עימות חזיתי

פורסם ע"י ‏yaddo‏
בתאריך 10/10/2011 בקטגוריה ‏סיכומי פרקים

ספוילר "שובר שורות" 4.13

רק עכשיו אחרי הצפייה אני קולט את שם הפרק, Face Off. מצחיק. בכלל, 'מצחיק' היא מילה שמתיישבת יפה עם חלק ניכר מהפרק, בעיקר תחילתו. הוא היה משופע קטעים קומיים מובהקים, כמו הפצצה שמתמגנטת אל דלת המעלית, הוויכוח של וולט והאני טיטס בעקבות שבירת הדלת, ובכלל התנהלותו של וולט לאורך חלקו הראשון של הפרק, עם משחק קומי במפגיע של בראיין קרנסטון. ציפיתי בכל רגע שקלות הראש הזו תישבר באיזה אסון או חרדה. למעשה, תהיתי בהתחלה אם מדובר במסך עשן שנועד לעמעם את דריכותינו. אבל לא, בסופו של דבר לא הרגשתי שהייתה חרדה גדולה.

אפשר להגיד הרבה דברים על הכתיבה בפרק הזה ובעונה הזו (ובסדרה הזו). אחד כזה רלוונטי לעכשיו כתבתי במפורש אחרי הפרק הקודם, למקרה שיתברר שוולט הוא האחראי על הרעלת הילד: "אנחנו אמורים להאמין שאיכשהו וולט-באמצעות-שליח הצליח לגנוב את הרעל מתוך קופסת הסיגריות שבתוך הז'קט של ג'סי, להגיע אל הילד שאמו הצהירה בעבר שהיא שומרת עליו מפני הפושטקים שבחוץ ולהרעיל אותו". אין ספק שאפשר לשחק הולה-הופס-נפילים עם החורים העלילתיים ולהעביר בקוף המחט את ההסתברויות הזעירות שאנחנו אמורים להסתמך עליהן, אבל לפחות הפעם, בפרק האחרון לעונה, המינון שלהם נראה מתקבל על הדעת. ולא פחות חשוב: הוא גובה בקליימקס אולטרה-מגניב.

סוף סוף אנחנו רואים את וולט חוזר אל תושייתו האהובה מקדמת דנא, אחרי שאת רוב העונה הזו העביר בהתבשמות אגו וטיפוח מגלמוניה אינפנטילית עצומת ממדים. הכרעתו על ברכיו מכוסה ראש במדבר כנראה עשתה את העבודה, החוזה הסביר על ראשו חידד עוד יותר את חושיו, והוא סוף סוף הגה תוכנית מבריקה. אפילו לא צריך להרעיל את הילד, כמו ששיערתי שיקרה. רק לגרום לתסמינים הולמים ולהביא את ג'סי לחשוש מפני הגרוע מכל. עם תושייתו חזר לבקר גם המצפון שלו. הוא אמנם שלח את שכנתו לבדוק את השטח במה שיכול היה להיות הדבר האחרון שתעשה אי פעם, אבל ההקלה שלו למראה יציאתה מהבית, כמו גם הרווחה שהייתה לו כשהתברר סופית שברוק יצא מזה, המחישו שעוד נותרה בוולט אנושיות.

התקלה הבלתי מתוכננת עם הברזתו של גאס מהרכב הממולכד בפרק הקודם, גובתה היטב – הגם שבשליפה מן המותן – בתוכנית מצוינת שנשענה על דברים שראינו לאורך העונה, בעיקר יחסי גאס והקטור. רציונלית ככל שהייתה נקמתו של גאס באיש שרצח את חברו, יחסו כלפיו עדיין נגוע באמוציות עמוקות. וולט אמנם לא ער להיסטוריה ביניהם, אבל אם הם אויבים, אם גאס מטריח את עצמו לבוא אל הקטור במיוחד כדי לספר לו שרצח את משפחתו, סיכוי סביר שיש שם משהו לבנות עליו. זו הייתה תוכנית נוספת שנשענה על אפשרויות מרחיקות לכת, אבל לוולט כבר אין מה להפסיד. הוא מהמר על כך שגאס ירצה לטפל בהקטור באופן אישי, והוא צודק.

המזימה הזו יוצאת אל הפועל באופן נהדר ונחתמת בשיא אדירים. לא רק בפרק או בעונה, אלא ייתכן שבסדרה כולה. יש מצב שזו הפעם הראשונה ב"שובר שורות" שבה זעקתי מול הטלוויזיה. אם למישהו היה ספק בנוגע לכוונת היוצרים, אם מישהו שאל את עצמו אם ב"שובר שורות" הצורה באה על חשבון התוכן, בא הרגע האחרון של גאס והבהיר לנו את התשובה (והיא חיובית). זה היה קטע בי-מובי קאמפי מופרך ואדיר מהסוג שטרנטינו כה אוהב. יותר מזה, זו הייתה קריצה נהדרת להערה של ג'סי על התנהלותו של גאס מול הצלף של הקרטל בפרק התשיעי לעונה. ג'סי שאל אז את מייק, "מה היה הקטע עם גאס? הטרמינייטור שיט?", והנה כי כן, כמו הטרמינייטור בסוף חייו, גם גאס איבד את חצי מפרצופו. זה היה רגע WHOA מטורף וחסר כל היגיון אנושי, אבל רבאק, למי איכפת. סוף אדיר לדמות אדירה.

אולי נאיבי מצדי לחשוב כך, אבל ייתכן שעם הקטע הזה מנסה "שובר שורות" עצמה להבהיר שלא כדאי לקחת אותה ברצינות. קל לי להגיד את זה עכשיו, אחרי שכתמיד החלק השני בעונה היה קדחתני, נמרץ וטראשי יותר מאשר חלקו הראשון המהורהר והמייגע, אבל אני איכשהו נאחז בתקווה שבעונה הבאה, שכנראה תהיה קצרה יותר, זה ישתנה. מצד שני, העונה הראשונה ארכה שבעה פרקים והייתה מזעזעת. אמנם היא נקטעה בטרם עת בגלל שביתת התסריטאים, אבל טראומה היא טראומה. כמו כן, גם בפרק כיפי כמו זה המסבירנות המיותרת הרימה את ראשה, והסצינה האחרונה התעקשה להלעיט אותנו באריכות ובדקדוק בקשר שבין העציץ לבין הרעל.

אפרופו העונה הבאה, אני תוהה לאן ממשיכים מכאן. דברים שאני מצפה לראות זה את ג'סי תוהה לאן נעלמה מבחנת הריצין, את תגובתו של מייק שחוזר ממחלתו, ואת האנק מנסה להבין מי גרם למותו של גאס ולשריפת המכבסה. בנוסף, אולי ה"ניצחתי" של וולט ילבה עוד את גאוותו. עכשיו אין לו מתחרים משמעותיים והוא יכול לבשל ואולי להיעזר במייק כדי להפיץ, וכל זה בזמן שהאנק רודף אחריו. לחילופין, אולי מייק בכלל ירצה לנקום. הדבר שאני חושש ממנו כעת בישורת האחרונה של הסדרה, הוא שיעלו את מינון דרמת האיש-משפחה-גוסס-מסרטן. אני מקווה למינימום מריחה, אבל לא באמת מאמין שכך יהיה.

תגיות:
  • ALON

    העונה הבאה והאחרונה תהיה הארוכה מכולן, כבר הודיעו באופן רשמי שיהיו 16 פרקים

    • כן, אבל גם הודיעו שייתכן ש-16 הפרקים האלה יתפרשו על פני שתי עונות.

  • אריאל

    התגובה שפרסמתי במסך המפוצל:
    (ספוילר פרק האחרון של הסופרנוס, וספוילר קל לעונה האחרונה של המגן)

    פרק ממש ממש ממש מעולה. היו לי ספקות לגבי העונה הזאת כי היא התחילה בצורה די משעממת, אבל כבר הרבה זמן לא התרגשתי מתוכנית טלוויזיה כמו שהתרגשתי מהפרק האחרון הזה. וואו, המוות של גאס, איזה קתרזיס. לרגע חשדתי שהוא שרד כשהוא יצא מהחדר וממש התבאסתי, אבל אז המצלמה הסתובבה. וואו. מאוד הזכיר לי את המוות של פיל ליאוטרדו בפרק האחרון של הסופרנוס, לתת לרשע האולטימטיבי את הסוף הגרוטסקי ביותר שאפשר. עשו משהו דומה בעוד סדרות? בכל אופן, אחרי עונה כל כך מאופקת ומלחיצה המוות הזה הרגיש כמו התפקעות עצומה של לחץ, מאוד מספק.

    מצער לגלות שוולט הרעיל את הילד, אם כי זה באמת הפיתרון הסביר והמספק ביותר. קשה לי לדמיין איך הסדרה ממשיכה מפה בכל הנוגע לעסקי הסמים שלהם. אמנם עכשיו וולט נפטר מהכבלים שכבלו אותו לתעשיית הסמים (חוץ ממייק, שאני מהמר שיהיה בעייתי בעונה הבאה), אבל גם נראה שהוא איבד את רוב הכסף שלו, מה שהיה המוטיבציה העיקרית שלו (והיחידה שמוצהרת) מאחורי כל הסיפור הזה. האם עכשיו כשסקיילר מודעת לכל העניין, היא תרשה לו להתחיל לייצר סמים מחדש באופן עצמאי? אני בספק. האם הוא יעשה את זה עוד פעם מאחורי הגב שלה, למרות שהיא מודעת לחלוטין לסחר שלו בסמים ולכן להסתיר את זה ממנה יהיה בלתי אפשרי? לא נראה לי. האם הם יסתפקו בכסף שהם ירוויחו משטיפת המכוניות וזהו? אולי, אבל זה לא מאוד מעניין. האם סקיילר תיהפך לחמדנית ומושחתת כמו וולט ותתמוך בו כשירצה לחזור ולייצר סמים? נשמע דווקא די הגיוני.

    נראה די ברור שבגזרת וולט-ג'סי, ג'סי יחסל את וולט בסוף הסדרה, אבל יש עוד שתי עונות לפחות עד אז, ממה שהבנתי, מעניין איך יצליחו להעביר את הזמן עד אז. מתחיל לחזור על עצמו קצת הקטע שבו וולט עושה משהו נוראי לג'סי כדי להגן על עצמו ולשמר את היחסים ביניהם, וג'סי אוכל את זה בלי בעיה (לדוגמה, המוות של ג'יין בעונה 2).

    בכלל, היה בפרק הזה משהו שהרגיש מאוד כמו פרק סיום של סדרה, בעיקר המוות של גאס. כסדרה שמבוססת בעיקר על לחץ מצטבר, נראה ששסתום הלחץ העיקרי סוף סוף השתחרר עם המוות שלו. האיומים העיקריים על וולט כרגע הם איזשהי נקמה של עושי דברו של גאס (אבל אני בספק, כי אז זו פשוט תהיה חזרה על העונה הזאת וזו שלפניה), ה-DEA (יש גבול לכמה אנשים אתה יכול להרוג בלי שהמשטרה תשים לב לקיומך), סקיילר (כשתבין את עומק השחיתות המוסרית של וולט בטח תרגיש מאויימת וסביר שתבגוד בו, כמו אשתו של ויק מאקי, אם אני זוכר נכון), וכמובן ג'סי עצמו.

    בקיצור, זה היה פרק מאוד מספק ואני במתח לקראת העונה הבאה, כי בניגוד לעונה הזאת, בה היה אפשר לנחש מה יהיה האיום העיקרי לפי סוף העונה הקודמת, אין לי שום מושג מה יקרה בהמשך.

  • מסכימה כרגיל, למרות שכנראה פחות התרגשתי ממך..מצאתי את הפרק הזה בעיקר מצחיק..אפילו המוות של גאס, הרי כרגיל זה היה על גבול המגוחך שהוא יצא וסידר את העניבה וגילינו שיש לו חצי פרצוף. D: נהניתי בכל מקרה.
    הפרח – בדיוק מה שאני חשבתי, אל תאכילו אותנו בכפית, היה מספיק זום אין על הפרח כדי להבין שזה וולט [למרות שעוד כשג'סי אמר שזה לא היה הרייסן הבנתי שזה וולט. P: ]
    השם של הפרק – חייבים להעריך את חוש ההומור שלהם…כל הפרק חיכיתי לעימות! לול.
    גם ההיא שהוא שבר לה את הדלת, היא סחטה אותו והוא לא הבין [בכלל לא אופייני לדמות שלו לא להבין!!] שוב, ממש קומי! הסדרה הזאת היא באמת קומדיה של ABC.
    מעניין מה האנק יבין מכל זה..
    ולדעתי גם כן יחזור הסרטן לשחק תפקיד במיוחד שסקיילר עכשיו יותר ויותר מבינה את גודל המעורבות של וולט, היא יודעת שהוא פוצץ את גאס והיא בטח תכיר קצת את התיאוריות של האנק..אמממ. מעניין.
    וכן, פשוט לא לקחת את הסדרה הזאת ברצינות תהומית, זה מה שצריך לעשות..אני הולכת לאמץ את זה.

  • Saturn

    לא היה פרק דחוס כמו שחשבתי שיהיה אבל הוא לבטח סיפק את השוט של העונה ואולי אף של הסדרה: גאס 'שורד' את הפיצוץ ואז המצלמה מראה את הצד השני. הזכיר לי את G-Man מסדרת משחקי HL עם ההליכה המוזרה, העמידה וסידור העניבה.

    גם הגילוי שוולטר הוא זה שהרעיל את הילד,ולא בעזרת ריזין, היה טוב בעקרון למרות שעדיין לא הבנתי מה זה אומר על אי-המצאות הסיגריה בחפיסה של ג'סי.

    לא אהבתי את תחילת הפרק. גרוע. סתם תחבולה ליצירת מתח בקטע האחרון של הפרק הקודם. אפילו לא קיבלנו סיבה למה גאס עשה אחורה פנה ואפילו לא הבנו מה הוא עשה אחר כך. לקח מונית? הלך ברגל? ישר ראינו אותו במקום העבודה שלו. למה אי אפשר היה לוותר על עניין מלכוד המכונית וש-וולטר ישאל את ג'סי איפה אפשר יהיה לתפוס את גאס? תכסיס חסר טעם.

    אולי עכשיו וולט יספיק לבשל? או שהוא יתפוס תחת עכשיו שהוא אדון לעצמו ויקים את העסק מחדש?
    אגב, בבית האבות הזה חייבות להיות מצלמות אבטחה, לא? הקטור, איש קארטל ידוע, מתפוצץ. גאס נהרג, המשטרה מבינה שחשדות האנק מוצדקות. בודקים את צילומי האבטחה בבית האבות מאותו היום, וולטר מככב בהם. לא אמור להיות לוולט שום הסבר הגיוני להיותו שם.

    זאת עדיין הייתה העונה הגרועה מכולן אבל לפחות הם נתנו לה סיום הולם. אבל בבקשה, לא התחיל להרעיף שבחים על ימין ועל שמאל.

  • איילון צפון

    השוט הזה עשה לי קצת בחילה. מעניין אם הבת של בריאן קרנסטון התעלפה שוב.

  • רעות

    החצי השני של העונה היה מעולה בעיניי (למעט הפרק הקודם המטומטם), והסיום היה הולם. לא מה שהוא היה יכול להיות, אבל בהתחשב בכך שהפרק הקודם שלא השאיר לו יותר מדי מרווח נשימה, הוא עשה עבודה טובה.

    הפרק היה (כמעט) צפוי לחלוטין. ברגע שוולט ביקר את הקטור היה לי נורא ברור מה עומד לקרות ואיך הוא הולך לעשות שימוש חכם בפצצה, אבל הידיעה היא מה שעשתה את זה *כל כך* טוב. הצעדה של גאס לתוך בית האבות (גם אתם נופפתם לו לשלום בשוט הזה?), המבט המתחלף בעיניים של הקטור, האצבע שמוכנה על הפעמון… ציפיתי לזה והמתח היה נפלא. פיצוץ, גאס יוצא מהחדר ומסדר את החולצה ואני מקללת קצת וחושבת שיש לו נשמה אחת יותר מדי, ואז… את זה לא ראיתי בא וזה היה מחריד. ואדיר במובן קריפי שכזה, אבל מחריד.

    גאס היה דמות מעולה של רובוט-נבל. כזו שתהיה בלתי מנוצחת, אבל תפסיד הכל ברגע שהשתן יעלה לה לראש. אני מוכנה להמר על זה שהמחשבה האחרונה שעברה לו בראש (ממה שנשאר ממנו), היתה צער על כך שהוא ימות בבגדי "העבודה" שלו ולא בבגדים המצועצעים והיקרים שהשאיר במשרד לפני שיצא למשימה.

    יש לי בעיה קלה עם וולט. לא הגיוני שהאיש יהיה כל כך חכם וכל כך טיפש בבת אחת. אני לא יודעת מה גרוע יותר, שרק בפרק הקודם הוא סוף סוף קלט שיש מצלמות בבתים, או העובדה שהוא המשיך לזמום על גאס אצלו בבית למרות ההבנה החדשה הזו. ואז הוא מתפעל מכך שלגאס יש "חוש שישי". אבל התוכנית של וולט לא היתה מושלמת. לא ברור איך הוא ייצא נקי מהפיצוץ הזה, כשרק באותו היום ביקר את הקטור בבית האבות לעיני כל האחיות, המבקרים ומצלמות האבטחה. אני מניחה שהעניין הזה לא יזכה להתייחסות בעונה הבאה.

    אני קצת מודאגת מכך שלא נשארו יותר מדי קווי עלילה פתוחים לעונה הבאה. המעבדה נשרפה, ווולט וג'סי מאוד זקוקים לחופשה. יש את מייק, אבל קשה לי להאמין שהוא היה כל כך נאמן לגאס, עד שירצה לנקום את מותו. מי שכן יהיה מעוניין לנקום את מותו של גאס, היא משפחתו המאפיונרית שזכתה להתייחסות קלה במהלך העונה, ויש לי הרגשה שגאס היה הילד הטוב במשפחה הזו.

    יאדו, תודה שפתחת את הפוסט בתמונה הזו, בזמן שיכלת לבחור בכל תמונה אחרת…:)

    • תכל'ס בחרתי את התמונה הכי לא מספיילרת, היו טובות ממנה. אגב, אחרי הצפייה הסתבר לי שהתמונה של גאס דלפה לפני שהפרק שודר ורבים נחשפו אליה לפני כן. כל כך מבאס בשבילם.

      • רעות

        אם הייתי נתקלת בתמונה הזו במקרה בלי ההקשר, הייתי חושבת שהכותבים החליטו לבדוק בעצמם עד כמה נדירה הנוסחה הכימית של וולטר והייתי מאוד מתבאסת על הפרק לפני הצפייה. עם הקשר אני חושבת שזה היה גאוני, אבל בכל זאת לא ארצה לצפות בשוט הזה שוב. פעם אחת הספיקה לי לחיים שלמים.

    • אה, ובאמת תהיתי מדוע סיפרו לנו על העבר החסר של גאס בצ'ילה אם הוא מת לאחר מספר פרקים, אבל אולי את צודקת והעבר הזה יבוא עכשיו להכות בוולט.

      • Saturn

        זהו, שכחתי להזכיר את זה. מוזר שלא קיבלנו את הסיפור מאחורי גאס כפי שבוס הקרטל רמז ('אני יודע על מעלילך בצ'ילה,). גם אם זה יקבל התייחסות בעונה הבאה, זה יהיה פחות רלוונטי או בעל אימפקט.

        וזו עוד נקודה לרעה לעונה. אני מניח שמתישהו הם החליטו שהם יהרגו את גאס בפרק האחרון, אז היה הרבה יותר טוב אם העונה הייתה מתמקדת בו יותר (במיוחד אחרי הפרק הראשון של העונה) והיינו מקבלים פלאשבקים על עברו בצ'ילה ואז כל הסטוריליין של להפטר מגאס והמוות שלו בסיום היה גורם להכל להיות יותר טוב, וכך גם לא היה צורך בפרקים הראשונים והמשמימים.

    • Saturn

      יכול להיות ששמעתי לא טוב אבל וולטר לא התכוון שלגאס יש מצלמות בבית שלו ובמקומות הציבוריים בהם הוא מבקר? לא הבנתי את זה כך שיש גם מצלמות בבתים של ג'סי ו-וולט. אני לא חושב של'אחורה פנה' של גאס מהמכונית יש קשר לזה. הוא יכל לשים להשאיר מישהו ליד המכונית אם הוא חשש שוולט ינסה לחבל בה.

      בנוגע לעונה, אני חושב שנהנתי מכמה פרקים בעונה הקודמת הרבה יותר מכל פרק בעונה הזו.

      אגב, אהבתי את הקטע שהקטור צריך לצלצל בפעמון כמה פעמים כדי שהפצצה תפוצץ,כפי שוולטר היה צריך ללחוץ מספר פעמים על מכשיר הקשר בפרק הקודם.

      • שמעת נכון בנוגע למצלמות. הבתים של וולט וג'סי לא חווטו (והייתי מצפה שכן, לפחות מבחינת שמע).

        • לא הייתה התקנה או ניסיון של התקנת אמצעי מעקב בבית משפחת ווייט ע"י מייק לפני עונה או שתיים? גם יכול להיות שזה היה מישהו אחר.

          • אני זוכר שהיה משהו אבל לא את הפרטים.

  • מילהאוס

    (ספויילר שובר שורות)
    וואוו. מביך. המשכתי לראות מכח האנרציה והזיכרון שפעם אהבתי (לפרקים) את הסדרה.
    סוף "קיטשי" למהדרין, הטובים מנצחים, הילד נשאר בחיים, המאפיונרים מתים.
    תוכנית סופר גרנדיוזית שמתבצעת ללא שום תקלה. וולטר מרעיל את הילד, גונב את הרעל, כדי להפנות את ג'סי כנגד גאס, משכנע את הקטור להתאבד, משכנע את הקטור להעיד במשטרה, מעריך שגאס יידע על העדות, מעריך שגאס בעצמו יילך מייד להתנקש בהקטור, ושהעוזר שלא לא ימצא כלום ולא ימצא את וולטר וכו' וכו') זה ממש לא רציני. זה אפילו לא עניין של הסתברויות, זה עניין של איפוק של סדרה שמכבדת את עצמה, שיודעת שלא צריך סיומת סופר גרנדיוזית כדי למתוח ולרגש (ראה סופרנוס, סמויה וכו'). וכל זה שלפני פרק או שניים היתה תכנית גרנדיוזית אחרת, ההרעלה של גאס, שגם היא בוצעה ללא דופי ובאורח פלא כמעט ללא תקלות.

  • ארתור

    *ספויילרים*

    אני ראיתי את זה אחרת.
    מצד אחד, למראית עין באמת היה סוף "טוב" קלאסי כזה. מצד שני, וולט הרעיל ילד.
    אני ממש הערכתי בפרק הזה את האומץ של הכותבים. קודם כל, כי הדמות הראשית בסדרה השלימה תהליך של הדרדרות מוסרית והגיעה לנקודת שפל – היא סיכנה חיים של ילד. דבר שני, אחרי שבנו לנו עונה שלמה מתח לגבי העימות החזיתי בין וולט לגאס, הפרק היה די קומי ונעדר כל סוג של עימות כזה והחיסול של גאס נעשה דווקא "מרחוק".

    לגבי התכנית של וולט –
    אני מסכים שהיא היתה גרנדיוזית והיתה עלולה להשתבש בשלבים רבים, אבל אני חושב שזה היה הרעיון. וולט נדחק למצב שכמעט אין ממנו מוצא, ואני חושב שזו היתה דרך היציאה היחידה שלו מהתסבוכת. כל המשפחה שלו היתה בסכנה ובאותו רגע לא היה לו מה להפסיד כי הוא היה עלול להיות מחוסל כל רגע, אז אני חושב שהבחירה שלו היתה אמינה לחלוטין.
    להגנת הסדרה אפשר לומר שהתכנית אולי היתה גרנדיוזית, אבל במקור היא היתה פשוטה יותר ממה שקרה בפועל. כדי לחסל את גאס, לא היתה לוולט ברירה אלא להתאחד עם ג'סי. הדרך היחידה לעשות זאת היתה להרעיל את ברוק ולדאוג שהסיגריה תהיה חסרה (מה שסביר להניח שהוא לא עשה לגמרי בכוחות עצמו).
    אם הכל היה הולך לפי התכנון המקורי, הפצצה באוטו של גאס בפרק הקודם היתה אמורה לחסל אותו. ככה שעד כאן, התכנית דווקא לא נראית לי מסורבלת ומופרזת. מועדת לפורענות – כן, אבל לאו דווקא לא אמינה, ועובדה שהיא לא עברה ללא תקלות.
    כל השימוש בהקטור בפרק הסיום נבע רק מחוסר ההצלחה של התכנית המקורית. החלק הזה באמת היה מקרטע יותר וסביר להניח שוולט בעצמו ידע את זה כשהוא הלך לבית האבות, אבל שוב, איזה עוד מוצא אחר היה לו? הדברים שכתבת הם נכונים (אפילו שהיה לו בסיס מוצק להאמין שגאס יידע על הביקור של הקטור ב-DEA ושילך אליו בעקבות זה), אבל אני כצופה האמנתי לזה כי וולט היה במצב שלא היו לו עוד אפשרויות.
    ההצלחה של התכנית, אגב, גם כן לא הרגישה לי תלושה והיתה נאמנה למציאות הסיפורית. היוצרים טוו את ההצלחה (והכשלון המסויים שלה כשגאס לא נכנס לרכב) באופן מאד מפורט ואמין במשך שני פרקים שלמים.

    בגלל זה אני חושב שהתכנית וההצלחה שלה לא היו מופרכות מדי. אני מבין את ההתמרמרות על הבחירה בנתיב הגרנדיוזי, אבל לדעתי זה די התבקש. גם לי יש ביקורת ברמה מסויימת על העונה, אבל דווקא פרק הסיום היה מוצלח לדעתי, ולמרות הכל אני חושב שהעונה כמכלול היתה מוצלחת, בעיקר בפן הפסיכולוגי. השלמת השינוי של וולט שהחל כבר בפרק הראשון לסדרה היתה אמינה ומנומקת לדעתי (כפי שהיה השינוי הזה מאז ומתמיד).

    אני אישית נהניתי מאד מפרק הסיום, אבל מאד לא אהבתי משהו אחד, וזה הקטע של גאס החצי-מפוצץ. זה היה מאד טיפשי ולא אמין, ואני לא יודע אם זה היה אמור לפצות על היעדר האקשן והעימות החזיתי האמיתי בפרק, אבל זה היה – לדעתי – די גרוע.

    לגבי ההרעלה של גאס במקסיקו לפני כמה פרקים, גם אני לא נפלתי מזה אז, אבל בדומה לתכנית של וולט גם שם לגאס לא היה מה להפסיד וכנראה יצר הנקמה שלו היה חזק יותר מהכל, במיוחד אם הוא ומקס באמת היו בני זוג. זה גם התאים לדמות הרובוטית והגדולה-מהחיים במתכוון של גאס ולאפיון שלו כסופרווילאין אז חשבתי שזה עבד די טוב.

© עידו ישעיהו