חמישים ואחת

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 06/08/2012 בקטגוריה ‏כתבות, סיכומי פרקים

ספוילר "שובר שורות" 5.04, פתיחת דיון

http://media.amctv.com/photo-gallery/BB-S5-Episode-Photos/episode-4-marie-hank.jpg

תגיות:
  • Eyalkremer

    *ספוילר*
    הפרק הזה גרם לי לחשוב הרבה על השינויים בסדרה מבחינה כרונולוגית, ועל השינוי הדרסטי של הדמויות עד עכשיו.
    יפה שסוף סוף איפסו אותנו על ציר הזמן ועכשיו מה שבטוח זה שאנחנו נמצאים שנה קדימה מהעונה הראשונה, ושנה אחורה מהקטע בתחילת העונה הנוכחית.
    הפרק הזה היה אחד מהפרקים האלה של "שובר שורות" שראוי להיקרא גאוני.
    בעונה זאת ברור לחלוטין שוולט הפך מאזרח תמים, שקרן איום ומשופם – לבנאדם פושע, מחושב וקירח. ושסקיילר הפכה ממלאת ביטחון למפוחדת ופועלת בחוסר הגיון. הדרכים שהמסרים האלה עברו בפרק הספציפי הזה היו מבריקים – במיוחד בסצנת הבריכה המשובחת. אדיר.
    כל הדימויים שהיו על וולט עד עכשיו היו ממש במקום – בפרק הזה הם התחזקו. כידוע הוא פצצת זמן מתקתקת, אבל מבחינתו שום דבר לא יעצור את הרכבת הזאת. סקיילר לעומת זאת רוצה שפצצת הזמן תתקדם (היא הרי מחכה לסרטן שיחזור). ויש את אלה, כמו מייק למשל, שפשוט לא רוצים להיות שם כשזה יקרה.
    המתיחות שהייתה בין שינהם… סקיילר מעשנת סיגריה כאילו היא צועקת "הלו! אני פה! תגיד לי משהו, אני צריכה עזרה!" ווולט לא מתייחס לזה אפילו, מבחינתו הוא המפרנס של המשפחה, הבעל הטוב והדואג.

    וולט הפך מ-Good Guy ל-Bad Guy. מה שמבדיל את הסדרה הגאונית הזאת משאר הסדרות, זה שפה אנחנו יודעים ב-100% מה מניע את וולט לפעול, אנחנו הרי מכירים אותו מהתחלה, תראו למה הוא הפך לנו בידיים ובכל זאת – באיזהשהו מקום אנחנו לא יכולים שלא להזדהות עם הדמות.

    אה וגם ג'סי מערער את סמכותו של מייק – למה לא אני אומר? 🙂

  • תתש

    אני מת על לידיה. אין לי סיבה ספציפית למה, נראה לי שזה בעיקר ההופעה (מלשון performance) של השחקנית שמגלמת אותה.

  • מיכאל גינזבורג

    הסצינה בין וולט לסקיילר הייתה עוצרת נשימה, הדרך בה שניהם שמו את הכל על השולחן.
    וסקיילר צודקת. היא מפוחדת כמו סנאי משועל, ויש לה תכנית די זיפתית.
    לחכות לסרטן? למה פשוט לא לקחת את היילי ולברוח לחו'ל? ג'וניור עומד להתחיל קולג'
    והוא יתגבר. בערך.

    "אהבתי את הרעיון שלך". אז לידיה לא תמות, וולט נהנה לשחק את אלוהים ולהחליט מי יחיה ומי ימות
    ולפי התגובה של ג'סי הוא מצא דרך להשאירה בחיים.

    יש לי משום מה הרגשה רעה שוולט יגרום בעקיפין למותה של סקיילר ויגיד שהיא התאבדה.
    הוא כבר מסוגל להכל. אם הייתי וולט, זה רעיון טוב. וזה מחריד להיות וולט.

    סיקוונס הפתיחה עם המכוניות היה מגניב, המוזיקה והכל!

  • Yoni_anton

    איך לידיה הדביקה ג'י.פי.אס לחבית הנמצאת בגובה כשהיא אובדת עצות בהיבטים הטכניים של תפעול המחסן?

  • Velvet

    יש אווירה מאוד מתוחה עד כה בעונה. מה שאני אוהב בזה זה את הבחירה האמיצה (אך מתבקשת) של היוצרים להפוך את וולט לbig bad. אם עד כה ראינו את טוקו, את הדודנים, את גאס, עכשיו ברור שבראש הקשת העונתית עומד וולט – כאמור, בחירה מעניינת.
    לא הביאו מישהו נוסף מבחוץ שיהוו איום, כי וולט הוא כל האיום שצריך. הוא הסכנה, הוא מחליט מתי זה נגמר, הוא קובע מתי תעצר הרכבת.
    הקאמבק של הכובע הוא כמובן סמלי באופן נפלא. האנטגוניסט של סוף הסידרה של breaking bad הוא הייזנברג. כמה מתאים ונהדר.

    גם בפרק הזה, וולט מחליא את הצופים בכל פעולה שהוא עושה, ומנגד ג'סי צובר ואוגר אנושיות וגורם לנו להזדהות איתו בכל פרצוף, דיאלוג ומעשה.
    אנדגיים של ג'סי נגד וולט, הטוב נגד הרע? יכול להיות מעולה, סגירת מעגל מטורפת עם העונות הראשונות (וההפוכות לחלוטין).

    (וזה אגב גרם לי להרהר על הטעות של כותבי דקסטר, שהיו יכולים לעשות מהלך דומה אם היו עוצרים את הסידרה לפני עונה-שתיים ומסדרים מחדש את העונות. בדקסטר, בניגוד לשובר שורות, חשפו את היד שלהם מוקדם מידי [עונות 1 ו-2] ומאז אנחנו הולכים ומאבדים עניין. בשובר שורות המומנטום הוא הפוך לחלוטין)

  • Yoni_anton

    נשים על סף התמוטטות עצבים

    הנשים בסדרה מעוצבות כדמויות נלעגות והיסטריות.
    יש הקבלה ברורה בין לידיה לסקיילר בפרק הזה. שתיהן אינן מגיעות לקרסולי הגברים ברמת הפתרונות שהן הוגות במצבן המעורער רגשית שבו הן ואינן מסוגלות להפעיל שקול דעת רציני.
    גם מארי היא סטראוטיפ נשי בתגובותיה הצפויות והאוטומטיות.

    • בילי

      קצת מצחיק שאתה כותב את זה שתי תגובות אחרי שפיקפקת ביכולת של לידיה לעשות משהו לא עד כדי כך מסובך.

      ואני חושב אגב שזה פשוט לא נכון לומר שהן לא מגיעות לקרסולי הגברים ברמת הפתרונות שהן הוגות, לא כל שכן שהן אינן מסוגלות להפעיל שיקול דעת רציני. אני חושב שדווקא הפרק הזה הוכיח ההיפך, ואני לחלוטין רואה את וולט של עונות 1 ו-2 הוגה בדיוק את אותן תכניות של לידיה וסקיילר אם הוא היה במצבן ונופל בדיוק על אותם דברים.

      • Yoni_anton

        הדבקת הג'י.פי.אס. לתחתית החבית חייבה שימוש במזלגה וזה נראה לי מעבר ליכולותיה של לידיה כפי שהוצגו לנו עד כה.
        ברור שהיא טירונית מוחלטת במשחק הזה והנסיונות שלה להערים על מייק נחשפים על ידו מייד. איפה יש במעשיה שמץ של שיקול דעת רציני? היא הייתה צריכה להבין שאין לה שום סיכוי מולו במגרש שלו.
        גם הנסיון של סקיילר נחשף מייד ע"י וולט שמראה לה שהיא לא חשבה צעד אחד קדימה.
        דווקא בעבר סקיילר הראתה פוטנציאל בהצלתו של בנקי אבל משום מה היכולות שגילתה אז נמוגו. אני מקווה כמו סאטורן שהיא תתעשת ותוכיח תושיה עם תכנית יותר רצינית.

        • Yoni_anton

          מזלגה=מלגזה

        • בילי

          אני נוטה להאמין שיש בלידיה יותר ממה שנדמה, אני מניח שמייק וגאס לא היו עובדים איתה מלכתחילה ולאורך זמן אם היא לא היו לה יכולות קצת יותר רציניות מלצעוק לתוך כרית.
          בעיני המעשה שלה לא היה נעדר שיקול דעת "רציני", כי אני חושב שמנקודת הראות שלה התכנית היתה לא רעה בכלל. אני מבין איפה היא נפלה ואני חושב שהתכנית שלה היתה מספיק הגיונית כדי שהיא תחשוב שהיא תוכל להביס את מייק. וגם אם היא הבינה שאין לה סיכוי מול מייק, היא רוצה לברוח ממנו כרגע ולצאת מהתפקיד שנכפה עליה, אז התמודדות מולו במגרש שלו זו הדרך היחידה, לא?

          אני חושב שהתכנית של סקיילר עם הבריכה היתה ספונטאנית, ולא משהו שהיא חשבה עליו יותר מרבע שעה מראש. בעיני התכנית היתה לא רעה בכלל, והיא גם השיגה את מה שהיא רצתה – הילדים כרגע בחוץ ליום-יומיים. סקיילר לא השלתה את עצמה שהיא תצליח להוציא אותם ליותר זמן באמצעות התכנית הזאת, אבל אולי, הלוואי, משהו מתבשל אצלה בראש.
          מכיוון שכל הנסיונות שלה להוציא את הילדים מהבית זה עסק די חדש, אני חושב שבהתחשב בפינה שהיא נדחקה אליה, זה בגדר חובת אמינות שייקח לה קצת זמן לעלות על תכנית שתצליח (וגם שוולט לא יעלה עליה בזמן, וקשה להתעלות על וולט).

          ואגב, גם אני מקווה שהיא תתעשת ותצליח להמציא תכנית יותר רצינית. גם כי אני מאד אוהב אותה ומזדהה איתה העונה וגם כי אני ממש רוצה לראות את וולט מובס כמה שיותר מהר.

  • Yoav

    רק לי הירידה לבריכה בשמלה הזכירה לי את ההתאבדות של וירגיניה וולף ב"שעות"?

  • Saturn

    זה היה הפרק הרע של העונה עד כה. לעזאזל, איטי להחריד.

    לא זוכר אם לוולט הייתה סיבה להפטר מהמכונית הישנה (אולי ראיות או משהו) אבל הנה הוא שוב שופך כספים על שתי מכוניות חדשות וחדישות. הסדרה הזו מתמאצת בלהוציא כסף מוולט כדי שהוא ימשיך להתלונן על מצבו הכספי וכדי שימשיך לבשל.

    סצנת ההתלהבות מהרכבים החדשים הייתה איומה. ועד שהסדרה משתמשת בפסקול אז בוחרים בדאבסטפ תלוש.

    לא הבנתי למה סקיילר לא יכולה לפנות למשטרה ולהפליל את וולט. כן, בוודאי היא לא תצא נקייה מהעניין ותצטרך לשלם על הבישולים של התיקים החשבונאיים שלה, אבל אם הדאגה הכה רבה שלה היא לילדים אז זה לא אמור להניא אותה מכך.
    לא ברורה לי גישת 'תמות נפשי עם פלישתים' שלה. מראה נכונות וסבלנות לכך שוולט ימשיך בשלו בעוד שהיא תמשיך להיות בצידו מסייעת קצת או יותר.

    • Mika Gill

      הוא עשה ליסינג לשתי המכוניות. זה התירוץ הרשמי שלו וזה מה שמופיע על הספרים. הוא לא קנה אותן, רק חכר. אשר לפניה למשטרה – אם היא פונה למשטרה ושניהם, היא וגם וולט נמצאים בכלא, איך לגדול במערכת זה לטובת הילדים? וב"מערכת" אני מתכוונת למערכות הממשלתיות שלא ערוכות בצורה מספיק טובה לטפל בכל הילדים העזובים, יתומים, שההורים שלהם בבית הכלא. איך, בשם אלוהים, אתה חושב שזה יהיה פיתרון שהיא תרגיש בנוח איתו?

      • Saturn

        בהנחה ששניהם ייבלו בכלא אין סיבה מדוע הילדים לא יהיו בחסות האנק ומארי.

        • Mika Gill

          זה עשוי לקרות, אבל "אין סיבה"? כלומר, מעבר לסיבה המובנת מאליה שההורים שלהם יוכרזו כלא מתאימים להחזיק בילדים שלהם ולכן אוטומטית הם יעברו לרשויות המדינה? אז כן, המדינה *עשויה* לתת אותם להאנק ומארי. ובכל זאת, הם יגדלו עם שני הורים בכלא. כן, זה יעזור. *בכלל* לא יפגע בילדים.

          • Saturn

            לא הבנתי, את טוענת שהאנק ומארי הם לא האפשרות הראשונה לקבל חזקה על הילדים במקרה שוולט וסקיילר יהיו בכלא?

            אם סקיילר חוששת לילדיה מפני וולטר ועיסוקיו כפי שהיא מתוארת שהיא, אז אני לא חושב שאפשר לפסול על הסף שהיא תקריב את חופשה כדי להסיר את העול של וולטר מעליהם (ומי יודע, אולי היא יכולה לקבל איזו עסקה).

            בכל אופן, קצת מאכזב שסקיילר פשוט שוכבת ומקבלת את זה ורק מקווה שוולטר יפול למשכבו הסרטני. אני מקווה שהיא תראה יוזמה בהמשך העונה.

            • Mika Gill

              "חופשה" 🙂 אתה מזכיר לי את האחות הרוסיה מקופת חולים שהתקשרה לאיזה חולה וענתה לאשתו "מה זאת אומרת איזו אחותו? אחותו חיה!". אמנם בעברית קיימים קיצורים, אבל האחות מקופת חולים היא לא "אחותך", אלא "האחות שלך בקופת חולים". באותה צורה, חופש שלה הוא החופש שלה. לא "חופשה".
              עכשיו מסיימנו עם הרגע של עברית ועם הצחוק ההיסטרי – כן, זה בדיוק מה שאני אומרת. שאם גם סקיילר וגם וולט יושבים בכלא, אף אחד לא הולך לשאול אותם מי הולך לקבל חזקה על הילדים. המדינה תחליט בשבילם. שלא לדבר על זה שללכת למשטרה לא באמת יגן עליהם מפני העסקים של וולט, זה אפילו יכול רק לסבך אותם יותר. ואני גם אומרת שלגדול עם שני ההורים שלך בכלא זה בטח לא משהו שהיית מאחל לילדים שלך. ולא כי אתה דואג לחופשך (טיהי. סליחה. לא יכולה מתאפקת :-)) אלא מפני שזה עול מאוד כבד לשאת. וזה עושה סרטים רעים. וזה באופן כללי לא מומלץ.
              ושוב – זה שהם ישבו בכלא לא הולך להגן על הילדים שלה. אולי אפילו בדיוק להיפך.

              • Saturn

                שפות נמצאות תמיד בתהליך של שינוי. אני תורם את חלקי 😛

                כמובן שהמדינה תחליט וההחלטה מתקבלת תמיד לפי מה שיהיה הכי טוב לילדים עצמם ובעולם הסדרה יש רק אפשרות אחת וזהו הדודה מארי. זה בערך האנשים היחידים שמשפחת ווייט מכירים והמשפחה הקרובה ביותר. והילדים כבר בילו בעבר לילות אצלם. אין ממש אפשרות אחרת.

                אגב, אני לא זוכר שהסדרה אי פעם נגעה בסוגיה שהאנק ומארי (עדיין) לא הביאו ילד לעולם.

                • Mika Gill

                  בעולם של הסדרה – ובעולם האמיתי, אגב – קיימת בעיקר רק אפשרות אחת – שירותי הרווחה. אם משפחתם של הילדים תחליט להתערב ולנסות לקבל עליהם חזקה, ייתכן שהיא תצליח. ייתכן גם שלא. אבל כעיקרון, ילדים שההורים שלהם מוכרזים כבלתי כשירים לעולם לא יועברו לרשות ההורים או האחים של ההורים, או לקרובי משפחה. אלא במקרים יוצאי דופן בהם המשפחה נלחמת ומצליחה לקבל חזקה. אבל בגדול, לרב יימנעו מלמקם אותם עם קרובי משפחה, כי אז לא באמת מצליחים להריחק אותם מההורים. שנמצאו בלתי כשרים לגדל אותם ויושבים בכלא, להזכירך. בגלל שהאנק עובד בכיר ברשויות אל סם אז יש מצב שזה יצליח להם. מנגד, עם ההיסטוריה של מארי, אולי לא כל כך.
                  ואגב, אם האנק יגלה שוולט הוא הייזנברג וסקיילר ידעה ושיקרה לו? בכלל לא בטוח שהוא יילחם עליהם בכלל. ולמארי לבד בטח ובטח שאין קייס.

                  (אני מקווה שמישהו פה בקשר עם האקדמיה ללשון העברית שיעינקו לך צל"ש על התרומה הצנועה)

    • מיכאל גינזבורג

      למה יש תלונות על סצינת המכוניות? זה היה מסוגנן ומגניב, קצת צ'יל אאוט מהאווירה הכללית.

      • Mika Gill

        אין תלונות. רק לסאטורן יש תלונות, כי זה מה ש"שובר שורות" עבור סאטורן – משהו להתלונן עליו.

        • אני לגמרי עם סאטורן בנוגע לטמטום המתלהב של הפתיח עם המכוניות, נראה כמו קליפ מקסיקני סוג ז' שמתיימר לחקות ראפרים אמריקניים, ועוד עם הזוועה המוזיקלית הזו ברקע, דאבסטפ מהזן הנחות ביותר. מדהים אותי שראיין ג'ונסון אחראי לקקי הזה.

          כמו כן, גם לי הייתה תחושת מיחזור לנוכח הסיפור עם הרכב, אלא שאני מניח שזה מכוון – אם פעם סקיילר עוד העזה לדבר ולהאיר את עיניו של וולט, הפעם זה לא קורה.

          פרק חביב מעבר לכך, לטעמי, והסצינה שבה וולט מיירט רעיון אחר רעיון של סקיילר הייתה נפלאה. בכלל, וולט הזכיר לי את עצמו רב התושייה מהעונות הראשונות.

          • מיכאל גינזבורג

            "What alse do you got?"

            🙂

          • Mika Gill

            האמת היא שבפעם הראשונה ראיתי את זה על ווליום מאוד נמוך, אז למעשה עד אתמול לא ראיתי את זה כמו שזה אמור להיות – בווליום מלא (לא מוגזם, אבל מלא). ומה אני אגיד לך? נשארתי עם אותה התחושה הכללית, וגם בן הזוג; זו סצינה מפגרת, העריכה מפגרת, המוזיקה מפגרת – אבל זו הפואנטה. להראות כמה שוולט מפגר.
            לדעתי.
            בקיצור, לא סבלתי, בניגוד אליך ולתתש.

    • Velvet

      הסדרה לא מתאמצת בלהוציא כסף מוולט, זה הכל חלק מהשינוי שעובר בו כאדם, שינוי הדרגתי ומובנה שמוסבר היטב. הוא עכשיו, אז למה שהוא ינהג במכונית משפחתית שמרנית? למה לא לקנות לעצמו מכונית ספורט פסיכית?

      • Saturn

        למה כן? הבנו שהשתן עלה לו לראש והוא ברון סמים wannabe, 'הייזנברג' או איך שתרצו לקרוא לאיבוד דעתו המתמשך של וולטר. לא צריך מפגן בזבוז כספים שממחזר בדיוק את מה שקרה בפרק בעונה הקודמת עם המכונית לג'וניור. הוא אומנם עשה ליסינג למכוניות אבל הוא מביא לעצמו תשומת לב מיותרת (מרשויות מס ואחרים) בתקופה בעייתית מבחינת כספים. בגלל זה הוא מסביר את עצמו בפני סקיילר כי הם החליטו בעונה הקודמת שהם צריכים לטוס מתחת הרדאר ולקנות מכוניות יוקרה כאשר אף אחד מהם לא עובד והם רק קנו מתקן שטיפת מכוניות בכסף רב מדליקה נורות אדומות.

        וראינו עד כמה דקדקני ומשווע לכסף וולטר מתחילת העונה. רוצה עוד ועוד ומתאכזב מהתנובה הראשונה. דווקא לסדרה יש היסטוריה מצויינת בהוצאת כספים מיותרת של וולטר שפחות או יותר הגיעה לשיאה בדרך הבוטה שבו הכותבים השאירו את האנק בחיים רק כדי שתקופת שיקומו היקרה תהווה עוד תירוץ ל-וולט להזרים עוד כספים מבישול סמים.

        • Velvet

          תעמיק חפור.
          וולט נכנס לעסקי הבישול בשביל להשאיר הון למשפחתו לאחר מותו. אני חושב שאפשר כבר להתחיל לקרוא לזה 'מגמה' – מאז שהתחיל לבשל עם ג'סי בקרוואן, לא היה רגע אחד של יציבות כלכלית בחייו של וולט (חלק גדול נובע מעצם הבישול). חלק מהפעמים הגזרות הכלכליות נבעו מנסיבות שאינן תלויות (ישירות ובאופן אקטיבי) בוולט, אבל חלק גדול מהפעמים כן.
          מה המטרה מאחורי זה? לגרום לסדרה להתארך כמה שיותר כי לכאורה כל פעם וולט מאבד את הונו (בצורה כלשהי) ואז צריך להרוויחו מחדש? ברור שלא, הרי לסדרה הזאת יש תאריך תפוגה (עוד עונה וחצי). אז מה גורם לכותבים לעשות את זה?

          אתה קורא לזה 'הוצאת כספים מיותרת' ולא מבין את המניע, אני קורא לזה 'כתיבה טובה' – מצד אחד וולט הולך ונהיה קמצן בצד העסקי של חייו – הוא חייב להוכיח למייק שהוא מחזיק במושכות אז הוא נלחם איתו על כל דולר (בסצינה מעולה), בעוד ג'סי מהווה קול הגיוני – "קחו את זה מהחלק שלי, מה זה משנה?" ובסוגריים "גם ככה יש לנו יותר כסף ממה שאנחנו יודעים לבזבז".
          מאידך, הוא הולך ונהיה בזבזן בחייו ה"אזרחיים". כמה כסף נראה לך שוולט צריך בשביל לכלכל את משפחתו לאחר מותו באופן מכובד? 600,000 לא מספיק לשכ"ל לקולג' בשביל ג'וניור? ממש מספיק, בטח לאור כמה שהיה אמור להשאיר לו כמורה לכימיה בתיכון. וולט רוצה כסף בשביל הכסף והשרף. וולט רוצה כסף בשביל להשלים את המעבר להייזנברג – להיות הג'וני מונטנה של ניו מקסיקו.
          בהקשר הזה, אין מנוס מלהבין את המכוניות כהוצאה הכרחית בעיניו של וולט.
          "מה, אני, וולטר 'הייזנברג' ווייט אנהג במכונית משפחתית חנונית? לא אני. לי יש קלאסה. אני הוא הייזנברג".

          אגב, עכשיו חשבתי על טד בנקי, שבעת פשיטת רגל מצא לנכון לקנות לעצמו פורשה כי זה "משאיר רושם טוב על לקוחות".
          כתיבה טובה.

          אני חושב שאתה מחפש את הסדרה הזאת בקטנות קצת יותר מידי.

          • Saturn

            לא אמרת שום דבר שלא אמרתי בעצמי. רק שמבחינתי וולט השלים את המהפך מלפני עונות מספר ושוולט בשלב ה'תופס תחת' ושמהלל את עצמו תוך התנהגות לא זהירה, מתירנית ומסוכנת שלא יודעת שובע הוא דבר מבחינתי לא מעניין ומיצה את עצמו. יופי, השתן עלה לו לראש וכבר יוצא מפדחתו ולראות אותו מתעקש להמשיך בדרכיו כמי שנטרפה עליו דעתו לא מייצרת טלוויזה טובה.

            לכן הזוויות של סקיילר,מייק וג'סי לדעת יותר מסקרנות.

            אני לא חושב שבסיום העונה השלישית הם ידעו שהם יסיימו את הסדרה מתי שהם מסיימים. בלי קשר ל-וולט ההצלה של האנק הייתה גסה מדי ואי אפשר להתעלם מכך שהיא יצרה צורך כספי.

            • Velvet

              איך אתה לא רואה את זה?
              מה שאתה מתאר זה טקסטבוק היבריס!
              הוא התחיל כזה צנון צנוע, חלבי, חנון עם כוונות טובות ולב במקום הנכון, וככל שהמצב נמשך הוא הלך והפך לאלטר אגו שלו, הייזנברג.
              אז אתה שואל "למה בעונה החמישית עוד צריך את זה?" – כי אין יותר גאס, זה למה. כשהוא הבין שיש לו את הכוח שיש לו (עונה 3 או 4), תמיד היה לו מישהו מעליו שיעמוד ויגיד לו "שב בלול". ברגע שהוא הסיר את גאס מהמשוואה, הדרך סלולה כדי שהוא יהפוך לברון סמים פסיכופת, אלים, חסר אחריות וללא עקבות – ג'וני מונטנה הנ"ל.
              עד עכשיו המזימות שלו תמיד היו אפקטיביות וחכמות, אבל מוצנעות, קטנות, שושו, אף פעם לא דברים גרנדיוזים וחסרי פחד כמו מה שאנחנו רואים עכשיו בעונה (בעונה 2 הוא היה יכול לקנות כאלה מכוניות ולהסתכל אחרי זה לסקיילר בעיניים?!)
              עכשיו הוא בשיא הטירוף שלו, הנקודה הכי קיצונית של ההיבריס חסר השפיות. מפה זה יתחיל להתדרדר.

              זה לא 'וולט תופס תחת'. זה 'וולט מאבד את שפיותו'. זה שני דברים שונים במהות. זה שהסימפטומים הם אותם סימפטומים לא אומר שהמחלה זהה, כי הקונטקסט הוא הכל במקרה הזה.

              ואם לדעתך זו לא טלוויזיה טובה אז ארשה לעצמי להגיד שאני חולק על טעמך בטלוויזיה טובה, כי מכל העונות של הסדרה (בהתחשב במספר הפרקים שיצא) – זוהי הכי קצבית, מעניינת ומיוחדת.

              הזוויות של האחרים מעניינות מאוד, אבל קשורות קשר בלתי נפרד לעלייתו ונפילתו של וולט.

              לא מבין מה הבעיה עם הצורך הכספי שנוצר..

              *ספוילר לעונה השניה של אמפריית הפשע*
              תשווה את זה להיבריס של ג'ימי לאורך העונה השניה – הוא התחיל בקטן וחכם, וככל שהעונה התקדמה הוא צבר יותר ויותר כוח והתנהל בפחות ופחות רציונליות. כי זה מה שקורה שאתה צובר כוח! (וגם היו לו נסיבות נוספות, אבל זה דיון לרשומה אחרת)
              */ספוילר לעונה השניה של אמפריית הפשע*

              • Mika Gill

                🙂 היר היר!
                me likey you, velvet!

                • בילי

                  כנ"ל!=)

              • Saturn

                שוב, לא סתרתי שום דבר שכתבת כאן. פשוט שהאנגל של וולט מאבד את שפיותו או ממשיך לחטוא בהיבריס מיצה את עצמו בשבילי וזה לא כזה מעניין חוץ ממתי שדוחקים את וולט לפינה והוא צריך להלחם כמו בסוף העונה הקודמת.

                דמותו של וולט הגיעה כבר לקצה וכאשר התשובה לכל מעשיו או התנהגותו היא כי נטרפה עליו דעתו או בגלל חטא הגאווה אז זה לא יותר מדי מעניין.
                רק שלדעתי הוא איבד את זה כבר בעונה 2 ולא אהבתי את המיידיות של המהפך שם.

                לא אמרתי שהיא תוכנית לא טובה, היא כן. במיוחד כאשר היא לוקחת את עצמה בידיים (החצי הראשון והחצי השני של העונה הקודמת דוגמה מובהקת לכך) אבל אני לא חושב שהיא כזו טובה כמו כל השבחים שהיא קיבלה במהלך ריצתה.

            • מיכאל גינזבורג

              אם שובר שורות לא טלוויזיה טובה, אז אפשר פשוט לסגור את התעשייה.

  • לונה

    הכי אהבתי בפרק את סקיילר מעשנת בהפגנתיות ונושפת את העשן לכיוונו של וולט. מי אמר שהיא נכנעת ואין לה תוכנית? היא פועלת באופן אקטיבי בשביל לזרז את חזרתו של סרטן הריאות שלו.

  • טראפיק

    כמה נקודות שכמדומה שפוספסו בדיונים כאן:
    1. הפרק הזה מתכתב לכל אורכו עם סצינת הפתיחה של העונה, אם בסידור הבייקון ואם בזה שהוא מספר לנו את מה שכבר קרה – גם כשהוא בן 52, וולט לט מת מהסרטן, אבל זה שהוא מסדר לעצמו את הבייקון מלמד שמשהו קרה לסקיילר, לא?
    2. סקיילר משתמשת בכוס עם הספרה 51 כמאפרה. מי קנה לוולט את הכוס? היא כדי להפגין בו זלזול?
    3. וולט כמובן לרגע לא מנסה לתת לסקיילר לדבר עם מישהו והוא חי בתוך בועה שהכל יסתדר לטובה. הסרטן הרי נסוג כל הזמן וכל אויביו חוסלול בפניו ובעתיד גם סקיילר.

© עידו ישעיהו