנה בפרק הזה כשהיה צורך לתרץ את היציאה שלו פתאום נזכרו להראות שעוקבים אחריו באופן שמחייב אותו לפרוש. האם עד עכשיו לא היה מעקב או שרק עכשיו זה התחיל להיות בעיה אמיתית?

    • בילי

      גם אני תהיתי, אני מניח שזה הלך והתגבר ככל שנהיה להם פחות ופחות פשוט לתפוס אותו.

    • מיקה

      הם היו די ספציפיים לעניין הזה. האנק מדבר על העובדה שהם חושדים שזה מייק והולכים להציב לו מעקב, ואז הבוס שלו מודיע לו על הקידום. ו, אתה יודע, לוקח כמה ימים עד שזה נהיה מספיק מציק למייק.

  • אני חושב שסצנת האזיקה הייתה לגיטימית לגמרי. מייק עשה חיפוש גופני מקיף על וולטר וקשר אותו עם אזיק שאי אפשר להשתחרר ממנו. זה אמור להיות מספיק, הוא לא הצליח להשתחרר. זה שוולטר ניתק מכשיר חשמלי ושרף את עצמו זה לא משהו שבגבולות הסביר, סביר להניח שמייק בעצמו לא היה מצליח/חושב על להשתחרר ככה, סביבה אחרת לא בהכרח הייתה בטוחה יותר (הוא ממהר, אז גם לקחת אותו לכל מיני מקומות כשבדרך הוא יוכל לברוח?).

    אני תוהה מה יהיה הפיתרון של וולטר, האם טוויסט שאי אפשר לצפות, כמו זה שהם עברו להשתמש באוהלים או דילול כלשהו של מתילאמין כך שהם לא יוכלו לשים לב (אבל נשמע לי פשטני מדי שהעלילה תסתבך רק כשהם ישימו לב).

    • Saturn

      אני באמת לא רוצה להמשיך ולעסוק בנקודה הזו אבל אני חושב שזה סביר לגמרי שמישהו ינסה לעשות כל נסיון נואש להשתחרר במיוחד כשתקעו אותו במקום עם כל כך הרבה חפצים ועם יד אחד חופשייה לעזאזל. תכבול אותו כמו שצריך. משאיר לו יד חופשיה, משאיר לו רדיוס לסובב את הגוף והרגליים..

      ומייק לא מיהר, הוא החזיק אקדח לכיוונו לילה שלם כשהוא יודע שבבוקר יש לו את הפגישה בתחנת המשטרה..
      הוא היה צריך מלכתחילה לקחת ולכבול אותו במקום התת-קרקעי הזה שראינו עם לידיה.

© עידו ישעיהו