מלאכים טובים יותר

פורסם ע"י ‏Tomer Soiker‏
בתאריך 13/03/2012 בקטגוריה ‏סיכומי פרקים

ספוילר "המתים המהלכים" 2.12

http://i40.tinypic.com/ejsi8l.jpg

מוזר. אני מרגיש… מוזר. עד שהגענו עד הלום, לרגע כה חשוב ומשמעותי, דווקא עכשיו אני לא מצליח למצוא את המילים לבטא את תחושותיי בכתב. למרבה האירוניה, מסתבר.

כן, כן. סוף סוף טי-דוג קיבל הזדמנות לפתוח את הפה אחרי עונה שלמה. טוב שנפטרו מדמות אחרת רק בשביל לשמוע את מוצא פיו של הפילוסוף הדגול.

האמת היא שאכן התקשיתי בתחילה למצוא דרך להביע את עצמי. ידעתי שיקרה מה שיקרה, במיוחד הפרק. לא רק שזה היה שקוף לכל אורך העונה, ובמיוחד לאור הספוילר שנחשף לא במכוון ע"י AMC, הפרק ברובו עסק במעין גאולה שדמותו של שיין עברה ביחסיו עם לורי, והצגתו כדמות אב למופת עבור קארל, שאביו מעדיף להתעסק בענייני הקבוצה בכללותה מאשר לסייע לבנו התועה. למשך כמה דקות האמנתי ששיין בהחלט מאס בקבוצה ובחר להפנות לה עורף לטובת חבורת הפורעים ממנה הגיע רנדל. אולם, צריך לזכור שבבריכה עם כרישים אחרים, שיין יהיה בסך הכל עוד כריש; בקבוצה הנוכחית, במיוחד לאחר שיסלק את מתנגדיו, שיין הוא מלך הבריכה.

כמובן שזה היה רק תרגיל כחלק מתכנית כפולה: להיפטר מרנדל אחת ולתמיד, לביים את בריחתו וכתוצאה מכך לדחוק את ריק למקום בו שיין יוכל לרצוח אותו. תוך כדי, למדנו שתיאוריית הפיכת מתים לזומבים גם ללא נשיכה, היא נכונה. על כל פנים, ברגע הסופי המוחלט בין שניהם, ריק הוכיח לשיין שהוא מצליח להקריב קורבנות מבלי לאבד את הצד האנושי שבו, לעומת שיין, שהיה מת מהלך זמן רב לפני שהפך לכזה פיזית. היה שלום, שיין, ונשתדל לזכור אותך כ… אהמ… היית בריון פסיכופת מהרגע הראשון שהיכרנו, נכון? מצטער.

מבחינת הדמויות האחרות ההתפתחויות היו הרבה פחות מעניינות: לורי, שאך לפני פרקים מעטים לחשה באוזנו של בעלה ששיין מסוכן וצריך להיעלם, הולכת ומתנצלת בפני האחרון. ייתכן שזה נעשה לאחר שהבינה ששני הגברים ליבנו את הבעיות ביניהם, אלא שהערתה בפני שיין כי לא ברור מי אבי הולד שבבטנה ככל הנראה תרמה לירידתו מהפסים לחלוטין. אנדריאה הייתה אנדריאה והרגע המשותף בינה לבין גלן היה עשוי להיות מקסים יותר, לולא השניים הפנו לדייל עורף לפני מותו. הרשל קיבל את העובדה המוגמרת שהשורדים נשארים בחווה (הוא עדיין מתעב את שיין, אבל מה ריק לא יעשה בשביל הווטרינר הישיש שהציל את בנו) והפך לזקן חביב, כשוויתר על חדר השינה שלו עבור לורי וקארל. אבל נראה שהם לא ייהנו מכך לאורך זמן.

כאמור, טי-דוג זכה להתחמם מעט תחת אור הזרקורים (נראה שבן לילה מזג האוויר התקרר, כולם שלפו את הבגדים הארוכים מהבוידעם). בלי שיין בסביבה, בפרק הבא קארול תוכל לפרוש את משנתה הנוצרית בפני עדר מהלכים.

[1] מותו של שיין נעשה בדרך מעט שונה מהמקור: שם, בזמן שאיים על ריק, נשמעה לפתע ירייה ושיין נפגע בצווארו. אז נראה קארל עומד מהצד עם אקדח מעשן. לא זכור לי מה ריק סיפר לאחרים, אבל שיין נקבר והקבוצה המשיכה הלאה (זה קרה מעט לפני שעזבו את המחנה המקורי באטלנטה). לאחר כמה חודשים, כשהיה ברור שגם אנשים שמתים לאו דווקא ע"י נשיכה של מהלך הופכים לזומבים, ריק חזר לקברו של שיין וביצע וידוא הריגה. נראה שבפרק עשו מעין היפוך תפקידים.

 

  • מיכאל גינזבורג

    כפי שכתבתי ב'מסך המפוצל' –

    נפטרנו משיין, למרות שהשחקן המגלם אותו נתן תצוגה מעולה!

    היה פרק לא רע בכלל והשואו דאון בין ריק לשיין רק הגביר את הריקנות
    המוסרית שדבקה בשיין והמופרעות שלו הגיעה לסיומה סוף כל סוף.

    העניין של וירוס הזומבי – זה התחיל לפני צמד פרקים כאשר ריק ושיין גילו את זוג השומרים הזומבים מוטלים על הרצפה שכלל לא ננשכו וכבר החלו חשדות. בפרק הנוכחי, רנדל הפך זומבי מבלי שינשוך אותו אחד. היה מתבקש ששיין זומבי ימות בידי קרל, האירוניה!

    איך זה ש-ריק וקרל לא שמים לב לנחיל הזומבים מאחוריהם? ושימו לב שהיה קאט ופתאום הם קרובים יותר WTF ההפקה פישלה ביג טיים.

    מעניין מה אנדראה תעשה, כי היא מתחילה להפוך לשיין הגרסה הנשית.

    מפרומו הפרק הבא נראה שהנה עוד אקשן זומבים של 45 דקות.

  • מיכאל גינזבורג

    ועוד דבר, מעניין יהיה לראות בפרק הבא כיצד החבורה, במיוחד אנדראה, יקבלו
    את דבר מותו של שיין. ומה חושב קרל על העניין. נכון שהוא ירה בשיין-זומבי
    אבל הוא ילד. ומבולבל.

    • אולי ימצא חן בעיניו עניין הירי והוא יטבח בכל שאר השורדים, למעט אביו. בהנחה שהם ישרדו את מתקפת הזומבים הבאה עלינו לטובה.

      אני מוכרח לציין שני דברים שבלטו לי לטובה:

      1. כאמור, החבר'ה התהדרו בבגדים ארוכים מכיוון שכפי הנראה החורף מתקרב (קרוסאובר מתבקש עם 'משחקי הכס'?), אז הרגשתי שהאווירה גם התשנתה מעט. פחות קיצית, דביקה ומלוכלכת. שיין גם כך לא היה שורד את החורף, עם מוחו החם וההתנגשות בין הטמפרטורות הקיצוניות.

      2. אע"פ שעם כניסת רודפיו של רנדל ליער הכל נהיה חשוך ואפלולי (הופתעתי שלקח לדריל וגלן הרבה זמן להחליט להדליק את הפנס שברשותם) והקשה על הראייה, התאורה בשדה הפתוח בסצינה בין ריק לבין שיין, הייתה מעט טובה יותר. לפחות כשרואים את צלליותיהם על רקע שמי הלילה, שוט שאהבתי מאוד.

      • צילום מסך?

        • לא צילום מוצלח במיוחד מצידי, אבל מדובר בחלק משוט בן כמה שניות כשהשניים עוצרים סופית באחו מוחוץ ליער, וריק מבין ששיין הוביל אותו לשם כדי לרצוח אותו:
          http://i44.tinypic.com/fvea81.jpg

          מצאתי שוט דומה מאוחר יותר, כשהשניים פונים זה אל זה במהלך העימות ביניהם, אבל העדפתי את זה בו נראה aריק עומד להיות מוצא להורג עם גבו אל המחסל.

  • מיכאל גינזבורג

    מסכים, שוט מרהיב!

© עידו ישעיהו