מדריגל

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 23/07/2012 בקטגוריה ‏סיכומי פרקים

ספוילר "שובר שורות" 5.02

http://media.amctv.com/photo-gallery/BB-S5-Episode-Photos/episode-2-mike.jpg

אם תהיתי איך תתנהל הסדרה אחרי מותו הבומבסטי, תרתי משמע, של גאס, כעבור שני פרקים אני אוהב את התשובה. הנשורת הזו מביאה את האנק וחבורתו היישר על עורפו של מייק, ובשלב הבא גם לזה של וולט, מן הסתם. "ממש מולי", אמר מרקרט, "ממש מתחת לאף שלי" – ניסוח מדויק של יחסי האנק-וולט.

חוזקו של הפרק נובע מכך שמייק כיכב בו. אני אוהב את תושייתו הסופר-הירואית, מהתל בזה שמנסה לפגוע בו, נמצא בערך חמישה צעדים לפניו, שומר על פאסון נינוח וענייני מול ה-DEA, ולבסוף בא אל לידיה כדי לסגור חשבון. בעיניי הסצינה הזו הייתה בקלות הטובה ביותר בפרק. התחינה שלה כלפיו שלא יירה בראשה ולאחר מכן שלא יעלים אותה, שלא יגרום לבתה לחשוב שפשוט נטשה אותה. עדיף שתמצא אותה מתבוססת בדמה מאשר שלא תמצא אותה בכלל. אי אפשר היה שלא לדמיין את שארית חייה של הילדה בהינתן כל אחת מהאפשרויות הללו, גדלה עם מראה אמה המתה, או עם הקינון התמידי שנעלמה לה סתם כך.

מה שפחות אהבתי זה את העובדה שמייק החליט לבסוף לא להרוג אותה. אחרי תחנוניה כאחת שכבר קיבלה את הדין, נסיגה כוללת מצדו היא ממש לא מה שחשבתי שיקרה. ניחשתי שאולי הוא ישליך אותה מהחלון אל הנוף המרשים הזה שבחוץ, אך לא. אמנם בהיותו מייק מעניין לראות מה הזווית שהוא החליט לשחק עליה כך פתאום – ככל הנראה נאלץ לחזור לעסקים עם וולט אחרי שהכסף שחסך לנכדתו הוחרם – אבל ממש לא ציפיתי לזה, ומבחינתי זה עיקר את הרות הגורל מהסצינה. פשוט חבל.

מזל שהיה מייק, כי החזית של וולט הייתה מאוד משמימה. החיפוש אחרי הסיגריה, הניסיונות להמשיך, האגו שגורם לו לחשוב שאם גאס הצליח גם הוא יצליח, יחסו הגס כלפי סול, האימים שהוא מהלך על אשתו. אין גווני אפור, אין מחשבות שניות. אפילו כשג'סי התחיל להתייפח על כך שכמעט ירה בו, כל הניחומים של וולט נראו מניפולטיביים ומשרתי מטרה – המטרה שלו להמשיך הלאה, והמטרה של וינס גיליגן שנסלוד מוולט בכך שיציב את ג'סי כקורבן לתחבולותיו, ובסוף הפרק עם המין הדוחה שביצע בסקיילר המבועתת. לכן אני מברך על הטיזר בתחילת הפרק הראשון, שמתריע בפני שבירת התבנית.

תגיות:
  • מיכאל גינזבורג

    פרק מצוין, כל פעם מחדש אני נדהם מרמת הכתיבה של הסדרה הכי טובה כרגע טלויזיה.

    כשמפקד המשטרה של האנק אמר על גאס "הוא היה ממש לידי, ממש מתחת לאף שלי ואני לא ידעתי" –
    בעוד שהמצלמה מביטה על פניו של האנק המהרהר… אוי, רגעים כאלה עושים לי טוב.

    האגו של וולט מתנפח מרגע לרגע ולא מפסיק, עד מתי? מייק לא רוצה להיות לידו כשהוא יתפוצץ
    והרגש, הדאגה לנכדה שלו, גרם לו למלוך בדעתו ולהצטרף לטריו גדול מהחיים!

    הרגע בין ג'סי לוולט בחיפוש אחרי הסיגריה עם הריצין, מרגש ואכזרי כאחד. הניצול המתמיד וחסר התקנה
    של ג'סי המסכן ע"י הייזנברג הכל-יכול. אם בפרק שעבר הוא אמר למייק Baecause I say so
    על שאלת 'האם הקטע עם המגנט עבד?' אז הנה עכשיו הוא נחרץ שוב ופוסק "יש", כשג'סי אומר
    שאזל מלאי המתא'-משהו שהם צריכים. מגלומניה במיטיבה.

    סיקוונס הפתיחה עם הבוס הגרמני, שותף של גאס (?) הביאה לנו את סצינת ההתאבדות ההזויה אי פעם.
    בכלל, מופת של בימוי, הרגשתי כאילו נפלה טעות ונכנסנו להצצה מאחורי הקלעים של ג'יימס בורן החדש.

    אז… חוזרים לבשל. ובגדול, מסתבר.

  • תתש

    כמו שנאמר בשיר המתאר את עלייתו של הייזנברג בעונה 2, "החומר הזה נהיה בינלאומי". מאותו פרק העולם של שובר שורות מתרחב, מהראש הכרות של דני טרחו, הדודנים, טיו סלמנקה, גאס, הקרטל ועכשיו אל תאגיד אלקטרוניקה גרמני. הימור שלי, גאס לא היה השותף היחידי של הר שולר. הרי המנכ"ל אמר ששולר פיתח את מחלקת המזון שלהם כמעט מאפס. אולי בגלל זה לידיה הייתה כל כך לחוצה להעלים כל בדל של מה שיכול להוביל מגאס אליה.

  • אני בדיוק לא אוהבת את הדברים שאתה כן 🙂 זה מפתיע כי בדר"כ אני מסכימה איתך.
    "ממש מולי, ממש מתחת לאף שלי" זאת מבחינתי בדיוק כמו השיחה של החופש בפרק שעבר, קצת ברור מדי. לא יודעת אולי רק לי זה צורם, הפוקוס והזום אין על הפנים של האנק למשמע מילים אלו.

    לגבי העובדה שלידיה עדיין חיה – מסכימה שזאת הייתה סצינה מעולה עם סוף מאכזב. פשוט לא להרוג אותה.
    הבעיה הייתה באמת שהוא צריך להעלים את הגופה, לא משנה מה ואני מבינה את זה אבל פשוט לתת לה לחיות? אחרי מה שהיא עשתה?
    אגב, הסצינה שלהם בדיינר בתחילת הפרק הייתה מאוד מוצלחת בעיני.

    ג'סי מתפרק ובוכה – אני כ"כ אוהבת אותו, כמה נפלא! אבל כל סצינת חיפוש הסיגריה הייתה ארוכה ומיותרת בעיני.

    וולט דוחה, לא יודעת כמה אני יכולה להמשיך עם השנאה הגוברת כלפיו. D:

    • מיכאל גינזבורג

      וולט לא דוחה. הוא אופרטוניסט מושבע.
      את רואה בסצינות הקטנות שהוא אב למופת.

      האגו שלו יהרוס אותו לפני המחלה…

      • הוא סופר-דוחה וזו בדיוק הבעיה, שאין שום עוגן להיתלות בו בדמות שלו, שום גוונים של אפור. הוא רע וזהו.

        איילת, תגובתו של האנק לגמרי היה ברורה (כלומר obvious), וגם לי זה קצת הפריע, אבל לא נורא.

        • Mika Gill

          לא מסכימה איתך, כמה מפתיע. הוא נהיה דוחה *העונה* אבל בהחלט יש גוונים של אפור. אפור שהולך ונדחק החוצה, אבל הסצינה בעונה שעברה – רק כמה ימים קודם לכן מבחינה כרונולוגית – כשהוא נשבר, זה היה מופתי. וזה הראה שהוא כן בן אדם. רק שמהרגע שהצליח לו מבצע חיסול גאס, האגו שלו באמת מתנפח והוא הולך ונהיה מפחיד כמו – ואולי אף יותר – מגאס.
          מדהים, כמה שהסדרה הזו טובה. הרי הוא עובר את אותו התהליך שעבר לפניו גאס. זוכרים שראינו את גאס אצל דון אלדיו, מתחנן על חייו, מבכה את אהובו שנרצח? ואז הוא נהיה הדבר הזה שאומר לוולט "אני אהרוג את בתך שרק נולדה". וולט עכשיו נמצא בדיוק במקום הזה כלפי כל בן אדם שהוא לא הוא או הילדים שלו.

      • אב למופת? כלפי מי? כלפי ג'סי? לא. כלפי ג'וניור? לא. כלפי בת'? מצטערת, אבל לחבק, להאכיל ולהרדים זה בסיסי, זה לא הופך מישהו לאב למופת.

        קוראים לה בת' בכלל או שהמצאתי את זה? 😛
        בכל מקרה, את זה שהמחלה שלו לא תהרוס אותו הם הבהירו כבר מזמן!

        • הולי, לא בת'.

        • מיכאל גינזבורג

          את רואה שהוא כן דואג למשפחה שלו.
          מה שעצוב, הוא בו בזמן מסכן אותם.

          • הכוונה היא שוולט לא עושה משהו שלא מצופה ממנו כאב ואיש משפחה. יופי, הוא פועל כמו שכל אדם נורמלי אמור לדאוג למשפחתו, וזה לא משהו חריג. מעבר לכך, הוא מסכן את עצמו ואותם.

        • Mika Gill

          "לחבק להאכיל ולהרדים זה בסיסי". לול! כלומר, אני באמת שמחה בשבילך שאת חיה בעולם שבו כל ההורים עושים את כל זה, אבל כפרה עליך, זה *כל כך* לא "בסיסי" או "מובן מאליו". במיוחד עניין החיבוקים. לפני כמה שנים אחותי הקטנה ממני בעשור אמרה פתאום לאמא שלה (שהיא לא האמא שלי) "אמא, איזה מזל שהיתה לנו את מיקה שתחבק ותנשק אותנו" (ההמשך שלא נאמר, או יותר נכון נאמר קודם לכן כשהאמא נרתעה מחיבוק אאל"ט – "כי את לא עשית את זה אף פעם"). אז היא כן דאגה להאכיל אותם, להלביש אותם, להחליף להם, לקום אליהם בלילה – היא מאוד מאוד אוהבת את כל האחים שלי. אבל לחבק ולנשק זה פשוט לא קיים אצלה.

          • אני לא חיה בעולם שבו כל ההורים עושים את זה אבל בעולם הסדרה עם דמויות הסדרה ואיכות החיים שלהם זה נראה לי בסיסי.
            בסיסי שוולט יחבק את הילדה שלו.
            כמו שתומר אמר – הוא לא עושה יותר ממה שמצופה ממנו כאב ואיש משפחה, במסגרת החיים שלו שלמדנו להכיר ולראות – כן?

    • Mika Gill

      תגידו, אתם פור ריל? לא, באמת אני שואלת. הסצינה הזו היתה נחוצה בשביל להבהיר ללידיה איפה היא נמצאת, עם מי היא מתעסקת למקרה ששכחה. אבל להרוג אותה הוא לא יכול כי הוא צריך את המת'לאמין *שהיא* השיגה לגאס לפני כן, היא אשת הקשר שלו לחומר, ומרגע שנודע לו שהאף בי איי עיקל את הכסף של הנכדה שלו הוא הבין שהוא חייב לחזור לעסקים עם וולט. אין לו ברירה. ואותו הכנ"ל חל על לידיה. הוא לא יכול להרוג אותה. הוא עכשיו צריך אותה.

      • לדעתי מייק תכנן מראש לפרוץ לדירה ולחסל את לידיה. עד אותה נקודה הוא לא התכוון לעבוד עם וולט. משהו בתחנונים של לידיה וכל העניין עם הבת שלה בטח נגע בו וגרם לו באותו הרגע להבין שיש לו פתח להציל את הכסף שאבד, ולכן הוא השאיר בחיים את האדם היחיד שהוא מכיר ויכול להשיג מת'לאמין.

        • Mika Gill

          אני אגיד לך למה אני לא חושבת שהיתה לו כוונה להרוג אותה אי פעם (או לפחות ה-פעם):
          1. הוא יודע שיש לה ילדה והוא יכול להגיע אליה כשהיא לא ליד הילדה. מייק, בניגוד להרבה מהאנשים בסדרה הזו הוא לא חיה חסרת רגישות. הוא לא היה נכנס לסיטואציה כזו לדעתי לו רצה להרוג אותה ותו לא. מה שמוביל אותי ל-
          2. הוא רצה לוודא שהפעם היא תבין שהוא מתכוון למה שהוא אומר ואם היא לא תקשיב זה יעלה לה ביוקר, ולכן בחר בכוונה לתפוס אותה בבית שלה, עם הילדה והנאני בחדר הסמוך. והכי חשוב –
          3. שים לב מה הוא אומר לה לגבי "הילדה שלך לא תמצא את הגופה שלך. הוא לא אומר את זה ככה שהיא ישר תבין שהוא לא הולך להרוג אותה, הוא רוצה להעביר את המסר הלוא. אז הוא לא אומר לה "אני לא הולך להרוג אותך", אלא "היא לא תמצא את הגופה שלך". כי הוא יודע שהוא לא הולך להרוג את לידיה. הוא יודע שהיא תעזור לו עם המת'אלמין אם היא יכולה. וסביר שהיא יכולה – היא היתה אשת הקשר של גאס הלוא. ראבאק, הבת שלה בחדר ליד! ושים לב לפנים שלו כשהוא אומר לה את זה. לי היה מאוד ברור שאין לו כוונות להרוג אותה, אם כי לא ידעתי מה הסיבה עד שהוא שאל אותה על המת'לאמין.

          בכל מקרה, זו דעתי.

  • dorel310

    אני דווקא חושב שאם מייק היה הורג אותה זה היה מאכזב, הרי בשביל מה בכלל לצוץ פה עם דמות חדשה אם אתה מתכוון להיפטר ממנה באותו פרק. סביר להניח שהוא לא הרג אותה בגלל הסיטואציה הבעייתית והרגישות כסבא לילדה שלה, והוא גם החליט באותה להזדמנות לנצל את הקשרים שלה כדי שיסייעו לו בפרויקט החדש עם וולט וג'סי.

    חח וכן הקטע עם האנק היה יותר מדי ברור, אבל עדיין אחלה פרק. 🙂

    • Mika Gill

      כן, זה נגע לו ללב. לא, זו לא הסיבה שהוא לא הרג אותה. הוא היה הורג אותה אלמלא היה זקוק לה – אבל הרגישות שראית פה, זה מה שמבטיח לנו שהוא היה עושה את זה ככה שהילד לא תהיה זו שמוצאת את הגופה ויחד עם זאת לא תתהה לנצח לאן נעלמה אמא שלה ולמה היא נטשה אותה. הוא מייק, הוא היה מוצא דרך.
      אבל הוא *צריך* את לידיה בשביל המת'אלמין, בשביל שיהיה לו שוב כסף.

  • iloop

    נתקלתי בזה בעוד כמה אתרים – זה לא הכסף של הנכדה. מוזר לי שאנשים מפספסים את זה. זה הכסף של מייק. כלומר, אני בטוח שכסב אוהב הוא מתכוון לדאוג לנכדתו, אבל הכסף על שמה כדי שלא יוכלו לקשר אותו אליו. זה בדיוק מה שאומרים לו האנק וגומי בחקירה, על זה הם לוחצים. על זה ש*הוא* יאבד את הכסף.

    • אני מניח שחלק מהכסף נועד למייק עצמו, אבל מאחר שהפרק הראה לנו בפירוש את יחסיו של מייק עם נכדתו, נראה שמביאים אותנו להסיק כי מה שמנחה אותו זה היא.

    • Mika Gill

      לא יודעת אם זה הכסף של מייק או של הנכדה. הוא מההתחלה צויר כאילו היא האור של החיים שלו. אבל כך או כך, האנק גומי בעיני פספסו איתו לגמרי. כלומר, הם דחפו אותו חזרה לידיים של וולט והכל, אז כן היתה להם השפעה. אבל לא מה שהם קיוו לו.

    • מיקה

      מעניין מה תגיד עכשיו, כשהראו לנו בלי צל של ספק שהכסף כולו מיועד לנכדה, ולאנשים שלו.

  • מיכאל גינזבורג
  • מסכים עם הכל, ועם מה ש-iloop כתב.

    אז דבריו של מרקרט היו יותר מדי שקופים*, אבל זה נעשה כל כך טוב, אז שיהיה.

    אני מקווה שזו לא רק תסמונת של פרק אחד מפני שהפוקוס היה עליו, מכיוון שמייק הפך רשמית לדמות המשנה האהובה עליי.

    דווקא ציפיתי שמיד לאחר החקירה מייק יתחיל לחסל את אנשיו. לא יכול להיות שהוא תמים עד כדי כך, ומאמין שאף אחד מהם לא יפצה פה. עם כל הקשיחות של מייק, הדברים שהועלו בסוף החקירה ועצם עירוב נכדתו, בטח עלו בו רגשות כלשהם. אז מה אפשר להגיד על עמיתיו שבטח חסרים את האופי והמיומנות שלו. עובדה שצ'או כבר היה בדרך להישבר. על כל פנים, מקווה שמייק ייפטר מכל מי שמקשר אותו ואת האחרים לגאס, ולהתחיל מחדש.

    חוסר הרגישות של וולט לא התבטא רק בניסיון הניחום המאולץ של ג'סי (איפה היחס האבהי שהראה כלפיו בעונה השנייה, למרות יחסיהם המעורערים?), אלא גם במילות הניחום הקלישאתיות לסקיילר.

    * "הוא ישב לי מול הפנים. מתחת לאף. ולא ראיתי. אתם מבינים? אתה, האנק, אתה מבין?? תחשוב!! מתחת לאף שלך!!!!" "או מיי גוד! מארי, מה עשית??!!!"

  • Saturn

    פרק שמדגים את בעיית ה pacing של הסדרה. פרק שמתנהל בכבדות, אריכות-יתר (סצנת הפתיחה) וחוסר בפסקול שמדגיש ומוסיף על הרגעים המתים (תודה לאל שבסצנות החיפוש היה פסקול). היו קטעים טובים (בעיקר בכיכובו של מייק) אבל הם נוטים להבלע ולהחלש במכלול.

    לא הבנתי את רצף הזמנים בכל הנוגע לסיגריה. רואים קודם את וולטר עם הסיגרייה הקטלנית והוא מייצר עוד סיגריה שדומה למה ( סיגריית-דמה?) והוא מכניס אותה לחפיסה, ואת החומר הקטלני הוא מסלק. זה היה אחרי שהוא וג'סי מצאו אותה בסצנת החיפוש שלאחר מכן? ו-וולטר שם מכשיר ציתות בחדר השינה שלו?

    בנוגע להמשך הבישול, וולטר שוב בשלו. לא יודע מה להגיד כבר שלא אמרתי. וולטר פשוט רובוט שחושב רק על סמים סמים סמים ולעזאזל כל השאר וככזה זה מטומטם. מההתחלה לא אהבתי את השינוי הזה ולא חשבתי שהוא נעשה בדרך אמינה אבל זה לא כאילו שזה טיעון טוב להגיד שטרפה עליו דעתו וכשזה מוביל לדמות כזו יחידנית.

    אולי תומר שוב יביא את הגרף ויעשה את החישוב כי לא הבנתי איך בדיוק וולטר בחוב של 40אלף דולר, ואיך הוא רואה את הgoing forward שלו כמובן מאליו כאשר בכל עונה הוא מפלרטט יותר ויותר עם המוות שלו ושל משפחתו או תפיסתו ע"י המשטרה ונאלץ להקצין במעשיו עוד ועוד.

    משום מה בשביל וולטר ובשביל הסדרה הבישול קודם לכל, למרות שהפרק הזה הציג לפחות שני קווי עלילה ראויים ומעניינים יותר.

    • אני באמת לא יודע מה החישובים שלו, אבל ברור שהוא הכניס למשוואה את החוב החדש שלו לג'סי (הוא לקח ממנו הלוואה בפרק הקודם כדי לממן את מבצע המגנט). לפחות עכשיו הוא משתמש בתירוץ רשמי כדי להמשיך בעשייה (נגמר לי הכסף, אז בוא נמשיך לעשות בדיוק את מה שהכניס אותי לצרות).

      יכול להיות שאתה צודק בנוגע לסצנת הפתיחה, אלא שבצפייה ראיתי זאת כך: אנחנו שומעים שיחת טלפון שוולטר וג'סי ערכו מוקדם יותר (וולט הקליט אותה?), בינתיים הוא מכין ריצין מוזיף בסיגריה כמו זו שגקסי מעשן (היה מלח על השולחן), וכשהוא הולך אל ג'סי כדי "לעזור" בחיפושים, הוא שותל את הסיגריה המזויפת. את הסיגריה האמיתית וולט קיבל מסול בפרק הקודם, והוא מסתיר אותה בשקע החשמל. לא הבנתי למה וולט לא נפטר פשוט מהסיגרייה, או מסתיר רק את הריצין איפשהו למקרה הצורך. זה לא שג'סי יחשוד ויחפש את הרעל אצל וולט. בטח אחרי שוולט דאג לסגור את הסיפור בכך שישכנע אותו סופית שהוא לא אחראי להרעלתו של ברוק.

      • Saturn

        יכול להיות שאתה צודק אבל לא ברור לי למה וולטר משקיע כאלה מאמצים ב'שתילה'. הם חיפשו בכל חור והוא היה יכול בקלות להגיד 'הנה מצאתי' בשלב מסויים בלי לעורר חשד. לפרק את הרובוט ולדחוף את הסיגריה לשם נראה לי מסובך על יתר המידה ומיותר.

        וולטר מקדיש יותר מחשבה לדברים שכאלה מאשר האם ולמה לחזור לבשל.

        • הוא לא פירק את הרובוט, מן הסתם, אלא פשוט הניח לו לשאוב את הסיגריה.

        • Mika Gill

          אתה כנראה לא יודע לעשות מניפולציות יעילות, אה? החכמה הכי גדולה היא לשתול רעיון במוח של מישהו ולגרום לו לחשוב שהוא העלה את הפיתרון. שזה רעיון שלו. אז באותה המידה פה; לו וולט היה בא ואומר "הנה, מצאתי" אחרי שג'סי הפך והפך והפך ולא מצא את זה, אז זה היה מעורר חשד כלפיו. לשתול את זה בתוך הרובוט המנקה ולתת לג'סי למצוא את זה, זו הגאונות של הייזנברג במיטבה.

          • Saturn

            ראו את שניהם מחפשים בכל חור בבית, כאשר כל אחד עסוק בפינה שלו. וולט יכל בקלות לשתול את הסיגריה ולהגיד 'הנה מצאתי, היא הייתה קבורה איפשהו ב-X'. ג'סי הזמין את וולט לחפש איתו, אז זה לא היה מעלה שום חשד.

            חוץ מזה שג'סי כבר אמר שהוא חיפש בתא של הרובוט ושהוא לא רוקן אותו שבוע. למצוא את הסיגריה בשכבה הכי עליונה יהיה מוזר.

            קיצר, וולט עושה מעכבר פיל ומפיל עכבר. איפה הגאונות של הייזנברג בכך שהוא דורש להמשיך לבשל אחת ומייד. אפילו לא ממתין שחקירת המשטרה תחלוף. כמו שמייק אמר, וולט הוא פצצת-זמן מתקתקת. הגאונות שלו מתבטאת רק אחרי שהטפשות ותאוותו הבלתי הגיונית או נשלטת כורה לו בור עמוק.

            • Mika Gill

              קשה, קשה לי איתך, סאטורן
              🙂
              הראו אותם מחפשים יחד/לחוד תוך כדי שאנחנו שומעים שיחה ביניהם שהתקיימה *קודם לחיפוש* שבה ג'סי אומר שהוא חיפש (לבד) המון ובכל חור, ולא מצא. אם וולט היה מוצא את הסיגריה – היה הולך על ג'סי. מאחר שג'סי היה זה שמצא אותה ונראה היה שוולט לא יודע מה זה רומבה, זה התקבל על דעתו של ג'סי.
              ואני לא זוכרת שהוא אמר שהוא חיפש ברומבה אבל גם אם כן – זה לא משנה את הנקודה אלא אם כבר מחדד אותה; ג'סי חיפש ולא מצא, וכשמחפשים ולא מוצאים נהיים עצבניים ומיואשים וכועסים (במיוחד דבר כזה. במיוחד אחרי מה שקרה לבראק) ואז אפשר לקבל את זה שתוך החיפוש שלך בטעות העפת את זה בלי לשים לב ורק *אז* הרומבה מצא את זה. הרי זה התפקיד שלו בחיים.

              • Saturn

                מה היה הולך על ג'סי? אני לא מבין למה לסבך את המצב. ג'סי חיפש ולא מצא, קורה. גם כשמנסים לחפש בכל מקום. אם וולט בזמן החיטוט שלו היה אומר 'מצאתי' ג'סי לא היה חושד שמשום מה וולטר משחק משחקים ושתל את הסיגריה.
                boo hoo ג'סי לא מצא את הסיגריה לבד בפעם הראשונה אז הוא יתחרפן אם מישהו אחר מלבדו ימצא את הסיגריה למרות שהוא הזמין את וולטר לחפש איתו..

                לא ברור לי למה אנחנו עדיין מדברים על זה. זה מסמל בדיוק את שימת הכובד והמחשבה ההפוכה של וולט.

                • Mika Gill

                  אנחנו עדיין מדברים על זה כי אתה מסרב להבין או להקשיב, משהו משניהם. "היה הולך על ג'סי" – שגיאת הקלדה. "היה הולך על וולט כי ג'סי לא היה מאמין לו וזה היה מעורר חשד".
                  קרה לך פעם שחיפשת משהו בהתקפת אמוק ולא הצלחת למצוא? אם כן – וכמובן, תלוי היה היה הדבר שאיבדת ומה היתה החשיבות של המציאה שלו – אז אולי יהיה לך יותר קל להבין. אם לא – לא יודעת מה להגיד לך. כשאתה חייב למצוא משהו ואתה הופך כל פינה וכל חלקה טובה ולא מוצא, פשוט לא מוצא – אז זה מחרפן. ממש מחרפן. כשזה לבסוף נמצא, אתה לא יודע איך לאכול את זה.
                  במקרה שלפנינו, בין וולט וג'סי יש לא מעט משקעים ובעיית אמון לא קטנה בשלב הזה, אז אם אחרי כל החיפושים המטורפים זה היה וולט שאומר "אה, הנה זה!" (או כל ניסוח אחר. הנקודה היא – זה היה וולט שמוצא) – מייד היה מתעורר אצל ג'סי חשד.
                  ג'סי היה חייב להיות המוצא הישר. מוכרח. אחרת זה לא היה קורה.
                  ואם אתה לא רואה את זה, אם אתה מאמין שוולט לא יודע לחשוב ולתכנן דברים (או וינס גיליגן, היינו הך) – אז לא ברור לי למה אתה ממשיך לצפות בסדרה. עזוב, לך תראה משהו שלא מעצבן אותך ואתה מבין אותו בלי להזדקק לכאבי ראש וסבל כמו שנראה ששובר שורות גורמת לך. לא חבל?

                  • Saturn

                    פשוט הזוי. לא אמרתי שוולט לא יודע לתכנן, בדיוק ההיפך: שהוא מתכנן יותר מדי.

                    אני אוהב את זה שאת מנסה לסלק כל ספק וטענה שמעולה כנגד התגללות הסצנה הזו כאילו אסור לפקפק בוולט או גיליגן עד כדי הסברים ביזאריים על ג'סי המתחרפן.

                    לא, ג'סי לא היה *מוכרח* למצוא את הסיגריה כדי שזה לא יעורר חשד. כן, חפשתי דברים בנרות לפעמים וכן זה עצבן כשלא מצאתי אבל מה שלא עשיתי זה לבקש ממישהו לעזור לי בחיפוש, ואז כשהוא מוצא לחשוד או להאשים אותו שהחפץ היה אצלו כל הזמן ושהוא משחק אותה כאילו הוא מצא אותו עכשיו.

                    תכניס את הסיגריה בערימה שאתה בודק עכשיו. תערבב תנער ותראה לג'סי. וולט יכל לעשות את זה במגוון דרכים שונות, חבל שהוא לא משקיע אנרגיה שכזו בדברים האחרים.

                    ואגב, איזה בעיות אמון יש בין ג'סי לוולט? ההיפך. ג'סי משוכנע שגאס הרעיל את ברוק ורק הפרק הזה הוא ביכה על כך שהוא כמעט ירה בוולט בעונה הקודמת בגלל שהוא חשב שלוולט יש יד בדבר.
                    אז אם כבר, ג'סי אמור להגיב בצורה מפוייסת לוולט ולהאמין לו ולא ב-באקלאש מטורף ולחשוב בו רעה.

                    • אני חושב שהגענו לשלב טחינת המים, כי אתה מפספס לחלוטין פואנטה פשוטה: ג'סי חיפש את הסיגריה כדי להיות בטוח שבאמת ברוק לא הורעל דרכו, והיה מדובר במזימה של גאס. וולט לא יכל פשוט להגיש לו אותה על מגש לאחר ש"מצא" את הסיגריה, ולו בגלל הספק שג'סי יחשוד בו, אחרי שהשיג את אמונו מחדש. וולט וידא שהגילוי יעשה ע"י ג'סי ובכך נסגר הגולל על המזימה.

                      וולט מתכנן יותר מדי? נגיד. אבל אין שום דבר מטופש בתכנית שלו, לשתול בג'סי את הביטחון המוחלט והסופי שהסיגריה המורעלת נפלה בביתו, הוא איים על חייו של וולט לשווא וגאס אכן פגע בברוק.

                    • Saturn

                      לא פספסתי את הפואנטה. העיקר שהם היו מוצאים את הסיגריה בבית באיזו פינה.

                      ג'סי לא היה חייב או מוכרח למצוא את הסיגריה בעצמו והיה אפשר לעשות זאת במספר דרכים.

                      מה זאת אומרת להגיש את הסיגריה על מגש. ג'סי ביקש את עזרתו של וולט בחיפושים והם הפכו את כל הבית. להתעקש שג'סי היה חייב למצוא אותה זה טפשי ולא מבוסס.

                      ונגיד שוולט לא היה מעורב בהעלמות הסיגריה והוא היה מגיע לחפש אותה עם ג'סי, אז גם אז וולט היה צריך למצוא אותה ובמקום להצהיר שהוא מצא, לתת לג'סי למצוא לבד בגלל שג'סי כזה אובססיבי לעניין שהוא לא מוכן שאף אחד אחר ימצא אותה ולמרות שהוא זה שביקש את העזרה בחיפוש?

                      ואם אני רוצה ממש להחמיר אז אני אגיד שהאופן שג'סי מצא את הסיגריה ברובוט הינו יותר מחשיד מאפשרויות אחרות.
                      ג'סי אמר שהוא כבר חיפש בתא של השואב ולא מצא כלום. מדובר בתא קטן כך שלא סביר שאפשר לפספס בחיפוש הראשון. הרובוט לא רוקן שבוע. הסיגריה נמצאת בשכבה העליונה ונראית יותר מדי נקייה בשביל משהו שנשאב מלפני ימים.

                      קיצר, אפשר היה לבצע את העניין במספר דרכים ולא הייתה שום חובה שג'סי ימצא את הסיגריה. אין לי מושג למה מתעקשים על כך שיש רק אופן אחד בה הסיגריה אמורה להמצא תוך כדי הסברים רעועים על המצב הפסיכולוגי של אנשים שמחפשים דברים או התעקשות על מצבו של ג'סי והתעלמות מדברים סותרים.

                      sheesh.

                    • וכמו שאמר תומר, זוהי טחינת מים. העמדות של כולם כבר ידועות ואני חושב שהגיע הזמן לתת מנוחה לדיון הזה.

                    • Mika Gill

                      תודה תומר, ויאדו – היר היר!

      • אתה צודק בקשר לרצף הזמנים (למרות שגם אני חיפשתי שם קפיצות בזמן) הכל היה די ליניארי. אם כי שיחת הטלפון לא הוקלטה אלא נשמעת ברקע, בקטע נדיר בברייקינג באד בו במקום לבזבז לנו זמן דוחפים בסצינה גם את השיחה וגם את הפעולות של וולט.

        וולט נפטר מהסיגריה המקורית – הוא זרק הכל לאסלה מלבד המבחנה הקטנה עם הריצין שהודבקה לחיפוי החשמל.

  • LiorShemesh

    היה חשוב שג'סי ימצא את הסיגריה, זה סוגר כל תהיות שיש לו ועכשיו יש לו רגשות אשם על זה שהוא ניסה להרוג את וולט. לי זה אפילו הרגיש ברור מאוד בתסריט. וולט מעמיד פנים שהוא לא יודע מה זה רומבה כדי להבהיר שלא היה לו קשר אליה ונותן לג'סי בעצמו להתעסק עם זה, ככה שלא יהיה מצב שזה יהיה מקושר אליו.
    כרגע רק הקלטות וידאו, סול, הבחור שלו ווולט הם היחידים שיודעים מה קרה.

    היה לי ברור שהוא לא יהרוג את לידיה (למרות שעד שהזכירו את המתלאמין לא ידעתי מה תהיה החשיבות שלה בעונה), אני הרגשתי שהוא נזכר בנכדה שלו ומרחם על הילדה כשהוא משאיר אותה בחיים. עדיין זה לא מרגיש נכון לדמות ונותר רק לקוות שהוא יודע יותר מאיתנו (וזה ככל הנראה כדי להחזיר לעצמו את הכסף שנגזל ממנו – ציפיתי ליותר משני מיליון).

    הניחוש שלי הוא שהמעבדה הבאה תהיה באזור של מתקן שטיפת הרכב.

  • assafTV

    ג'ונתן בנקס ראוי לזכות באמי בקטגוריית המשחק הטוב ביותר בעיניים עצומות כמו גם המשחק הטוב ביותר בהבעה אדישה

  • חשבתי על משהו: שני פרקי העונה עד כה הסתיימו באינטרקציה אינטימית בין וולט לבין סקיילר, שממשיכה להתכנס לתוך עצמה ולהרגיש חסרת ביטחון בביתה. נראה כמו רמיזה לכך שנפילתו של וולטהייזנברג תגיע מאשתו. השנאה שלה כלפיו תגדל ותגדל, והתחושה שהוא גרר את המשפחה לתוך העסק המסוכן זה, ביצע מעשים נפשעים עד לכדי רצח, ובגללו היא איימה על אדם שבעבר היה יקר לה – הם אלו שלבסוף ישברו את סקיילר וידחקו בה להרוס את וולט.

    או שאני טועה, כמו בד"כ.

    • Mika Gill

      🙂 ייתכן. ןבנקי – אני לא חושבת שהוא היה יקר לה. היתה לה כימיה איתו, היה לה הריגוש של פלירטוט עם גבר שהוא לא בעלך. אבל אלמלא וולט שיקר לה – אני לא חושבת שטד בנקי היה זוכה לממש את הפלירטוט הזה לעולם. עצם העובדה שהיא אכן שכבה איתו מראה עד כמה הוא לא היה חשוב לה. הוא היה כלי לפגוע בעזרתו בוולט אחרי שהוא שיקר לה.

    • Saturn

      נשמע כמו משהו שיגרום למעריצי הסדרה שמתעבים את סקיילר (ללא כל הצדקה) לצאת מגדרם. אז אני בעד.

  • Bargenez

    אמנם באיחור מאוד לא אופנתי – אבל אני חייב להעמיד דברים שדנתם בהם על דיוקם. בדרך כלל סיעור המוחות פה עולה על נקודת המשען של הפרק אבל לא בדיון פה.

    ומה הנקודה?
    הנה היא.

    מהות הפרק (או רוב הפרק) הוא הסיבה שבגללה מייק משנה את התשובה השלילית שלו לוולט לחיובית.

    זה לא הכסף שהוא רוצה לעצמו, זה לא הכסף שהוא רוצה לנכדתו וזה לא כל סיבה אחרת שהועלתה כאן. מייק של תחילת הפרק ידע ואמר זאת ללידיה – שדבר אחד ימנע מהאנשים לדבר עם האף בי איי – כסף. הכסף שהיה בקיימן והלך קפוט (כמובן בפרדוקס נחמד; מסיבת המגנטים של וולט היא שגרמה לתמונה להינזק וחשפה את החשבון הסודי, והמחשב כמו שאמר האנק היה מוצפן למוות וממילא לא מועיל לחקירה).

    בקיצור – הדרך היחידה של מייק לשמור על התחת שלו היא לדאוג שהאנשים האלה ימשיכו לקבל כסף. מאיפה הכסף? מהבוס החדש של הנרקוטיקה – וולט. מייק יחזיר אותם לפיירול. זה יותר קל מלהרוג אותם. וגם פחות מסוכן ומפלצתי.

  • טראפיק

    ורק דבר אחד לא הבנתי, אתם מדברים כאן על לידיה חזור ודבר כאילו שכבר ראינו אותו בשלב מסוים.
    מי היא?
    אשתו של גאס? סתם ספקית שפתאום צצה משום מקום?

    • השני, צצה משום מקום.

© עידו ישעיהו